ďťż
chomiki
Odpowietrzanie układu diesla w Peugot 405 1.8 TD / 1.9 TD
wymania rolki i napinacza paska w 405 turbo diesel 1995
Jak odczytac kody usterek (migawkowe) w 405 SRI 2.0 8v
Jaki jest naped prędkościomierza w 405 1.9TD z 1994 roku ??
wymiana alternatora na VALEO 13N159 lub 13N120 w 405 1.6-92
Wolne obroty i gasnie peguot 405 1.9 gri
405 1,9 benzyna 125 km brak jakiegos czujnika :/
jaka dluga jest miarka oleju? do 405 1.9 GR
nagle stracił moc 405 16 93r
jestem nowym uzytkownikiem forum i 405. pomozcie
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kwblog.htw.pl

  • chomiki

    Witam,

    zmieniłem liczniki z takich z zegarem analogowym na takie z obrotomierzem, miałem nadzieję że będzie tak jak w Golfie MK2, czyli wystarczy przepiąć wtyczki i wszystko będzie działać. Niestety obrotomierz nie działał, więc pościągałem parę schematów obczytałem fora i dowiedziałem się że drugi (od lewej) wtyk 7-mio pinowy doprowadza sygnał dla obrotomierza. Okazało się że w moim aucie jest (przynajmniej teoretycznie) doprowadzone sterowanie dla obrotomierza i tak odpowiednio PIN nr 4, 6 i 7. Zmierzyłem więc woltomierzem czy na tych pinach jest jakiekolwiek napięcie i pomiedzy pinami 4 - 6 oraz 6 - 7, woltomierz wskazuje napięcia rzędu -3V do 30V w zależności od obrotów silnika. Rozebrałem więc obrotomierz i okazało się że posiada on gniazdo 4 pinowe z czego dwa zewnętrzne piny (1 i 4) są zabezpieczone diodami prostowniczymi, czyli jest to zasilanie obrotomierza. Zasilanie dodatnie jest doprowadzone z innego miejsca wewnątrz zegarów natomiast masa jest doprowadzona z wyżej wspomnianego wtyku PIN nr 7, na pin 3 w obrotomierzu jest doprowadzony sygnał z PINu nr 6, który jest NC (not connected) natomiast na pin 2 jest doprowadzony sygnał z PINu nr 4. Przepiąłem więc przewód z PINu nr 6 na 4 i obrotomierz działa ale od 1500 - 2500 obr. potem przeskok na 3000 obr. a po osiągnięciu 4000 obr. czasem 5000 obr. nagle spada na dół. Czasem na postoju działa w miarę płynnie ale startuje też od 1500 obr. Dodam jeszcze że próbowałem też przepiąć to co fabrycznie przychodziło na PIN nr 4 w PIN nr 7 i różnic w działaniu nie zauważyłem a po podpięciu niezależnej masy na PIN nr 7 obrotomierz nie działa.

    Pytania:
    - czy możliwe jest że niepełnej wartości (uszkodzony) kondensator elektrolityczny (filtrujący), który jest na płytce elektroniki obrotomierza może być powodem takich wskazań?
    - czy możliwe że musiałbym doprowadzić do PINu nr 4 sygnał z innego pinu przy cewce zapłonowej?



    ale startuje też od 1500 obr
    Jak juz kiedys pisałem to potrzebny jest moduł ktory bedzie dzielił sygnał z cewki...
    rozumiem tylko że mając na myśli "startuje od 1500 obr" tzn. że dopiero jak silnik się wkręci na 1500 obr to wtedy też obrotomierz wskazuje 1500 obr a przy niższych obrotach silnika obrotomierz wskazuje 0 obr lub skacze od 0 obr do 5mm,
    dlatego też wydaje mi się, przynajmniej w moim przypadku, że albo sygnał jest wzięty nie z tej końcówki cewki co powinien lub jest zakłócony, tylko zanim ponownie wyjmę zegary czy zacznę nacinać izolację przewodów przy cewce żeby się w nie wpinać miałem nadzieję że ktoś coś poradzi
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mandragora32.opx.pl
  • ďťż
    Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl.