ďťż
chomiki Dziwna praca silnika przy naciskaniu hamulca.... :| Ile kucyków posiada silniczek Peugeota 405 1.9D ?? Woda w filtrze paliwa 1.9D (XUD9A) problem. na jakich maksymalnie obrotach może kręcić 1.9d Praca Sanitec KOŁO Sp. z o.o. Praca podsumowująca z języka niemieckiego. Glosna praca silnika 1,8i Spadek mocy, głosna praca upierdliwy problem z wolnymi obrotami w 1.9d jak rozpoznać że pompa wtryskowa pada w 1,9d |
chomikiWitam problem pojawił sie mianowicie taki .Przy ok temp. 5-10 stopni silnik odpalam (kontrolka od świec normalnie zapala się) sinik odpala normalnie po niewielkim obruceniu rozrusznika , po kilku sekundach pracy zaczyna szarpac ale bardzo delikatnie tak sie dzieja przez troche ok 1min.potem już wszystko jest ok , jak sie rozgrzeje jest ok Ale przy ok 0-2 stopnie jest juz gorzej silnik odpala normalnie równo i znowu po kilkku sekundach zaczyna tak już jakby jeden cylinder nie palił zaczyna kopcic , po chwili przytrzymania na obrotach jest wszystko ok Za pomoc wszystkim dziękuje OK a teraz powiedz co robiłeś znaczy czy cos sprawdzałeś itp. .. OK a teraz powiedz co robiłeś znaczy czy cos sprawdzałeś itp. filtr powietrza jest nowy , przewodu gumowe miedzy filtrem i pompą nowe i między ryrką tez , nowy zestaw naprawczy w pompie (nowa tulejka) Dziwi mnie to że jak jest zimniej to sie to nasila ? Paliwo tankowane na LOTOS lub ORLEN z depresatorem Zastanawia mnie to czy to nie wina swiec żarowych może albo wtryskiwacza Taki objaw jest ja świece lub świeca jest padnięta ale takie drganie przy padniętej świecy to sie utrzymują góra 10 15 sekund nie minute tak jak pisałeś. Ja bym sprawdził automat do podgrzewania świec być może nie grzeje tak jak trzeba i dlatego tak sie dziej ze świece mogą być nie dogrzane. Tzn. co konkretnie napiecie jakie podaje do świec ? Jakie powinno być ? Jedyna co moge powiedziec o świecach to to że jak go kupowałem to świece wyklądaly jak by były niedawno wkrecone nowe [ Dodano: Sro Lis 07, 2007 9:08 pm ] Dlamnie to wyglada że do wymiany są świece żarowe jedna może dwie . Pozdrowionka .. No dobra pali na ''TYK'' ale może grzeją za słabo i zaraz jak odpali stygną szybko i mieszanka gaśnie i stąd te szarpanie ,dodam ze w momencie szarpnięć zaczyna kopcić wydaje mi sie ze jast to nie spalone paliwo , zimno jest wiec cięzko określić kolor ale jest taki biało niebieski ten dymek Witam ostatnio miałem taki problem że przy zapaleniu Tygryska przez pierwsze kilka sekund praca silnika była nie równa i było to spowodowane zapowietrzaniem się układu paliwowego przez pompę wtryskową bo troszkę ciekała (oczywiście filtr wymieniłem) jak popracował trochę to już Ok było. Pojechałem do pompiarza i teraz jest cacy Pozdrawiam. Witam ostatnio miałem taki problem że przy zapaleniu Tygryska przez pierwsze kilka sekund praca silnika była nie równa i było to spowodowane zapowietrzaniem się układu paliwowego przez pompę wtryskową bo troszkę ciekała (oczywiście filtr wymieniłem) jak popracował trochę to już Ok było. Pojechałem do pompiarza i teraz jest cacy Pozdrawiam. A powiedział co dokładnie było przyczyną? http://www.peugeot405club...ghlight=czkawka poczytajcie tu Ja tu raczej nie obstawiam świec. Sam mam nowe -zachowanie identyczne i brak pomysłów. Czy działa automatyczne "ssanie" ? kolega at123 w temacie o czkawce opisał to tak: "sprawdź jeszcze czujnik i "siłownik" (stalowa linka) przyśpieszacza zapłonu" U mnie niestety nie więc mam podkręcone wolne obroty. Powinnes najpierw sprawdzić świece jeżeli któraś padła wymienić jeżeli to nie pomoże to trzeba szukać dalej.Bo tak to to można pisać może to może tam to sprawdź świece. CZKAWKA CZKAWKA CZKAWKA narazie jej nie mam ale zobaczymy co będzie a dla wszystkich rada nie kupować tanich świec bo to i one czasami dają popalić! Wilu8 zobacz jak odpali po kilku grzaniach swiec po 10 sekund A więc tak wykonałem kilka pomiarów i wygląda to tak ; napięcie na akumulatorze 12,60V napięcie na wejściu do przekaznika świec 12,60V napięcie na wyjściu z przekażnika do świec w momencie przekręcenia zapłonu 11,60v napięcie przy świecach 10,80V napięcie w momencie zgaśnięcia kontrolki na desce zaczyna rosnąć po ok 2-3 sek było 11V świece 2 szt mają 9,5 A 1 szt 10,5A 1 szt 10A Czy to jest dobrze czy nie ew. gdzie może tkwić problem dodam że przy temp. ok zera pali '' NA TYK'' Jakiś czas po uruchomieniu silnika,prąd powinien nadal płynąć na świece żarowe. Sprawdź po odpaleniu zimnego silnika, czy tak się dzieje. Jeśli nie, to automat świec żarowych padł. Efektem odcięcia prądu od świec zaraz po uruchomieniu silnika będą objawy jak opisałeś. No sprawdzałem to tylko po przekreceniu zapłonu i faktycznie po zgasnieci kontrolki dalej prąd płynął ale czy rownież płynął po odpaleniu to niewiem , jutro z rana sprawdze płynie po puki przekaźnik go nie wyłączy jest to jakies 12 sekund Mam podobne objawy, latem odpalam bez problemów zimą lekka czkawka, ale było gorzej. Co zrobiłem: Ręczną pompką paliwą przepompowywałem paliwo wypychając powietrze - ścisnąć 15 - 20 razy, obserwacje poniżej. 1. Przezroczysty wężyk fi 10 między ręczną pompką paliwa, a filtrem - do kontroli zapowietrzenia. 2. Uszczelnienie obudowy filtra paliwa. Czarna puszka na wylocie chłodziwa z głowicy z lewej strony u dołu posiada zaworek bimetaliczny i tam się pociło ropą przy pompowaniu pompką lepiej widoczne. Dwa oringi wewnętrzny i zewnętrzny - sucho. 3. Pocenie się wężyków przelewowych między wtryskiwaczami, przy pompowaniu pompką - wymiana. 4. Po odpowietrzeniu, jeździe i wyłaczeniu silnika silne ściśnięcie ręcznej pompki - wtłaczanie powietrza (przy delikatnym przetłaczaniu paliwa problemu nie ma) - będę wymieniał pompkę. I zobaczymy co dalej. Po nocy była 2 - 3 cm bańka powietrza (przezroczysty przewód). Zimą problem narasta paliwo zmniejsza swoją objętość i jeśli jest gdzieś dziurką to wchodzi powietrze. Świece też sprwadzałem, były i są Ok choć należy o nie dbać. Czyli w momencie odcięcia prądu dostaje "czkawki". Najprawdopodobniej przekaźnik po odpaleniu za wcześnie wyłącza prąd. U mnie po odpaleniu świece grzeją ok. 1 minuty (chyba) kiedyś sprawdzałem, ale dokładnie nie pamiętam. Pewnie cię czeka wizyta u elektryka. Po odpaleniu napięcie wzrosło do ponad 13 V , rano zapalił bez Czkawki Czyli grzeje też po odpaleniu? Czyli grzeje też po odpaleniu? No na to wygląda ze tak , moze to dlatego że instalacje przeczyscilem specjalnym płynem do mycia instalacji elektrycznych [ Dodano: Sob Lis 10, 2007 6:33 pm ] u mnie miał za mały poziom oleju i też tak szarpał jak był zimny. tak samo działo się jak nie odpalałem go przez 2 tyg i po wymianie oleju. poprostu zanim olej rozejdzie sie po silniku to może przerywać. druga sprawa jest taka, że koleś od którego kupowałem auto, mówił mi żebym czekał z odpaleniem do czasu az pstyknie automat pod maską, a nie jak zgaśnie kontrolka od grzania świec. czyli jak już prąd nie idzie na świece, bo w ten sposób nie można spalić świecy. 3 miesiące temu miałem nieszczelny podgrzewacz paliwa i auto gasło jak tylko wrzuciłem na luz, gdyby tutaj był nieszczelny układ paliwowy to zapowietrzałby sie nawet goracy i wtedy tez by przerywał. w końcu uszczelniłem podgrzewacz pastą silikonową. wymieniłem filtr paliwa i wężyki powrotu. więc teraz pali bez problemu :) Właśnie, wie ktoś może jak się uszczelnia ten podgrzewacz? z tego co pamiętam to od dołu jest taka jakby zaślepiona dziura, i z boku od prawego koła jest większa dziura, zaślepiona i z niej wystaje bolec i on chyba się kręci, al tego nie jestem pewien. ja wyczyściłem okolice tych wgłębień szczotką drucianą. papierem ściernym, benzyną , nafta, denaturatem i zakleiłem pastą silikonową. - duzo lepsza od silikonu. na to kawałek dentki dla ochrony. i jest już szczelne. wg mysli PROWIZORKA TRZYMA NAJDłUżEJ :super: prawdopodobnie rozbiera się to całe cudactwo i wymienia uszczelki albo coś tkaiego. ale nie miałem na to czasu. teraz nei am problemu z paleniem. a wczesnmiej tak jak pisałem, gasł nawet na luzie. :mur: .. Ja mam podgrzewacz z tyłu silnika Ja mam podgrzewacz z tyłu silnika masz przeróbkę czy co? podgrzewacz to ta czarna puszka na prawo od wlewu oleju http://www.fotosik.pl/pok...7902c68230.html zdjęcie co prawda od TD ale w D jest tak samo Nie przeróbkę. Standardowy przelotowy podgrzewacz taki "prostokąt" na grodzi? elektryczny czy grzany płynem? Panowie, ostatnio tez borykalem sie z czkawka przy zapalaniu. Powiem wam tak. Jezeli nie jestescie pewni, to sprwadzcie swiece zarowe... to prosta operacja a warto. Zdejmuje sie ten przewod ktory laczy swiece w szereg z trzech pierwszych swiec od strony filtru paliwa. Nastepnie po kolei do kazdej ( juz oddzielnie ) swiecy zarowej, przykladamy na chwilke + z akumulatora. Musi sie mocno zaiskrzyc, ale tak naprawde mocno, a nie jakies tam drobne pierdniecie. Wtedy oznacza to, ze swieca jeszcze grzeje. Dzisiaj np niby jedna mi sie iskrzyla, ale bardzo malutko, wyciagnalem ja sprawdzilem i okazalo sie, ze juz nie grzeje. Po wymianie, znowu pali na dotyk i nie ma mowy o nierownej pracy. Jezeli dalej dzieje sie tak, ze nie chce zapalic od dotkniecia, a sprawdziliscie juz swiece zrobcie tak. Podgrzejcie normalnie swiece, ale tak kilka sekund dluzej po zgasnieciu spiralki, zeby sie lampki na desce rozswietlily. Wtedy przekrecic rozrusznik cyk cyk. Wylaczyc i od razu cyk cyk... Jak zapali to oznacza ze uklad jest zapowietrzony. Moim rozwiazaniem, bylo wymienienie pompki recznej, bo puszczala, wstawienie zaworka zwrotnego, uszczelnienie obudowy filtra paliwa, odpowietrzenie i GOTOWE. Mam nadzieje, ze pomoglem taki "prostokąt" na grodzi? elektryczny czy grzany płynem? Ogrzewany płynem i serynie montowany w pewnych wersjach silników. Te "pewne wersje", to te które miały filtr paliwa przykręcany do podstawki aku więc nie był on podgrzewany, a paliwo grzało się wcześniej. Mój właśnie jest rozszczelniony (i pominięty przy okazji) i nie bardzo mam pomysł jak temu zaradzić. Czyli co pomiar poboru prądu (A) przez swiece nie jest miarodajny? Czyli co pomiar poboru prądu (A) przez swiece nie jest miarodajny? jest miarodajny tylko troche trudno o mierniki 100 A bo jedna świeca potrafi zjeść ok 20-25 A (czyli wiekszość mierników uniwersalnych wysiada no chyba że masz bocznik) [ Dodano: Pią Lis 23, 2007 5:22 pm ] czy wystarczy taki zwykły plastikowy filtr czy jeszcze coś innego ? czy wystarczy taki zwykły plastikowy filtr jak nie ma nic lepszego to taki też wystarczy można pokombinować z filtrem od starszego modelu czy wystarczy taki zwykły plastikowy filtr czy jeszcze coś innego ? Ja mam wsadzony taki uniwersalny do cięzarówek i busów normalny wkręcany wygląda jak oleju w wolnej chwili zrobie foto . Wklejam foto miernika którym mierzyłem wartosci były od 9,5 do 10,5 A mierzyłem "METEX M-3650" prąd max 20A i 2 razy przy pomiarze prądu na świecy poleciało mi zabezpieczenie. miernik ma co prawda jakieś 8-10 lat ale do tej pory działał prawidłowo. prąd max 20A i 2 razy przy pomiarze prądu na świecy poleciało mi zabezpieczenie 20-sto amperowe zabezpieczenie? Trochę to dziwne Swiece mają chyba max 12 A Czyli co pomiar poboru prądu (A) przez swiece nie jest miarodajny? Zgadza się taki pomiar nie zawsze jest miarodajny bo wystarczy,że świeca nie grzeje na czubku a w środkowym odcinku elementu grzewczego i pomiar jest OK a silnik przy zapalaniu ma takie problemy jak by świeca nie grzała / bardzo czeste uszkodzenie w świecach ISKRA i BOSCH/ Nurkuje jutro pod maske i wykrecam każdą świece i patrze jak grzeje Nurkuje jutro pod maske i wykrecam każdą świece i patrze jak grzeje Powodzenia ze swieca po stronie pasazera Powodzenia ze swieca po stronie pasazera To J5 jest myśle że nie będzie żle przewody dobrze schodziły . [ Dodano: Sob Lis 24, 2007 9:06 pm ] No i wydaje mi sie że znalazlem problem czkawki ,świece wykręcone i jedna jest kompletnie martwa czarna , pozostałe dobrze grzeją , (NGK) jutro lece do sklepu może dostane taką sama bo szkoda kasy na 4 nowe bo te co mam to wyglądają na dość swieże , jutro dam znac jak zagra [ Dodano: Pon Lis 26, 2007 4:52 pm ] |
||||
Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||