ďťż
chomiki Odpowietrzanie układu diesla w Peugot 405 1.8 TD / 1.9 TD wymania rolki i napinacza paska w 405 turbo diesel 1995 Jak odczytac kody usterek (migawkowe) w 405 SRI 2.0 8v Jaki jest naped prędkościomierza w 405 1.9TD z 1994 roku ?? wymiana alternatora na VALEO 13N159 lub 13N120 w 405 1.6-92 Wolne obroty i gasnie peguot 405 1.9 gri 405 1,9 benzyna 125 km brak jakiegos czujnika :/ jaka dluga jest miarka oleju? do 405 1.9 GR nagle stracił moc 405 16 93r jestem nowym uzytkownikiem forum i 405. pomozcie |
chomikiWitam jak w tytule mam problem z temperaturą w moim aucie. Posiadam Peugeocika 405 z 1993r 1.9D objawy są takie że odpalam silnik temperatury nie ma żadnej po pewnym czasie wskazówka zaczyna się podnosić dochodzi do 70 i nagle podnosi się do 100 lub 110 stopni i za chwilę wraca do 90 a później stabilizuje sie między 70-80 pare i się tak utrzymuje w tym przedziale. Gdzie można szukać przyczyny. Dodam że wymieniałem głowicę silnika ponieważ tamta była pęknięta więc jest nówka sztuka sprawna uszczelka pod głowicą też OK i termostat nowy. PS jaka w ogóle powinna być temperatura w takim silniku ?. Proszę o podpowiedzi Pozdrawiam.Albo mocno zapowietrzony albo uszczelka pod głowicą . W moim przypadku to była uszczelka objawy identyczne . Może Ci spie%^$ robotę z tą głowicą Dzięki za podpowiedz hmm a może mieć też wpływ na takie wahania wskazówki na liczniku z temperaturą uszkodzony czujnik do temperatury ???? Na elektyce sie nie znam ale moim zdaniem nic by wtedy nie pokazywał moim zdaniem malo prawdopodobne ze czujnik (musialoby byc jakies glupie zwarcie bo w koncu pokazuje temperature w w miare prawdopodobna). skoro jest nowa glowica to ja bym obstawial uszczelke. moze poprostu spaprali cos przy zakladaniu. .. Witam i dzięki za podpowiedzi samochodzik już zrobiony śmiga elegancko temperaturka 70 pare 80 w trasie przyczyna tą była zapowietrzona chłodnica. Dziś w trakcie jazdy skoczyła mi temperatura do 110 stopni zaglądam pod maskę dotykam chłodnicy a pół jest gorącej a drugie pół zimne odpowietrzyłem i jest znaczna poprawa. Jeszcze raz dzięki za podpowiedzi. No i teraz zobaczysz . Jak za chwilę lub po paru dniach znowy bedzie 110 stopni i znowu pół chłodnicy zimnej i pół gorącej to uszczelka . Przerabiałem już to . Dzięki za pocieszenie jak by się działo tak dalej to już będę wiedział o co biega Pozdro nom niestety taka prawda jest, ze jak temperatura skoczy ci do 110 stopni i chwile tak pojezdzisz to na 90% uszczelka idzie sie je.... . Tez to przerabialem. Z reszta nawet na zapowietrzonym silniku nigdy nie przekroczylem 100 stopni z woda w chlodnicy Kolego wymień termostat , jak to nie pomoże to sprawdź czy samochód nie ma czasem uszkodzonej uszczelki pod głowicą i nie wyrzuca boryga(kompresja nie idzie do płynu chłodniczego. Sprawdź korek od chłodnicy , czy ma drożną dziurę do odpowietrzania! Sprawdź korek od chłodnicy , czy ma drożną dziurę do odpowietrzania! -- pastor- coś tu mi nie gra- korek chłodnicy nie ma mieć drożnej dziurki odpowietrzenia, korek działa na zasadzie "zaworu ciśnieniowego", tzn jego główna sprężyna ma ustawioną tak siłę docisku ,że cały ten element pod sprężyną z uszczelką gumową ma się podnieść kiedy ciśnienie w układzie przekroczy określoną wartość dla danego pojazdu, przeważnie jest to na poziomie 1 bar, jest też w korku drugi zaworek- działający w drugą stronę, a mianowicie kiedy silnik stygnie i ciecz w układzie zmniejsza swoją objętość to ten zaworek pozwala pociągnąć z zewnątrz powietrze do układu chłodzenia - po to żeby węże się nie zaciskały i tym samym nie zmniejszały przekroju.- to na tyle . A cały bajer z tym korkiem, który to ma te ciśnienie utrzymywać jest tylko po to żeby podnieść temperaturę w której ciecz zaczyna wrzeć, dla układu otwartego woda wrze w temperaturze 100*C , a gdy zwiększymy ciśnienie układu do 1 bar to woda zaczyna wrzeć w temperaturze dopiero ok 110*C, dla płynów chłodniczych te wartości są odpowiednio trochę wyższe 110- 120*C |
||||
Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||