ďťż
chomiki
układ zapłonowy kilka pytań odnośnie producentów
potrzebuje symbol aparatu zaplonowego do 1.9 sr
Olej cieknie przez aparat zapłonowy
potrzebuję schemat układu zapłonowego 1,9 JAZ
Wymiana oringu aparatu zapłonowego
zaolejenie gwintu świecy zapłonowej
Przewody zapłonowe SENTECH czy BOUGICORD ?
PILNE! Cewka zapłonowa
przewody zapłonowe XU10J2
podciśnieniowy regulator zapłonu
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • cyklista.xlx.pl

  • chomiki

    No właśnie takie pytanie: Czemu to ma służyc, do czego to jest i jakie są z tego efekty??


    Zalezy do czego Ci potrzebna ta wiadomość jak z czystej ciekawości to tak prosto to chodzi o odpowiedni moment zapalenia mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrze , ustawia się tak aby osiągnąć najwięjsze korżyści ze spalania mieszanki to tak po chłopsku.
    Czyli mozna zmiejszyc zużycie paliwa?? Doprowadzic do lepszych osiągów?? I czy np auto bedzie sie lepiej zbierac z nizszych predkosci??
    Przez zmiane kąta wyprzedzenia zapłonu można spowodowac zmniejszenie zużycia paliwa w niewielkim stopniu, same takie zmiany niewiele spowodują bez innych czynności na przykład polerowany kolektor dolotowy itp



    niewiele spowodują bez innych czynności na przykład polerowany kolektor dolotowy itp
    Ktory dodaje tyle koni co lusterka m3 -no comments...

    Zaplon jest ustawiony odpowiednio, wiec nie kombinuj. W aparacie zaplonowym masz uklad odsrodkowy, ktory dynamicznie reguluje zaplon i 'ufo' do jego opozniania w momencie dodania gazu (ochrona panewek) Jedyne co mozesz zrobic to statycznie przyspieszyc/opoznic zaplon krecac aparatem. Jezeli wszystko jest ok to zaplon zostaw w spokoju. Zaplon z gmp (motronic 1.3 ,3.1 ,3.2, MM) to inna bajka i mozna sie pokusic o poprawianie fabryki, jednak to nie jest tak hop siup
    Sprawa wygląda tak: Przy biegach 1,2,3 przy zmianie lub startowaniu samochód ma jakieś 1s przerwy i trzeba go bardziej na obroty w krecic bo tak chodzi jak by sie przyduszał. Na benzynnie jest najgorzej. Obroty sa ok ale jak chce ruszyc to musze go wkrecic na obroty bo inaczej zgasnie. Byłem zapytac mechaniora to powiedzial że jesli tak robi na benie i gazie to moze to byc zaplon. Wiec trza by to zrobic. Ile moze kosztowac ustawienie tego wg Was....??
    30zl? Niewiele w kazdym razie. Tylko dziwne, ze sie 'sam' przestawil. Problem z zaplonem moze polegac nie tyle na regulacji, co na wadliwym dzialaniu jakiegos elementu swiece/kable/kopulka/palec
    Problem moze byc taki: Wymieniałem ostatnio kable. Bracki zle podlączyłi zaczęło sie krecenie. I nie wiedziałem co i jak. Puzniej sie dowiedziałem ze kazdy kabel ma swoje miejsce. I tu mogłem dac ciała:/ Zobaczymy co i jak będzie. Musze to zrobic, fakt ze pierdoła ale jeździc trzeba. Tymbardziej ze autko chce by bylo pod wzgledem mechanicznym do sprzedazy ok. Nie lubie czegos takiego ze sie kit wciska a puzniej ludzie z pretensjami przychodzą. 30zł to nie majątek....
    Banita napisał :Ktory dodaje tyle koni co lusterka m3 -no comments...
    A kto pisał o koniach ?? odpowiadałem Koledze na jego pytanie bo ma on gaznik w maszynie i tam można trochę pokombinowac z zapłonem , kolektorem dolotowym , filtrem powietrza itp ale to celem zmiejszenia ilości spalania a nie wzrostu KM. Zapłon w samochodzie może się sam przestawić np: jak masz aparat z przerywaczem zmiana skutkiem wypalania styków powoduje zmiane kąta wyprzedzenia zapłonu, przy Hallotronie
    zużycie styków palca rozdzielacza oraz zabrudzenie szczeliny Hallotronu tez powoduje zmiane kata wyprzedzenia zapłonu.
    Napisales, ze to nic nie daje bez zabiegow takich jak polerowanie dolotu, co ma rownie duzy wplyw co gladszy lakier na samochodzie...

    Mniejsze spalanie to efekt usprawnienia dzialania jednostki, a skutkiem tego jest tez wiecej koni. Chyba, ze polega to na tym, ze pan wiesiek z za rogu skreci dawke paliwa.

    Elektronikiem nie jestem, alez zawsze myslalem, ze hallotron musi sie skladac z wirujacych magnesow i czujnika, a na kole zamachowym magnesow nie ma i IMHO hallotronem nazwac tego nie mozna.

    BTW przeciez napisalem, ze zaplon nie moze sie przestawic, jesli elementy sa sprawne, wiec chyba wypalone styki !=sprawne? Jesli nie sa to ustawienie w warsztacie nic nie da. Mozna co najwyzej jechac i zdiagnozowac usterke.
    Banita, wychodzisz poza obszar mojego zainteresowania Ale spoko moze komus sie przyda.
    Natomiast erni25, odpowiada na moją okolicznośc zdarzenia. Napisałem przyczyne i sobie pomyslałem ze czy mozna by zmniejszyc dawke paliwa i wyeliminowac usterke z tym dławieniem. Ale z drugiej strony dziekuje za wszystkie inne zabiegi z tym zwiazane czyli jak erni25, pisze bo mnie nie stac na to a tak czy siak auto idzie na sell:)
    Dzieki chłopaki za napisanie co i jak:)
    Nie mam juz zdrowia do tego ale napisze , w rozdzielaczu zapłonu w Peugeocie 405 czy to Boscha czy Ducellier jest generator impulsów /Hallotron/który zbudowany jest tak jak fizyka nakazuje i nie musi byc na kole zamachowym magnesów , to raz , dwa to cyt:Tylko dziwne, ze sie 'sam' przestawil. Ano mógł swię sam przestawić. Piszac o polerowaniu kolektora dolotowego oraz zmianie zapłonu nie pisałem o zwiększeniu mocy - jeszcze raz przypominam- a jedynie o lepszym nalełnianu cylindra co nie jest równoznaczne z zyskiem mocy. To było by na tyle i ja juz więcej w tym temacie nie napisze bo Kolega ma troszkę braków w zakresie motoryzacji. Pozdrawiam
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mandragora32.opx.pl
  • ďťż
    Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl.