ďťż
chomiki
Po swapie silnika - kod 52 a potem Wymiana głowicy i kod 54
Co z FSB przy wymianianiu starego Celerona na Pentium III
wymiana paska rozrzadu ( krew mnie dzisiaj zalala!!!)
Padnięta głowica 1.8TD, wymiana silnika, tylko na jaki?
wymiana alternatora na VALEO 13N159 lub 13N120 w 405 1.6-92
Bateria Nokia BL-5C do wymiany
Wymiana włącznika chłodnicy i czujnika temp
jak podłączyć radyjko bez wymiany kostki na iso ;)
Wymiana przewodów instalacji z alu na cu
Wymiana uczszelki pokrywy zaworów...
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kwblog.htw.pl

  • chomiki

    Cześć

    Na dniach będę wymieniał tą uszczelkę.
    Macie jakieś własne spostrzeżenia co do takiej wymiany?
    Ja mogę na pewno powiedzieć że jeśli cieknie mało TO NIE RUSZAĆ !
    W moim przypadku dociągnąłem kilka luźnych śrub i teraz ciągle kapie...
    Potrzebny będzie klucz dynamometryczny ?


    Konrad, a cóż to za tajemnicza uszczelka?

    Na dniach będę wymieniał tą uszczelkę.
    Macie jakieś własne spostrzeżenia co do takiej wymiany?

    naturalnie znaczy"czę uszczelkę " masz na myśli bo wprawdzie mogę sie domyślac ze chodzi ci o te pod miska olejową
    Konrad, żadnej uszczelki (jeśli chodzi o miskę olejową) jeśli cieknie ci spod michy to kup dobry silikon. Idź do sklepu i powiedz że chcesz zamiast uszczelki dobry silikon. Ja kupiłem z firmy Wurth Black 250 i spisuje się super a uszczelki brak Tu masz link

    http://moto.allegro.pl/it...urowe_sili.html

    Tylko o dziwo w tym opisie na aukcji pisze by odczekać 15/20min po nałożeniu i dopiero przykręcać - ja zrozumiałem to inaczej z opisu na opakowaniu i przykręciłem od razu - trzyma.
    Tyle że poczekałem 20minut przed wlaniem oleju.

    W tym opisie na aukcji pisze też że nie spływa z powierzchni pionowych - to prawda. Ale na opakowaniu pisze by nie stosować na powierzchnie pionowe - więc coś mi się ten opis z aukcji nie podoba... Mimo wszystko polecam...


    idz do sklepu i kup czerwony silikon. ten wysokotemperaturowy
    saqul, jemu napewno biega o te z pod głowicy tylko jak zwyke trzeba sie domyślać
    No chyba że nas zaskoczy czyms innym
    Tyko do czego mu
    Potrzebny będzie klucz dynamometryczny

    idz do sklepu i kup czerwony silikon. ten wysokotemperaturowy Pod żadnym pozorem tego nie rób Konrad, Młody ten silikon się do tego nie nadaje...
    goście ale dajecie czadu ciekawe ja bedzie dalej z tę i tego może nie bedzie oną
    trasha, to ona, bo w opisie tematu wpisał że uszczelka miski... to już coś
    saqul,
    jest przeciez napisane ze chodzi o uszczelke miski olejowej i moge potwierdzic ze silikon daje rade
    Noger, ale nie zwykły silikon, ani nie ten typowy czerwony o którym pisał Młody. Musi być specjalny i dobrej firmy, a uszczelkę można sobie podarować przy tak starych silnikach, bo i tak nic nie da. A wymądrzam się tak bo tydzień temu to robiłem
    Noger, o tym to wiemy to było w formie zabawy tak dla relaxu
    sie domyslam ale jakis zly dzien mam i moze dlatego tak.. sory za OT mozna usunac
    Noger, no nie az tak do końca to nie traktuj to serio

    A tak wracając do sedna sprawy to ruszać czy nie

    Noger, ale nie zwykły silikon, ani nie ten typowy czerwony o którym pisał Młody. Musi być specjalny i dobrej firmy, a uszczelkę można sobie podarować przy tak starych silnikach, bo i tak nic nie da. A wymądrzam się tak bo tydzień temu to robiłem

    A ja po spawaniu miski zrobilem mix czerwony silikon i uszczelka nowa no i nie cieknie olej. Ani ze spawow ani z uszczelki. Czerwony silkon ogolnie dobry wytrzymuje durze temperatury ale duzych nierownosci nie uszczelni.

    A ja po spawaniu miski
    A jak mozna wiedziec co sie stało ze wymagała spawania oczywiście to że sie rozp.. to mogę sie domyślic tylko czemu

    [ Dodano: Sro Cze 04, 2008 12:40 pm ]

    Czerwony silkon ogolnie dobry wytrzymuje durze temperatury ale duzych nierownosci nie uszczelni. A poza tym zaczyna puszczać po 3 miesiącach...
    Nie będę komentował niektórych wypowiedzi Zwróćcie uwagę jak dużo chętnych jest do śmiania i jak szybko się wypowiadają... a na pomoc czasami trzeba czekać nawet kilka dni a gdy zobaczyliście błąd (zaznaczam tu, że to był Wasz błąd) do wyśmiewania jest tyle chętnych osób...
    Uważam, że wiele osób znaczy teren na parkingach i taki temat jest potrzebny

    [ Dodano: Sro Cze 04, 2008 5:19 pm ]


    A jak mozna wiedziec co sie stało ze wymagała spawania oczywiście to że sie rozp.. to mogę sie domyślic tylko czemu


    A wieczorem jechalem po wiejskiej drodze, zahaczyłem miska no i pojawily sie 2 szramy przez ktore olej sie sączył. Jako ze nie moglem znalesc miski uzywanej (aluminiowa oraz z uszami na klime) a nowa koszt okolo 550zl bo nie ma zamiennikow zapadla decyzja o spawaniu. Dobrze ze koszt to tylko elektrody bo jak bym mial dawac do fachowwcow to koszt spory a tak przynajmniej wiem ze jest dobrze i jak narazie nie cieknie. Kroche te aluminium.


    (zaznaczam tu, że to był Wasz błąd) I dlatego było zabawnie
    trasha, też tak myślę uszczelka + cienka warstwa silikonu. Dokręcać to na czucie czy kluczem dynamometrycznym? z doświadczenia wiem, że jeśli się nie równo podokręca wszystkie śruby to cieknie...

    trasha, też tak myślę uszczelka + cienka warstwa silikonu. Dokręcać to na czucie czy kluczem dynamometrycznym? z doświadczenia wiem, że jeśli się nie równo podokręca wszystkie śruby to cieknie...

    Wg mnie bedzie minimalna rozniaca ja dokrecalem zwyklum kluczem (uszczelka i wartstwa silikonu) i nie cieknie. Ciezko nie rowno dokrecic mala odleglosc miedzy srubami zeby cieklo.
    Podstawowa sprawa przy silikonie to wypolerować benzynką. Nie ma prawa być nawet delikatnie tłuste zanim silikon nie zaschnie
    Uwielbiam czytać jak ludzie przeceniają rolę silikonu w motoryzacji, niesłusznie bo silikon służy do uszczelniania armatury łazienkowej i zdecydowanie za dużo używają go mechanicy
    Panowie miskę olejową uszczelnia się suchą uszczelką dokręconą odpowiednim momentem, nie pamiętam jakim
    Jeśli nadal cieknie to niestety nie jest to uszczelka miski, tylko przyczyna tkwi w czym innym ale to jest materiał na osobny temat, niestety jak to robiłem to nie zrobiłem manuala, ale mogę napisać instrukcję jak ktoś zainteresowany
    Generalnie we francuzach problem wycieków z miski olejowej od strony skrzyni biegów gnębi mechaników od wielu lat, niestety są to ludzie którzy nie poświęcają zbyt wiele czasu na myślenie nad rozwiązaniem, tylko kładą kolejne warstwy silikonu i kasują klienta
    Maciek STI, Ja jestem zainteresowany. Prosiłbym Cię o taką instrukcję. Cieknie mi właśnie od strony skrzyni (jest to na pewno uszczelka miski a nie simeging wału itp.)

    Nareszcie jedna osoba która wie po co mi klucz dynamometryczny
    W momencie gdy pisałem o "równym po dokręcaniu śrub" chodziło mi właśnie o odpowiedni, identyczny dla każdej śruby moment...

    i zdecydowanie za dużo używają go mechanicy
    niby mnie najbardziej intersuje w tym temacie to czy istnieje możliwosć dostania sie silikonu do oleju
    A jak to co potem moze się stać
    jaka jest pewność że nie zatka filtra i motorek kapot


    niby mnie najbardziej intersuje w tym temacie to czy istnieje możliwosć dostania sie silikonu do oleju
    A jak to co potem moze się stać
    jaka jest pewność że nie zatka filtra i motorek kapot


    Pewnie że jest możliwość... jak dostanie się do filtra no po to ten filtr tam jest żeby ten ewentualny skrawek w nim został a mały kawałek nie powinien uszkodzić silnika w taki sposób,że jak Ty to nazwałeś ,,motorek kapot,, Choć na bank zdecydowanie lepszym i trwalszym rozwiązaniem będzie dedykowana uszczelka...
    Kwestia wg mnie wygląda tak że z silikonem to zależy jak kto to zrobi. Ludzie dają pod pokrywe na termostaty i sie nic nie dzieje. WIec wg mnie i dalej bede to podtrzymywał to uszczelka z czerwonym silikonem który daje rade bo miałem juz robione pare rzeczy tym silikonem i jakos nic sie nie działo...
    jak masz idealną powierzchnię na łączeniach (miska i blok silnika) to możesz użyć uszczelki tak jak napisał Maciek STI, ale pewnie nie jest tak więc pozostaje ci silikon (dobrej firmy zaznaczam - dedykowany do miski olejowej). Lepiej wtedy nie dawać uszczelki bo to dodatkowe łączenia przez które może nastąpić wyciek....
    Konrad napiszę ci na PW ale nie dziś
    Maciek STI, Ok z góry dzięki, będę czekał

    Co do równości powierzchni miski to raczej u mnie jest z tym bardzo dobrze.
    Kiedyś nic nie ciekło no może minimalnie uszczelka od strony skrzyni była wilgotna od oleju... ale na pewno nic nie kapało.
    Znalazłem kilka luźnych śrub, dokręciłem i zaczęło kapać

    [ Dodano: Pią Cze 06, 2008 4:32 pm ]
    Do śrub miski powinien być jeszcze schemat kolejnosci dokrecenia śrub bo to jest ważna sprawa

    Do śrub miski powinien być jeszcze schemat kolejnosci dokrecenia śrub bo to jest ważna sprawa
    Miskę dokręca się podobnie jak głowicę, zaczyna się od środkowych i dokręca na przemian na zewnątrz
    Maciek STI, czyli jeden problem rozwiązany

    Ale gdyby poprzeć teorię zwolenników samego silikonu to jak zminimalizować ryzyko dostania sie silikonu do oleju

    Nie wiem może np. zrobic wstępną matryce uszczelki tylko czym oddzielić żeby sie nie skleiła
    Chodzi mi o to żeby przed ostatecznym zamontowaniem można było sprawdzić wycieki silikonu do środka i ewentualnie nadstan usunąć
    Po co kombinować z silikonem? uszczelka na pewno wszystko odpowiednio uszczelni. Problem jest taki, że to nie z uszczelki cieknie a tak się wydaje
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mandragora32.opx.pl
  • ďťż
    Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl.