ďťż
chomiki bialy dym, bierze duzo oleju, ubywa wody w chlodnicy POMOCY :(zapala się kontrolka stop i od płynu chłodniczego przy 70' Peugeot 806 2.0 HDi - mrygająca kontrolka płynu chłodniczego które styki zewrzeć, żeby włączyć wentylator chłodnicy? białe spaliny, dym w chłodnicy, mentny olej Dziwne problemy z paleniem w chlodne dni :( Wymiana włącznika chłodnicy i czujnika temp Wentylator chłodnicy - problem inny niż wszystkie... Wtyczka do klimy zbiornik obok chłodnicy Wentylatory oraz temp. płynu chłodniczego |
chomikiWitam, jestem posiadaczem P405 1,8 TDI kombi, otóż jestem po przekładce silnika. W poprzednim aucie silnik ten sprawował się bez zarzutów, bo przełożeniu do mojego okazuje się, że wywala wodę z chłodnicy. Co może być tego przyczyną? Chłodnica była także wymieniana. Jak silnik chodzi, to wszystko jest ok, temperatura normalnie, tylko mam termostat odpięty, tylko że cały czas chłodnica jest zimna. W momencie gaszenia silnika wzrasta ciśnienie i wywala wodę, ale do tego dosyć dużo powietrza. Czy jest on zapowietrzony? Jak go dobrze odpowietrzyć?Pozdrawiam Blady214 nie tdi, bo takie byle co maja pancerwageny...to jest poprostu turbodiesel:-) .... musisz dobrze odpowietrzyc uklad z zamontowanym sprawnym termostatem....jest na forum opisane dokladnie, wpisz w wyszukiwarke....taka jest przyczyna zle odpowietrzony uklad chlodzenia Tak jak pisze ANDRIUBIKER, , do tego sprawdź kolego stan korka chłodnicy Wydaję mi się, że korek chłodnicy jest dobry na 100%, czyli sądzicie, że jest to źle odpowietrzone, ale dlaczego chłodnica jest zimna? Po czym poznać, czy korek jest dobry, bo ogólnie to on się podnosi jak wzrasta ciśnienie w układzie i wtedy z reguły wywala powietrze, a jak zaczyna lecieć woda, to po odkręceniu odpowietrzenia na chłodnicy ucieka z niego powietrze. ale dlaczego chłodnica jest zimna Dlatego, że nadal nie odpowietrzyłeś układu chłodzenia. Nie wracaj na forum dopóki tego nie zrobisz No i dalszy ciąg moich problemów z tym pugiem, już się z nim od dłuższego czasu borykam. Otóż sprawa wygląda tak: Zlałem cały płyn z chłodnicy odkręcając korek spustowy u jej dołu. Ładnie go zakręciłem i rozpocząłem zalewanie układu. Najpierw odkręciłem odpowietrznik na chłodnicy i ten obok termostatu. Zacząłem wlewać płyn, jak się pokazał przy odpowietrzeniu na chłodnicy, to zakręciłem je i dalej lałem w niego płyn, do momentu, aż się nie pojawił przy odpowietrzeniu koło termostatu. Dolałem płynu do odpowiedniego poziomu i... Po odpaleniu ciśnienie w układzie wzrasta, wywala wodę przez odpowietrzenie przy korku wlewu płynu, chłodnica zimna, a temperatura rośnie. Próbowałem go zaleć na dwóch chłodnicach, w końcu myśląc, że obie są niedrożne zamówiłem nową i problem jest ten sam, co go może boleć, może to ja coś źle robię Masz na mysli ten odpowietrznik na obudowie termostatu czy ten na krućcu obok termostatu? Kolego - ewidentnie uszczelka pod glowica... Zle odpowietrzony uklad bedzie skutkowal tym, ze nie bedziesz mial cieplego powietrza w kabinie, ale plynu nie powinno wywalac... No tak, ale przed przekładką silnika w dawcy wszystko było ok, czyli mogli podczas wymiany uszczelkę uszkodzić? Przemek, jest tam odpowietrzenie, bo jak masz ten korek, to tam w jego mocowaniu jest taka mała dziurka i jak wzrasta ciśnienie, to ten środek korka się unosi i powietrze tamtędy powinno uciekać. No niestety. Nie chciałem tego pisać ale levis ma rację. Czyli wystarczy tylko uszczelkę wymienić? To zalęży jak stoisz z funduszami. Można splanować głowicę i wymienić tylko uszczelkę albo porobic dodatkowo parę innych rzeczy przy okazji. Słuchajcie, cały czas jestem przeciwko tej uszczelce i głowicy. Silnik był niedawno przekładany. W poprzednim problem był ten sam, a uszczelka jak i głowica była cacy, tylko że silnik był tak zatyrany, iż musiał być wymieniony. Tak więc jest w nim silnik dawcy. Gdy wracałem dawcą do domu (ponda 100km) żadnych cyrków z chłodzeniem nie miałem, wszystko ładnie, pięknie. W obecnym silniku mechanik przekładający silnik nie stwierdził żadnych uchybień dot. głowicy, czy uszczelki, tak więc nie tu tkwi problem. Wymieniona chłodnica i wszystkie węże podpięte ze starego auta, tak więc, wszystko jest drożne, jedyne co zostaje to nagrzewnica. Możliwe, że ona jest niedrożna? Dziś podczas odpowietrzania poluzowałem wąż na nagrzewnicy, to uciekło dużo powietrza, z chłodnicy wtedy wody ubyło, ale... We wnętrzu nadal nie grzeje i problem jest ten sam. Co z tym zrobić? Wymienić nagrzewnicę? Może gdzieś są węże zamienione? primo albo pekniecie na kanale wodnym, albo stanęły pierścienie... wtedy wywala wode... Węże wyglądają na całe, a te pierścienie, to co i jak? jak staja pierscienie, to wytwarza sie duze tarcie i plyn zaczyna sie gotowac. Niedrozna nagrzewnica nie moze powodowac wywalania wody , poniewaz jest ona podlaczona rownolegle do ukladu chlodzenia... Ale coś więcej o tych pierścieniach, jakie, gdzie? I zapomniałem dodać, mam odpięty termostat. Słuchajcie, cały czas jestem przeciwko tej uszczelce i głowicy. Ja byłem ponad rok przeciwny wymienie uszczelki pod głowicą. co chwilę wywalało mi wode przez korek. Odpowietrzałem , był spokój na chwilę a potem znowu to samo. Do nagrzewnicy idą dwa węże więc nie ma tam za bardzo co pomylić. A mechanik jak stwierdził,że głowica jest cała? na oko? I zapomniałem dodać, mam odpięty termostat. jak odpiety?? słuchaj pytasz nas o przyczynę a nie wiesz gdzie masz PIERŚCIENIE W SAMOCHODZIE?? może daj tate albo starszego brata co? Tata też nie wie posty pisze po konsultacji z tatą, tak więc... Chodzi wam o te pierścienie przy tłokach? Ale przed przekładką z tym silnikiem nie było żadnych problemów, więc odpada raczej uszczelka głowicy, czy coś innego, to musi być coś bezpośrednio na układzie. słuchaj motyw jest taki że... - sprawdzaliście ten silnik przed jego kupnem??(czyli czy nim jeździliście?) - pierścienie na tłokach staja(przegrzanie zużycie itd itp - jedyne co wywala wodę z układu to ZA DUŻE CIŚNIENIE - z nadzieja naiwną możesz wymienić korek chłodnicy na nowy - sprawdź czy węże wodne są poprawnie wpięte - sprawdź czy wszystkie odpowietrzniki sa na swoim miejscu i czy układ jest odpowietrzony!!! - zanim wywali ci wodę sprawdź czy nie ma powietrza w chłodnicy(jak w oranżadzie) po odpaleniu - termostatu nie da się "odłączyć" da się go tylko wyjąć!! co jest niezdrowe dla silnika szczególnie w zimie!! No to ma bezpośrdni wpływ na układ bo się zapowietrza stąd te ciśnienie wywalajace wodę. No dokładnie, termostat jest wyjęty, tak silnik był sprawdzany, auto przejechało grubo ponad 100km. Korek jest w dobrym stanie, chłodnica nowa. Układ odpowietrzałem w sposób wyżej przeze mnie opisany w tym poście. I jest jeszcze jeden objaw, brak przepływu przez chłodnicę, czyli ciśnienie rośnie, temperatura także, a chłodnica cały czas zimna. brak przepływu przez chłodnicę, to nie jest brak przepływu tylko zapowietrzony układ... jesli chłodnica jest nowa nie ma prawa byc zatkana chyba że przy zakładaniu popier...ście przewody... jak dla mnie, peknieta glowica... tez to przechodzilem, wymienilem chlodnice, przewody, termostat, odlaczylem nagrzewnice, pompe wody itd itd Glowica zdjeta i okazalo sie, ze pekniety kanal wodny, stad nie dalo sie dobrze odpowietrzyc. Nie, nie przewody są dobrze na pewno podpięte, a jak odłączyć nagrzewnicę? Czym to zaślepić? Po co chcesz ja odlaczac ? Tlumaczylem, ze jest podpieta rownolegle i nawet jakby byla zabita, zapowietrzona, to nie ma to wplywu na wywalanie plynu z ukladu. Jak jestes taki uparty to za silnikiem, wchodza 2 przewody do kabiny srednicy hmm 4 -5cm. To sa przewody od nagrzewnicy, odlaczasz zaslepiasz czymkolwiek w srodek i zaciskasz opaski zaciskowe... na 90% uszczelka albo pekniecie "czapy". Sprawdz czy gdzieś przedmuchów nie masz w okolicach uszczelki. Wątpie żeby kamień albo jakiś syf sie zebrał w nagrzewnicy. A co do nagrzewnicy Próbował ją ktoś wymieniać w 405 przed FL? Jak tak - to podzielcie sie wrażeniami albo pęknięta głowice :: to trochę kasy nowa kosztuje albo używana albo to i to |
||||
Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||