ďťż
chomiki problem z mocą, itp na mono wtrysku z 1.6l i z 91' zgasł i nie zapala, brak iskry, silnik 1,4 na wtrysku. pompa paliwa ---> metalowy przewod ----> wtrysk (ON wy oznaczenia komputerow wtrysku magneti-marelli Odpowietrzanie pompy wtryskowej krok po kroku jak rozpoznać że pompa wtryskowa pada w 1,9d Silnik 1,6 wtrysk. Od czego ta rura? silnik 2.0 brak napięcia na wtryskiwaczach .... Zmiana silnika z 1.9 na 1.6 pelen wtrysk wtryskiwacze - jak poznać że nie działają prawidłowo? |
chomikiWitam kolegów z forum.Jak zapewne większość z Was wie miałem problemy z odpalaniem puga 1,8 TD XUD7TE po dłuższym postoju. Objawami było szarpanie silnika, siwy dym oraz często gaśnięcie zaraz po odpaleniu. Wymieniłem świece żarowe, mimo tego że nie było widać zapowietrzania przewodów paliwowych również je wymieniłem. Niestety nic nie pomogło. Winny okazał się kąt wtrysku, a mianowicie dźwignia z PRZODU pompy która przy pomocy pewnego urządzenia powinna go przyśpieszać. Teraz ustawiłem tą dźwignię w takim położeniu, że zimny silnik (auto na dworze 2 dni nie odpalane) pali bez problemu już nawet po 3 sekundach grzania świec, oraz wogóle nie dymi. Takie rozwiązanie mi odpowiada ale co ze spalaniem? Zauważyłem, że w większości pomp nie ma z przodu tej dźwigni przestawiającej kąt czyżby w takich pompach kąt był stały zarówno do zimnego jak i ciepłego silnika? Informuję również, że dźwignia z tyłu pompy (ta między pompą wtryskową a silnikiem) którą mają wszyscy nie przyśpiesza kąta wtrysku a jedynie reguluje obroty. Popmpa wtryskowa BOSCH. Nikt się nie wypowie co do spalania i kąta wtrysku ? Konrad - sciagales stad: http://www.forum.peugeot4...opic.php?t=7759 ? Na dieslach sie nie znam, ale tam sporo jest. Ściągnąłem jak tylko zamieściłeś:) nie chodzi mi tu o regulację ale o to czy w pompach które nie mają tej dźwigni z przodu kąt wtrysku jest zawsze stały zarówno dla zimnego i gorącego silnika? oraz jak wygląda spalanie przy przyspieszonym kącie wtrysku ? Sa co najmniej 2 rodzaje pomp bosh. Ja u mnie mam regulacje przyspieszacza zaplonu z tylu. Natomiast z przodu mam wajche, ktora rowniez moze przypominac regulacje zaplonu, a sluzy ona natomiast do mechanicznego wylaczania silnika. Temat dotyczy dźwigni zaznaczonej na czerwono, na żółto zaznaczyłem przyśpieszacz (chętnie odkupie sprawny). levis, dźwignia z tyłu przyśpiesza jedynie obroty. Tak wyglada moja pompa, troche niewyraznie, ale tyle co trzeba to widac. Jak widzisz, u mnie z przodu nie ma tego przyspieszacza, bo jest on z tylu. Tak samo jak srubka do regulacji obrotow biegu jalowego. To co na czerwono, to dzwignia mechanicznego wylaczania silnika. Tez u Ciebie cos takiego jest, o ile sie nie myle. Przyspieszacze, jeszcze jakis czas temu byly dostepne w sklepach. Witam! Ja równiez mam pompe bosch i nie ma z przodu tego przyspieszacza zapłonu tylko z tyłu. Ale mam putanie : ktora z tych srubek jest do regulacji obrotow biegu jałowego?, czy po regulacji przyspieszacza zaplonu bedzie to mjało wpływ na zuzycie paliwa?(u mnie pali 9-9,5l na 100km w miescie moim zdaniem to sporo...). mjałem tez podobny problem z paleniem po dłuzszym postoju np.8h po odpaleniu dymienie ,przerywana praca silnika ale po wymianie swiec problem znikna ale nie zupełnie do konca a mjanowicie: dymienia juz nie ma lecz pozostała przerywana praca silnika po chwili to znika! czy własnie ten przyspieszacz zapłonu moze mjec wpływ na ta (nieregularna krotko trwajaca) prace silnika ? za pomoc z gory dziekuje.:) goły, zły kąt wtrysku. Jeszcze raz powtarzam dźwignia z tyłu pompy reguluje jedynie obroty biegu jałowego i nic nie ma do kata wtrysku. Jeśli nie masz z przodu tej dźwigni co ja, nie uda ci się w żaden sposób podregulować kąta bez ustawiania go w tradycyjny sposób. W mojej pompie jest ta z przodu która jest na zdjęciu i ta z tyłu która jest u wszystkich także wybijcie sobie z głowy że tą tylną podregulujecie kąt ! Konrad, zaloze sie z toba o 1000 zlotych, ze mimo, ze u mnie nie mam tego co Ty z przodu, to wyreguluje sobie kat wtrysku... Generalnie sam kat wtrysku ustawia sie gdzie indziej, tzn, polozeniem calej pompy wzgledem silnika. To o czym piszesz to przyspieszacz zaplonu, ktory tak naprawde moze miec zly wplyw na zapalanie, tylko jak jest totalnie zle ustawiony. Prawidlowa regulacja powinna wygladac mniej wiecej tak: ustawic kat na pompie, oraz obroty biegu jalowego. Na cieplym silniku powinno to byc 850 obrotow na min. W momencie naciagniecia linki obroty powinny wynosic 950 obrotow. Sluzy to glownie do zachowania wiekszej kultury pracy silnika gdy jest zimny, a tylko pobieznie na lepszy rozruch. Jak silnik jest zdrowy, uklad szczelny, niezapowietrzony, bez cofajacego sie paliwa, swiece zarowe i przekaznik sprawne, to musi zapalac ladnie. Goly: Niestety nasze silniki nie sa mistrzami ekonomii. Tymbardziej, jak sie np silnik nie dogrzewa albo robi sie krotkie odcinki. Ile Ci pali na trasie ? Warto sprawdzic koncowki wtryskiwaczy... Dzieki za pomoc ! A co do palenia na trasie to jeszcze dokładnie nie wiem, mam go od niedawna i jeszcze nie mjałem okazji sprawdzic dokładnie ale przy jezdzie mieszanej z przewaga miasta ok 8,5l /100km, a co do temp. po nagrzaniu silnika pokazuje u mnie 80 stopni i bardzo rzadko pokazuje wiecej niz ok.83 stopnie nawet w korkach w miescie. Na poczatku myslałem ze sie nie dogrzewa ale jak poczytałem na forum to teraz juz sam nie wiem według mnie temp. powinna wachac sie w okolicach 90 stopni Wstrzymaj sie jeszcze kolego tak z tydzien, bede mial nowy termostat wahlera. Wtedy Ci powiem. Narazie na starym temperatura trzyma sie w granicy 85 stopni, w korkach podchodzi do 92 i spada, bo wlacza sie wentylator chlodnicy. |
||||
Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||