ďťż
chomiki Po swapie silnika - kod 52 a potem Wymiana głowicy i kod 54 Co z FSB przy wymianianiu starego Celerona na Pentium III wymiana paska rozrzadu ( krew mnie dzisiaj zalala!!!) Padnięta głowica 1.8TD, wymiana silnika, tylko na jaki? wymiana alternatora na VALEO 13N159 lub 13N120 w 405 1.6-92 Bateria Nokia BL-5C do wymiany Wymiana włącznika chłodnicy i czujnika temp jak podłączyć radyjko bez wymiany kostki na iso ;) Wymiana przewodów instalacji z alu na cu Wymiana silnika 1,6 benzyna na 1,9 diesel |
chomikiJak w temacie,z tym że chciał bym zrobić to sam do dyspozycji mam garaż i narzędzia.Czy to jest bardzo skomplikowana sprawa?Chodzi o silnik xu5jp.Poproszę o jak najwięcej wskazówek,potem zdecyduje czy się za to zabierać czy niewymiana jest banalna, choc sa rozne szkoly . jedni dodatkowo daja silikon, sa rozne opinie na temat uszczelek, a do wymiany jest potrzebny jeden klucz - 10. najlepiej oczkowy, albo gleboki nasadowy. odkrecasz nakretki trzymajace pokrywe i pokrywe i listwe od przewodow wysokiego i zdejmujesz Warto oczywiscie wszystko dokladnie oczyscic, bo kazdy brud w postaci piasku czy czyms podobnym, moze powodowac nieszczelnosci ;/ Benzyna ekstrakcyjna , lekko nawilzyc sucha , nie "kruszaca" szmatke i wytrzec brzegi glowicy i pokrywy. Dopiero potem skladac 100% racji - uszczelka TYLKO NA SUCHO, bez zadnego smarowania olejem itp i na dokladnie oczyszczone powierzchnie 100% racji - uszczelka TYLKO NA SUCHO między innymi tego chciałem się dowiedzieć bo różnie to gadają... A jak potem dokręcać pokrywę,jest jakaś określona siła z jaką trzeba to zrobić,potrzebny jest klucz dynamometryczny? yyy... momentow do pokrywy nigdzie nie widzialem w literaturze ... Z CZUCIEM , uszczelka jest z warga zachodzaca na pokrywe, tak ze wycisnac nie wycisniesz, ale jak dokrecisz na tzw. "chama" to po prostu sie zdeformuje i bedzie puszczac. Albo ostatecznie sie przetnie. Niektore szpilki maja ograniczenie glebokosci nakrecania nakretki, ale chyba rzadko wystepuja. pamietaj aby dobrze zalozyc ta uszczelke i dokladnie... bo inaczej szkoda Twojej roboty.... Nie przesadź z dokręcaniem - ja jedną uszczelkę zmarnowałem i przy okazji 2 litry oleju poszły pod auto w czasie jazdy. Jeżeli dokręcisz za lekko to będzie ciekło, jeśli za mocno to pęknie. Ja wymieniałem dwa razy, potem gdy nadal ciekło a nie chciałem już ryzykować drugiej uszczelki pojechałem do warsztatu na poprawkę. Tam moja uszczelka została ponownie zamontowana tym razem dodatkowo uszczelniona silikonem. Efekt jest taki że już nie cieknie. Gdzieś czytałem żeby dokręcać etapami. Dociągać po 100km jak się ułoży. To chyba dobra opcja, ale w dieslu to strasznie wkurzające bo trzeba zdejmować puszkę dolotu. W benzyniaku chyba nie masz tego problemu Silnik wygląda tak : tu masz rysunek zlozeniowy: zdejmujesz przewody z kroccow (choc moze jak sa wystarczajaco dlugie nie trzeba), , odkrecasz nakretke 11 i voila - mozesz zdjac pokrywe kapuchy, o to mi chodziło,teraz wiem jak wsadzić w to łapy dzięki wielkie. Oczywiście pomógł dla Ciebie Skończone mam nadzieje że już nic nie będzie ciekło Ogólnie bułka z masłem Obyś nie wykrakał z tym cieknięciem . Obyś nie wykrakał z tym cieknięciem . Ciiiiiiiii |
||||
Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||