ďťż
chomiki
Nagrzewające się radio ponad normę
Montaż klimy w GLD. Czy wykonalne i jakie koszty?
Zbieram dobre rady nt. montażu centralnego zamka.
nagrzewnica, przykra niespodzianka
Czyszczenie chlodnicy / nagrzewnicy
Nagrzewnica BEHR a VALEO
Wymiana nagrzewnicy-pomocy!
Brak ogrzewania...nagrzewnica?
ginące ciepło z nagrzewnicy
Nagrzewnica - wymiana
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kudrzwi.htw.pl

  • chomiki

    Więc przez 3 dni mam zamiar zrobić nagrzewnicę, tzn zdemontować deske wyjąć stara nagrzewnice i wstawić nową.
    Tu pytanie do was, doświatczonych bardziej ode mnie
    Jak zacząć gdzie są śruby? na co uważać?

    Proszę o wypowiadanie sie osób które wiedzą coś w tym temacie


    Na forum jest kilka tematów na ten temat, np. ten http://www.forum.peugeot4...opic.php?t=6723
    Dzieki czeka mnie z poniedziałku piękna robota 3 dni 2 kraty bro i zrobione
    bez bro się an pewno nie obejdzie

    Z tego co pamiętam były jeszcze takie tematy ale nie wiem czy były z fotami.


    jak odkręcisz deske przy tunelu i poluzujesz przednie śruby (są pod maską w podszybiu) i podciągniesz deske do góry to nagrzewnica powinna ci wyjść bez problemu - wyciągałem całkiem deske i uwierz mi że nie chciałbym jej z powrotem zakładać
    jak byscie mogli mi troche po podsylac bo nie moge znalesc a chce sie od odpowiedniej strony zabrac

    może zrobie jakas później fotorelacje dla potomnych
    Ciekawi mnie po co to chcesz robić
    Skoro nawet nie wiesz gdzie to jest, to czeka cię trudne zadanie
    Nagrzewnica jest od strony kierowcy, w autach po FL nie trzeba deski wyciągać
    ale trzeba podgiac do gory prawda?
    Maciek STI, Slyszałem od Levisa że ty robiles.
    1. Jak to tzn ze jak mam wyciagnac nagrzewnice? mam po fl.
    2. jak bys pracował samochodzem i dziennie 14 godz bez ogrzewania...

    możesz mi podpowiedziec?
    Pozwole sobie zacytować:

    "figop" - http://www.forum.peugeot4...ana+nagrzewnicy

    "zlezy jaki masz model. ale czy stary czy mlody chłopie zdejmuj deske bo nie dasz rade. w strszej wersji zdejmujesz górna czesc zegarów potem zegary tunel kierownice itd. deske odkrecasz sróbami co znajduje sie pod maska dokladnie w podszybju ale zeby 2 z nich odkrecic musisz obudowe filtra powiietrza z dmuchawy odkrecic. dalej w srodku na słupkach masz po jednej i drugiej stronie sróbki odkrecasz je. srodkowy panel łatwo zdiac pod warónkiem ze odkrecisz tunel. pod radiem i pod popielniczka znajdziesz sróbki do odkrecenia dechy od obudowy nagrzewnicy. zdejmujesz panel odkrecasz pokrętła i je wypierniczasz. nastepnie przesówasz deske od szyby. nie pourywaj przewodów. wystrczy lekko ja cofnac na tyle zeby wysunac nagrzewnice inaczej nie dasz rady ja wysunac tzn stara wysuniesz ale nowa jak bedziesz wkladała to ja zniszczysz. róki sa przykrecone do nagrzewnicy i tez zalezy jakie masz czy alum czy plastik. przygotój sobie na przystko takie klucze w krztałcie gwaizdek. jak co to pisz. powodzonka"

    "Jakkow" - http://www.forum.peugeot4...ana+nagrzewnicy

    "Wiec podaje :Od strony komory silnika odkręć trzy M 6 nakrętki deski rozdzielczej oraz dwie dmuchawy i dwie całej nagrzewnicy, w kabinie żeby było łatwiej wymontuj radio, tam pod nim i w popiołce są śruby do odkręcenia, na boczkach zdjąć osłony i tam jest po jednej śrubie z każdej strony, zdjać kierownicę i jej obudowę , odkręcić wajche do otwierania machy- jedna śruba, odłączyć kostki od panelu przekazników i bezpieczników, odkręcić włączniki wycieraków i kierunku, odkręcić kolumnę od podstawy, odkręć do końca konsole z regulatorami, oczywiście aby wyjąć konsolę trzeba zdjac obudowe tunelu oraz odkrecic po jednej śrubie osłonki przedłuzające obudowe tunelu do przodu, i cofnąć wtedy deską do tyłu , masz dostep do urządzenia z nagrzewnica , od strony kabiny jeszcze trzeba odkręcić srubę 2 szt od uszczelniacza przewodów do nagrzewniczki, jak juz cofniesz belkę to z prawej strony za urządzeniem od strony przegrody odkręć srubokrętem krzyżakowym / poluzuj wkret / i pociągnij urządzenie do środka i wtedy odkręć przewody albo plastikowe do 1990 roku albo aluminiowe póżniejszy model i następnie mogą ale nie musza być dwa po przekątnej wkręty trzymające nagrzewniczkę w urządzeniu , wyjąc nagrzewniczkę i wymienić ale tu jest mały problem do wymiany potrzebna jest taka sama nagrzewniczka na przykład jak masz IPRA to ma być IPRA, a jak Valeo to Valeo a jak BEHR to pasi do Valeo, nagrzewnica do IPRA ma inne przewody te plastikowe lub aluminiowe oraz koniecznie trzeba zmienić oringi na połączeniu nagrzewniczka i przewody, montzrz w odwrotnej kolejności. To chyba wszystko ."

    "Maciek STI" - http://www.forum.peugeot4...ighlight=#91783

    "Pisałem już w jakimś temacie trzeba odkręcić panel przedni ten od radia, żeby odkręcić przewody doprowadzające, bo są od przodu na jedną śrubkę przykręcone, następnie cofamy rurki do komory silnika, zdejmujemy oczywiście wszystkie tapicerki pod kierą +obudowę kiery i boczną tapicerkę od strony kierowcy, nagrzewnica jest przykręcona jedną albo dwoma śrubami do obudowy - odkręcamy, następnie odkręcamy całą kolumnę kierowniczą od wspornika oprócz krzyżaka (ale też można wtedy wyjmiemy całą kolumnę) opuszczamy kolumnę na podłogę i nagrzewnica wychodzi
    Ja tak robiłem więc nie wiem dlaczego ktoś inny tak nie może, przecież ja nie mam innego auta a zapewniam że nie odkręcałem żadnej deski rozdzielczej
    Aha koło kierownicy też trzeba odkręcić bo się nie położy kolumny na podłodze
    Wiadomo że jest ciasno tam i trzeba powciskać pedały żeby wymanewrować nagrzewnicą, ale wychodzi ona pod deską, ZAPEWNIAM"

    Kolego mi to zabrało 30 min by to znaleźć użyj wyszukiwarki.
    ZonExE, to niekoniecznie jest wina nagrzewnicy, w naszych autach nagrzewnica ma obieg stały więc zatyka się niezwykle rzadko, brak ogrzewania najczęściej jest przyczyną uszkodzenia czujnika temperatury wewnętrznej, jeśli pojazd jest wyposażony, lub uszkodzeniem sterowania klap, czy to linką czy elektrycznie, musisz najpierw ustalić jaki system masz
    Czujnik temperatury wewnętrznej jest w takiej małej kratce po stronie pasażera na prawo od nadmuchów środkowych, natomiast jak masz temperaturę wyskalowaną w stopniach to masz regulację elektryczną

    ZonExE, najczęściej jest przyczyną uszkodzenia czujnika temperatury wewnętrznej,

    często rano jakieś dziwne dźwięki mi się wydobywają właśnie z tego czujnika... Możliwe, że tylko się zabrudził? Żeby się do niego dostać to środkową konsole trzeba ściągnąć prawda?

    Żeby się do niego dostać to środkową konsole trzeba ściągnąć prawda?
    Tak, tą z nadmuchami ale najpierw spróbuj psiknąć WD w tą kratkę, możliwe że pomoże tam jest taki mały wiatraczek i może się zacierać, stąd dziwne odgłosy
    Wyglada to tak że, mam temp sterowana suwakiem i slysze jak klapka sie zamyka...
    Wiec stwierdzam ze to nagrzewnica...
    Chwile poleci mi cieple powietrze i później juz zimne wiec...
    zlap za te przewody nagrzewnicy obok pedalu gazu... i sprawdz czy sa cieple
    ...więc jak masz ten czujnik to ci klapkę z powrotem zamyka bo stwierdza że jest ciepło w aucie też tak miałem
    Zresztą jak levis prawi sprawdź oba przewody czy są ciepłe, jak któryś będzie zimny to sam każę ci nagrzewnicę wyjąć i wymienić, ale w to nie wierzę a sprawdzić łatwo, zdejmiesz ten boczek z weluru koło pedału gazu i masz rurki prawie na wierzchu

    Ps.: jeśli słyszysz zamykanie klapki to wcale nie jest dobrze, znaczy że coś tam hałasuje bo się zaciera lub coś w tym stylu, normalnie tych klapek nie powinno być słychać
    Maciek STI, wiec czekam az każesz mi wymieniać nagrzewnice...
    zaglądam i widzę te przewody...
    jeden jest gorący prawie parzy w reke a drugi ledwo cieply, raczej cieply z sasiedztwa tylko...

    No to dałem ci opis i zabieraj się do roboty
    Nie zapomnij spuścić płynu chłodniczego
    Powodzenia
    Panowie nadal mam bardzo słabe ogrzewanie. Teraz jest kilka dziwnych objawów. Pierwsze czy idzie ominąć jakoś ten czujnik temperatury wewnętrznej, wyczyściłem go ale nadal mi hałasuje.. Drugie to z wlotów powietrza tych bocznych leci cieplejsze ale letnie powietrze niż ze środkowych.. A trzecie jak go przegazuje to leci trochę cieplejsze powietrze ale niewiele.. Może być to winą pompy? Czy jednak nagrzewnica niedomaga? A czwarte to ukręcił mi się odpowietrznik, na razie doraźnie wkręciłem tam śrubkę i nic nie cieknie, ale pytanie czy może się jakoś zapowietrzać tamtędy?

    A czwarte to ukręcił mi się odpowietrznik, na razie doraźnie wkręciłem tam śrubkę i nic nie cieknie, ale pytanie czy może się jakoś zapowietrzać tamtędy?

    rozumiem,że masz na mysli odpowietrznik na termostacie? jeśli tak, to miałem ten sam problem,wkręciłem śrubkę i się niestety zapowietrzał. Wkręciłem nakładke na wentyl i jest idealnie pasuje (porada kolegi z forum:)).
    wcześniej już miałem nakładkę na wentyl i właśnie całość mi się ukręciła.. no nic zacznę od poszukania obudowy termostatu.. później będziemy myśleć co dalej.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mandragora32.opx.pl
  • ďťż
    Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl.