chomiki Praca Wycieczki rowerowe Jak zimny , nie ma siły ruszyc Dysk Twardy: nowy czy "z odzysku"_jak sprawdzić? Brak kontrolki STOP i temperatury Luz zaworów !!! Office - problem Temperatura 72 stopnie... Tak ma byc? [c/c++] Dodatkowe zajęcia w szkole. sprezarka klimatyzacji |
chomikiPanowie i PanieZabieram siê za wymianê termostatu - bo grzeje siê cholera P³yn jest , odpowietrzony , wentylatory na pierszym i drugim biegu chodz± sobie ³adnie (oba sprawdza³em)w³aczaja sie przy ok 85-90 stopni wiêc norma a ....temperaturka sobie ro¶nie Wiem gdzie termostat ( bo to chyba jego wina ) Mo¿e kto¶ podpowie jakie¶ patenty ¿eby mi dnia na robotê starczy³o Dziêki Witaj . Sprawdzi³e¶ têperaturê ch³odnicy ? Je¿eli ch³odnica jest gor±ca to termostat otwiera i wszystko jest OK . Na próbê mo¿esz wyrzuciæ termostat i zobaczysz co sie bêdzie dzia³o z temperatur± . Co¶ jest nie tak Wywali³em termostat , skrêci³em wszystko do kupy i .... oczywi¶cie cieknie pewnie termostat jest uszczelk± ale nie o to chodzi. Termostatu nie ma a on wci±¿ siê GRZEJE !!!!!!!! Oczywi¶cie d³ugo siê nagrzewa bo ma zapodany du¿y obieg i do 80-85 stopni jest ok , a pózniej wska¿nik szaleje ( raz w jedn± raz w drug± stronê siê wychyla )by docelowo spocz±æ na oko³o 100 stopniach. Mo¿e trzeba by odpowietrzyæ Nie wiem W tym tygodniu kupiê nowy termostat i zobaczymy jak nic nie pomo¿e to chyba trzeba bêdzie odwiedziæ jakiego¶ speca Bo na szrot to chyba za wcze¶nie jeszcze biedaczek nie jest nawet pe³noletni Rob ja proponuje posprawdzac wszystkie przewody:) po zimie leca jak to powiedzia³ mi pan w sklepie"jak kur..ie nerki" a zeby dostac komplet wzmacnianych to mozna pomarzyc... przynajmniej w lublinie... posprawdzjaj proponuje mozliwe ze na pierwszy rzut oka nic nie bedzie widac(przewody "przacuja" podcisnieniowo wiec sie rozszezaja pod wp³ywem cisnienia) poze byc lekko pekniete i wtedy grzeje sie jak g³upi! a p³ynu nie ubywa?? Witam. Je¶li Ci tempertura silnika ro¶nie pomimo tego ¿e wymontowa³e¶ termostat to prawdopodobnie czeka Ciê wymiana uszczelki pod g³owic±. Mo¿esz jeszcze posprawdzaæ czy masz przewody uk³adu ch³odzenia dro¿ne, ewentualnie który¶ móg³ siê zagi±æ lub zostaæ przyci¶niêty. Poszukaj porad z wymian± uszczelki, ztego co pamiêtam to by³y podobne przypadki z ro¶niêciem temperatury. Jeszcze mo¿e byæ walniêta pompa cieczy (uszkodzony wirnik), odkrêæ termostat i zalej ciecz± uk³ad ch³odzenia, uruchom silnik na wolnych obrotach, je¶li z bloku silnika bedzie wyp³ywa³a ciecz ch³odz±ca to pompa jest ok. Je¶li bed± wydostawa³y si± b±belki gazowe(tak jakby woda w rondelku siê gotowa³a) to na bank uszczelka( kompresja z cylindrów przedostaje siê do uk³adu ch³odzenia). No nareszcie koniec z grzaniem siê Termostat za³o¿y³em nowy ale nic nie pomog³o Przyczyn± by³a zabita ch³odnica . Teraz jest przep³ukana i wszystko ok Podczas stania w korku maks 90 stopni Naszczêscie uszczelka pod g³owic± ok Dziêki za wszystkie rady Przyczyn± by³a zabita ch³odnica . Teraz jest przep³ukana i wszystko ok Podczas stania w korku maks 90 Moja te¿ wymaga czyszczenia a dodatkowo zaczê³a delikatnie ciekn±c. Zastanawiam siê czy warto j± reanimowaæ, szukaæ na szrotach czy od¿a³owaæ 350 z³ i kupiæ now± Rob: ile da³e¶ za termostat do mi16? Ja tez mam do wymiany bo u mnie siê w³±cza za wczesnie. Termostat Francuskiej firmy nie pamiêtam jakiej kosztowa³ mnie 29 z³ Oczywi¶cie na zamówienie wiem juz dlaczego mi sie wentylator w³±cza³ za wczesnie. W mi16 sa dwa i ten drugi jest od klimy i musi chodzic, wiec problemu niema kup nowa robiona ch³odnica zawsze bedzie robiona chlodnica szlag ja trafi napewno tylko kiedy ??.... Czy wymiana ch³odnicy w ga¼nikowym 1,6 kryje w sobie jakie¶ pu³apki (w Polonezie zrobi³em to w 15 minut na ulicy) ? mnie dzisiaj czeka wyjêcie ch³odnicy, ¿eby dostaæ siê do wlewu oleju A przy okazji jeszcze jedno pytanie: Co sygnalizuje czerwona kontrolka ma wska¼niku temperatury silnika przekroczenie temperatury czy za niski poziom p³ynu w ch³odnicy ? za niski poziom p³ynu w ch³odnicy wskazuje specjalna kontrolka (taka pokrywka nad falami ) za niski poziom p³ynu w ch³odnicy wskazuje specjalna kontrolka (taka pokrywka nad falami ) Pytanie tylko czy w GoLasie ona jest pod³±czona ? W GLD jest pod³±czone. spusc plyn do zera i zobacz czy po przekreceniu kluczyka sie zapali i bedzie wiadomo :p spusc plyn do zera i zobacz czy po przekreceniu kluczyka sie zapali i bedzie wiadomo :p I chyba tak zrobiê przy okazji wlewaj±c wodê zamiast p³ynu (do czasu a¿ uzbieram na now± ch³odnicê) Pojecha³em wczoraj do fachowca od ch³odnic, obejrza³ i stwierdzi³ ¿e ch³odnica jest nie do naprawienia a nowa kosztuje 385 z³ .. ja w klejenie ch³odnic jako¶ nie wierzê w R19 klei³em z 5 razy z czego 3 razy co 3-4 dni (ci±glê zaczyna³o ciec w tym samym miejscu) i da³em sobie spokój Ja w klejenie tez nie wierzê liczy³em ¿e bêdzie co¶ do polutowania kupi³em u¿ywan± ale spawn± ch³odnice i zapomnia³em co to warsztat. Te¿ bym tak zrobil ale trochê siê bojê ¿e np. za miesi±c bêdê mia³ ten sam problem bo ch³odnica zacznie puszczaæ .. u mnie ciek³o na po³±czeniu rurek (aluminium) z boczn± misk± (plastik) dlatego trzeba by³o kleiæ a nie lutowaæ U mnie chyba to samo dlatego fachowiec stwierdzi³ ¿e nienaprawialna .. Nie uwierzycie . Po oko³o tygodniu od czyszczenia ch³odnicy znowu siê grza³ ju¿ si³y nie mia³em do tego . Najgorsze jest to ¿e nie wiedzia³em co trzeba zrobiæ . Pojecha³em do tego mechanika co czy¶ci³ mi ch³odnicê i na¶wietli³em sprawê . Nawet mnie pamiêta³ bo mi-16 ma³o jest . Obejrza³ ¶cisn± przewód ch³odzenia i stwierdzi³ ¿e przyczyn± grzania siê jest korek od ch³odnicy Puszcza³ zawór ci¶nieniowy który jest w korku nawet przy oko³o 80 stopni i p³yn po trochu ale skcesywnie opuszcza³ uk³ad ch³odzenia jak go ju¿ by³o ma³o to ch³odnica zapowietrza³a siê i by³y problemy. Wszyscy co maj± problemy z grzaniem siê proponuje wymieñcie korki Rob a ja u siebie nie mam teraz w ogole korka i mi sie nie grzeje Nie wiem mo¿e diesle maj± to inaczej rozwi±zane U mnie by³a wina korka Ja wstarym pugu to w korku tak gdzie jest taka sprê¿ynka to pod blaszke nawin±³em drutu i by³o ok. A co do klejenia ch³odnicy to ja w golfie sklei³em, a by³a z boku obudowa rozwalona ¿e ho ho. U¿y³em do tego takiej plasteliny do klajenia pieców i ró¿nych takich. Wytrzymuje 300 stopni i jest naprawde OK. Wystarczy papierem ¶ciernym przejechaæ, odt³u¶ciæ uci±æ tej plasteliny (bo jest w okr±g³ej tybce i jest 2 sk³adnikowa) wyrobiæ to dobrze i na³o¿yæ. Najlepiej na wyjêtej ch³odnicy ¿eby sucha by³a. Potem jak to stwardnieje to twarde jak metal. A to nowy korek od......Mercedesa. Pasuje!!!! [ Dodano: Nie Lip 09, 2006 9:24 pm ] od......Mercedesa. Pasuje!!!! Pytanie tylko, czy uchyla siê przy takim samym ci¶nieniu plynu, jak orgina³ panowie wytlumaczcie mi, bo ja u siebie teraz nie mam korka (musialem gora jeden waz wprowadzic) jest folia zakryte i nic narazie zlego mi sie nie dzieje, nie grzeje sie ani nic.. Moze miec to jakis wplyw w pozniejszym czasie? Pytanie tylko, czy uchyla siê przy takim samym ci¶nieniu plynu, jak orgina³ Nie wiem ciê¿ko to sprawdziæ ale przesta³ siê grzaæ !!! Kupi³em korek zakrêci³em odpali³em furê i jest ok !! to w takim razie powinien mi sie chyba grzac a tak nie jest a wody dolewam moze z pol litra na tydzien ale mysle ze to przez te temp moze parowac bo mam sama wode.. Mo¿e z moim jest co¶ nie tak ? Albo uk³ad dzia³a na innej zasadzie ciekawe jak inne migi czy bez korka siê grzej± ? Na razie jest ok ! nie grzeje siê. No dzi¶ ma byæ w wa-wie 35 st przetestuje go moim zdaniem to chyba uszczelka jest do wymiany jak zdejmujesz korek to uk³ad zamiast wywaliæ wode która siê gromadzi pod korkiem wywala tylko powietrze To dlaczego jak wymieni³em korek przesta³ siê grzaæ . Mo¿e uszczelka mo¿e nie z tego co wiem jakby ci¶nienie przedostawa³o siê do uk³adu ch³odzenia pêka³y by wê¿e gumowe od ci¶nienia Je¿dze ju¿ tydzieñ i nic poczekamy zobaczymy moim zdaniem to chyba uszczelka jest do wymiany to do mnie bylo? A ja my¶la³em ¿e do mnie wymiana termostatu uwaga!!!!! na uszczelki mog± byc dwa rodzaje w moim peugocie jak go kupi³em nie by³o termostatu i nie wiedzia³em jaka powinna byc pech chcia³ ¿e za pierwszym razem by³a z³a. za³o¿y³em ja nieodpowiednio i niestety by³o kiepsko ca³y czas niedogrzany kupi³em drugi termostat by³ z dwoma i takie u mnie pasuja jedna od do³u druga od góry i jest ok a co do grzejacego siê silnika to wymiana ch³odnicy na now± rozwi±za³a problem. Wczesniej kombinowa³em z dwoma uzywanymi i nic z tego nie wysz³o pozdrawiam Poniewa¿ pisali¶cie o róznych "czarach" z uk³adem ch³odzenia wiêc podepnê siê z moim problemem. Mam ciekn±c± ch³odnicê. Fachowcy orzekli ¿e jest nienaprawialna i kwalifikuje siê do wymiany. Poniewa¿ nie staæ mnie w tej chwili na now± (koszt prawie 400 z³) a dolewanie p³ynu w ilo¶ci 1-1,5 l na tydzieñ te¿ nie jest zbyt przyjemne postanowi³em zlaæ Borygo i nalaæ wody. Tak zrobi³em i okaza³o siê ¿e przez pierwsze dwa dni dola³em oko³o litra wody po czym przesta³o ubywaæ. Je¿d¿ê ju¿ 2 tygodnie i nic. Na ramie gdzie by³y widoczne wycieki ca³y czas sucho. Jak to sensownie wyja¶niæ ? Zawsze twierdzi³em ¿e pugi s± samonaprawialne . A na powa¿nie mo¿e jaki¶ kamieñ sie osadzi³ lub jaka¶ nieczysto¶æ osadzi³a sie w dziurce i zatka³a wyciek Zawsze twierdzi³em ¿e pugi s± samonaprawialne . I tak trzymaæ A na powa¿nie mo¿e jaki¶ kamieñ sie osadzi³ lub jaka¶ nieczysto¶æ osadzi³a sie w dziurce i zatka³a wyciek Poje¿d¿ê jaki¶ czas i zobaczymy, pewnie w koñcu dziura otworzy siê na nowo Ja w³a¶nie dzisiaj rano zostawi³em swojego 405 w serwisie bo mi siê z za silnika la³o i nie chcia³o samo uszczelniæ. Jeszcze mam pecha bo ¿eby to naprawiæ to trzeba rozrz±d zdj±æ ... bo to zaraz za nim I cieknie albo pompa wodna, albo przewodzik jaki¶ albo plastkowy ³±cznik (koszt naprawy pewnie z 250-300z³) .. zey sie tylko pompa nie zatar³a zey sie tylko pompa nie zatar³a Od wody ? Pamietam czasy gdzie Borygo wlewa³o siê tylko na zimê a latem zawsze je¼dzi³o na wodzie. Czy teraz s± inne pompy ? Kamieñ mo¿e wszystkiemu zaszkodziæ ... No chyba ¿e siê leje wodê demineralizowan± No i koniec zadowolenia grzeje siê ale po kolei Po wymianie korka je¿dzi³em 1,5 tygodnia po w-wie i nic wszystko ok W czwartek pojecha³em w trasê do Zakopanego. Z Wa-wy wyjecha³em ok 4 rano i z prêdko¶ci± ok 110 km/h zbliza³em siê do Krakowa. O godz 7 rano by³em ok 5 km od Krakowa i us³ysza³em takie psssyyyt po czym temperatura zacze³a gwa³townie rosn±æ. Tu¿ za znakiem z napisem Kraków musia³em stan±æ . Maska w górê a tam pêk³ przewód gumowy który wchodzi do bloku silnika . Po godzinie odpoczynku ¿eby silnik ostyg³ zjecha³em na dó³ ( Krakowianie wiedz± o co chodzi ) do warsztatu który robi francuzy. Mechanior zmieni³ przwód odpowietrzy³ uk³ad i pojecha³m dalej . Niestety zaczo³ siê z powrotem grzaæ nowy korek teraz nie pomaga , ale da³o siê jechaæ. Dotar³em do Zakpoca i z powrotem do wa-wy W poniedzia³ek do mechanika zobaczymy co powie. Pêkniêcie przewodu sugeruje uszczelkê pod g³owic± niestety tylko dlaczego przez 1,5 tygodnia by³o ok .....nie wiem Dodatkowo mechanik w Krakowie stwierdzi³ ¿e przwód gumowy poprostu sparcia³ Nie wiem co my¶leæ [ Dodano: Nie Lip 16, 2006 8:26 pm ] temat zamar³ czy nie? Rob do ilu stopni grzeje siê woda a do ilu grzeje siê olej? pomyslale¶ nadtym ze ten czujnic co pokazuje tepm moze byc uszkodzony? a tak pozatym kto¶ wymienial plyn w chlodnicy w mi16? jak tak to prosze tak wkrucie opisac czynnosci niby wiem ja ka ale dla pewnosc zawsze dobze zapytac:) temat zamar³ czy nie? Raczej tak jest juz ok ! Mia³em wyciek p³ynu w niewidocznym miejscu |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||