ďťż
chomiki Probelm z kompem!!!Wylancza sie monitor -dziwne Dziwne działanie/teeworlds-0.5.1-linux_x86. Dziwne problemy z paleniem w chlodne dni :( dziwne rzezenie w okolicy rozrzadu... co to moze byc?? Buczenie skrzyni biegów i dziwne terkotanie... Dziwne sterowniki made in China ;] Odcina paliwo? dziwne objawy [HELP]szukam schematu połączenia przewodów woda/olej Dziwne zamykanie komputera... dziwne trudności z odpalaniem |
chomikiCzesc dzisiaj po nieco ostrzejszej jezdzie w trasie, to jest okolo 160-180km/h przez okolo 600km silnik sie zaczol dziwnie zachowywac...to znaczy przestal calkowicie kopcic ... kiedys kopcil jak byl zimny lekko na bialo na cieplym juz nie a teraz wogole nie kopci, zaczol duzo ciszej chodzic smiem powiedziec ze prawie jak benzyna, nie slychac tego metalicznego uderzenia zaworow jak w prawdziwym dizlu tylko taki ... benzynowy syk. Nie stracil mocy bo jedzie tak samo, ale .... Kopci z odmy - niebieski lekko smierdzacy dym, do tego ta odma lekko dmucha olejem na filtr powietrza, tam jest ona podlaczona. Oczywiscie nastepna faza to ze zaczely mi wyc biegi od 3 w gore, oraz ciezko jest wrzucic wsteczny, najpierw musze wrzucic 3 a potem wsteczny - ustalilem ze prawdopodobnie skrzynia nie ma prawie wogole oleju kiedys mialem tam mocny wyciek oleju po czym poprostu przestalo ciec wiec sprawe olalem teraz juz chyba wiem ze olej przestal ciec bo ... sie skonczyl (gdzie sie ten olej wlewa? i jaki kupic? ). No i sprzeglo stalo sie jakies takie, hmm ciezko to opisac, ale strasznie ciezko je sie wciska, bierze tak samo czyli mniejwiecej w polowie wysokosci pedala. Ale bardzo duzo sily potrzeba na jego wcisniecie. Pojechalem do mechanika to nie umial mi pomoc ... on NIE WIE !! porazka... ale zmierzyl mi cisnienie w cylindrach i mam takie : 1 - 31.5bar 2 - 30.9bar 3 - 31.1bar 4 - 30.8bar co kolwiek to znaczy - nie mam pojecia po co mi to mierzyl ale zmierzyl napisal na kartce i dal - powiedzial zebym sie pytal dalej innych ludzi bo on nie wie i mi nie pomoze. Zadnych stukow w silniku poza chyba calkowicie juz zurzytym lozyskiem od napinacza paska wielorowkowego nieslychac. Co moze powodowac te kopcenie oraz male plucie oleju z odmy ? Silnik trzyma obroty oraz temperatore caly czas tak samo jak poprzednio - lecz zaczyna mnie to powoli martwic - bo niedlugo ten samochod rusza w nastepna trase i musi byc sprawny. pozdrawiam i dzieki za pomoc z gory olej to chyba najlepiej wlewac odpowietrznikiem, ktory znajduje sie pod blacha, na ktorej lezy akumulator. Kopcenie czesto wystepuje przy zatkanych lub zuzytych koncowkach wtryskiwaczy... Moze sie po prostu jakims cudem odetkaly/naprawily... Kiedy wymieniales olej ? na jakim jezdzisz ? Odnosnie sprezania, wg mnie jest za wysokie, ale byc moze jest jeszcze w gornej granicy... Olej wymienialem okolo 5000km temu pelen syntetyk castrol magnatec 5w-40 (od kilku wymian zanim go kupilem taki juz byl lany wiec i ja to zrobilem). Z tym sprezaniem to ja nie mam zielonego pojecia jakie musi byc silnik ma juz przejechane 288tys km. Bez zadnego najmniejszego remontu - wymieniane byly tylko wtryski, paski, oleje, filtry, oraz plyny. Notabene poprzez serwis Peugeota. w serwisie zalecali jakis inny olej nieznanej mi firmy mineralny 20w-40 ale nie zgodzilem sie na to wiec na moich oczach nalali tego syntetyka co ja chcialem. Ale nigdy z nim nie mialem problemow. Teraz bylem odwiesc kolezanke do domu to sprawdzilem czy nie ma oleju w wodzie ale nie ma oraz przewody od wody sa miekkie wiec uszczelka pod glowica to chyba nie jest po za tym nie dymi - a to mnie nieco dziwi. Mysle ze nie "przykatowalem" tego diesla jadac tak szybko okolo 4000obr do 4800obr/min (bardzo mi sie spieszylo) normalnie jezdze nim spokojnie do 3000obr/min, a tu nagle taki zonk. Mam niedlugo wyjazd i musze to zrobic bo nie wiem czy z tym dojade w tej trasie a nie mam ochoty na autostradzie w niemczech jechac 90km/h ;/ jutro jade na czyszczenie chlodnicy do innego mechanika to moze on mi cos pomoze ale ... watpie w to on siue zajmuje glownie benzyniakami na gazniku ... (stary dziadek ale naprawde dobrze naprawia te stare gaznikowe motory). Czekam na dalsze sugestje .... 5w40 na taki przebieg to szalenstwo... nalezy sie pol syntetyk 10w40 jak nie mineralny 15W40... Chlodnica nie ma nic do rzeczy, jak ci sie nie nagrzewa... Optymalna temperatura to 88 stopni. Kiedys przy szybszej jezdzie z Holandii do Niemczech ( 190km/h przez 2.5 godziny ) nic sie nie nagrzal i bylo ok. Wiec to raczej nie jest problem dla tego silnika. Przy duzych predkosciach dochodzi bardzo dobre chlodzenie powietrzem... Jedyny problem to ilosc spalanego paliwa, bo chyba az 9.5 wtedy spalil na tej trasie. Z tym kopceniem to nie wiem. Zapala od dotkniecia, nie kopci, przewody nie twardnieja, spala normalna ilosc ropy, to chyba nie ma sie czym przejmowac... Syntetyk do skrzyni i polsyntetyk do silnika Reszta bym sie nie przejmowal. Przestal kopcic na bialo, bo pewnie skondensowana w wydechu woda wreszcie wyparowala, a dymienie z odmy to wina oleju i pierscieni (ktore caly czas pracuja i akurat mogly sie inaczej ulozyc) Dzwiek klekotania(ktory zniknal) to nie sa zawory, tylko pompa i wtryskiwacze. Wiecej nie wiem No i juz wiadomo co sie stalo. Stary dziadek od silnikow benzynowych rozwiazal moj problem. Pompa paliwowa przeskoczyla o jeden zabek na pasku rozrzadu i ... tu ciekawosta: Teraz ustawila sie tak jak powinna byc czyli an swoje miejsce. A teraz wyjasnie po czym mi to wywnioskowal: otoz w moim pasku pod rzad brakuje trzech zebow !!! Poprostu je wycielo na rowno z paskiem... Nie mialem czasu na wymiane i umowilem sie na sobote na wymiane tego paska i dwoch rolek bo one tez ponoc juz sa ledwo zywe. Na szczescie za pasek i dwie rolki dalem tylko 220zl wiec tragedi nie ma. Wniosek jest taki ze od poczatku pompa byla zle ustawiona na rozrzadzie i dla tego czasami mi dymil na bialo. Wspomnial mi tez ze po tym przebiegu powinno sie jakies simeringi wymienic, pierscienie, jakies panewki, uszczelniacze zaworow(??) jesli dobrze go zrozumialem oraz wyczyscic w ropie kanaly dolotowe i wylotowe w glowicy oraz wymyc porzadnie kolektor dolotowy oraz oddac turbo na regeneracje ... Czy ja to MUSZE robic ? czy moze bez tego moge dalej jezdzic ? Bo to chyba bedzie kosztowna naprawa - nie orientuje sie w cenach takiej naprawy wiec moze niech ktos orientacyjnie powie ile to moze kosztowac. pozdrawiam Koszty masz w temacie o uszczelce pod glowica. Dobre simmeringi to ok 35zl ('sredni' rozmiar czyli takie jak na walek rozrzadu) za sztuke. Nie podam kosztow, bo nie wiem ktore majster chce wymieniac Regeneracja turbiny to ok 500-800zl Nikt Ci nie powie czy masz robic czy nie, chyba ze zna samochod. Przez kable od neostrady ciezko ocenic Wez tylko pod uwage, ze jeden silnik po 200k nie bedzie sie nadawal do jazdy, a w innym wystarczy olej wymienic TO wymieniam tylko olej i pasek rozrzadu bo az strach z takim bezzebnym jezdzic. otoz w moim pasku pod rzad brakuje trzech zebow !!! U mnie brakowało jednego .......... a tu trzech wow ! Pasek , rolki szybciutko bo może się żle skonczyć Prawde powiedziawszy to nawet gdyby mi jednego zęba brakowało to pewnie nie tknął bym za kluczyk. Niestety w innym aucie już przerabiałem spotkanie zaworów z tłokami No to silnik juz wiemy a co ze sprzeglem? "No i sprzeglo stalo sie jakies takie, hmm ciezko to opisac, ale strasznie ciezko je sie wciska, bierze tak samo czyli mniejwiecej w polowie wysokosci pedala. Ale bardzo duzo sily potrzeba na jego wcisniecie." Co to oznacza ? zatarta linka czy koniec sprzegla ? |
||||
Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||