ďťż
chomiki bialy dym, bierze duzo oleju, ubywa wody w chlodnicy POMOCY XU9M - wlew oleju, sparciały przewody olejowe jaka dluga jest miarka oleju? do 405 1.9 GR Lekkie wyrzuty oleju do filtra powietrza... 1.9 td 405. 1,6 gaznik.91r.wlew oleju. wskaźnik poziomu oleju w 1.6 ktos sie spotkal????? Jak wyczyścić siatke spod korka oleju ;/ Spalanie oleju 405 1,8 Gaz silnik xu... wyciek oleju Wychlapywanie oleju przez bagnet |
chomikiPanowie kwestia jest taka. Mam podobny objaw jak user z tego tematuhttp://www.forum.peugeot4...ght=bierze+olej czyli bierze dużo oleju (tydzien temu dolałem litra lotosa półsyntetyka i było dokładnie pośrodku miedzy min i max a dzisiaj równo na minimum) i jak wczoraj wymieniałem sworznie to zwróciłem uwagę, że przy prawym kole trochę wgłąb (to chyba skrzynia biegów?) znajduje się pełno oleju przyklejonego. Najprawdopodobniej poszły uszczelki wałka i być może głowicy. Ale teraz pytanie czy jeżeli mam uszkodzone te uszczelki to normalnym objawem jest to ze jak wymieniałem filtr powietrze to zobaczyłem ze na starym są duże kleksy oleju? No bo to wygląda na jakieś przedmuchy skoro jest olej na filtrze i czy to ma związek z tymi uszczelkami? tomeczek88, Perfekt tylko ja w ciągu tygodnia przynajmniej ostatniego zrobiłem ponad 3000 kilosów i tyż wlałem co nieco A ja przejechałem może 100 kilometrów i opadło z połowy między min i max na samo min I co Ty na to? A ja przejechałem może 100 kilometrów i opadło z połowy między min i max na samo min I co Ty na to? To musi ci gdzies ten olej wywalac bo nie jest mozliwe spalanie takiej ilosci. Sprawdz wszystkie uszczelki. Moj opel bral okolo 1 l na 1500 i to wywalal uszczelka pod glowica. Jak samochod zostawiasz na noc to nad ranem masz jakies plamy oleju ?? Nie mam plam ale dalej nie odpowiedzieliście na moje pytanie. Przecież wyraźnie napisałem ze pewnie uszczelka ae czy w takim razie to normalne ze mam plamy na filtrze powietrze skoro to uszczelka? tomeczek88, wymień filtr powietrza i zobaczysz jak szybko się zabrudzi. Filtr powietrza wymieniłem 4 dni temu i do dziś jest czyściutki jakby nowo włożony a codziennie jeżdżę. Więc może nie jest tak źle. ja między wymianami oleju dolewam gdzieś tak około 2 litrow, olej wymieniam co 10.000km u mnie odma jest skierowana przez korek wlewu oleju do filtra powietrza i też na filtrze pojawa się olej, szczegolnie po zimie, natomiast filtr powietrza wymieniam zawsze w maju i przez całe lato i jesień jezt czysty jeżeli by ci spalał olej to by ci kopcił na taki niebieskawy kolor spalin jezeli olej masz na skrzyni to byc moze to skrzynia sie poci co w pugach to normalne a nie napisałe s nic o uszczelce pod pokrywą zaworów czy sie nie poci, a jezeli masz plamy na filtrze powietrza to po mojemu uszczelka pod głowica nie masz problemu z odpaleniem silnika???????? 1) Olej może być wyrzucany przez nieszczelności na uszkodzonych lub starych uszczelkach, uszczelniaczach itd. Umyc silnik, pojezdzic ok 100-200 km i dokladnie obejrzec, wtedy widac skad leci i co wymienic. Punkty newralgiczne - uszczelniacze walu korbowego od strony rozrzadu i skrzyni, oring aparatu zaplonowego, uszczelniacz walka palca rozdzielacza (oczywiscie tam gdzie zaplon jest rozdzielaczowy), uszczelka pod pokrywa zaworow, uszczelniacze walka rozrzadu. 2) Olej może byc zużywany w wiekszej ilosci przez silnik, jeśli są zużyte, zestarzale uszczelniacze zaworów, przy czym wcale nie musi zauwazalnie kopcic. 3) Wiekszosc producentow dopuszcza zuzycie oleju nawet do 1 litra na 1000 km. 4) olej na filtrze najczesciej bierze sie stad, ze przewodach odpowietrzajacych skrzynie korbowa, ktore ida rownież do obudowy filtra powietrza znajduje sie forma dlawika nie puszcajacego oleju do filtra powitrza - nie wiem jak w innych wersjach, ale w xu9 jest to metalowa siatka w korku wlewu oleju, jesli jest zuzyta, lub jej nie ma juz nawet, olej zamiast sie obsaczac, bedzie wdmuchiwany do obudowy filtra powietrza. 5) Bardzo niedobrym objawem jest kiedy silnik NIE bierze oleju. 6) plamy na filtrze nie maja w zasadzie nic wspolnego z uszczelka pod glowica. 7) to jest tylko czesc zagadnien zwiazanych z olejem Bardzo niedobrym objawem jest kiedy silnik NIE bierze oleju Dlaczego?Do tej pory myslalem,ze to dobry objaw Tloki pracujac zostawiaja film olejowy na gladzi cylindrow PONAD tlokiem. Musza, zeby sie nie zatarly pierscienie. Zawory pracujac w prowadnicy tez musza pracowac na minimalnym ale jednak filmie, olej musi sie tam przedostawac, a poniewac jest to juz w komorze spalania, nastepuje jego zuzycie - wypalenie. Uszczelniacze i pierscienie maja za zadanie przepuscic okreslona dawke oleju, a nie jego lanie sie. Kiedy nie ma zuzycia, toznaczy ze na pierscieniach jest juz duzy nagar, a tloki lub/i zawory chodza "na sucho" i predzej czy pozniej nastapi ich zatarcie i zakleszczenie. Wbrew pozorom te minimalne - wydawaloby sie - ilosci oleju, skladaja sie na widoczne zuzycie nominalne. Silnik MUSI zuzywac olej. Normy zużycia oleju - Opel Astra Classic 1.6 16V do 1,6 l/tys. km - Mitsubishi Space Star GDI do 1,0 l/tys. km - Renault Scénic 1.6 16V do 0,5 l/tys. km - Volkswagen Touran 2.0 TDI do 1,0 l/tys. km kapuchy, A jaka jest norma dla naszych? Tzn. XU9. To wychodzi na to,ze u mnie pracuja na sucho bo nie bierze mi oleju.Przynaj mniej ja tego nie zauwazam a moze i bierze tylko plyn chlodniczy mi sie tam dostaje i stan sie wyrownuje ale to inna sprawa... W wiekszosci przypadkow nadmierne zuzycie oleju jest spowodowane przez zuzycie, zestarzenie sie uszczelniaczy zaworow. Przy problemach z pierscieniami natomiast najczesciej nastepuje przyrost ilosci i rozrzedzanie oleju, do ktorego przedostaje sie paliwo wtryskiwane do komory spalania. Kazde zahamowanie zuzycia lub przyrost ilosci oleju jest objawem znacznie bardziej niepokojacym niz jego zuzycie. W sumie 99% marek ma nominalne zuzycie na poziomie ok 1l/1000km. Miarka na bagnecie - miedzy znacznikami - pokazuje wlasnie 1l. I co wazne - nie zaleca sie jednorazowego dolewania w ilosci wiekszej niz 0.25l. Rownie niedobre jest przelanie oleju, to znaczy wlanie go ponad poziom maks. Wtedy moze nastapic wydmuchanie roznych uszczelek, ze wzgledu