ďťż
chomiki 1.8 td żeby odpalił trzeba dodac gazu POMÓŻCIE!!! Nowe świece, filtry, plyny a on nie chce zapalic :( (1,9 TD) kilka pytan TD a TDI?! koncernu PSA Lekkie wyrzuty oleju do filtra powietrza... 1.9 td jakie macie obroty w TD przy 100km/h Pękł pasek rozrządu w trakcie jazdy 1.9 TD Trzęsie przy 2000 obr. silnik TD Jakie sa numery silnikow TD 1994-> swap silnika 1.9 TD- lista czynnosci jak podlaczyc filtr paliwa do puga 1.9 TD ?? |
chomikiWitam wszystkich użytkowników Lewków.Zastanawia mnie kwestia zaworów w tym silniku... czy one mają już automatyczna kasacje luzu zaworowego czy trzeba jednak co jakiś czas ustawiać?? A swoją drogą jak w klekoczącym dieslu rozpoznac, że zawory stukają?? Proszę o porade Pozdrawiam Zawory w 1,9TD są ustawiane za pomoca płytek zawrowch regulacyjnych na luz ssący zawór 0,20 a wydech na 0,40 i ta regulacja do czasu wymiany uszczelki pod głowica oraz jej planowania powinna byc wystarczająca. Nalezy obsłuchać silnik za poimoca stetoskopu wtedy słychac klepiące zawory. Zawory w 1,9TD są ustawiane za pomoca płytek zawrowch regulacyjnych na luz ssący zawór 0,20 a wydech na 0,40 i ta regulacja do czasu wymiany uszczelki pod głowica oraz jej planowania powinna byc wystarczająca. Czyli mam rozumiec, że jezeli nie robilem jeszcze nic przy silniku to lepiej nie bawic sie w ustawianie?? Silnik ma 135 000 mil, nie bierze oleju i jest w znakomitej kondycji. Jak silnik jest OK to nic nie ruszaj. tak poza tematem : erni25 : czytałem w jakims temacie na forum ze jesteś mechanikiem....specjalizujesz sie w peugeotach/francuzach czy robisz każdą markę ? Czy regulacji zaworow mozna dokonac we wlasnym zakresie ? tzn. Mam mechanika, ktory rozklada i sklada koparki na czesci. jezeli podam mu wartosci, to moze on to sprawdzic, zdejmujac tylko pokrywe zaworow, czy trzeba zdejmowac glowice ? jak wlasciwie sprawdzic te spalanie stukowe ? mam dorwac skads stetoskop lekarski ? czy o jakims innym jest mowa ? Czy regulacji zaworow mozna dokonac we wlasnym zakresie ? może samej regulacji to nie-jeżeli nie jesteś pewny co do rozgręcania rozrządu, ale na pewno można samemu sprawdzić jaki jest obecny stan luzów, wystarczy zdjąć pokrywkę zaworów i wkładać szczelinomierz między wałek rozrządu a płytkę regulacyjną i tak każdy zawór. Ważne zeby krzywka zaworowa sprawdzanego zaworu była ustawiona jajkiem w górę-czyli najdalej od zaworu- czyli kręcisz wałem korbowym do tego momentu dla danego zaworu. Jeżeli okaże się ,że któryś luz jest za mały lub za duży no to wtedy trzeba poddać szlifowaniu lub wymianie danej płytki Czy regulacji zaworow mozna dokonac we wlasnym zakresie ? tzn. Mam mechanika, ktory rozklada i sklada koparki na czesci. jezeli podam mu wartosci, to moze on to sprawdzic, zdejmujac tylko pokrywe zaworow, czy trzeba zdejmowac glowice ? jak wlasciwie sprawdzic te spalanie stukowe ? mam dorwac skads stetoskop lekarski ? czy o jakims innym jest mowa ? Sam pomiar luzu zaworowego można przeprowadzic na zimnym silniku tylko po zdjęciu pokrywy zaworowej, ale już regulację zaworów polecam przeprowadzić na zdjętej głowicy choc mozna to zrobić na głowicy siedzacej na bloku ale wymaga to trochę znajonoiści kilku sposobów których mechanicy nie chcą zdradzać. Aje jest to możliwe. A o co Ci chodzi z tym spalaniem stukowym ? Bo nie bardzo rozumię . ale już regulację zaworów polecam przeprowadzić na zdjętej głowicy skąd tyś to wytrzasł-pierwsz słyszę żeby zdejmować głowice do regulacji luzu zaworowego- chyba z braku zajęcia ludziom tak robisz i nieźle kasujesz-nawet najbardziej skomplikowane silniki tego nie wymagają tylko się trzeba trochę pobawić , a roboty o 90% mniej- póki jest z uszczelką OK to nic nie trzeba ruszać- no chyba że gniazda powypalane z braku luzu - no to niestety trzeba zdejmować głowicę [ Dodano: Pią Maj 18, 2007 1:57 pm ] panowie spokojnie, nie chce tu zadnej wojny rozumiem, ze sprawdzic luzy moge, a jak sie bedzie szykowac wymiana uszczelki to najlepiej wtedy je regulowac... 2 sprawa: Ktos gdzies mowil, ze mozna wyregulowac kat wyprzedzenia wtrysku na pompie "na sluch" dlatego przyszedl mi do glowy stetoskop, bo gdzies juz cos takiego czytalem. 3 sprawa: moze powiecie mi, co moze byc przyczyna tak duzego spalania paliwa ?? pali mi ok 11 litrow w miescie, a wcale nie wciskam ciagle pedalu do deski... na trasie ok 6 zalezy jaka predkoscia jade, przewaznie 110-130. Sprezanie silnika 29-30 amosfer. zapala od dotkniecia. Turbina podaje stale 1.0 bara doladowania. Nie bierze oleju. Trzyma stala temperature 85-90 stopni. Przyznam sie, ze ma moc, ale czy to aby od tego mogl tak duzo palic ? Krecilem pokretlem od kata wyprzedznia wtrysku ( tak mi sie wydaje, ze to to) i nie wiem czy to ma wplyw na to, ze tak duzo mi pali... Prosze pomozcie, bo juz rece rozkladam... Sam sobie odpowiedziałeś , przy takim systemie regulacji zaworów jak juz pojawia się luż to niestety ale trzeba zdejmować głowice bo nie jest to wina żadnej sruby regulacyjnej a tylko i wyłącznie zuzytych przylgni zaworowych lub gniazd więc jak to można naprawioc bez zdjęcia głowicy , więc jak jesteś LAMER to nie wystawiaj komuś opini oraz nie zabieraj głosu w temacie o którym nie masz zielonego pojęcia - same chęci nie wystarczą znowu obracasz kota ogonem i próbujesz tym co nie mają zielonego pojęcia kit wcisnąć- ale jak byś chciał wiedzieć to motoryzacja nie jest dla mnie tematem TABU-naprawiałem i naprawiam różne silniki, począwszy od komarków przez takie pugi do japońskich przecinaków- i po pierwsze co do poruszonego tematu: gdzie ktoś napisał tylko o nadmiernym luzie, po drugie : 99% silników z regulacją płytkową ma za mały luz niż za duży, więc wystarczy szlifnąć podkładkę, a jak jest za duży to wystarczy wymienić na grubszą i tyle, i nie wymyślaj o zdejmowaniu głowicy, [ Dodano: Sob Maj 19, 2007 7:30 am ] |
||||
Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||