ďťż
chomiki
Odpowietrzanie układu diesla w Peugot 405 1.8 TD / 1.9 TD
Pompa paliwowa nie związany z francuska myślą techniczna
Czujnik ciśnienia w systemie wspomagania układu kierowniczeg
potrzebuję schemat układu zapłonowego 1,9 JAZ
mam dwie pompki paliwowe w swoim samochodzie????
Odcina paliwo? dziwne objawy
Jak zlać płyn z układu chłodzenia?
jak spuscic wode z ukladu cholodzenia??
przewody paliwowe w turbo-dieslu
Jak porzadnie odpowietrzyc uklad paliwowy
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • janekx82.keep.pl

  • chomiki

    Witam!
    Po tygodniu walki z moją 405 proszę Klubową Wróżkę o pomoc.

    Objawy: już po 10-15 minutowym postoju (o całej nocy nie wspominam) i na zimnym i na ciepłym silniku występuje problem z odpaleniem - po kilkunastosekundowym "kręceniu" rozrusznikiem następuje powolny rozruch. Po kilku przejechanych kilometrach silnik gaśnie na wolnych obrotach (zachowuje się wyraźnie tak jakby nie "dostawał" paliwa). Wystarczy jednak podpompować pompką na filtrze paliwa i problemy na pewien czas znikają.
    Co ciekawe w czasie jazdy nie ma żadnych problemów - samochód (nawet bardzo załadowany) bez problemu przyspiesza i ma "normalną" moc.
    Wykryłem zapowietrzanie się filtra paliwa - nie pomaga tu nawet wielominutowe pompowanie pompką odpowietrzającą (oczywiście z odkręconym odpowietrznikiem) - już po krótkiej jeździe pojawiają się bańki powierza w oleju napędowym.
    Układ (wzrokowo) jest szczelny (jedynie niewielkie "pocenie" się pierwszego prawego wtryskiwacza), nigdzie nie ma żadnych wycieków.
    Wymieniony filtr powietrza, paliwa, świece żarowe, sprawdzony został zawór elektromagnetyczny w pompie. Nie ma również podciśnienia w zbiorniku paliwa - jest drożne odpowietrzenie. Silnik nie pobiera oleju, nie kopci (no może troszkę na bardzo wysokich obrotach).
    Paliwo - Shell Diesel Extra.

    Czy możecie koledzy jeszcze coś podpowiedzieć?

    Pozdrawiam!
    darek_radom

    PS. Czy można bez szkody dla silnika spróbować podłączyć pompę wtryskową ze zbiornikiem paliwa z pominięciem filtra (obudowa z pompką centralnie u góry) i w ten sposób sprawdzać układ paliwowy?


    Moze ci łapać powietrze podstawa filtra paliwa,tam jest taki oring i może on już puszcza po prostu powinnes zdjąć i zobaczyć albo zalozyc cala nowa obudowę filtra jeżeli to tam to pomorze.Moze być tez dziurawy przewód bo czasami jest taka dziurka ze jej nie zobaczysz, ani nie będzie leciało paliwo a powietrze będzie zasysać.Przewody można sprawdzić na słuch odpalić niech pochodzi chwile 5 minut i potem zagasić,i uchem posłuchać po przewodach jeżeli będzie piszczenie bądź pyrkanie takie ledwo słyszalne to jest gdzieś dziura.
    dawaj fotke avatara w normalnych rozmiarach

    sorki za OT, ale nie mogłem się powstrzymać

    Do kolegi BlacK: przewody również osłuchane - cisza. Na spodzie obudowy jest sucho. Spróbuję jeszcze powymieniać wszystkie uszczelki w filtrze i okolicach.

    Do kolegi Kogucik: Niestety modelka jest "Only for my eyes..." Może kiedyś wrzucę więcej fotek z sesji, a narazie Panowie patrzcie i żałujcie

    Ponowię pytanie - czy można spróbować podłączyć pompę bezpośrednio (z pominięciem filtra) - tzn. czy nie spowoduje to nadmiaru / niedoboru paliwa? Ewentualnie wpiąć wtedy mały filtr przepływowy?


    Co do tego podpięcia to nie wiem ale bez filtra ro raczej kichę będziesz miał zaraz syf zacznie sie zbierać.Darek weź zrób jeszcze jedna rzecz zdejmij przewód od gruszki ze strony wylotowej nalej ropy do butelki włóż przewód i odpal i zobacz czy będą bąble szły jeżeli tak to znaczy ze musisz szukać przyczyny no odcinku do filtra lub od filtra do pompy.
    musisz zrobic dwie proste sprawy

    Najpierw zaopatrzyć sie w przezroczysty przewod paliwowy ( mozna go kupic w kazdym sklepie motoryzacyjnym). Podlaczyc go bezposrednio od pompki recznej do pompy paliwa, przepompowac, zapalic samochod i pompowac dopoki nie znikna pecherzyki powietrza...
    Jak nie beda chcialy zniknac, to calkiem mozliwe ze powietrze lapie gdzies pompka, reczna...

    Ja u mnie wymienilem pompke i wstawilem zaworek zwrotny. ominalem oryginalny filtr paliwa, wstawilem przeplywowy do diesla. oprocz tego zamontowalem podgrzewacz paliwa kupiony na allegro oraz zaworek zwrotny, tak zeby paliwo sie nie cofalo...
    Od tamtej pory skonczyly sie problemy za zapalaniem samochodu. Zapala lepiej niz 95% nowych diesli
    Zrób tak jak radzi Levis - dobrze radzi ,a sprawdzić mozesz jeszcze tak, nalej do plastikowej butelki paliwa i do niej podłącz weżyk przeżroczysty ,daj do pompy wtryskowej , jak będzie szło ok to ewidentnie gdzieś daje lewe powietrze , podłączając sie po koleji pod następne obiekty, pompa ręczna , filter itp możesz wyeliminowac przyczynę.
    Zrobiłem tak jak koledzy poradziliście. po podłączeniu bańki z paliwem (i zwykłym filtrem przelotowym) silnik odpala "na dotyk" (tylko trochę głupio jeździć z bańką pod maską ). Sprawdzałem wszystko po kolei i okazało się , że piękne BAŃKI powietrza pojawiają się już w przewodzie dochodzącym do filtra paliwa od zbiornika. Czego szukać dalej - piszecie Panowie o podgrzewaczu paliwa - gdzie to ustrojstwo jest zlokalizowane? Nie miałem dziś dostępu do kanału, ale wydaje mi się, że ten cienki przewód dochodzący do filtra biegnie sobie dalej w dół komory silnikowej i skręca do tyłu wprost na zbiornik. Co ciekawe - po kilku minutach pracy silnika, olej napędowy (a wraz z nim cały przewód) staje się bardzo ciepły (więc ja już naprawdę zgłupiałem). Proszę o pomoc!
    podłącz ta bańkę, przed gruszka pompującą paliwo, tzn tuz za przewodami idącymi od baku pod maska.

    Na twoim miejscu modliłbym się, żeby to była wina tej pompki ręcznej.

    Jeżeli nie, to niestety czeka Cię sprawdzenie przewodów idących z baku pod maskę... a to nie jest przyjemne...
    spróbój połączyć przewody dojścia paliwa które wchodzą do silinika po lewej stronie patrząc od przodu silnika pod silnikiem na krótko , omijając po drodze podgrzewacz w silniku , u mnie to pomogło
    Miałem podobny problem.
    Jeden z krótkich wężyków powrotnych paliwa pekł i zasysał powietrze. Dokładnie ten ostatni po prawej patrząc z przodu. Pęknięcie było widoczne dopiero po zagieciu. Po wymianie-pali na dotyk. Warto raz na kilka lat kupić metr takiego weżyka (najlepiej w oplocie) , pociąć na odcinki i wymienić wszystkie powroty. Tam są ciężkie warunki pracy więc nie są wieczne.
    Chodzi Ci o powroty od wtrysków, nie?
    Miałem identyczne problemy jak darek-radom a winny był tak jak ktoś wcześniej
    wspomiał podgrzewacz paliwa.Podgrzewacz ten posiada plastikową zaślepkę
    przez którą dostaje sie powietrze do układu.Pomogło dokładne wymycie
    benzyną ekstrakcyjną zaślepki i zaklejenie jej silikonem.Piąty rok już mija i jest OK.
    Pozdrawiam.
    No i problem rozwiązany...

    Winnym okazał się podgrzewacz paliwa (swoją drogą gratulacje dla inżyniera / projektanta za tak "dobry" dostęp do tego"wynalazku").

    Dziękuję Kolegom za pomoc, bo przypuszczam, że akurat tej usterki szukałbym w ostatniej kolejności (właśnie z powodu dostępu).

    A już za tydzień DUŻA próba dla mojej 405-tki - ponad 2.500km do przejechania. Wnioski i zażalenia - wkrótce.
    Panowie mam problem z zapowietrzaniem się układu paliwowego. problem następuje tylko po nocnym postoju choć daje w kość . Silnik XUD9TE, wymienione już : przewody przelewowe, wyłączony z obiegu filtr paliwa oraz podgrzewacz zastąpiony filtrem przepływowym do diesla. Po rannym odpaleniu jest spokoj cały dzień można jeździć i odpalać, po nocy zaczyna się meksyk co robić i sprawdzić jeszcze
    wstawic zaworek zwrotny
    levis, w którym miejscu wstawić ten zaworek
    za filtrem, przed pompa wtryskowa
    levis, THX zamontuje i sprawdzę
    ale na twoim miejscu, zainwestowalbym w nowa gruszke ze sprawnymi zaworkami zwrotnymi
    levis, dzis założyłem nowy zaworek (metalowy) koszt 39 zł mam nadzieje ze pomoże , ale zwróciłem uwagę że przy tej gruszce jest do wymiany jedna obejma (jeszcze orginalna) jutro jeszcze to wymienię Mam nadzieję że to pomoże. Zamontowałem także filtr paliwa filtrona o oznaczeniu PP839 tak jak tu :
    http://www.filtron.pl/pl/...MOC=60#idn32846

    Jednak wole jakiś porządny filtr niż jakiś przepływowy jak się jeździ na oszczędnościach czasami rożne rzeczy mogą być w paliwie

    levis, dzis założyłem nowy zaworek (metalowy) koszt 39 zł

    nowa gruszka kosztuje 42
    ntm, nie drażnij Tym bardziej że dziś już 2 kupiłem jedna plastikowa rozleciała mi sie w palcach, no cóż poporstu jestem zdolny Dobrze ze kosztowała tylko 8 zł
    Ktoś może zna numery tej gruszki
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mandragora32.opx.pl
  • ďťż
    Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl.