ďťż
chomiki
Problem raz odpala raz nie ...
Spyware i problem z aktualizajcja bazy spyware i
Problem z zamykaniem Word 2007, Power Point 2007
ROUTER WIFI PLANET WRT-414 AP CLIENT - wielki problem
Problem z Corel Paint Shop Pro Photo XI
Problem z poprawnym działaniem gry Panzer Elite Action.
Problem z nowym ramem - ciągły zrzut pamięci i BSODy
Problem z płytą główną Gigabyte GA-M56S-S3
duzy problem. silnik charczy i grzeje sie nawet do 140st.
problem z mocą, itp na mono wtrysku z 1.6l i z 91'
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • spoker-kasa.htw.pl

  • chomiki

    Witam
    Dość dawno tu byłem z wzgledu na to że zmieniłem auto, 405 została w rodzinie i jeździ nią ojciec a ja przesiadłem się na Citroen ZX Volcane 1.9 122km XU9JAZ +LPG II Gen

    Z wzgledu na to że forum Citroena jest dość ubogie jeśli chodzi o te silniki gdyz w ZX wystapuje zazwyczaj 1.4 i 1.6 postanowiłem zwrócić się do was z moim problemem.

    Ostatnio silniczek mi szarpał z nia na dzień coraz mocniej tak jakby gasł na chwile... az ostatnio nie dało się wogóle przez to jeździć i chodził bardzo nierówno... odłaczyłem klemy na 10 minut w celu zrestowania kompa i po tym zabiegu nie chce zapalic kreci kreci strzela gazem i nic... na Pb nie moge sprwadzic gdyz mam zatarta pompe i caly czas zapalam i jezdze na Lpg
    Zauwazylem że swieca w pierwszym cylindrze jest zawalona czarnym osadem tak jakby nie palił na nim:/ co to możebyć? swiece czysciłem, wymieniałem na stare od 405 i dalej to samo, kable zapłonowe wymianiłem 8 miechów temu Sentech, aparat zapłonowy Bosha wyglada też na dość nowy gdyz poprzedni właściciel go chyba wymieniał, natomiast mam podejrzenia do modułu zapłonowego który zamiast porzadnej wtyczki ma kable polepione i podłaczone na wsuwki do modułu, da się jakoś sprwadzić czy ten moduł jest sprawny? co jeszcze mogę sprawdzić bez wymiany gdyż nie za bardzo mam teraz akase na kupowanie wszystkiego nowego i sprawdzanie metoda prób i błedów

    Ponizej zamiesczam zdejcie silnika XU9JAZ w ZX ( nie mojego tylko na wzór gdzie jest ten moduł i jak wyglada zaznaczone )
    http://img144.imageshack....2/xu9jazev5.jpg



    8 miechów temu Sentech

    Santech to kompletny złom, 8 miechów to i tak za dużo jak na nie. Wymień kable na początek. Porządne kable do gazu to podstawa.
    Witem o tym, gdyz jak jeździłęm 405 i zmieniłem swiece equayemy i kable bugicorda to silniczek chodzil jak zegarek... aco do tych kabli sentech to pomylilem sie to poprzedni wlasciciel wymieniał gdyz ja dopeiro od grudnia mam to auto, a tak pozatym to madry poprzeni wlasciciel wczesniej kupil Jamicon kable bo znalalzem w bagazniku nowe prawie:) pewnie kiepsko sie sprawowadly i kupil Sentech'a ehh pewnie znowu trzeba bedzie wymienic komplecik swiece i kabelki tak jak w 405, ale czy to napewno to? co doradzicie jeszcze?
    napewno to nie, możliwe że ten moduł, ale ja nie wiem jak go sprawdzić.


    Opisane objawy nie wskazują na moduł polepszacza zapłonu, raczej na cewkę lub przewody wysokiego napięcia .
    Problem rozwiazany dzieki wam zmienilem przewody na stare Jamicona i zapalił ! niestetyty nierowno chodzi jak sie ruszy przewodami pewnie sie skruszyły juz w srodku i maja przebicia czy cos w tym stylu, mam nadzieje ze jak kupie nowe kabelki wszystko wróci do normy a tak pozatym jakie polecacie? do 405 kupowałem buggicorda czy jakos tak i do tej pory pracuja jak nalezy, wiec jak myslicie? jakie kupic?
    Najlepiej komplet Bougicord.
    albo BERU
    Nie pomogło... kupiłem dziś rano nowiutkie kable Bougicord - 90zł... i co? silnik chodzi rowniutko jak zegareczek bardzo pieknie na wolnych... ale w czasie jazdy co chwile szarpnie jak sie przyspiesza :\ najbardziej jak wchodzi na obroty bo jak juz wejdzie to jakos idzie ale niezbyt... ale z nizszych jak sie przyszpiesza to szarpie :\ normalnie zalamc sie mozna mialem dziisaj jechac na egzamin i teraz bede musial na busa smigac;/
    Ja mam to samo w moim, ala mi akurat sie to dzieje tylko na benzynie
    Też wymieniłem kable i jakby polepszyła się praca silnika, ale jak ruszam, albo delikatnie przyspieszam, to też tak mi szarpie jak tobie, szczególnie jak jest zimny.
    U mnie to raczej wtryski, albo pompa, a u ciebie coś po stronie elektrycznej raczej bedzie, musisz posprawdzać wszyskie połączenia (szczególnie te z masą), no i po kolei podzespoły
    Najlepiej było by sprawdzić na kompie przyczynę awarii.
    Komp mi raczej duzo nie pomoze... bo ja smigam praktycznie tylko na LPG, instalacja II gen, wie ktoś może z czego taka instalacja korzysta? z sondy lambda czy co? co jest potrzebne z elektroniki silnika do poprawnej pracy na LPG II Gen? moze cos w instalcji LPG sie posypalo... ztego co zaobserwoalem to jak sie go wkreci ostro na obroty to idzie ale jak sie chce spokojnie jechac to tak szarpie ze nerwicy mozna dostac:/ na chwile mu przejdzie a tu za kilkaset metrow znowu
    A masz mozliwosć sprawdzenia czy nie gubi iskryna świecach ? Bo moze coś z halotronem .
    Szkoda, że nie jeździsz także na Pb, bo wtedy dużo rzeczy można wykluczyć, a tak to trza szukać we wszystkim praktycznie

    A masz mozliwosć sprawdzenia czy nie gubi iskryna świecach ? Bo moze coś z halotronem .
    A jak to sie sprawdza? co to jest ten halotron?
    Ehhh na Pb nie smigam bo pompka paliwowa zatarta... jeszce niedawno smigała teraz juz ja całkem trafiło....
    Najprościej sprawdzić lampa stroboskopowa a halotron to to co powoduje przerwę w aparacie zapłonowym.
    U mnie z tego co wiem to nie ma apratu zapłonowego, 4 kable idą prosto od cewki do świec, cewka jest umiesczona w miejscu gdzie są zwykle aparaty zapłonowe, jest jeszcze u mnie taki wynalazek jak moduł zapłonowy czy coś takiego, to ten haltron? a jeśli traci iskre to znaczy ze cewka padnieta?
    W takim razie masz Motronic 1.3 a tu najlepiej szukac na benie przyczyny awarii.
    Jeszcze w Motronicu 1.3 może być walniety przełacznik biegu jałowego i przełacznik szerokiego otwarcia przepustnicy, jak tak to takie miedzy innymi moga byc objawy.
    Ehh no to pieknie... wsadziłem kase w kable i swiece nowe a on dalej nie jedzie tak jak powinien:/ na badanie komputerowe u mnie w miescie koles taki robi i chce 50zł chociarz nie gwarantowane czy cokolwiek to wykarze... najwyzej pieniadze wyrzucone w błoto a gdzie tych czujników szukąć? ten od otwartej przepustnicy to pewnie gdzieś przy niej? tam jest chyba taki jakis potencjometr czunik z tego co sie orientuje..? a ten biegu jalowego gdzie moze się znajdowac?
    Ten przełacznik to dwa w jednym , to jedno urządzenie, przy przepustnicy ma być zasilane 5V i w położeniu pierwszym ma byc zamknięte a w położeniu 2 otwarte.
    Dzisiaj zauwazylem ze mam zabity na maxa filtr gazu, wymienilem go bo co to za koszt heh, ale dalej cos jest nie tak, chociarz nie powiem polepszyło się conieco, jak jede jest niby ok ok i nagle strzeli mi tak glosno pod maska i samochód szarpnie... i potem jedzie dalej i po jakims czasie znowu strzał teraz nie szarpie juz na wolnych pewnie dlatego ze filtr wymienilem, ale za to strzela
    Zauwazylem tez dziwna rzecz na 1 cylidnerze jak podczas pracy zdejmuje kable to tak iskry przeskakuja z kabla na swiece, tak samo na 4 a na 2 i 3 tego efektu nie ma, lecz przy wyjeciu kabla na kazdym cilindrze zmiana pracy silnika jest identyczna, nie gasnie lecz zaczyna sie telepac, tak ma byc? czy cewka walnieta?
    Radził bym Ci szukać pomocy u Gazowników oni na temat LPG wiedza wiecej , na forum też są ale nie pamiętam kto .

    Dzisiaj zauwazylem ze mam zabity na maxa filtr gazu, wymienilem go bo co to za koszt heh, ale dalej cos jest nie tak, chociarz nie powiem polepszyło się conieco, jak jede jest niby ok ok i nagle strzeli mi tak glosno pod maska i samochód szarpnie... i potem jedzie dalej i po jakims czasie znowu strzał teraz nie szarpie juz na wolnych pewnie dlatego ze filtr wymienilem, ale za to strzela
    misiu kolorowy primo tam jest na koszyku filtra śrubka co dociska elektoro zaworek za mocno jej nie skrecaj, w koszyku jest magnesik co "łapie opiłki" jesli to masz to masz pewność ze dostajesz dobra dawke do parownika, teraz jesli masz 1 -2 generacje gazu regulijesz dawke powietrza na parowniku i dawke mieszanki na śrubie... ale ja polecam pojechac na pomiar spalin do warsztatu LPG wsadza twojemu pugowi w odbyt taki dłuugi czujnik i wyregulują ci wsjo.. masz złą mieszanke prawdopodobnie i zle ustawiony zapłon.
    Instalacje mam II Gen bo nie mam śruby tylko krokowy... przed chwila znowu go katowalem i chwile jedzie normalnie potem strzeli sobie szaprnie lekko przy tym samochodem i jedzie dalej ehh faktycznie czeka mnie wizyta u panów gaziarzy... a z ta istka ze na 2 i 3 swieci nie przeskakuje jak sie kabel wyjmuje to tak ma byc? moze cewka walnieta i daje za slabe napiecie... ?

    ta istka ze na 2 i 3 swieci nie przeskakuje jak sie kabel wyjmuje to tak ma byc? ale ze co??? znaczy silnik ci nierówno chodzi czy co?? bo jakbys nie miał iskry an 2 -3 to by chodził na 2ch cylindrach jak traktor...
    Problem rozwiazany, na dwuch cylindrach sa przerwy w iskrze, kable nowe Bougicord, swiece nowe EQYUEM wiec zostaje cewka, teraz pytanie jaka kupic? na allegro widziałem różne do Peugeot 405/306 itp rózne pojemnosc i itp a wygladaja identycznie, czym one sie roznia? czy wystarczy kupic identyczna jak moja niewazne z jakiego modelu Peugeota lub Citroena? czy jest jakas roznica w parametrach ich pracy?

    Arsen a może ty masz tam jakąs do sprzedania ;>? bo jutro lece Pugiem ojca do Lublina na uczelnie, a jak nie to wiesz może gdzie tam uwas jakies szroty z czesciami do cytryn i pugów?
    chyab mam cewke jedna musiałbym sprawdzic napewno mam jedną nowa ale czy mam też używaną
    Działa !! ) wymieniłem cewkę, znalazlem kolesia u mnie w miescie co miał anglika 306 do rozbiurki wykrecilem cewke i sprzedal za 40zl zalozylem i silniczek chodzi az miloo dzieki wam za pomoc

    [ Dodano: Sob Mar 15, 2008 2:02 pm ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mandragora32.opx.pl
  • ďťż
    Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl.