ďťż
chomiki
Diesel 1,9 wypycha powietrze z wlotu powietrza
1.8 td żeby odpalił trzeba dodac gazu POMÓŻCIE!!!
Nowe świece, filtry, plyny a on nie chce zapalic :( (1,9 TD)
kilka pytan TD a TDI?! koncernu PSA
Lekkie wyrzuty oleju do filtra powietrza... 1.9 td
jakie macie obroty w TD przy 100km/h
Pękł pasek rozrządu w trakcie jazdy 1.9 TD
Trzęsie przy 2000 obr. silnik TD
Jakie sa numery silnikow TD 1994->
swap silnika 1.9 TD- lista czynnosci
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • janekx82.keep.pl

  • chomiki

    Witam panowie proszę o pomoc bo już nie mam pomysłów co do tego auta . Mianowicie problem polega na tym ze poszła mi uszczelka pod głowicą. Głowica była spalonawana i na sprawdzaniu szczelności i wszystko było ok . Pomimo tego samochód dalej się grzeje do temperatury około 100 stopni co to może być bo juz samo nie wiem .Jest to peugeot 405 1,9 td z klima rok 93 [/b]



    Silnik: 1,9 tdi jak juz to TD
    możliwe ze źle odpowietrzony był układ...
    Hmm właśnie raczej nie bo bylem przy odpowietrzeniu i sam zamknąwszy zaworek mowa o tym na kablu jak juz sam płyn leciał i bez powietrza i to samo jest ?
    a wentylatory wogóle działąją?


    Tak wentylatory działają wiem ze był tam wcześniej do układu wlany jakiś uszczelniacz i jeszcze jak dostał się do tego olej to już gotowe ... Myślę ze może termostat się przyblokował i jest ciągle zamknięty dlatego może nie mieć dobrego przepływu płyn i nie chłodzi po całym układzie co o tym sadzicie ?
    Odepnij termostat i sprawdź co sie będzie działo.
    Spr czy napewno dobrze odpowietrzone. Przede wszystkim najważniejszym odpowietrznikiem jest odpowietrznik na chłodnicy. Odkręć go i spr co i jak. jeżeli nie pomoże wykręć tymczasowo termostat jest na 3 śrubkach i jeździj bez.
    Uklad odpowietrzony ponownie termostat wymieniony na niwy wraz z płynem reakcja jest taka ze na wolnych obrotach jak stoi dochodzi do 90 stopni włączają się wentylatory chłodzi do 86-88 i jest niby okej natomiast przy jeździe szybszej tzn 100-120 znów temperatura rośnie niby jest tydzień od wymiany uszczelki pod głowicą zastanawiam się może nad tym ze mechanik coś zjebał już naprawdę nie wiem jak go znów oddam i okaże się nie to ? będę ponownie kasę pchał i nie wiadomo czy jest taki sens wiec doradzie cos
    Jak Ci tak wzrośnie temperatura, to zatrzymaj się na poboczu, sprawdź ręką różne obszary chłodnicy, czy wszystkie są gorące. Sprawdź jak twardy jest przewód termostat->chłodnica - daj znać
    A może pompa wodna nie domaga
    Pompa raczej nie bo wymieniałem kompletny rozrząd w grudniu a zrobiłem może 10 tys km okej sprawdzę z ta chłodnicą wieczorem napisz
    Masz dwa wentylatory ??
    U mnie jak jeden nie działał, to właśnie działo sie to samo przy prędkości przekraczającej 90km/h
    Autko grzało sie szybko i jedynym wyjściem, żeby utrzymać prędkość na poziomie 150km/h, było odkręcenie ogrzewania na full i dmuchawe także na full (oczywiście szyby także na full miałem, bo na dworzy było 25st.C).
    I tak wracałem przeszło 300km do domku po remoncie belki.
    W moim przypadku były poprzecierane kabelki przy wentylatorach i po ich zlutowaniu do dziś nie miałem już takich przygód.
    Jak obracają się dwa, to sprawdź, czy załącza sie drugi bieg, czyli szybciej wieją dmuchawy.
    Chyba, że to coś z chłodnicą, to wiadomo do wymiany - musiałbyś posprawdzać ręką, tak jak ktoś wcześniej napisał, czy grzeje się cała, czy tylko częściowo.
    no przejechałem się dziś działają dwa wentylatory ale nie wiem czy drugi bieg załącza tzn podpielem na krótko to drugi bieg się załączył ale na jednym wentylatorze ale czy to normalne chłodnica ma mniej więcej jednolita temperaturę jak dziś jechałem tak normalnie nie katując to dochodził do 90 i zbijał ale sumie było zimno i lal deszcz wiec rożnie można na to spojrzeć . Kombinujmy dalej
    Wentylatory działają oba ale niestety tylko na pierwszym biegu czyli zalaczaj sie przy 90 stopniach i troche zbija ale nie przy szybkiej jezdzie . Teraz dlaczego dwujka nie dziala hmm ?? sprawdzalem na krotko to dziala ten drugi bieg ale przy jezdzie sie nie zalacza
    Sprawdź czujnik w chłodnicy ten trzy pinowy, to on jest odpowiedzialny za włączanie pierwszego lub drugiego biegu.
    Zobacz na jakimś schemacie, np. w intercars co który styk zwiera i próbuj samemu to zewrzeć.
    Jak nie zadziała drugi bieg, to znaczy, że coś z kablem lub jakimś przekaźnikiem.
    Nie pamiętam dokładnie, ale chyba każdy bieg ma swój osobny bezpiecznik, więc to też dokładnie sprawdź.
    Moim zdaniem, to coś na jakimś styku szwankuje, albo kabelek gdzieś przetarty.
    A powiedz gdzie tan czujnik się znajduje bo nie ma z boku chodnicy to wersja z klimatyzacja

    A powiedz gdzie tan czujnik się znajduje bo nie ma z boku chodnicy to wersja z klimatyzacja
    Nie ma siły,musi być w chłodnicy,jak stoisz przed autem to z prawej strony,pod wężem od termostatu
    Pasażer, W TD z klimą znajduje się na obudowie termostatu

    Pasażer, W TD z klimą znajduje się na obudowie termostatu
    No to znowu się czegoś nauczyłem saszek5, sory za wprowadzenie w błąd
    Witam ponowie sprawa okazała się na ta chwile ze cieknie mi chłodnica termowłącznika nie ma gdyż poprzedni właściciel włożył inna jakaś zamiennik orginał będę miał w tym tygodniu wiec wymienię i powiem czy jest dobrze
    Moze pomożecie panowie chłodnica ma juz termowlacznik aczkolwiek hmm nie mogę znalezdz do niego kabli i kostki a termowlacznika poprostu nie zamontowali przy zmianie chłodnicy skąd te przewody idą dokładnie może mi ktoś powie ma dwa wentylatory i klimatyzacje nie zalacza tego drugiego biegu

    Sory za post pod postem
    saszek5, jeżeli masz klime w TD to nie masz termowłącznika w chłodnicy ale przy termostacie (obok filtra paliwa)
    hmm mam nadzieje bylem w sklepie zamówiłem ale na jutro będę miał dopiero szkoda kurde bo ciepło jest i lipa a drugi bieg ni huhu sie nie załącza mam nadzieje ze jak to zmienię e to będę już mógł normalnie śmigać

    bede juz mugl
    nie pozwalam!
    sorki za OT ale nie mogłem się powstrzymać - to ten upał
    Witam w tym momencie sprawa wygląda tak wymieniłem termowlacznik a samochód dalej grzeje się strasznie zastanawiam się nad tym czy ten pseudo mechanik dobrze złożył głowice bo to już nie możliwe żeby do takich temperatur dochodził dla porównania ojciec ma golfa III 1,9 tdi i można nim jechać ciągle po trasie z prędkościami 150 170 i nie ma mowy żeby 90 stopni przeszedł co radzicie ???????????????????????????????????
    To pomoże ktoś ?
    saszek5, Jaką dokładnie osiąga temperature??I czy cały czas rośnie czy też w pewnym momencie stabilizuje sie lub maleje??
    Może masz termo włącznik który załącza wentylator przy np 95 stopniach
    Temperatura rośnie do 100 i wtedy ją próbuję hamować ogrzewaniem. Czasami jak ma dobry humor to spada przy bardzo dobrej jeździe. Im szybciej jedziesz tym wyższa temperatura.
    saszek5, A załącza się wentylator?I przy jakiej temperaturze?Czy miałeś odpowietrzony układ chłodzenia i czy zrobli to prawidłowo?
    1bieg załącza się przy 90 stopniach. na 1000 % dobrze odpowietrzony
    saszek5, Poczytałem troszke i widze że nie włącza Tobie wentylatorów na 2 bieg....musisz wymienić to co jest za to odpowiedzialne,nie pamiętam jak to dokładnie się nazywało..jak coś to poszukam i napisze
    za to odpowiada termo wlącznik, który został wymieniony... samochód im szybciej jedzie tym lepsze chłodzenie powinien mieć a tu tak nie działa
    saszek5, mam na myśli opornik.To jest z tego co pamiętam taka brązowa kostka za lampą od strony kierowcy.Wie że ktoś na forum miał już taki problem i właśnie tutaj tkwił problem
    wyjąłem nawet termostat obieg [płynu jest cały czas a samochód dalej się grzeje. Gdzie ten opornik się znajduje ? i jak to wygląda spróbuję wymienić.
    saszek5, jak wyżej.Brązowa kostka za lampa od strony kierowcy.Dość spora i łatwa w lokalizacji
    saszek5, na moje to masz chłodnice przytkana i pod obciazeniem silnik sie grzeje, na wolnych niec sie nie dzieje z temp
    wymienic chłodnice,nowe juz nie sa takie drogie
    a gdzie ten opornik kupić można?

    saszek5, na moje to masz chłodnice przytkana i pod obciazeniem silnik sie grzeje, na wolnych niec sie nie dzieje z temp
    wymienic chłodnice,nowe juz nie sa takie drogie


    chłodnica jest okej, nawet nie 2 tgodnie temu była sprawdzana


    chłodnica jest okej, nawet nie 2 tgodnie temu była sprawdzana
    jak??
    skoro piszesz ze na biegu jałowym nic sie nie grzeje a jak jedziesz ok 120 to temp rosnie to albo cos z uszczelka,głowica albo chłodnica
    termostat jak sie psuje to jest ciagle otwarty,jeszcze nie spotkałem sie z tym zeby sie nie otworzył

    edit
    po 2 jesli jest wszystko ok to wentylatory nie musza sie włanczac w czasie jazdy bo ped powietrza schłodzi silnik
    tak jak widzisz wyżej, głowica była robiona z miesiac temu, chłodnice oddawałem do spawania i tam mi facet ja sprawdził i jest podobno okej. Juz nie wiem sam co mam dalej na ten temat myśleć, a kolejne kosza związane z tym samochodem po woli mnie przerażają.
    a jak jedziesz np te 120km/h i zaczyna sie grzac ,otwórz wtedy ciepłe powietrze i włacz dmuchawe na max i zobacz czy temp spada
    jak tak to chłodnica prawdopodobnie
    a 2 sprawa taka ze to ze była głowica robiona,to nie znaczy ze wszystko z nia ok
    jak jade 120 i mam dmuchawę na full to ma 91-92 stopni gdzieś tak
    saszek5, chłodnica sie kłania, bo wtedy nagrzewniczka działa tez jako chłodnica i odprowadza ciepło
    a niedawno wydałem 100 na jej spawanie a tu jak mam teraz kupić ja za minimum 250 zl to już mi się odechciewa żyć normalnie a jak to nie będzie to w końcu ?
    to kup uzywke,ale sprawdzona od kogos kto jezdził i było dobrze
    ale obiawy masz własnie zawalonej chłodnice
    no i nie dałbym 100 za spawanie,wolałbym uzywke kupic za 50 zł,a nowe juz chyba za 170 dostaniesz
    może najwyższa pora odpowietrzyć układ ? Zobacz czy chłodnica jest gorąca przy tych 100 stopniach...
    levis, dodał bym cala a nie fragment
    Levis przeczytaj co było napisane powyżej układ jest odpowietrzony na 100 % bo i sam to robiłem już nie raz i nic mi to niestety nie dało hmm poszukam tej chłodnicy mam nadzieje ze to pomoże bo już za dużo zainwestowałem a nie mogę normalnie jeździć autem a chłodnica jest gorąca dopóki nie włącza się wentylatory
    saszek5, sprawdź chłodnicę tak jak Tobie mówimy, może wydawać ci się ze dobrze odpowietrzyłeś a tak nie jest miałem podobny kłopot i okazało się że chłodnica była źle odpowietrzona (ma swój odpowietrznik). Sprawdź czy przy tych 100 stopniach jest cała gorąca (dosłownie wszędzie) Drugą opcją jest pompa wody nie domaga
    Stary, no podłącz wentylatory na krótko na 2 bieg i zobacz, czy dalej będzie się grzał do 100 stopni

    Mam nadzieję, że masz zalany płyn a nie wodę...
    Mam zalany płyn nie oszczędzam na samochodzie ... Odpowietrznik jest jeden przy termostacie i jeden na chłodnicy co do odpowietrzenia jestem pewien ze jest okej hmm pompa ma 5 miesięcy wiec też raczej odpada ... No jeszcze takich problemów z autem to ja nie miałem
    Z Warszawy jesteś - możemy się ustawić, to zerknę na Twój samochód...
    No z Warszawy wiec kiedy powiedz masz czas ?
    Panowie ogarnąłem już sprawę chodziło jednak o chłodnice bardzo dziękuje za pomoc Temat do zamknięcia
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mandragora32.opx.pl
  • ďťż
    Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl.