ďťż
chomiki Odpowietrzanie układu diesla w Peugot 405 1.8 TD / 1.9 TD sterownik silnika Peugeot 405 MM IAW 8p.10 wymania rolki i napinacza paska w 405 turbo diesel 1995 Peugeot 405 1,9 SRI 91r. Kombi B/G - gaśnie na benzynie identyfikacja silnika Peugeot 405 SRI kombi 1.9 benzyna Ile kucyków posiada silniczek Peugeota 405 1.9D ?? Jak odczytac kody usterek (migawkowe) w 405 SRI 2.0 8v Peugeot 405 Kombi GRI X4 kilka problemów Jaki jest naped prędkościomierza w 405 1.9TD z 1994 roku ?? wymiana alternatora na VALEO 13N159 lub 13N120 w 405 1.6-92 |
chomikiJest to mój pierwszy temat na tej stronie więc proszę o wyrozumiałośćA więc od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem peugeota 405, przywiezionego z Anglii, oczywiście kierownica po prawej stronie Ogólnie jestem z niego bardzo zadowolony, ale "od zawsze" nie działa ogrzewanie Podejrzewam, że mogła zasyfieć nagrzewnica, ale nie mam pojęcia jak się do niej dostać. Z mojego "rozpoznania" wynika, że znajduje się ona gdzieś w okolicach schowka pasażera. A więc jeśli ktoś mógłby coś zasugerować, to byłbym wdzięczny. A więc jeśli ktoś mógłby coś zasugerować a jak przesówasz suwakiem (krecisz kółkiem nie wiem która wersje masz) to słychac ze klapka sie odblokowuje?? moze linka urwana nie wiem, nic specjalnego nie słyszę tylko ruch gałki zresztą chodzi tak ze średnim oporem, może linka jest zerwana lub skorodowana... sprawdziłbym ale nie wiem jak się dobrać do jej drugiego końca tzn tego od strony klapki PS Rocznik auta to 1995 Rocznik auta to 1995 o dzi to ja nie wiem jak jest w nowych ;] ale spróbuj odkrecic panel srodkowy nagrzewnica powinna byc zaraz za nim (za radiem) hmmmm jest jeszcze jedna sprawa mianowicie jak włączę nawiew i ustawię żeby leciało zimne powietrze to dość mocno leci a jak przestawię suwak na ciepłe to leci trochę słabiej czyli tak jakby klapka działała i leciało przez nagrzewnicę tylko ona sama pozostawała zimna, może jest tam np jakiś zawór sterujący dopływem ciepłej wody i to on nie działa jak trzeba? aha i jeszcze jedno czasem podczas jazdy to powietrze tak jakby było trochę cieplejsze, czyli może układ jest zapowietrzony? wie ktoś jak to odpowietrzyć? uklad caly trza odpowietrzyc. tylko jak to zrobić nie mam pojęcia tylko jak to zrobić odkrecamy nagrzewnice na czerwone pole zdejmujemy odpowietrniki na: termostacie i chłodnicy lejemy poooowolutku płyn az wszystkie "bombelki " wypłyna najpierw z termostatu potem chłodnicy.. na koniec odpalamy auto z odkreconym korkiem zb. wyrównawczego i podziwiamy wypływajace bombelki potem zakrecamy i autko chodzi sobie az sie went właczy jak sie wyłaczy mozna zgasci auto.. odczekac az osiagnie tempok 70 a lepiej 60 C i odkrecic powoli zakretke zb. wyrówn. powinno byc słychac "ssssssssssssssyyyyyyyy" mozna powtarzac profilaktycznie raz na jakis czas Po zalaniu cieczy w układzie zakręc odpowietrzniki i niech motorek chodzi do czasu aż właczy wentylator - korek ma byc odkrecony - następnie uzupełnic poziom płynu . A czy wskaźnik temperatury ci się podnosi może termostat nie działa? W pugu nie ma zaworu do nagrzewnicy płyn cały czas przez nią płynie tylko klapa kieruje powietrze albo prze nią albo obok niej. Sprawdź jak silnik trochę popracuje tak 10min. to złap ręką węże idące do nagrzewnicy oba muszą być tak samo ciepłe. Węże te znajdziesz w komorze silnika na lewo od akumulatora, między akumulatorem a silnikiem. Dwa węże idące równolegle do siebie i wchodzące przez ściankę do kabiny. Jak byś nie mógł znaleźć to w kabinie zdejmij boczek od konsoli środkowej to jest ta ścianka po prawej stronie od pedału gazu za nią masz dwie rurki metalowe które idą do nagrzewnicy obie muszą być ciepłe, ale silnik musi być rozgrzany .. połowa płynu będzie na ziemi swiete słowa... czasami trzeba troche praktyki by sie nie osmieszac teoria.. Jeden z Kolegów napisał o odpowietrzaniu układu chłodzenia : odczekac az osiagnie tempok 70 a lepiej 60 C i odkrecic powoli zakretke zb. wyrówn. powinno byc słychac ,, i wsio wprządku ale zapomnieł o tym, że termostat otwiera się całkowicie przy temperaturze 88 lub 89 stopnia zalezy od typu a tylko wtedy można dobrze odpowietrzyć układ . Jednak trzeba łączyc teorię z praktyką . Jak zauwazyłem sa tu Koledzy którym się wydaje, ze znaja się na motoryzacji jak nigdy nikt dotąd, oraz że zjedli wszystkie rozumy ale niestety tylko im się tak wydaje a przez swoje nie przemyślane pisanie tylko powodują mętlik innym w głowie.Pozdrawiam Wszystkich domorosłych ekspertów od motoryzacji, wszystkich Pomysłowych Dobromirów oraz rodzimych Einsteinów. Odpowietrzyłem układ zgodnie z sugestiami Arsena, a także wg instrukcji z książki serwisowej, ale to nic nie dało w każdym razie jeden z tych węży jest ciepły, ale drugi zimny. I jeszcze zauważyłem jedno zjawisko - z tego drugiego węża (idącego od głowicy do króćca nagrzewnicy, tego zimnego) ledwo leci woda przy włączonym silniku, właściwie jakbym trochę podniósł to by przestało w ogóle lecieć. Czy tak ma być? może to jest np wina niewydajnej pompy wodnej, czy to się zdarza? może wie ktoś ajk to zdiagnozować? Możesz mieć przypchana nagrzedwnice albo i faktycznie padła Ci pompa wodna, co się za często nie zdarza. Ja stawiał bym na zapchanie / trzeba przepłukać pod ciśnieniem/. Jeden z Kolegów napisał o odpowietrzaniu układu chłodzenia : odczekac az osiagnie tempok 70 a lepiej 60 C i odkrecic powoli zakretke zb. wyrówn. powinno byc słychac ,, naprawde nie kumaty jestes... poczekac az ostygnie ...napisane jak byk swoja droga ciekawy jestes przypadek.. wpadasz na forum zaczynasz garc mistrza gry ... A tak btw to w którą stronę płynie ciecz - najpierw przez przewód umieszczony wyżej (przy termostacie ) czy niżej? Najpierw od głowicy, wężem przy termostacie do nagrzewnicy i następnie z nagrzewnicy długim wężem po ścianie grodziowej do pompy. Pompa jest na pewno sprawna bo by się silnik gotował jak by nie było obiegu. Jeżeli silnik jest zimny i nie pracuje to z węży od nagrzewnicy faktycznie nie wycieknie dużo płynu dlatego że są dość wysoko a płyn sam z siebie pod górę nie popłynie. Napisz który wąż robi się ciepły i czy jest ciepły czy gorący że nie idzie go utrzymać przez chwilę. Sprawdzaj przy króćcu nagrzewnicy w momencie gdy włączy się wentylator. Na razie wygląda na to że masz zapchaną nagrzewnicę chociaż nigdy się z całkiem zatkaną nie spotkałem. Dlatego myślę że masz porządny bąbel powietrza w nagrzewnicy i nieraz ciężko jest się go pozbyć. Możesz przepłukać nagrzewnicę aby sprawdzić czy ma przejście, następnie zdejmij przewód który idzie od nagrzewnicy do pompy ( wyjście) i dolewaj płynu aż zacznie porządnie płyn wypływać z nagrzewnicy, wąż od pompy w tym czasie przytkaj palcem. Drugim sposobem jest zdjęcie obu węży i napełnienie samej nagrzewnicy, Następnie trzeba węże szybko pozakładać aby płyn nie zdążył uciec z nagrzewnicy. Włączyć silnik sprawdzić czy chłodnica robi się ciepła ( czy jest obieg) i przejechać się trochę dając ostro w palnik ( obciążyć silnik ) cały czas zwracaj uwagę na temperaturę. Powinno pomóc ja kiedyś kilka dni walczyłem z odpowietrzeniem nagrzewnicy raz mi się takie coś przytrafiło i nie wiem co było, ale zrobiłem to co wyżej napisałem i pomogło. Witam, już wszystko działa !!! Okazało się, że przyczyną braku ogrzewania były... zamienione króćce, tzn ten górny wąż był na dole a dolny na górze w każdym razie byłem już w serwisie gdy to zauważyłem Teraz we wnętrzu nie da się wytrzymać przy podkręconym na maxa ogrzewaniu. A więc dzięki za wszystko, gdyby nie Wy, to bym jeszcze długo się głowił. żeby nie było to dodam, że autko w nagrodę otrzymało nowe opony z tyłu z przodu były od dawna. A więc jeszcze raz dzięki za wszystko ! |
||||
Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||