na wzrost cisnienia. Im cięższe warunki pracy (wysokie obroty, duże obciążenie), tym zużycie oleju większe. Dlatego właśnie najmniej oleju, czyli w zasadzie tak mało, że normalny użytkownik nie jest w stanie zauważyć żadnych ubytków, zużywają dobrze utrzymane, niewielkie silnki benzynowe o dosyć prostej konstrukcji. Znacznie bardziej "olejożerne" są silniki wyposażone w turbosprężarki, zarówno te benzynowe, jak i diesle. Największymi niszczycielami oleju są wysilone jednostki sportowe. Tu zużycie mierzy się w litrach na 1000 km. Przemek - oczywiscie, moze rowniez nastapic przeciek z ukladu chlodzenia, co rowniez swiadczy o jakims uszkodzeniu - pekniecie glowicy, bloku pomiedzy kanalami chlodzenia i olejowymi, uszkodzenie uszczelki pod glowica. Wtedy poziom oleju rowniez bedzie wzrastal, juz nie mowiac o gwaltownym spadku jego mozliwosci smarnych. kapuchy, Ok, tylko tak jak piszesz, że musi jakąś minimalną ilość oleju zjeść, co by nie chodził na sucho. Ja od wymiany zrobiłem 5k i na bagnecie jest tak jak w dzień wymiany, stan się nie zmienił. Teraz nasuwa się pytanie, czy cieszyć się że nie bierze oleju, czy martwic? Teraz nasuwa się pytanie, czy cieszyć się że nie bierze oleju, czy martwic? Dokladnie. Jezeli silnik masz w BARDZO dobrym stanie technicznym, i jezdzisz delikatnie, to to zuzycie moze byc na tyle niewielkie, ze na razie go nie zauwazasz. To co podalem wczesniej, to sa maksymalne dopuszczalne wartosci - wieksze swiadcza o jakiejs awarii. Ja u siebie dolewam mniej wiecej 0.5-0.75 l /10.000km. Co nie zmienia faktu, ze sprawdzam poziom i stan oleju mniej wiecej co 2 tygodnie. Przy wymianie zawsze kupuje od razu 1 l wiecej, wlasnie na dolewki i to mi wystarcza. Ja pierdacze, tzn, ze w moim TD jakby bral 10L na tys km byloby OK ? Az mi sie wierzyc nie chce. Levis - w ekstremalnych przypadkach. Ale nie jako norma. Poza tym, takie duze zuzycie byloby dopuszczalne tylko i wylacznie jako chwilowe. A nie tak go pilujesz, ze regularnie musialbys tyle dolac. Wtedy zajedziesz silnik po paru tysiacach. Nasze kochane peugeoty maja gumowe uszczelniacze zaworów i to właśnie przez to silnik może brać dużo oleju jak one są zużyte, a one najwięcej dostają od gazu źle wyregulowanego. Ktoś mówi że leje DUŻO oleju niech pojeździ moim 1.6 GRi w przeciągu około 14 miesięcy jak powiem ze dolałem 30L oleju to będzie MAŁO ! ( śmiało bym mógł stwierdzić ze ponad 50 L oleju wlałem, a nie kopci aż tak strasznie, ale czuć spalany olej ), a zrobiłem 16-18 tys km. Nie robie tego bo mam teraz na oku 1.9 W porównaniu z Twoim przypadkiem to mój to ideał wg. serwisu: "Jeżeli Wasz Peugeot zużywa do 0,5 litra oleju na 1000 km, oznacza to, że silnik pracuje prawidłowo." A NIE 1l!!!! sory ale jesteście (mój złom wpier...ala za dużo i to z pewnością więcej niż 1l!niestety) Ja u siebie dolewam mniej wiecej 0.5-0.75 l /10.000km. tak to ja lałem jak miałem nie rozwaloną uszczelkę pod pokrywa i pod miska A mi moja 205 bierze 1L oleju na 3000 km A kopci tak, jakby brala conajmniej 5L |
||||
Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||