ďťż
chomiki
Żółte żarówki do przednich reflektorów
Jak wymienić żarówkę w kierunkowskazie :)
Podwójne żarówki w reflektorach
żarówki podświetlenia zegarów
wymiana żarówki w automacie?
Dziwne żarówki H4
żółte żarówki, bańki? :)
pytanie o żarówki h4
wymiana żarówki
ŻARÓWKI H-4 GT150
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • gonzoo.keep.pl

  • chomiki

    witam
    zastanawiam się nad zakupem żarówek LED (do całego auta) - wiadomo parę złotych to wyjdzie... Pomyślałem zrobić je samemu (mieszkam niedaleko Wolumenu w Warszawie)

    Bawił się już ktoś w przerabianie żarówek żarowych na LED?
    skąd mogę pobrać schemat takiej żarówki, bo z tego co się orientuje w skład wchodzą jeszcze rezystory, no i jakie zakupić diody LED...?


    Diodowe ledy możesz sobie wstawić :
    -w miejsce postojówek(białe ładnie swiecą),
    -żarówek podswietlania rejstracji,
    -oświetlenie wnętrza samochodu(równiez tej lamki do czytania)

    Ja sobie tak zrobiłem i nic nie musiałem przerabiać Ledy są tylko troszeczke grubsze ale nie stanowi to problemu.Cena za dwie sztuki to 6zł. w pierwszym lepszym sklepie motoryzacyjnym.Na allegro tez są http://moto.allegro.pl/it...e_promocja.html Można jeszcze wstawic takie ledy w miejsce zwykłych zarówek do licznika ale efektu nie będzie chyba,że pogadasz z Sasiadem666

    -w miejsce postojówek(białe ładnie swiecą), mam zielone ;]
    ja myślę zastąpić wszystkie żarówki w aucie (oprócz deski,oraz świateł przednich).
    Wiem że sama zmiana zwykłych żarówek na LED nie wystarczy, musi być o ile wiem w każdej rezystor, w przeciwnym wypadku taka LED podziała krócej niż zwykła żarówka... (co się mija z celem)
    Stąd moje pytanie o jakiś prosty schemat...?


    Ziulek61 nie potrzeba schematu.Te ledy to są normalne zamienniki o takiej samej mocy tylko lepiej swiecą.Jak chcesz to mozesz sobie nawet takie ledy wstawic w miejsce żarowek do tylnego klosza ale efektu wizualnego nie bedzie chyba,że masz lexusy Sam mam w miejsce kierunków wsadzone ledy.
    http://moto.allegro.pl/it...wona_zolta.html
    1) LED'ow nie mozna pchac do standardowych swiatel, bo zeby otrzymac porownywalny strumien swietlny musi byc zupelnie inny odblysnik. LED;y swieca praktycznie tylko kierunkowo, wiec w swietle musi ich byc wiecej i musza miec calkiem inaczej uksztaltowany odblysnik
    2) Wsadzanie ledow do zwyklego swiatla jest niezgodne z homologacja
    3) zeby cokolwiek takiego mialo sens, to trzeba wsadzac LED'y od porzadnego producenta, anie tania chinszczyzne, ktorej trwalosc jest mniejsza niz zwyklej zarowki, juz nie mowiac o
    tym ze chinki swieca gorzej niz swieczka...
    A dobre ledy nie sa tanie.
    4) z tym rezystorem to chodzi o co innego, w samochodach, gdzie jest uklad monitorujacy przepalenie zarowki , LED'a bocznikuje sie rezystorem, zeby "oszukac" uklad, ze wzgledu na roznice opornosci pomiedzy zarowka a LED'em.
    właśnie myślę nad tylnymi kloszami... i myślę je całkowicie przerobić, tj: pod kloszami wywalić zwykłe żarówki i zrobić na wymiar wnęki panele świetlne na płytce drukowanej (nie żarówki LED w kształcie zwykłej żarówki bo takie można kupić wszędzie)
    Wiem że takich "wymiarowych do P405" nie kupię nigdzie, więc chce je zrobić sam, stąd moje pytanie o schemat...
    Na elektrodzie piszą żeby przedłużyć żywotność takiego czegoś trzeba zastosować rezystory.
    a zadam proste pytanie - po co chcesz wymieniac? co chcesz uzyskac?
    tak jak piszesz, mają świecić kierunkowo do tyłu bez "używania" odbłyśnika w kloszu (mowa o tylnych lampach)...
    Mam na myśli oszczędność energii w aucie, jaśniejsze światło, rzadszą wymianę żarówek no i własna satysfakcja...
    hmmmm...............
    Jak myslisz... dlaczego we wszystkich latarkach diodowych sa zawsze co najmniej 4 szt. LED'ow?
    oszczednosc.... placisz rachunki za prad...?
    rzadsza wymiana...? to sie okaze...
    zostaje satysfakcja...:)
    i adrenalina przy najblizszej kontroli drogowej i pytaniu o homologacje - bezcenne
    nie myślę tam napchać 100 LED dużej mocy, myślę o rozwiązaniu podobnym do zamienników zwykłych żarówek, żarówek LED stosowanych w motoryzacji... w nich potrafią nawkładać 24 czy 36 LED po mimo tak wielkiej liczby są i tak oszczędniejsze i trwalsze... (no nie mówię tu o wszystkim znanych chińszczyznach)
    Myślę to samo przenieść pod klosz tylko tyle że w formie płaskiego panela o odpowiednich wymiarach z odpowiednio dobranymi LED
    Efekt jaki bym chciał uzyskać widziałem już w wielu autach...
    absolutnie sie zgadzam z kapuchy...jedyne miejsca w naszych autach gdzie sprawdzaja sie ledy to tylko w liczniku w miejscu zarowek od kontrolek bo juz od podswietlenia Nie...wymyj klosze ,wyczydc odblysniki tak oczywisvie zeby nie zniszczyc i wstaw dobre zarowki np narva i bedziw wszystko swiecic jak nalezy....

    jedyne miejsca w naszych autach gdzie sprawdzaja sie ledy to tylko w liczniku w miejscu zarowek od kontrolek bo juz od podswietlenia

    Zgadzam sie,że w liczniku sie sprawdzają ale i jako postojówki też.Wsadziłem białe ledy poł roku temu i do dzisiaj ładnie i mocno świecą.Natomiast co do tej przeróbki tylnego klosza-brak homologacji i ja bym się w cos takiego nie bawił.
    w postojowkach to lipa...zaloz sobie zarowke w5w philips blue vision w komplecie 2 za 15pln i zobaczysz jak powinny swiecic pozycyjne...te same zarowki sa idealne do podswietlenia kabinowego ,do lampek...po zalozeniu swiatlo jest micne i idealnie biale a nie zoltawe...
    Miałem juz jedne postojówki z Philipsa w komlecie z H4 za 85zł.i to była lipa..Te ledy,które mam daja białe światło.

    witam
    schemat takiej żarówki,

    np: http://www.dzikie.net/index.php?art=diody-faq
    weź poprawkę na napięcie zasilania, w PC jest stabilizowane 12V, a w aucie 12 do 14V.

    też miałem takie zabawy z 10-15 lat temu z racji tego że mieszkam obok Wolumenu...
    Kiedyś kierowałem się w stronę elektroniki, ale niestety skończyłem w innym zawodzie...
    Dlatego też pomyślałem zrobić coś takiego jak opisywałem wcześniej.
    napisalem konkretnie jeden model zarowek blue vision o ile h4 przereklamowane i zadrogie to w5w sa genialne...sa cale niebieskie a swieca idealnie Bialym swiatlem ,ja mam h4+h1 czyli pozycja w srodku i na tych pozycjach mozna jezdzic prawie jak na mijania w dzien podswietlaja caly reflektor

    dlaczego we wszystkich latarkach diodowych sa zawsze co najmniej 4 szt. LED'ow
    A słyszałeś o czymś takim jak POWER LED:) Tam jest jedna dioda.
    Co do temtu to raczej nie ta epoka aut by bawic sie w takie cos. Choc uważam ze rozwiązanie Audi i tej listwy świetlnej w lampie jest genialne. Co do przerabiania to koledzy mają racje, a juz nie mowie o homologacji, czy dopuszczeniu do ruchu bo zaden diagnosta przy zdrowych zmysłach nie podbije Ci przeglądu a Misiaki tez nie beda z takiego rozwiacania zadowoleni. Warto np dac do odnowienia odbłysk lampy i wsadzic w nia dobra żarówke. LEDy sa b.dobrym zastosowaniem w domu bo pobierają mniej prądu. Zastosowanie diód LED w aucie to tylko w nowym fabrycznie wypuszczonym aucie bo, poprawia to bezpieczenstwo. Dioda LED szybciej sie zapali podczas naciśniecia pedału hamulca niz zwykła konwencjonalna zarówka. Ale jak mówie to nowe auta. Ja miałem diody w obudowie zarówki zwykłej i niestety ale zostałem zatrzymany przez policje, bo nie nadają sie one w eksploatacji bo swieca punktowo, co za tym idzie ktos z boku nie bedzie widział Twoich zamiarów...
    pojedyncze POWERledy tez guzik daja. POWERLED® L1/3 - moduł świecący o wymiarach: 15x10x 4 mm, na którym umieszczono jedną szerokokątną (2q½=120o) multichip’ową diodę LED typu „long life” średniej mocy (250 mW*) daje maks ok 13 lumenow, a standardowa zarowka do roweru daje 22 lumeny...
    Diody wciaz jeszcze maja za mala wydajnosc swietlna, dlatego musza byc sotosowane w calych zespolach.

    Poza tym podany czas świecenia jest zabiegiem czysto marketingowym. Istotną właściwością diody LED jest stopniowa utrata emisji światła (dioda LED nie przepali się gwałtownie jak zwykła żarówka). Oznacza to, że dioda może świecić bardzo długo, jednak czas, w którym jej strumień światła będzie dla nas użyteczny jest znacznie krótszy i zależy od wielu czynników (głównie od temperatury świecącego kryształu). Także barwa generowanego światła istotnie wpływa na szybkość utraty emisji. Najmniej trwałe są diody białe i niebieskie. Najdłużej będą świecić diody czerwone, pomarańczowe i żółte. Dla diod bialych efektywny ( z określoną wydajnością minimalną) czas świecenia jest nawet krótszy niż żarówki.

    Moduły POWERLED można zasilać tylko w taki sposób, w jaki określił producent w karcie katalogowej wyrobu. W absolutnej większości będzie to zasilanie napięciem stałym (oznaczenie DC) i stabilizowanym. Wykorzystanie innego źródła zasilania (zazwyczaj tańszego) wiąże się z bardzo prawdopodobnym uszkodzeniem modułu lub co najmniej z niewłaściwą jego pracą (np. zwiększoną intensywnością światła i radykalnym skróceniem żywotności). A więc dochodzi jeszcze konieczność przeróbki instalacji zasilającej - dodanie stabilizacji.
    OK. A powiedz, czy używałeś normalnych zarówek LED, czy POWERLED??

    w5w sa genialne...sa cale niebieskie a swieca idealnie Bialym swiatlem ,ja mam h4+h1 czyli pozycja w srodku i na tych pozycjach mozna jezdzic prawie jak na mijania w dzien podswietlaja caly reflektor

    skoro tak je zachwalasz to wypróbuje

    chcesz sie bawic to takie coś... http://moto.allegro.pl/it...kielna_moc.html
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mandragora32.opx.pl
  • ďťż
    Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl.