ďťż
chomiki
Problem raz odpala raz nie ...
Spyware i problem z aktualizajcja bazy spyware i
Problem z zamykaniem Word 2007, Power Point 2007
ROUTER WIFI PLANET WRT-414 AP CLIENT - wielki problem
Problem z Corel Paint Shop Pro Photo XI
Problem z poprawnym działaniem gry Panzer Elite Action.
Problem z nowym ramem - ciągły zrzut pamięci i BSODy
Problem z płytą główną Gigabyte GA-M56S-S3
duzy problem. silnik charczy i grzeje sie nawet do 140st.
problem z mocą, itp na mono wtrysku z 1.6l i z 91'
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nowepliki.pev.pl

  • chomiki

    Nie działa Ci dmuchawa lub działa tylko na ostatnim biegu?
    Usterki nie szukaj w desce rozdzielczej tylko przy dmuchawie (przed nogami pasażera)
    Prawdopodobnie spalił Ci się opornik od silniczka dmuchawy
    1 ściągamy tapicerke ze strony pasażera pod schowkiem (zamocowana na 2 zatrzaski)
    2 odpinamy brązową wtyczke od obudowy dmuchawy
    3 wykręcamy 3 sróbki tzw. TROX
    4 wyciągamy dmuchawe
    5 odkręcamy jedną sróbke, ktora trzyma nam silnik do obudowy dmuchawy
    6 ściągamy taką gume z boku obudowy aby wypiąć 2 kable z silniczka
    7 wykręcamy płytkę, na ktorej zamocowany jest ów opornik,
    8 wymieniamy go na nowy (BDX66C)
    składamy wszystko do kupy postępując w odwrotnej kolejności do opisanej powyżej i wszystko GIT


    Z NIEBA MI SPADŁEŚ Z TYM OPISEM !!! właśnie moja dmuchawa mi nawala i jakoś nie wiedziałem jak się za nia zabrać. we wtorek biorę się do roboty
    Jak u mnie nie działała wcale dmuchawa to musiałem dogiąc blaszki stykowe w samym pokrętle regulującym,dodam że opornik był ok.
    u mnie dmuchawa działa tyle że wieje słabiej niż w ostatnim czasie i poza tym muszę sprawdzić łożysko czy co tam jest bo strasznie terkocze.


    nie jest na łożysku tylko na panewkach i sie mogło przytrzeć troche, u mnie tez tak przyłapało
    moje gwizdalo. Wlaczylem, spod maski, pod ten plastik puscilem rozpylone wd40, potrzymalem z 10 s. i cisza jak makiem zasial.
    rozniore to dziadostwo dopiero latem. czy opis demontazu ma zastosowanie tez do saterj dechy, czy sa jakies roznice? Mam 2 lewe rece i nie lubie niespodzianek....
    Czy u wac cieplo-zimno mozna dozowac stopniowo tzn. zimno-chlodno-troche cieplej-cieplo-goraco, bo u mnie wyglada to tak: zimno-zimno-zimno-goraco-goraco-goraco? Biegi mi chodza OK, tylko to grzanie jakies dwustopniowe sie zrobilo.
    elGenerale: nie bardzo czaje o ci chodzi
    Chodzi o mieszanie powietrza zewnetrznego z ogrzanym. U mnie wyglada to tak, ze albo puszcza zimne zewnetrzne, albo gorace z nagrzewnicy, zadnych stopni posrednich. Jak jest u was, czy w sumie sa tylko trzy stopnie (zewnetrzne-mieszane-cieple) czy tych posrednich jest kilka? Juz rozumiesz?
    jak nie czaisz? wszystko jest jasne po prostu u niego jest tak, że temperatura nie zmienia się stopniowo wraz z przekręcaniem pokrętła ogrzewania tylko w pewnym momencie zaczynia ziać po okresie "mrozu"

    u mnie akurat z dmuchawą nie ma żadnych problemów, zeszłej zimy było tak, że na włączonym silniku zaczęła warczeć mimo, że pokrętło było na "zero", po przekręceniu zrobiło się jak w traktorze, później to ustało, nie wiem o co chodziło, teraz żadnego problemu nie ma, oczywiście zanim się silnik nagrzeje jest zimno bez względu na położenie pokrętła, później już wszystko jest w porządku, działa jak należy
    pewnie klapka sie zacina...
    może zabrudzona nagrzewnica na zewnątrz(nieregularny przepływ powietrza przez nią),pzez co nie ma stopniowania nagrzewania.
    Ja mam taki problem: nawiew dmuchawy nakierowany na kabinę wieje powietrze gorące, a nakierowany na nogi wieje zimne. Cóż to może być?? Regulacja ogrzewania działa dobrze.
    mam ten sam problem co elGenerale zimno zimno zimno gorąco gorąco gorąco i nie wiem co z tym fantem zrobić
    i zapanowała błoga cisza :D:D problemem z nawiewem i jego głośną pracą było .................. ano kawałki jakiejś gąbki lub czegoś w tym stylu wbite między łopatki. wyjąłem to i teraz tylko słyszę szum powietrza. jeszcze jeden problem rozwiązałem dzięki temu. strasznie mi się brudził przód samochodu na kokpicie jakimś takim czarnym czymś. okazało się że to a gąbka. no nic, najważniejsze że teraz jest oki.
    to odkrec te czarna pokrywke pod maska, nad wiatrakiem. To ona jest wyklejona ta gabka. Oderwij resztki gabki,bo za chwile znow bedziesz mial syf.
    pokombinuję nad tym ale po świętach
    Dobrze Adasco gadasz, u siebie odkleilem te gabke jak dostalem w oko sporym kawalkiem gabki wystrzelonym z nawiewu
    Czy do 405 sa filtry do nawiewu? Teraz mam zalozona gesta siatke bo mi martwe muchy wdmuchiwalo do srodka:) ale moze tam powinien byc filtr, a ja o tym nie wiem?
    jest filtr do tego, też go nie miałem ale już mam
    maja do kupienia w garage. Pytalem, jest i do nowej i do starej dechy, kosztuje ok. 50 zeta.
    niestety, za cholere nie wiem, gdzie to cholerstwo wsadzic. Jesli ktos ma, wie - plizz foto, rysunek,,, cokolwiek.
    a gabke wykleilem nowa. Wiem po co tam byla - wyciszenie.
    filtr wkłada sie pod ten plastik ---> http://niematotamto.webpark.pl/p405engine.jpg
    dzieki.
    problem kolejjny - u mnie ten plastik wyglada zupelnie inaczej
    a odkrecales go? powinien byc filtr pod spodem albo miejsce na niego przygotowane - u mnie nie bylo filtra
    w samym plastiku zero uchwytow.
    pod nim mam okragly wlot kryjacy wiatrak....
    jak możesz daj tego zdjęcie
    musze poczekac na cyfraka porzandego.
    z telefonu g*o widac. nie ma sensu wklejac.

    Nie działa Ci dmuchawa lub działa tylko na ostatnim biegu?
    3 wykręcamy 3 sróbki tzw. TROX


    A Ja jeszcze w kwesti wykręcania tego. Jaki ten TORX jest do tego?? Bo jakoś nie chce mi sie tak na oko kupować bom skompiec ostatnio, a posiadać nie powsiadam takowego .
    musze skoczyc do garazu i sprawdzic ale to troche potrwa
    Poszukajcie niematotamto bo chyba się zgubił w tym garażu .
    na torxie pisze 30 chyba to w milimetrach jest podane chociaz nie wiem

    [ Dodano: Czw Kwi 28, 2005 2:42 pm ]
    tak wygląda część z którą mamy tyle problemu



    i druga strona



    urządenie to możemy spotkać w Pugu 405 oraz 605
    No i pierwsze co zrobiłem to poleciałem do sklepu wszystko po 4zł i tam zakupiłem torxy. Ehh nogdy wiecej nie kupie tego gówna ). Tyle co Ja sie tam należałem i co na k....wowałem to głowa mała . Śrubki ostatecznie odkręciłem ale zamieniłem je na zwykłe krzyżakowe żeby było łatwiej to w przyszłości odkręcić.
    Naprawiłeś dmuchawe?
    Owszem . Jedyne co z nią było to dostała się tam gąbka i pełno jakiś śrubek nie wiem skąd .
    tez miałem tam gąbke.... jak włączałem dmuchawe to chciała mi oczy powybijać
    widac to standart, bo u mnie tez tak bylo
    a ja wyp... te gabke dokladnie, wsadzilem nowa.
    heca w tym, ze ona kruszeje ze starosci - a jest jakims wyciszeniem.
    Problem z dmuchawą i czarnym śniegiem jest wszystkim właścicielom 405-tki dobrze znany
    ja nie narzekam w oczy mi nie leci, działa jak należy

    Problem z dmuchawą i czarnym śniegiem jest wszystkim właścicielom 405-tki dobrze znany

    a rozwiazanie takie proste.......
    Dodam jeszcze że ten TORX to jest TORX 20 bynajmiej u mnie bo 30 to zdecydowanie za duzia.

    Dodam jeszcze że ten TORX to jest TORX 20 bynajmiej u mnie bo 30 to zdecydowanie za duzia.

    mój błąd przyznaje sie
    Witam wszystkich. też miałem ten problem z dmuchawą ... Układ elektroniczny bardzo prosty a mnie wk..... Wymieniłeł spalone tranzystorki i ..... działa ..ale cały czas
    i tak powinno być dmuchawa działa po przekręceniu kluczyka w stacyjce .Kręci się co prawda bardzo wolno ale działa
    A ja mam taki problem z dmuchawą:
    1-od dzis przestała wogole działac,moze cos sie tam przepaliło,albo poluzowało na stykach od regulacju,mam regulacje poziomą (nie pokretła)

    2 jak działała to na marne mogłem dawac np nawiew na nogi albo szyby bo wiało i tak po oczach.Wiało napewno mniej niz jakbym nastawił na "oczy" ale wiało,czy to problem tych klapek?jak tak to jak to zrobic,
    dzięki za pomoc klubowicze, czytając wasze posty juz wiem jak naprawić swoją dmuchawe mam idetyyczną sytuacje jak kolega na początku, dmuchawa włącza sie tylko w jednym stopniu, więc zaraz biore sie za lutowanie nowych oporników mam nadzieje że zadziała
    u mnie trzeszczy tylko na maxa jakby odleciec chciała a tak normalnie to ciiicho moze dzis rozkrece dla zabawy
    w moim module sterującym był jeszcze bimetalowy czujnik temperatury, zwarty do masy - dmuchawa działa, rozwarty nie działa wcale (nawet na najwyższym biegu), wymiana tranzystora i podpięcie czujnika do masy na stałe załatwiło sprawę niedziałającej dmuchawy
    czesc, to ja mam pytanko w temacie.
    musze wymienic panel sterowania od dmuchawy, ale ni diabla niewiem jak rozebrac te plastiki , moze ktos to wymienial juz ?
    ja wymienialem. Poszukaj postu o wymianie zarowek w kokpicie. Ponad klapka radia masz sruby. Jak je wykrecisz, to zlazi cale to czarne od razu z pokretlami.

    o tu se poczytaj

    i nie zapomnij, kto "pomogl"
    ja wczoraj rozebrałem dmuchawe;] poczysciłem i teraz nawet nawiew na nogi smiga:D
    a jaki tam musi byc tranzystorek????
    w obudowie TO3 o symbolu BDX66C
    ale taka mala czesc po drugiej stronie płytki mi sie przepalila i nie wiem jak to wymienic..
    radadek, pokaż zdjecie najlepiej
    w tym temacie jak jest drugie zdjecie to jak sa miejsca "tu lutowac"to miedzy nimi jest po lewej stronie takie male cos podluzne no i to mi sie z jednej strony przepalilo, ja mam troche inna ta plytke na tej stronie jest tylko jedna taka czesc
    jesli chodzi o ten element to jest rezystor (na żólto zamalowany na zdjeciu), trzeba odczytac kod kreskowy zeby dowiedziec jaki jest opór i wtedy kupic odpowiedni i wymienic.


    sphinx, wielkie dzieki zaraz lece do sklepu.....
    nie ma sprawy, jak bedziesz mial jakis problem to pisz
    Witam panowie pozwole sobie podgrzać troche ten temacik. Otóż miałem problem jak kilka innych osób czyli dmuchawa działała tylko na najszybszym biegu, więc zastosowałem się do wskazówek z pierwszego postu i wymieniłem tranzystor ,teraz śmiga super na wszystkich biegach, coprawda ma luz na wirniku i czasem wydaje dziwne dźwięki, ale działa także wielkie THX za ten wątek. Martwi mnie tylko jedno, że jak przekręce kluczyk to wiatrak odrazu się zaczyna powoli obracać więc pytanko czy naprawde

    Dokładnie tak ma być. Nawet na "wyłączonym" ma delikatnie kręcić.
    No to wszystko jasne, niepotrzebnie się martwiłem Ale bajer z tranzystorem działa bezbłędnie
    A jeszcze jedno pytanko mam co do tej blaszki termicznej bo ona mi odpadła przy demontażu i jakoś ją przylutowałem z powrotem z tym że nie bardzo ufam że to długo wytrzyma, więc czy można ewentualnie zamiast niej przylutować kabelek i podpiąć pod mase czy coś sie stanie ,jakie mogą być skutki
    Panocki dziewoje i takie tam:

    gdy mam przekrecony kluczyk i wyłaczone swiatła mój "klimatronik" działa poprawnie tj. jak wezme na "19" ziimne wezme w góre powiedzmy na "23" cieplejsze wezme na "25-27" gorące... przekrece włacznik swiateł nawet na pozycyjne robi sie wesoło na 19 daje juz ciepłe baaa gorące jedynie sklrecone do minimum czyli całkiem zamkniete daje zimne

    łot da fak??

    no i podswietlenie mi nie działa zarówki całe rozbierąłme to dzisiaj zaden kabel sie nie grzeje nie ma zwarcia na kostkach nic ponadpalane nie jest
    jakies doświadczenie ktoś ma??
    Witajcie
    W końcu udało mi się naprawić dmuchawę, Też już mi śmiga na wszystkich biegach
    i już radio słychać i łba nie urywa
    Tranzystor wraz z tabletką zdobyłem ze starej dmuchawy z BX.
    Powiem wam jedno. Mieli w PSA dobry patent na układ sterowania nawiewem, a do 405
    wsadzili takiego bubla.
    W BX wygląda to tak że w kanale wylotowym dmuchawy, mniej więcej w połowie
    ok.50 cm obudowy znajduje się okienko w którym zamontowana jest płytka z tranzystorem(dokładnie takisam jak w 405). Płytka jest przymocowana do kawałka aluminiowej blachy z dwoma nacięciami wymuszającymi opływ powietrza przez nią. Oprócz tranzystora i tabletki zabezpieczającej na płytce nie ma już żadnej zbędnej elektroniki, a całość jest dobrze schłodzona. Po co było to zmieniać i bardziej komplikować
    Moja dmuchawa też już naprawiona. Konieczna była wymiana tranzystora. Koszt - 8,50

    Teraz działa rewelacyjnie!
    Ja wymieniałem tranzystor i nic. Dostałem od 2 osób jeszcze 2 płytki z tranzystorami do wymiany. Wymieniłem i nic... Załącza się tylko najwyższy bieg.

    Załącza się tylko najwyższy bieg.
    Konstrukcja jest bardzo prosta. Sprawdź czy pokrętło działa. Może problemem jest właśnie rozwalony potencjometr, chociaż nie wiem czy jest taka opcja by działał tylko w skrajnym położeniu. Rozumiem że wymieniałeś całe układy na sprawne i nic? A może za każdym razem sterownik był uszkodzony - taki peszek
    A tabletki termiczne wymieniałeś? Jeśli są spuchnięte to wywaliły i jest duże prawdopodobieństwo że tranzystory mogą byś sprawne.
    Tabletki termiczne były ok, gdy podłączę tą blaszkę z obudową bez pastylki ciągle jest to samo... Potencjometr jest na 100% sprawny testowałem go miernikiem.
    Powiedzcie mi koledzy czy + w kostce pojawia się od razu po przekręceniu stacyjki ? u mnie na oryginalnym przewodzie niema wcale +... przeciągnąłem go z aku i dopiero wtedy zaczął się załączać na najwyższym biegu.

    Powiedzcie mi koledzy czy + w kostce pojawia się od razu po przekręceniu stacyjki ?
    U mnie prąd pojawia się po przekręceniu kluczyka o jedną pozycję.
    Powiem wam ,że wymieniałem już trzy razy ten tranzystor i za każdym razem po jakimś miesiącu pali go od nowa. Narazie odpuściłem

    Powiem wam ,że wymieniałem już trzy razy ten tranzystor i za każdym razem po jakimś miesiącu pali go od nowa. Narazie odpuściłem

    idziesz do sklepu komputerowego, kupujesz paste do procesorów, smarujesz tranzystor w miejscu jego styku z radiatorem, skręcasz to bardzo mocno na 2 śrubki, pozniej od spodniej strony pilnikiem spiłować trzeba śrubki tak żeby nie stykały się z płytką, skłądasz to do kupy, lutujesz tranzystor i nie ma takiej opcji żeby sie spalił, u mnie śmiga odkąd tylko napisałem ten post o dmuchawie, mało tego działą bez tej pastylki bo mi zginęła i nie mam skąd takiej dostac

    Ten bieg załącza się po przekręceniu potencjometra na max. W innych położeniach nie działa w ogóle.
    niematotamto, No to kupie jeszcze raz ten tranzystor i zrobie jak mówisz ,ale to ostatnie podejście jak sie zjara to dam sobie spokuj, już mi się ścieżki odparzyły od tego lutowania
    Kup sobie na większy prąd. Ile ich masz? Jeden czy dwa?
    U mnie jest jeden

    U mnie jest jeden
    I lepiej. Napisz mi jakie ma oznaczenie
    BDX66C
    Spróbuj BDX68 (A,B,C). Wytrzyma napewno dłużej

    Spróbuj BDX68 (A,B,C). Wytrzyma napewno dłużej

    Ok dzięki
    Powitać
    Temat nawiewu wiecznie żywy. No to ja też z problemem wiatraka. Zgodnie z opisem na forum wykręciłem toto (wszystko na śrubokęt krzyżakowy, wkręty zalakowane farbą, więc wygląda na orginał), wymontowałem płytkę z tranzystorem i u mnie jakoś bidnie to wygląda (żadnych rezystorów nie widzę), tranzystor motoroli, nie wiem, czy podawane powyżej BDX68 i BDX66 można stos:ować jako zamienniki?

    U mnie wygląda to tak:
    http://www.fotosik.pl/pok...07c0901a56.html
    http://www.fotosik.pl/pok...cdc1bcfab1.html

    Pozdrawiam
    mpanczak, Ten tranzystor nie był przykręcony po bokach śrubkami:?: Mi sie wydaje, że ktoś tu kombinował .
    Małe OT, moim zdaniem tak często padają dmuchawy u nas w autach ponieważ ciągle chodzą, nawet jak się ustawi na konsoli na 0 to on i tak się delikatnie kręci... Zastanawiam się czy nie przerobić sobie tego tak, by na pozycji 0 wiatrak całkowicie przestawał chodzić.

    mpanczak, Ten tranzystor nie był przykręcony po bokach śrubkami:?: Mi sie wydaje, że ktoś tu kombinował .

    Śruby (wkręty) były zalakowane. Pierwsze zdziwienie to krzyżaki a nie gwiazdki, drugie to brak jakiegokolwiek opornika (chyba, że wydelegowane w kanał nawiewowy celem schłodzenia). Płytka do radiatora jest przynitowana, więc i tak trza te nity rozwiercić, coby tranzystora przelutować.

    Pytanie zasadnicze: Czy mogę zamienić te tranzystory (motorolkę na orginały z allegro)?
    Regulacja siły nawiewu odbywa się suwakiem.

    Pozdrawiam
    saqul, u mnie się wyłączy do zera... ale nigdy tego nie robie.... te wentylatory padają też przez to że powietrze przechodzi przez niego i syf dostaje się do środka i silniczek kaput
    Całą elektronikę masz po drugiej stronie płytki (między nią a radiatorem). Jest to zalane żywicą. Osobiście polecam Ci BDX68, bo ma lepszą wytrzymałość prądową niż oryginalny, a nie jest to audio Hi-Fi, żeby taka zmiana parametrów miała jakiś istotny wpływ.

    saqul, u mnie się wyłączy do zera... Jeśli masz model przed FL to raczej się nie wyłącza do 0 - przystaw do niego ucho jak nie wierzysz
    Saqul ma racje ,ta dmuchawa nie staje. U mnie jest dodatkowy problem, że robiłem panewki wirnika i póki co chodzi strasznie ciężko, także nawet za tranzystor sie nie biore póki sie to nie rozchula. a ten tranz motoroli napewno nie jest orginalny według mnie.
    Ja w XMie wymienilem na BDX66C i... po dwoch dniach zjaraly sie znowu One sa duzo slabsze niz BDX68C ?? Moze macie pomysl czemu sie zjaraly po tak krotkim okresie?
    DJPreZes, Miałem to samo, wymieniałem 3 razy, widocznie za słabe są.
    BDX66 ma prąd nominalny chyba 16A a 68 - 25A. Druga sprawa to nie daje się tranzystorów (w wersji z dwoma) byle jakich tylko parę komplementarną bo nie ma to sensu (i tak pracuje tylko jeden). Zapodając mocniejszy wystarczy tylko jeden. Co do motoroli to jest ona oryginalna.

    BDX66 ma prąd nominalny chyba 16A a 68 - 25A. Druga sprawa to nie daje się tranzystorów (w wersji z dwoma) byle jakich tylko parę komplementarną bo nie ma to sensu (i tak pracuje tylko jeden). Zapodając mocniejszy wystarczy tylko jeden. Co do motoroli to jest ona oryginalna.

    U mnie płytka ma tylko jeden a itak nie przepala tempa
    saqul, jeśli nie wierzysz to moge Ci nagrać filmik, nie musze przystawiać ucha bo miałem go w ręce podłaczonego i stawał do zera
    gik, masz model po FL?
    przed FL, czyli stylowe pokrętła
    gik, to dziwne bo ja też mam przed 1992r i u mnie wentylator nigdy się nie zatrzymuje.
    to go wykręć, patrz czy sie obraca, kręć pokretłem w koło i jak wentylator stanie to wyciągnij pokretło i wsadź tak aby wskazywało początek skali
    W XMie, w obu 205 i w bylej 405 GLD tez sie nie zatrzymywal nigdy. Z tego co wyczytalem na forum citroena to tak jest ten uklad zrobiony, ze sie nie powinien zatrzymywac.

    to go wykręć, patrz czy sie obraca, kręć pokretłem w koło i jak wentylator stanie to wyciągnij pokretło i wsadź tak aby wskazywało początek skali Tak się nie da, musisz mieć uwalone pokrętło, bo u mnie jest zabezpieczenie które nie pozwala ustawić sobie w dowolnym miejscu, a jak ustawie w najniższym punkcie to wiatrak i tak powoli się kręci, ale wiem że da się go zatrzymać jak pokrętła są ściągnięte
    u mnie tez cały czas się kręci, w obu cytrynkach BX tez tak miałem więc pewnie tak ma być
    Tak ma być, u mnie też sie cały czas kręci
    moje pokretło się kręci w koło i rzeczywiście było uwalone bo pękła kiedyś mi ta tulejka która nachodzi na bolec, dosztukowałem i mam bonus w postaci możliwości wyłaczenia wiatraka :D
    Witam

    No i naprawiłem. U mnie elektronika wygląda tak:

    http://www.fotosik.pl/pok...db5ed0ce98.html
    http://www.fotosik.pl/pok...ac72e1387b.html

    Wszystko było orginalnie zanitowane. Tranzystor założyłem na pastę do procesorów, najpierw skręciłem wszystko do kupy, co by docisk odpowiedni był, a na koniec zalutowałem końcówki (nóżki ?) tranzystora.

    Wentylator działa jak ta lala, zobaczymy jak długo (kupiłem BDX66C, bo 68 nie mieli).

    Pozdrawiam

    P.S. gdzie klika się pomógł ?

    No i przestał. Znaczy przedtem czasami działał i to tylko w ustawieniu MAX. Po wymianie tranzystorka była normalnie regulacja. Teraz wentylator działa cały czas, na wolnych obrotach (jak dla mnie to minimum i tak jest za wysokie ale cóż).
    Zaczynam zabawę od nowa

    Pozdrawiam
    Panowie pomóżcie ja nie mogę odkręcić tego wentylatora od silnika bo nie mam żadnych śrubek

    Na tej aukcji jest zdjecie i są śrubki u góry http://www.allegro.pl/ite...a_rezystor.html

    A u mnie nie ma nic jest tylko plastik i nie mam jak się dostać do płytki a tranzystor już kupiłem. Pomocy

    U mnie to wygląda dokładnie tak http://www.allegro.pl/ite...lima_clima.html

    Nie wiem jak to rozebrać

    Panowie pomóżcie ja nie mogę odkręcić tego wentylatora od silnika bo nie mam żadnych śrubek
    Z tyłu masz śrubę na której tzyma się cały silnik. Odczep kable od silnika, odkręć go, potem wyciągnij wiatrak z silnikiem i będziesz mógł dostać się do płytki.

    [ Dodano: Wto Lip 01, 2008 9:47 am ]
    Obejrzałem wszystko i nie ma żadnej śruby. Tak jakby było zgrzewane

    [ Dodano: Wto Lip 01, 2008 11:02 pm ]
    koledzy mam taki problem wymieniłem jak mówiliście to ale teraz dmuchawa chodzi cały czas na maxa wcześcniej chodziła tylko na wysokich obrotach ale dało sie wyłączać a teraz nie reaguje co może być przyczyną?? załączam linki do tej płytki

    http://img522.imageshack....dsc01843ax8.jpg

    http://img297.imageshack....dsc01844es0.jpg
    A ten tranzystor ma kontakt z radiatorem? Bo wydaje mi się, że nie jest przykręcony. Obudowa to jedna z jego elektrod.
    no tak przylitowałem go i przykręciłem nie wime może coś źle jest??
    a naprawiał ktoś elektroniczną regulacje temp. w mi16?? chodzi mi o to skad i na którym kabelku tam jest masa
    arsen, taki stary wyjadacz - wstydził byś się

    http://www.forum.peugeot4...opic.php?t=4086

    Tylko ci od razu powiem że nikt nie potrafił mi pomóc...
    Jak coś to mogę ci przesłać za 2 żywce + koszt przesyłki, komputer od sterowania ogrzewaniem, wersja przed FL i bez obsługi klimatyzacji.
    saqul problem w tym ze u mnie jakby masa znikała..gaśnie podświetlenie i amba nie ma regulacji..
    Witam dzisiaj dowiedzialem sie ze wystarczy zmostkowac kawalkiem przewodu ten opornik BDX66C i powinna chodzic dmuchawa bez problemow nie sprawdzilem ale moze to jest ten patent na problemy
    Witam wymienilem opornik BDX66C i dmuchawa chodzi na wszystkich obrotach koszt opornika 8 zl ps mialem jakis wynalazek Motoroli pozdrawiam
    Ok mam do Was prośbe. Znowu dmuchawa sie rozkraczyła, i pewno za pare dni znow sama zacznie działać, ale irytuje mnie to. Wiec mam prośbe: potrzebuje sie dowiedziec jakie napięcie jest na kostce dmuchawy na max obrotach, oraz jaki prąd tam jest. Wezme osobne napiecie z opornikiem i ew jakies zabezpieczenie wstawie gdyby co. Ale potrzebuje wiedziec jakie jest napiecie na min i max ustawienia. Z góry Wam dziekuje...

    potrzebuje wiedziec jakie jest napiecie na min i max ustawienia
    Na max przekaźnik który jest w układzie omija układ oporowy i podaje napięcie prosto z aku.

    Konrad, ale ja mam dmuchawe sprawna w 100%. Tylko ze mi gdzies napiecie znika Pewny tego jestem, bo jak juz kiedys pisałem jak mi nie działa biore napiecie z kostki obok ale nie moge dac na maxa bo sie cos zaczyna smazyc pod panelem suwakow Dlatego chce zrobic zasilanie ale takie by nie zrobic krzywdy dmuchawie i działała ok. A nie bede rozbierał całej deski by szukac gdzie sie spitoliło cos...
    Młody, Ja bym zrobił tak.... Kupiłbym porządny przekaźnik i podłączyłbym go pod jakiś + który pojawia się po przekręceniu zapłonu. Gdy przekaźnik dostałby + po przekręceniu zapłonu to załączał by + z akumulatora na opornice/rezystor dmuchawy. Nie podłączaj byle jakiego + pod dmuchawę bo zjarasz instalacje. Dmuchawa pobiera bardzo dużo prądu.

    http://allegro.pl/item512...jonalistow.html
    Pod grube przewody podpinasz + z aku i opornice/rezystor a pod te cienkie masę i jakiś + który znajdziesz po przekręceniu zapłonu... obojętnie jaki.
    Konrad, Ale wole wiedziec jakie sa wartosci by jednak to z głowa zrobic. A Ty masz racje z tym podłączeniem i praktycznie w 20min mozna to zrobic. A z podłączeniem to ja dobrze wiem ze sporo pobiera i nie wytrzymuje instalacja, lecz na dzis trzeba jakos sobie radzic i puki co działa jako tako...
    Jeśli zrobisz tak jak napisałem nic nie ma prawa się stopić. To jest proste rozwiązanie i bardzo skuteczne. W sumie podobnie wygląda oryginalna instalacja.

    Co do wartości wystarczy wiedzieć ile amperów pobiera wentylator (chyba ok 18) więc przekaźnik taki jak w linku (40 A) bez problemu sobie z tym poradzi.

    chyba ok 18
    Widzisz wole wiedziec:)
    w sobote zabiore sie za dmuchawe u taty w 405
    kupiłem tranzystor BDX66C mam nadzieje ze pójdzie wszystko wg waszej prostej instrukcji. Widziałem na paru scjeciach ze ten tranzystor w oryginale jest nitowany czy ja tez moge go zanitować zwykłymi nitami czy lepiej skręcić śrubkami
    najlepiej to go chyba jakos zalutowac
    zobacze jak to wygląda, bo 1 raz to bede robił
    na bokach jest zanitowany. Ja go po prostu przylutowalem i chyba dalem sruby, bo tam musi byc dobry docisk zeby ladnie cieplo bylo odprowadzane.
    ok czyli zamocowaniema wielkie znaczenie
    Czy wielkie, to nie wiem.Wazne jest "posmarowanie" tego radiatora na ktorym lezy ten tranzystor jakas pasta termoprzewpozaca. Nity moze tez wystarcza, ale nie mailem ich pod reka, a jak wczesniej zlutowalem bez pasty i nie dociskajac, to sie zjaral dosc szybko, bo nie bylo odprowadzane porzadnie cieplo.
    masz jakieś gg to pogadamy moje 6598363
    Pastę taką można zakupić w sklepach komputerowych zwykła pasta termoprzewodząca
    witam
    odświeżam watek, ponieważ nagle zniknęła płynna regulacja obrotów dmuchawy załącza się tylko max. Wymieniłem tranzystorek od innej dmuchawy i dalej nic. Jak dobrać sie do potencjometru regulacji. Zdjąłem maskownice z pokrętłami i jet tam biała płytka z żarówkami. Nie mogę jej jednak ruszyć. Jak dobrać sie do tego potencjometru, może tam tkwi usterka?
    ja dziś chyba ogarnąłem wreszcie ten temat.. jeśli okaże się że tak to wrzucę zdjęcia tego co było powodem
    symt, myslisz ze jestesmy jasnowidzami?? Moze uzupelnij swoj opis jaki model przed czy po lifcie, fajnie ze masz 405 i ze jestes z Bydgoszczy ale pozatym to mozemy powiedziec: miło nam ze jestes na forum:) Uzupełnij dane...
    przed liftem 1992 1.6 w gaźniku

    Zdjąłem maskownice z pokrętłami i jet tam biała płytka z żarówkami. Nie mogę jej jednak ruszyć. Jak dobrać sie do tego potencjometru, może tam tkwi usterka? przecież regulacja idzie właśnie na tej płytce.. nie ma potencjometru.. jest tylko pokrętło które chodzi po ścieżkach.. po tej płytce to chodzi i przeskakuje z jednego na drugie...
    Miałem pokazać co było u mnie przyczyną....

    BYŁY TO MIKRO-PĘKNIĘCIA PŁYTKI STERUJĄCEJ !! !! które znalazłem lekko "naginając" płytke... po prostu zaczęło je być widać... to je powiększyłem



    Jak to bywa przyszła kolej na moją dmuchawe
    Objawy, jak u większości, czyli na max chodzi, ale regulacji nie ma.
    Byłem w sklepie i niestety mają tylko BDX 67 B.
    Jako, że nie znam sie zbytnio na elektronice, a w szczególności na tranzystorach, więc pytanko do specjalistów: czy moge założyć taki tranzystor, czy lepiej kupić ten 66C, lub 68C ?
    Z tego co z danych wyczytałem to jedną z różnic, jest, że 66 i 68 są PNP, a 67 jest NPN.
    Nie wiem o co w tym chodzi, ale proszę o jakieś rady, może zamontować go na odwrót, czy jakoś inaczej ?
    Mam pytanko czy w samym potencjometrze znajdują się jakieś blaszki bo kolega rozebrał i teraz ciężko stwierdzić jakby miał ktoś fotke jak to powinno wyglądać to byłbym bardzo wdzięczny.
    Dotarły wreszcie tranzystory MJ11015, podobno najmocniejsze, jakie występują do naszych dmuchaw.
    Po wymianie uszkodzonego tranzystorka układ załączył się na niskich obrotach i zacząłem je powoli zwiększać i jak już dochodziłem do przedostatniej pozycji nastała cisza
    Znowu działa tylko na najwyższych obrotach, czyli tranzystor wysiadł
    Założyłem go na paście do procesorów, mocno przykręciłem śrubkami, więc raczej nie mógł sie przegrzać w tak krótkim czasie (działało to może z 7 sekund).

    No i teraz problem - gdzie szukać przyczyny przepalania tranzystora ??

    Został mi jeszcze jeden, ale jak go spale, to 33zł pójdzie sie
    Gdzie może być jeszcze jakaś przyczyna przepalania (oprócz przegrzania, bo to raczej wykluczam w tym przypadku) ??

    ======================================================

    No niestety po wymianie drugiego tranzystora, także po 10 sekundach dmuchawa odmówiła posłuszeństwa
    Widocznie cos jest po stronie uzwojeń, lub czego innego i niestety sam z tym sobie nie poradze
    Trza sie porozglądać za sprawną
    Tranzystor może się spalić jeśli jest zbyt duże napięcie podłączone do niego, albo od zbyt dużego poboru prądu
    (w sensie większy niż wynoszą możliwości tranzystora).

    Jeśli wszystko jest dobrze zlutowane i złożone, to raczej niemożliwe jest byś podał większe napięcie, więc pozostaje za duży pobór prądu.

    Tranzystor
    Specyfikacja techniczna
    Już doszedłem, że coś z prądem nie tak, znaczy za duży pobór.
    Mam ułamane jedno żeberko (musiało coś tam kiedyś wlecieć) i dmuchawa dostaje wibracje.
    Na wolnych jeszcze chodziła, ale jak sie zwiększało obroty, wibracje wzrastały i wiatraczek tarł o obudowe i to pewnie powodowało palenie tranzystorka
    Nie bede już kombinował, bo wydałem 33zł na dwa tranzystory, a za 30-50zł można na allegro już nawet spotkać czasem dobrą dmuchawe, więc nic już nie dokładam, tylko zmieniam na dobrą i po kłopocie.
    Nie spieszy mi się zbytnio, więc poczekam na okazję i dokonam zakupu
    Witam wszystkich! Ja mam jeszcze inny problem z dmuchawa :p Raz dmucha a raz nie tzn czasem dziala caly dzien ok. a niekiedy wogle nie dmucha ale czesciej nie dmucha jak dmucha



    Ale jezeli udeze reka w tych miejscach co na zdjeciu to dmuchawa zaczyna dmuchac ale czasem podmucha kilka sek poczym sie wylaczy. Nie jest to zalezne od regulacji dmuchawy poniewaz czy mam ustawione na maks czy ninimum to nic nie zmienia a
    zima idzie i bez dmuchawy nie idzie jeździc Co moze byc przyczyna
    W/g mnie coś Ci nie styka... Może tam w panelu regulacji bo przecież w sumie w niego bijesz

    Rozkręcić, wyjąć i sprawdzić styki (przydać się może multimetr z opcją omomierza), ścieżki itp.

    W razie potrzeby przeczyścić no i złożyć.
    Przerwa w instalacji. Miałem to samo. Powiem Ci ze sie zasrasz a nie znajdziesz przerwy. najprostsza sprawa jest połozyc nowe zasilanie prosto z aku. Yzn 2 kabelki + i - po drodze dajesz przekaźnik, za przekaźnikiem dajesz bezpiecznik i do dmuchawy. Zabawy na góra 2h ale bynajmniej problem rozwiazany....
    Witam! Po rozebraniu ukazal mi sie panel sterujacy dmuchawą i okazalo sie ,ze jak pomajtam kostka ktora odpowiada za sterowanie praca wentylatora to dmuchawa chdzi nie chodzi gdzie moze byc usterka panel czy kostka a moze kable ? Załączam foto (robine kom )


    u mnie dzisiaj przestała działać dmuchawa wyglądało to tak dwa dni temu zaczeło coś piszczeć no i tak troche piszczało jeszcze dzsiaj ale przestało i po wyłaczeniu juz nie zadziałało próbowałem pare razy i nic. pomóżcie!!! co sie mogło stać? i jak to naprawic? jest to wersja przed liftem 91r bez klimy.

    pisk był nie równo mierny
    witam
    mam pewien problem dmuchawa przestala dzialac i zaczolem to rozkrecac ale nie moge odkrecic jednej srubki tej najblizej nog pasazera blokuje je rurka do ktorej jest przykrecony schowek nie mam pojecia jak to odkrecic
    93r po lifcie

    u mnie dzisiaj przestała działać dmuchawa wyglądało to tak dwa dni temu zaczeło coś piszczeć no i tak troche piszczało jeszcze dzsiaj ale przestało i po wyłaczeniu juz nie zadziałało próbowałem pare razy i nic. pomóżcie!!! co sie mogło stać? i jak to naprawic? jest to wersja przed liftem 91r bez klimy.

    pisk był nie równo mierny


    Skoro zaczęło piszczeć aż przestało działać to albo się zatarła dmuchawa i nie ma siły chodzić albo pod wpływem przeciążenia poszedł bezpiecznik ? Może też wypaliły się te blaszki w pokrętle od regulacji siły nadmuchu. Sprawdź bezpieczniki, jak oki możesz też zdjąć pokrywę pokręteł i sprawdzić te blaszki albo od razu zmostkować 2 piny w kostce wtedy wentylator powinien chodzić na full.. jak oki to wyjmij wentylator i zobacz czy masz prąd na wtyczce wpinanej w dmuchawę po włączeniu nadmuchu, jak tak to oczywiśćie zostaje tylko silnik do naprawy.
    No dmuchawa już śmiga była całkowicie zniszczona nawet krócieć napędzający wiatrak był krzywy no ale ze względu na panujące warunki w naszym kraju oddałem do regeneracji zostawiłem auto na 2 godzinki zapłaciłem 70zł
    Zrobiłem tak jak w instrukcji na 1 stronie, było ok dmuchawa śmigała kilka dni no i działała cały czas jak był przekręcony kluczyk-to ma tak być z tego co wcześniej wyczytałem? Następnego dnia przekręcam a dmuchawa na max obrotów mi się włączyła (a była na tym niby 0, ostatnim) po czym przestała i teraz działa tylko na tym ostatnim biegu. Model przed fl. Miał ktoś tak może? Lepiej to chyba zostawić w cholerę bo jak to ma się tak co kilka dni psuć... Trochę bez sensu, że ta dmuchawa ma działać non stop na pewno by wydłużyło to jej żywotność gdyby można było ją włączać kiedy się chce.
    jak dla mnie to ci się tranzystor sterujący wentylotorem zjarał
    Wymiana tranzystora czasem pomoże, a czasem nie - loteria
    Ja wymieniałem dwa razy tranzystor i za każdym razem spalił sie po paru sekundach.
    Za tą kase miałbym używke w dobrym stanie, a tak wyszło mnie dwa razy drożej, bo i tak kupiłem używke.
    Przed ewentualną wymianą najlepiej sprawdzić dokładnie dla czego sie spalił tranzystor, bo raczej nie ze starości (mało prawdopodobne), tylko z przeciążenia.
    Jak idzie to wyeliminować, np przesmarować etc., to jest prawdopodobieństwo, że dalej dmuchawa bedzie działać.
    U mnie było lekkie bicie boczne, znaczy pare łopatek było wyłamanych i przy podwyższaniu obrotów zaczynało to obcierać i kombinacje nic nie dały
    Więc najlepiej dobrze posprawdzać czemu sie przepalił i jak dopiero wszystko sie luźno kręci podjąc decyzje o wymienie lub kupnie dobrej używki
    Ja mam troche inny problem z dmuchawą.

    U mnie cały czas wieje tylko i wyłącznie ciepłe powietrze... I nie działa mi suwak czy powietrze ma być brane z wnętrza czy z zewnątrz. Mogę regulować by działała słabiej i mocniej. Na każdym biegu może działać.

    Teraz grzeje jak szalona mimo, że mam na zimne ustawione, a na ciepłe jak ustawie to nie ma różnicy. W zimę za to strasznie długo trwa zanim samochód się nagrzeje w środku. czasami trwa to nawet dłużej niż 15 minut gdy samochód jest ciągle w drodze.

    Jakieś pomysły co sprawdzić ?

    Autko rocznik 91 przed FL
    Może spadła Ci linka która ciągnie odpowiednie klapki? Zdejmij przedni panel z pokrętłami i to sprawdź...
    Dzięki za podpowiedź. jak tylko zerknę to napiszę czy jest tak jak piszesz.

    Przy okazji jak wymieniałem żarówki w liczniku to zdjąłem ten panel. Linka się trzyma i pokrętłem jak kręce to ciągnie tą linkę. Co może być innego ?

    Chyba że ta sama linka urwała się gdzieś tam w środku, więc gdzie mam szukać jej środka ?

    Edit:

    Naprawiłem dmuchawe. Linka się nie zerwała, ale tak się przyjrzałem tym elementom i zauważyłem że jest ułamany kawałek plastiku (pewnie tu miała trzymać się ta guma od linki). Postanowiłem sam szarpnąć za linkę i pchnąć ją do środka i sprawdzić efekt. Okazało się, że otworzyło mi nawiew z zewnątrz. Zamocowałem linkę od ciepłego i zimnego powietrza na takie spinki plastikowe (takie co się zaciska) do pozostałości elementu plastikowego i na razie działa bez zarzutu. Trochę syfu wyleciało jest o niebo lepiej.

    Dzięki za pomoc.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mandragora32.opx.pl
  • ďťż
    Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl.