ďťż
chomiki bialy dym, bierze duzo oleju, ubywa wody w chlodnicy POMOCY :(zapala się kontrolka stop i od płynu chłodniczego przy 70' Peugeot 806 2.0 HDi - mrygająca kontrolka płynu chłodniczego które styki zewrzeć, żeby włączyć wentylator chłodnicy? białe spaliny, dym w chłodnicy, mentny olej Brak ogrzewania,wywala wode z chłodnicy i gotuje sie Dziwne problemy z paleniem w chlodne dni :( Wymiana włącznika chłodnicy i czujnika temp Wentylator chłodnicy - problem inny niż wszystkie... Wtyczka do klimy zbiornik obok chłodnicy |
chomikiWitamDawno mnie tu nie było najpierw były problemy ze zdrowiem, potem z pracą a teraz sa problemy z babą. Ale nie oto miałem pytać, głównym problemem jest to że od dłuższego czasu mam ubytki płynu w chłodnicy. Widzę że wycieka z pod korka w chłodnicy. Wymieniłem korek ale nie dostałem oryginalnego tylko założyłem jakiś uniwersalny ( od byka czy od poldasa) ale nowy. Niestety sprawy to nie załatwiło płyn wycieka dalej. Temperatura jest ok w czasie jazdy ma trasie między 80 a 90 stopni po mieście potrafi podejść bliżej 100 stopni ale włącza się drugi bieg wentylatorów i po chwili temperatura opada. Na postoju grzałem go przez 40 minut wentylatory włączały się na pierwszy bieg i po chwili się wyłączały i nic nie ciekło. Wygląda na to że cieknie tylko jak jadę ( jak silnik ma większe obroty) co to może być? W korku jest sprężyna co w razie wzrostu ciśnienia ugina się i wypuszcza płyn z chłodnicy i jest drugi zaworek co otwiera się jak powstanie podciśnienie w chłodnicy i zasysa powietrze. czy można zatkać na stałe ten zaworek podciśnieniowy? NIE chce krakać ale wygląda to na uszczelke pod chłodnica jezeli nie jest to bardzo pilne moge popytac o orginal znajomych i w serwisie Więc tak... wyciek podczas jazdy jest spowodowany tym że pompa wody na wyższych obrotach sama ma wyższe obroty i ciśnienie w układzie jest większe wtedy... To jest przyczyną wycieku podczas jazdy... niewiem jaki masz silnik ale jeśli jest to któryś z gaźnikowych to niekoniecznie musi być to od korka wlewu płynu... w gaźnikowcach jest odpowietrznik bardzo ciekawy i on jest z jakiegoś słabego jakościowo ABS'u i pęka po jakimś czasie... u mnie właśnie z tego miejsca cieknie... a jeżeli to z korka wlewu to spróbuj zrobić jakąś grubą gumową uszczelke ...przy zakręceniu sama sie dociśnie i do układu nieucieknie i będzie wszystko wporządku Pozdrawiam i miłej zabawy Silnik 1,6 na pełnym wtrysku. Myślałem o uszczelce pod głowicą ale nie ma innych oznak wskazujących na uszczelkę (brak bąblowania wody ciśnienia równe na wszystkich cylindrach itd.) Cieknie na pewno z korka wlewu na chłodnicy myślałem nad włożeniem kawałka gumy pod korek ale to zablokuje ten zaworek który otwiera się jak w układzie jest podciśnienie i wchodzi przez niego powietrze do układu. Czy zablokowanie tego zaworka nie spowoduje jakiś innych problemów? to 1,6 była na pełnym wtrysku A nie lepiej spróbować założyć drugi korek, na szrocie dostałem korek od jakiegoś forda i też pasuje, to kwestja ok 10 zł i bez kombinacji, miałem odobny problem, korek uniwersalny miał za słabą sprężynę. Pewnie ze najlepiej kupić na szrocie ale ja mam do najbliższego 100km w jedną stronę i dopiero za tydzień będę tam jechał. A na razie chciałem się upewnić czy to jest wina korka czy dzieje się coś złego z silnikiem, tym bardziej ze sprężyna na starym korku jest dość mocna. Narazie wsadzę kawał gumy pod korek i zobaczę co sie będzie działo. Tak 1,6 były na pełnym wtrysku Magnetti mareli z klimą i ABSem ja mam z 95r. panowie-bez kombinacji.... bo korek utrzymuje ci snienie ok 1bar, jak cos pokombinujecie i się nie otworzy lub otworzy sie za późno to może węże porozrywać. pozdrawiam. Okazało się że jednak poszła uszczelka pod głowicą. Kilka dni jazdy i samo wyszło. Dzięki za porady zamykam temat. |
||||
Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||