ďťż
chomiki
1.8 td żeby odpalił trzeba dodac gazu POMÓŻCIE!!!
Nowe świece, filtry, plyny a on nie chce zapalic :( (1,9 TD)
kilka pytan TD a TDI?! koncernu PSA
Lekkie wyrzuty oleju do filtra powietrza... 1.9 td
jakie macie obroty w TD przy 100km/h
Pękł pasek rozrządu w trakcie jazdy 1.9 TD
Trzęsie przy 2000 obr. silnik TD
Jakie sa numery silnikow TD 1994->
swap silnika 1.9 TD- lista czynnosci
jak podlaczyc filtr paliwa do puga 1.9 TD ??
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • janekx82.keep.pl

  • chomiki

    Witam.
    Z moim samochodem dzieja sie dziwne rzeczy.
    Jak jade 90km/h to temperatura nie dochodzi nawet do 80 stopni.
    Jak jade 110km/h to ledwo 80 stopni jest.
    Dopiero jak jade 120-130km/h to lapie te 90km/h
    W ksiazce napisane jest, ze przy jezdzie 110 pali najmniej, a mi spalil jakies 6.5-7 L na trasie, gdzie czesc jechalem 130 ( 500km ), kolejne 700km jakies (110-115km/h) i 200 km w polsce (90-100km/h). Wydaje mi sie to strasznie duzo, jak ludzie pisza, ze potrafia palic im ponizej 5.5 na 100 na trasie...
    Pompa wtryskowa po regeneracji, nie jestem pewny do konca, czy kat wtrysku jest ustawiony poprawnie, bo przysunieta jest na regulacji do jednej strony na maxa, wiec sie pewnie nie dalo wiecej. Wtryskiwacze z nowymi koncowkami.
    Turbinka daje dobre doladowanie.
    Zawory i szlif gniazd zrobiony.
    Termostat nowy Gates'a.
    Jak jade 140-150 to tempetaruta leci prawie na 100 stopni...
    Wiec np o jezdzie 160 caly czas moge sobie pomarzyc...
    To jakis absurd, bo jak jade za malo to samochod sie nie dogrzewa a jak za szybko to przegrzewa...
    Niech ktos mi to wytlumaczy w koncu !!!


    Miasto max 85 w korkach , trasa jakies 75 stopni (rzadko jezdze powyzej 120km/h) spalanie w trybie 50/50 (miasto/trasa) okolo 6l/100 sprawdzam po przejechaniu 1000km.Nie wiem czy to duzo czy malo, tylko kilka razy zdazylo mi sie zejsc ponizej 6l.
    Mi się wydaje że to normalne spalanie dla tego silnika, ojca 1,9TD pali 6-7,5 w zależności od tego jak się jeździ, miałem kiedyś Puga 309 z 1,9D to palił w mieście do 6,5 jak go pomęczyłem ale był lżejczy a w trasie to nawet poniżej 5 się udawało. Co do temperaturki to w ojcowym pugu jest podobnie jak u Ciebie levis
    levis, Temperatury mam bardzo podobne do Ciebie lecz u mnie trzyma 80 stopni poniżej 110 na trasie.
    Nie wiem jak u innych ale u mnie ekonomiczne spalanie na poziomie 5,5 l to 80-110 km/h jeśli jest to trasa na której nie trzeba często zwalniać.
    Niedawno jechałem do wawy i na 300 km spalił mi tak ok 7l/100 ale to dlatego, że często miałem prędkości 120-140 myślę że jakbym jechał 90 to na pewno byłoby to ok 5,5

    Wtedy gdy Ci się silnik według Ciebie nie dogrzewa spalanie masz najmniejsze a wtedy kiedy się przegrzewa to silnik zamiast dać obroty daje temperaturę i wszystko jasne...

    Nie musisz się niczym przejmować a jeśli chcesz spalanie na poziomie 5.5 l to jeździj 80-110 i na pewno takie uzyskasz.


    Mnie to meczy, bo kilka lat temu, na 72 litrach zrobilem 1200 km, co dalo 6L , ale jechalem na autostradzie ciagle 140 a w Polsce 110... Czuje, ze jakbym teraz tak jechal to spalilby mi z 7,5-8... Co juz jest nieoplacalne, jak na td...


    W ksiazce napisane jest, ze przy jezdzie 110 pali najmniej


    Mozna wiedziec skad masz te informacje ? (z jakiej ksiazki ?) ja mam ksiazke WKŁ i spalanie wg ksiazki sie prezentuje dane dla modelu po FL 5,5 - 7,4 - 8,7 (90km/120km/miasto) dla porownania przed FL 4,6 - 6,2 - 7,5 tylko skad te rozbierznosci W tych drugich jestem sklonny uwierzyc oprocz wyniku przy 90km/h .
    Te informacje mam z ksiazki serwisowej, ktora byla w aucie. Pokazane bylo, ze przy 110 leci malo paliwa a przy 130 juz duzo...
    roznice miedzy przed i po fl stad ze przed byl 1.8td a po 1.9td a faktycznie w kazdej instrukcji obslugi jest tabela ze zuzyciem paliwa dla roznych silnikow on i pb
    Patrzyłem właśnie w instrukcji od mojego puga i mój silnik xud 7 TE Y pali w mieście 7,9 przy 90 km/h 5.4 i 7,8 przy 120 według mnie zgadza się

    Najmniejsze spalanie z tego co widze ma silnik xud 9 A bo nawet 4,6 przy 90 km/h hehe

    Najmniejsze spalanie z tego co widze ma silnik xud 9 A bo nawet 4,6 przy 90 km/h hehe
    I tyle mi najmniej spalił (jeśli masz na myśli wolnossącego diesla )...
    voytas, tak patrząc po mocy xud 9 a to wolnossący 1,9 d

    roznice miedzy przed i po fl stad ze przed byl 1.8td a po 1.9td a faktycznie w kazdej instrukcji obslugi jest tabela ze zuzyciem paliwa dla roznych silnikow on i pb

    Wiem o tym ale zeby roznica 100 cm3 powodowala wzrost spalania o 1,2l to lekka przesada tym bardziej ze moc nie wzrasta chyba ze wersja bez kataliatora o 2KM. Ale jak by nie bylo wartos 8,7 dla 1,9 TD to lekka przesada moj ojczulek w wolnossacym mercedesie 2,5D ma takie wartosci .
    Shaggy, tak podaje producent
    levis, a ja bym powiedział ,że na pewno twój silnik nie jest tak dobrze nastrojony jak by się wydawało -śmię twierdzić że te regulacje przeprowadzone przez twojego mechanika oraz przeprowadzone remonty trochę rozregulowały twoje auto- A dlaczego tak myślę: ponieważ za temperaturę jest odpowiedzialny tylko i wyłącznie termostat(no chyba że masz niesprawny układ chłodzenia-np chłodnicę), i co za tym idzie nieważne czy jedziesz na 5-m biegu 50km/h czy 160km/h temperatura powinna być jednakowa- ilość przelatującego wiatru przez chłodnicę w zupełności wystarcza żeby wystudzić silnik przy temperaturze otoczenia powyżej 30*C, nawet jak jedziesz " do dechy". Miałem w domu nie jeden samochód i w żadnym taka przypadłość nie występowała- a nie należę do kierowców którym klekoczą zawory
    po prostu zastanawialo mnie, jaka jest graniczna dopuszczalna temperatura dla mojego silnika.
    U mnie w czasie normalnej eksploatacji, czyli jazda płynna w mieście i w trasie, temperatura utrzymuje się na stałej wartości 84-85 stopni. Jeżeli postoję trochę w korku to temperatura wzrasta max do 92 stopni ale potem ładnie spada do 85. Jak go kupiłem to na trasie miał około 75 stopni, ale jak się okazało był walnięty termostat.

    zastanawialo mnie, jaka jest graniczna dopuszczalna temperatura dla mojego silnika. graniczna temperatura to pojęcie względne-ponieważ wszystko zależy od "zagotowania" wody- a jeżeli układ jest sprawny i trzyma ciśnienie to zagotowanie może nastąpić dopiero powyżej 115*C, więc jeżeli temperatura przekroczyła np 100*C ale się nie zagotowało to nic się w silniku nie stanie, a jeżeli mamy nieszczelny układ "bez ciśnienia" to woda nam się może zagotować już przy 100*C i wtedy może nastąpić uszkodzenie silnika -uszczelka itp..
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mandragora32.opx.pl
  • ďťż
    Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl.