ďťż
chomiki
problem z mocą, itp na mono wtrysku z 1.6l i z 91'
zgasł i nie zapala, brak iskry, silnik 1,4 na wtrysku.
pompa paliwa ---> metalowy przewod ----> wtrysk (ON wy
oznaczenia komputerow wtrysku magneti-marelli
Odpowietrzanie pompy wtryskowej krok po kroku
jak rozpoznać że pompa wtryskowa pada w 1,9d
Silnik 1,6 wtrysk. Od czego ta rura?
silnik 2.0 brak napięcia na wtryskiwaczach ....
Zmiana silnika z 1.9 na 1.6 pelen wtrysk
wtryskiwacze - jak poznać że nie działają prawidłowo?
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kudrzwi.htw.pl

  • chomiki

    Witam!

    Jaki powinien być początkowy kąt wyprzedzenia wtrysku w tym silniku?
    Czy jest to 15 stopni, które podają dla prędkości 800 obr/min? Czy mniej (nie wiem czy przy tej prędkości działa już regulator odśrodkowy).


    elou, jak nie zapomne to jutro wezme książkę i dokładnie napiszę jak powinno być.
    Ok, dzięki!

    Mam jeszcze jedno pytanie pośrednio z tym związane.
    Zrobiłem taki test: Samochód na podnośniku, wbity 5 bieg, zdjęty rozdzielacz powietrza i przykładając rękę do kolejnych kolektorów ssących kręcimy kołem. Zaczyna się ssanie (czuć pod ręką) i dochodzimy do dolnego położenia tłoka. Przestaje ssać za to kręcąc dalej jeszcze przez jakiś czas wypycha powietrze z powrotem.
    Czy jest to normalne że zawór ssący zamyka się tak późno?
    Podejrzewam, że pasek rozrządu jest przeskoczony o ząbek (lub więcej) ale nie wiem czy słusznie.
    więc jak obiecałem,przywiozłem ze sobą knigę i mogę to opisać:
    USTAWIENIE POMPY WTRYSKOWEJ BOSCH:
    -wymontować pokrywkę zaworów
    -ustawić wał korbowy silnika tak,aby zawór wydechowy cylindra nr 1 znajdował się na początku otwarcia
    -wymontować korek otworu kontrolnego usytuowany z tyłu pompy ( między rurkami poszczegulnych wtrysków ,ten po środku)
    -odchylić pompę na zewnątrz silnika(pełne opóźnienie)
    -!! w silnikach XUD 7TE koniecznie odłączyć sterowanie układem rozruchu zimnego silnika
    -na otworze kontrolnym pompy zamontować czujnik zegarowywyposażony w wspornik 0117AK1 i przedłużacz 0117AK2(takie elementy przedłużające czujnik )
    -obracając powoli wałem korbowym silnika znaleźć dolny martwy punkt tłokorozdzielacza pompy
    -wyzerować czujnik zegarowy
    -obrócić wał korbowy silnika do położenia, w którym zawory cylindra nr 1 zaczynają się mijać (odpowiada to GMP tłoka cylindra nr 4)
    -w tym położeniu unieruchomić koło zamachowe silnika
    -obracać powoli pompę w kierunku wyprzedzenia(do silnika)aż do wskazania przez czujnik zegarowy za dolnym martwym punktem właściwej wartości:
    DLA silników XUD 7TE wartość 0 +-0,03mm
    DLA silników XUD 9 wartość 0,9+-0,03mm
    -dokręcić element mocujący pompę
    (blokowanie koła zamachowego:przekładamy pręt fi 8mm przez blok silnika wkoło zamachowe po prawej stronie silnika (patrząc od przodu pojazdu na silnik) za rozrusznikiem)
    To by było na tyle :ok:


    to z tym "dmuchaniem zwrotnym jest w pewnym stopniu możliwe ,ale na ile to trudno określić,podam ci czasy otwarcia zaworów to może coś wywnioskujesz:
    TEORETYCZNE FAZY ROZRZĄDU Z ZEROWYM LUZEM KONTROLNYM:
    typ silnika XUD 9 XUD 7TE

    wyprzedzenie OZD 44*30' 51*30'
    opóżnienie ZZD 83*30' 76*30'
    wyprzedzenie OZW 89*30' 89*30'
    opóźnienie ZZW 46*30' 46*30'

    OZD-otwarcie zaworu dolotowego
    ZZD-zamknięcie zaworu dolotowego
    OZW-otwarcie zaworu wylotowego
    ZZW-zamknięcie zaworu wylotowego

    [ Dodano: Wto Mar 20, 2007 9:04 am ]
    Wynika z tego, że zawór ssący zamyka się dopiero po ponad 83 stopniach obrotu wału korbowego od ZZ. Czyli nic dziwnego że dmucha...
    Irek wiesz może, gdzie ustala się położenie koła zamachowego? Zębatki pompy wtryskowej i rozrządu mają swoje miejsca na wkręty, a tam nie mogę znaleźć nic.
    Dzięki za pomoc
    hehe odkrecasz rozrusznik i masz tam pod nim dzuyrke na pręta (bodajze 6mm) wkładasz tego preta i obracasz silnikiem aż wpadnie w dziurke w kole zamachowym
    Właśnie obawiałem się, że trzeba odkręcać rozrusznik.

    jak dobrze pogimnastykujesz to nie trzeba rozrusznika odkręcać,potrzebny pręt fi 8mm długi z jednej strony na 7cm a z drugiej na ok 20cm i zagięty na ok40stopni
    powinien być w miarę twardy żeby go nie zcieło
    ja blokowałem wiertłem
    tyż można
    Czyli będzie to gdzieś między blokiem silnika a rozrusznikiem.
    No nic. Dziś lampa w dłoń i poszukiwania
    nawet jak już raz wtykałem w tą dziurke to kazdy kolejny sprawia mi problem(może jakby były włosy ?)

    Może było by zaprzyjemnie wtedy heh
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mandragora32.opx.pl
  • ďťż
    Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl.