ďťż
chomiki Gdzie jest przekaźnik od długich świateł H1 po FL ? automatyczny włącznik świateł w 406 tylne oswietlenie a przełącznik świateł Brak świateł - jak to naprawić. ,miganie świateł tylnich Kontrolka świateł mijania pytanie o swiatelka w licznikach ! regulowanie wysokosci swiateł Słabiutkie światełka w 405 brak swiateł STOP:(( |
chomikijak w temacie wkurza mnie non stop za każdym razem włączanie świateł mijania i boje się że za niedługo rozleci się wyłącznik jak 20 razy dziennie go będziemy używać i to jeszcze na 30 stopniach na polu myślałem o sterowaniu przekaźnikiem po uruchomieniu silnika czyli musimy chyba wziąść włączanie przekaźnika z altka nie jestem elektrykiem więc podawajcie sugestie może razem coś zdziałamyto nie problem, każdy elektryk powinien sobie poradzić z przeróbką instalacji świateł tak by działała tak jak u Fiata na allegro aż roi się od różnych urządzeń, które mają to ułatwić. wiem że na alegro jest dużo takich urządzonek ale podałem pomysł abysmy razem zobili typowo do puga bo właśnie w pugu jak wyłączysz stacyjke to światła dalej świecą podaje link do innego forum http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic378286.html prosta sprawa, mam taki już zamontowany, chwila roboty i działa, kupiłem taki na allegro za chyba 24 zł, są rózne typy, jedne włączają światła po iluś tam sekundach a drugie gdy alternator zacznie ładować, ja właśnie taki mam, jeden kabel od tego urządzenia trzeba podpiąć między alternator a kontrolkę ładowania, mi się nie chciało szukać go w kabinie więc przeciągnąłem prosto z alternatora (chodzi o ten jeden cienki co wchodzi w altka na wsuwkę)... następnie trzeba było wpiąć się w kabel, którym idzie prad do świateł postojowych, wpiąć się trzeba ZA włącznikiem przy kierownicy, drugim kablem tak samo Za włącznikeim do kabla którym idzie prad do świateł mijania... następnie jeden kabel z +12, po bezpieczniku (ja wpiąłem się za bezpiecznikiem który odpowiada za światełka w kabinie i coś tam jeszcze, i założyłem bezpiecznik 30 A), jeden kabel do masy i wsio... diodę która była na kabelku z tego urządzenia uciąłem, bo tylko by szpeciła działa pięknie, światła właczają się gdy silnik zastartuje, nie wcześniej, gasną po wyłączenia silnikiem, oczywiście można urządzenie wyłaczyć (specjalnym przełacznikiem) i zapalać je normalnie ręcznie... jeden maleńki minusik, mi nie przeszkadza, gdy jedzie się w nocy to i tak trzeba przekręcić przełacznik ręcznie, bo światła długie nie będą się zapalały tylko mrugały (chyba każdy wie o co chodzi) to tyle, nic tylko montować, wystarczy minimalna wiedza, umiejętność posługiwania się miernikiem i bez problemu idzie to zrobić beż zadnych elektryków pozdrawiam i polecam!! ciekawe co takie użądzonko ma w sobie??? Może jest na forum jakiś elektronik??? a niewystarczy przewód zasilajacy idacy przez wyłacznik przepuscic przez stacyjke??? dajemy wtedy wyłacznik w pozycji ze swiatła sie pala, po wyłaczeniu stacyjki swiatła gasna. koszt zerowy. dorwac tylko kawąłek przewodu i heya. jak bede miał czas to sie zato chce zabrac. prosta sprawa w dieslu będzie to kłopotliwe dla akumlatorka świeczki grzeją 8 sekund no fakt a potem moze braknac mocy zeby rozkrecic silnik. a czy w pugach jest orginalnie przekaźnik do świateł mijania i drogowych??? Wydaje mi się że nie ale uświadomcie mnie. Nie ma. Załączanie jest bezpośrednie z przełącznika przy kierownicy. [ Dodano: Pią Maj 11, 2007 6:03 pm ] Nie ma. Załączanie jest bezpośrednie z przełącznika przy kierownicy. [ Dodano: Pią Maj 11, 2007 6:03 pm ] myślałem pod kontrolke akumlatorka tak większość takich użądzeń działa Pod to jest prościej bo to zwykły switch, który normalnie zwiera do masy a po załączeniu robi przerwe. a wytrzyma takie natężenie ? to urządzenie to jest zwykły przkaźnik!!!! 30/40A zabezpieczny diodą kierunkową... kablem który idzie do kontrolki ładowania, gdy kontrolka świeci, idzie 0V! gdy silnik chodzi pojawia się tam +12 i kontrolka gaśnie, a ten przekaźnik w tym niby urządzeni zaskakuje....ot cała filozofia Taki schemacik Jedyny warunek żeby działało to sprawna żarówka od ciśnienia oleju. Trzeba odciąć oryginalne kable, które idą do żarówek. Ten od długich podłączyć w miejsce opisane a od krótkich zaizolować - wyłączają się same po zapodaniu długich. Po załączeniu silnika zapala światła(tylko mijania bez postojówek i tylnych). W nocy dokładamy całą resztę przez przekręcenie przełącznika do normalnej pozycji. jestem laikiem w elektryce ścisłej ale sterowanie takiego przekaźnika trzeba chyba zrobić masą która będzie go włączać a mase z czujnika oleju mam racje??? Prąd puścić ze stacyjki przez przekaźnik a prąd ze stopek przekaźnika dać za przełącznikiem do swiateł postojowych i mijania [ Dodano: Sob Maj 12, 2007 1:14 pm ] Po to właśnie ten cały układ, żeby odwrócić fazę. Czyli jak nie ma masy to światła świecą jak napisałem wcześniej nie umie zrobić czegoś z układu takiego na rysumku bo nie jestem elektrykiem chyba pozostanie mi kupno czegos takiego na allegro tylko szkoda bo jakby było mniej robotki z tym to mogli bysmy sami coś pokombinowac i mieć coś co sami wymyśliliśmy szkoda [ Dodano: Nie Maj 13, 2007 11:25 am ] Ciężko powiedzieć dokładnie jak to jest zbudowane, bo niewiele widać, ale pewnie przekażnik załączany zapłonem. gomez405, jak byś dokładnie przeczytał mój post wyżej to byś wiedział jak jest to zbudowane, nie ma speclajnego przekaźnika, to jest zwykły 30/40A, załączenie przekaźnika następuje w momęcie gdy alternator zacznie ładować czyli po uruchomieni silnika... te oba są identycznie zbudowane nie kupuj tego droższego bo to się mija z celem!! czyli jak sie zamontuje taki automatyczny wlacznik to juz zawsze bedzie mozna zostawic wlaczone swiatla na przlaczniku ? czy przeloznik swiatel bedzie wylaczony a swiatla beda swiecic ? przełącznik świateł (ten przy kierownicy) jest wyłączony, a światła będą świecić bo bedą zasilane przez to "urządzonko" a wytrzyma takie natężenie ? to urządzenie to jest zwykły przkaźnik!!!! 30/40A zabezpieczny diodą kierunkową... kablem który idzie do kontrolki ładowania, gdy kontrolka świeci, idzie 0V! gdy silnik chodzi pojawia się tam +12 i kontrolka gaśnie, a ten przekaźnik w tym niby urządzeni zaskakuje....ot cała filozofia a ja myślałem że jak żarówka świeci to jest tam 12v a jak gaśnie to nie ma, a na czym polega zabezpieczenie diodą kierunkową a ja myślałem że jak żarówka świeci to jest tam 12v a jak gaśnie to nie ma, a na czym polega zabezpieczenie diodą kierunkową nie, bo jak by to miało być, jak silnik wyłączony to alternator daje napięcie ? jak alternator ładuje to tym kabelkiem płynie prąd i żaróweczka gaśnie, a dzięki temu że idzie tam napięcie dodatnie uruchomi się przekaźnik ten od zapalania świateł a dioda kierunkowa jest tam po to, że jak światła włączysz ręcznie to prąd nie pójdzie na to "urządzonko" i nie dojdzie do zwarcie jest to bardzo proste, nie ma co dumać tylko montować, satysfakcja gwarantowana, teraz w ogóle nie myśle o światłach bo cały czas sa zapalone przełącznik świateł (ten przy kierownicy) jest wyłączony, a światła będą świecić bo bedą zasilane przez to "urządzonko" dzieki za info czyli te diody kierunkowe mają być na przewodach od przekażnika do instalacji świateł??? tak u mnie był wlutowany w nóżkę przekaźnika, nie pamiętam w którą Jest jeszcze inna możliwość.Można zastosować automatyczny włącznik świateł który zakupiłem na allegro+przekaźnik,który musi być podłączony ze względu na to że światła w Peugeocie są sterowane masą.Uzyska się wówczas taki efekt,że po odpaleniu silnika włączą się automatycznie światła postojowe i mijania+oświetlenie tablicy,a światła drogowe można również włączać bez włączania przełącznika.Wszystko wyłączy się po zgaszeniu silnika.O tym jak to podłączyć napiszę po podłączeniu tego wszystkiego u mnie.Pozdrawiam... to czekam z niecierpliwością, bo jak jakimś przekaźnikeim ominiesz techniczną konstrukcję przełacznika przy kierownicy ? Pojazd: Peugeot 405 Silnik: 1400 Kolor: szary Skąd: Bydgoszcz kolejny kolega z bdg panowie światła w pugu są włączane masą???????????? w moim napewno nie a jak u innych??? Przecież masa jest na karoseri a przekaźnika do lamp nie uświadczy Standardowo załączane są +12V z przełącznika przy kierownicy Temat jest dosyć stary, ale myślę, że warto go odnowić. Może ktoś ma pomysł, jak podłączyć automatyczny wyłącznik świateł w Peugeocie 405, aby wszystko działało w pełni. To znaczy - światła załączałały się po uruchomieniu silnika i gasły po jego zatrzymaniu automatycznie. Przeanalizowałem cały tor zasilania świateł i problem stwarzają tu : 1 wyłącznik przełącza się na stałe w pozycję świateł drogowych (długich) tylko jeśli jest w pozycji 'światła włączone'. Ale nie może więc tak zostać na stałe, bo się będą świecić światła postojowe. 2. nie można odciąć zasilania przełącznika, bo zasilane są z tego też kierunkowskazy i światła postojowe. Jedyną możliwością jest odłączanie każdego obwodu świateł oddzielnie, ale co z postojowymi i długimi? Ale po co kombinować jak są gotowe automaty do włączania świateł na Allegro wraz z instrukcją podłączenia a czy jest to Peugeot i ma włącznik zespolony czy inna nacja z osobnym włącznikiem, to nie ma znaczenia, bo w momencie włączenia światła przez kierowcę automat przestaje działać i funkcjonuje fabryczna instalacja Dodam że takie urządzenie jest montowane fabrycznie w nowszych autach, ja mam taki automat w 1007, i też jest włącznik świateł zespolony z kierunkowskazami jak w 405 Kilka przekaznikow zalatwi problem, ale przelacznik bedzie trzeba odłączyć na stałe, bo będzie musiał być w pozycji świateł właczonych(żeby można było zmieniać z mijania na drogowe) i musialbys miec dodatkowy włącznik postojówek, żebyś mugł włączyc w razie potrzeby przy zgaszonym silniku. Poprawcie mnie jeśli sie myle Np taki http://www.allegro.pl/ite...fesjonalny.html Nie bardzo chce mi się wierzyć,że ten automat z Allegro załatwi sprawę. Przecież przełącznik zmiany świateł nie przełącza na stałe świateł drogowych w pozycji wyłączonych świateł. Ten automat z Allegro ma nazwę 'AUTOMAT DO ŚWIATEŁ MIJANIA'. Więc prawdopodobnie, tak jak inne nie umożliwi pełnej obsługi załączania świateł. AUTOMAT DO ŚWIATEŁ MIJANIA'. Więc prawdopodobnie, tak jak inne nie umożliwi pełnej obsługi załączania świateł. No bo właśnie takie ma zadanie włączyć światło mijania w dzień po zapaleniu silnika, żebyś nie musiał pamiętać, ale przy tym nie pali się nawet podświetlenie deski więc jak się ściemni to sam zauważysz że trzeba światła zapalić włącznikiem Takie jest zadanie tego urządzenia i tak jest też w fabrycznych instalacjach To wlasnie na tym polega. Tzn, ze zostawiasz swiatla w pozycji mijania, a on bedzie je wylaczal wraz ze zgaszeniem silnika i zapalal dopiero w momencie jak silnik zacznie chodzic. Dlugie i postojowe nie maja tutaj nic do gadania. No nie do końca tak jest levis jak piszesz tak naprawdę to światła masz wyłączone na włączniku a automat włącza światła pozycyjne i mijania po zapaleniu silnika, natomiast włączenie świateł włącznikiem powoduje przejście na normalne światła i działa wszystko czyli podświetlenie i drogowe, ale trzeba samemu wyłączyć bo automat tego nie zrobi Wszystko zalezy od tego, jak sie podlaczy taki automat. Jezeli nie dziala on tak jak ja opisalem, tzn ze jest beznadziejny i nic nie warty... jeśli podłączysz tak jak opisałeś to nie będzie on działał właściwie, zasadą działania takiego automatu jest włączenie świateł mijania, a ty chcesz żeby włączał wszystkie światła, może jest opcja takiego podłączenia, ale jak dla mnie jest bez sensu, po co ci długie w dzień A co z tymi, co jeżdżą więcej w nocy niż w dzień. Dla nich taki automat jest nieprzydatny. Dlatego buduję automat, który obsłuży komplet świateł na orginalnym wyłączniku. To chyba bedzie dosc proste. Zalozenia: - Przelacznik ustawiony na swiatla mijania - Wlacza swiatla mijania dopiero po odpaleniu silnika - Wylacza swiatla po zgaszeniu silnika Rozwiazanie: - Podlaczenie swiatel postojowych i mijania dwoma osobnymi obwodami do automatu - Swiatla postojowe zapalaja sie razem z przekreceniem kluczyka - Swiatla mijania zapalaja sie gdy do automatu doleci napiecie większe niż 13V (alternator zacznie ladowac). - W momencie rozruchu odciecie napiecia automatu, aby swiatla nie pobieraly pradu. Mysle, ze zaprojektowanie takiego czegos nie powinno byc skomplikowane Problem stwarzają tu światła pozycyjne (postojowe), bo te muszą się wyłączać razem z innymi światłami, tutaj wyłączanymi razem z zapłonen. ale muszą też dać się włączyć bez zapłonu do oświetlenia pojazdu na postoju. ale muszą też dać się włączyć bez zapłonu do oświetlenia pojazdu na postoju. To robisz włącznikiem niezależnie od automatu koledzy nie działaja mi długie tzn nie moge przełaczyć ze świateł mijania na długie. przy wyłączonych światłach długie się zaświecają więc to raczej nie awaria manetki(tak myślę) bezpieczniki też ok. co to może być??? pomocy Właśnie że awaria włącznika (manetki), miałem to samo nadpaliły się styki w środku i stopiło lekko plastyk, ale wystarczyło żeby zablokować sprężynkę odpowiedzialną za przełączenie Udało mi się naprawić i nadal działa mimo że to było kilka lat temu, trzeba rozebrać włącznik przeczyścić styki odblokować i nasmarować sprężynki, muszą mieć luz to się nie będą zacinać, no i złożyć wszystko do kupy jak masz cierpliwość to się pobaw, a jak nie to szukaj wyłącznika |
||||
Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||