ďťż
chomiki
Przestal kopcic, dziwne sprzeglo, dym z odmy, olej w filtrze
białe spaliny, dym w chłodnicy, mentny olej
Ciemny dym z wydechu (na ssaniu)
zaginął beagle czarno brązowowo biały tricolor
Podlaczanie telewizora pod komputer, czarno-bialy obraz
niebieski dym z rury...
mały, biały pudelek - czerwona obroża
Dym z wydechu..
Biały Marsz w I rocznicę śmierci
Dzwoni silnik XU9JAZ
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kudrzwi.htw.pl

  • chomiki

    Tak jak w temacie. Po wymianie uszczelki pod glowica, uradowany, probuje uruchomic samochod i co ? nic, kreci kreci kreci, az w koncu niechetnie zapalil.
    Ale jak juz zaczal chodzic, to wogole nie chce sie wkrecic na obroty i zostawia heltolitry bialego dymu...
    Od czego to moze byc ? pompa nie byla ruszana przy zmianie uszczelki i paska rozrzadu.
    Wystapil jeszcze jeden problem:
    Przy zdejmowania kola z walka rozrzadu, po prostu sie urwalo, tak mocno siedzialo...

    Mialem zapasowy walek, na oko wygladal identycznie, ale czy to mozliwe ze sa jakies mikro roznice ? Jakie sa rodzaje walkow rozrzadu ? czy to mozliwe, ze to od tego, skoro walek mial identyczne krzywki tak samo wygiete ...?

    2 sprawa, mozliwe, ze kat wtrysku jest zle ustawiony, nie wiem czy za pozny czy za wczesny. Mam zdjecie, z obecnie ustawiona pompa.
    Bardzo prosze o jakies sugestie...




    a wtryski odpowietrzone?????????????

    a wtryski odpowietrzone?????????????

    Wszystko robione katalogowo. Wtryski ustawione na 170 bar, luzy zaworowe rowniez. Odpowietrzanie na 2 fazy, napierw krecenie rozrusznikiem, az przy gornych srubkach zacznie leciec paliwo, dokrecenie. Pozniej odpowietrzenie przy pompie...
    Wyglada na to, ze przekrecila sie pompa o zabek, przy wymianie paska i zaplon jest zbyt szybki.


    Tak to by wyglądało

    Wyglada na to, ze przekrecila sie pompa o zabek, przy wymianie paska i zaplon jest zbyt szybki.

    ale kurde zrobilem obrot silnikiem i sruby blokujace walka rozrzadu i pompy wkrecaja sie... pret do blokowania kola zamachowego, rowniez...
    Levis jak moze4sz to podaj oznaczenia wałka rozrzadu bo jak dobrze pamiętam to w tych motorach są dwa wałkli stary i nowy typ , stary to 0801C2 a nowy typ to 0801E8 i one się różnia fazami rozrzadu dośyć znacznie.

    Levis jak moze4sz to podaj oznaczenia wałka rozrzadu bo jak dobrze pamiętam to w tych motorach są dwa wałkli stary i nowy typ , stary to 0801C2 a nowy typ to 0801E8 i one się różnia fazami rozrzadu dośyć znacznie.

    A napisz jak masz napedzane podciśnienie z koła czy wałka? Czy taki sam napęd masz na nowym wałku jak na starym?
    u mnie było tak samo.. doł silnika było 1 ząbek przestawiony

    A napisz jak masz napedzane podciśnienie z koła czy wałka? Czy taki sam napęd masz na nowym wałku jak na starym?

    Pompe vacum mam napedzana z prawej strony walka...

    [ Dodano: Sro Lip 25, 2007 5:48 pm ]
    Ale tak samo jak w poprzednim wałku?

    Ale tak samo jak w poprzednim wałku?

    Nie, na oryginalnym walku, nigdy bialego dymku nie widzialem... Uszczelke wymienialem, bo ubywal plyn i olej zaczal wywalac spod uszczelki. Nie wiem czy te walki moga roznic sie czyms nie widocznym na goly rzut oka.
    a czy płyn nie ubywa z chłodnicy? Bywa, że płyn chłodzący dostaje się do cylindra i też wydostaje sie biały dym z rurki wydechu.

    u mnie było tak samo.. doł silnika było 1 ząbek przestawiony

    Czy to mozliwe, jak sruby blokujace wkrecaja sie na swoje miejsca i pret blokujacy kolo zamachowe rowniez... ? Czy to mozliwe ze jest to przesuniecie o ten zabek ??

    [ Dodano: Sro Lip 25, 2007 10:36 pm ]

    niematotamto napisał/a:
    u mnie było tak samo.. doł silnika było 1 ząbek przestawiony

    Czy to mozliwe, jak sruby blokujace wkrecaja sie na swoje miejsca i pret blokujacy kolo zamachowe rowniez... ? Czy to mozliwe ze jest to przesuniecie o ten zabek ??


    koło od wału blokujesz wykręcając rozrusznik i wkładając w taką dziurke pręt o grubosci 6 lub 8 mm (nie pamietam juz). Wkładasz ten pręt w dziure, obracasz wałem silkika i czekasz aż drut się wsunie w otwór w kole zamachowym

    [ Dodano: Czw Lip 26, 2007 8:58 am ]


    koło od wału blokujesz wykręcając rozrusznik i wkładając w taką dziurke pręt o grubosci 6 lub 8 mm (nie pamietam juz). Wkładasz ten pręt w dziure, obracasz wałem silkika i czekasz aż drut się wsunie w otwór w kole zamachowym



    dokladnie tak zrobilem. Dalo sie bez zdejmowania rozrusznika. Gdy wlozylem ten pret, to kolo zablokowalo sie, a kola rozrzadu stanelu na swoim miejscu i wkrecilem w nie sruby blokujace ...

    W jaki sposob zakladales pasek ?

    Ja zaczynalem od dolnej zebatki, potem przez rolke prowadzaca do pompy, do kola walka rozrzadu, do napinacza i pompy wodnej.

    odblokowalem napinacz
    odkrecilem sruby i pret z kola zamachowego ,
    dokrecilem napinacz

    i ch....

    jest jak jest, bardzo ciulowo
    a może wałek który założyłeś ma krzywki identyczne ale koło napędzające go jest trochę przesunięte w jedną lub drugą stronę w stosunku do starego i co prawda otwór blokujący będzie się zgadzał ale rozrząd będzie przestawiony

    może się mylę ale wychodzi że ten wałek jest trochę inny

    może się mylę ale wychodzi że ten wałek jest trochę inny

    może być ze kupiłes od wolnossącego diesla i bedzie kupa z tego, porównaj oba wałki, czy w tym samym miejscu jaką wycięcie na klin i czy krzywki sa takie same
    Koledzy dobrze pisza na wałku od wolnossącego i na wałku do turbo wznosy krezywek są róśne a to może taki efekt powodowac i chyba wycięcie na klin jest trochę przesunięte.
    Wzniosy nie moga powodowac takiego zachowania. Fazy juz predzej, ale i tak nie wyglada mi to na wine walka.
    z tego co widze, do 1.9 TD jest tylko jeden walek. Problem w tym, ze ja nie wiedzialem walka do 1.9 D, wiec nie moge stwierdzic czy roznia sie znacznie czy nie...

    Ale jakos mi nie pasuje ten walek...

    Mysle ze po prostu trzeba bedzie zbadac miernikiem pomiarowym i skoro nie da sie opoznic zaplonu na pompie wtryskowej, to moze trzeba bedzie przestawic 1 zabek na pompie, olewajac sruby blokujace.....

    wg mnie w tej chwili zaplon bardzo przyspieszony.....

    Glowica, byla sprawdzana i planowana, uszczelka dobrana do starej, zawory rowniez. Luzy zaworowe ustawione poprawnie... Tylko ten walek kur.... pekl. Biednemu zawsze chu... w dupe i wiatr w oczy...
    uszczelke mierzy się do tłoków a nie do starej są 3 grubości uszczelek a podkładki izolacyjne na wtrysk dane nowe?

    uszczelke mierzy się do tłoków a nie do starej są 3 grubości uszczelek a podkładki izolacyjne na wtrysk dane nowe?

    wszystkie uszczelki nowe...

    Uszczelki nie mierzylem... kazda ma okreslona ilosc wciec z boku. Moja miala 3 i 2, wiec taka sama kupilem i musi byc dobra.
    nie do końca jak planowałeś głowice to powinna być grubsza przynajmniej tak myśle
    A co ma planowanie glowicy z mierzeniem do tlokow?
    I jak niby ta wysokosc mialaby sie zmienic od momentu zalozenia poprzedniej uszczelki? Skoro sie nie zmienila (bo nie mogla) to chyba logiczne jest, ze taka sama uszczelka musi pasowac
    a jak planujemy głowice to chyba też obnirzamy skok zaworów a każdy wie że peugeot ma silnik kolizyjny a mierzy się wystawienie tłkoka właśnie względem głowicy czyli też zaworów w książce jest to opisane dodatkowo przy planowaniu zmieniamy ciśnienie sprężania chyba ale to nie powinno mieć wpływu

    levis ile splanowałeś głowice???

    [ Dodano: Pią Lip 27, 2007 10:21 am ]
    a jak planujemy głowice to chyba też obnirzamy skok zaworów a każdy wie że peugeot ma silnik kolizyjny a mierzy się wystawienie tłkoka właśnie względem głowicy czyli też zaworów w książce jest to opisane dodatkowo przy planowaniu zmieniamy ciśnienie sprężania chyba ale to nie powinno mieć wpływu

    levis ile splanowałeś głowice???

    [ Dodano: Pią Lip 27, 2007 10:21 am ]

    a jak planujemy głowice to chyba też obnirzamy skok zaworów a każdy wie że peugeot ma silnik kolizyjny a mierzy się wystawienie tłkoka właśnie względem głowicy

    Bzdura -jesli juz ktos chce mierzyc, to mierzy sie roznice miedzy powierzchnia tloka a blokiem. Do glowicy to nic nie ma, ale jak juz mowilem wystarczy kupic identyczna uszczelke. Co do ksiazek -napisane tez jest, zeby nie planowac glowicy, a w przypadku nierownosci kupic nowa glowice. Stosujesz sie do tego?
    Standardowe planowanie to 0.2mm, ale czasem wystarczy zabielic (0.1mm)

    PS cisnienia sprezania raczej w ten sposob nie zmienisz. Co najwyzej CR
    Levis cudów nie ma ,to cały czas wygląda na przewczesny zapłon jak uprzednio napisał Banita
    ok dobra tylko jak mi robili z uszczelką to głowice splanowali o 0,5 mm i kazali kupić najgrubszą uszczelke pod głowice a zgodze się że mieży się wysunięcie tłoka względem bloku ale to po to aby zawory się nie spotkały z tłokiem
    Zgadza sie , bo tak naprawde to po planowaniu głowicy powinna iść grubsza uszczelka ale jak planowanie zdjęło minimalne ilości metalu to czesto wystarcza taka jaka była a jak by była za cienka to grzybki zaworów wala o denko tłoka i to wyrażnie słychać jako takie metaliczne stuki / zawory/
    Cały czas jestem przekonany , ze to zapłon.
    A podaj jaki to rok silnika?
    rok 1994, uszczelka 3 i 2 ząbki, goetez
    1994 to chyba motor XUD9TE/L inaczej DBA , spróbuj przesunąć pompe o jeden ząbek -opóznij wtrysk i zobacz jak wtedy się zachowa.

    spróbuj przesunąć pompe o jeden ząbek -opóznij wtrysk i zobacz jak wtedy się zachowa.

    tak tez chce zrobic , znowu troche babrania bedzie ;]



    Generalnie, przesuwalem pompe w przod i tyl, ale lipa... Dalek strasznie glosno i twardo chodzil, masa bialych spalin, nawet z silnika sie wydobywaly... i silnik sie strasznie grzeje...


    Po tym wnioskowalem, ze juz to robiles...
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mandragora32.opx.pl
  • ďťż
    Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl.