ďťż
chomiki
które styki zewrzeć, żeby włączyć wentylator chłodnicy?
Czujnik plynu chlodzacego, a wskazanie temp i wentylator
Wentylator chłodnicy - problem inny niż wszystkie...
Wentylatory oraz temp. płynu chłodniczego
Nie kręcą się wentylatory+Instrukcja-Manual po angielsku
Problem z wentylatorami chłodnicy w Xanti 1,9 TD
Sprzed. nowy wentylator Scythe
Wentylator do zasilacza XPOWER 350W
włączenie wentylatorów chłodnicy diesel
Wentylator, co odpowiada za jego prace?
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nowepliki.pev.pl

  • chomiki

    Praktycznie złożony jest po wypadku bracholka samochodzik...
    Jest tylko mały problem z wentylatorami, nie włączają się w ogóle. Raczej wszystko dobrze jest podpięte.
    Przypomnę że to jest 2.0 RFX z automatem, dwa wentylatory i czujnik w chłodnicy na trzy piny, są trzy przekaźniki na przednim pasie i nie dochodzi do nich sygnał sterowania.

    Co sprawdziłem:
    1. Zwarłem styki w kostce od czujnika w chłodnicy - zero reakcji (włączony zapłon)
    2. Po odpięciu przekaźników z przedniego pasa podłączyłem na krótko wentylatory - działają.
    3. Raczej nie dochodzi sterowanie do przekaźników które są na przednim pasie.
    4. Sprawdziłem czy dochodzi jakiś sygnał do kostki od czujnika w chłodnicy - pomiędzy pinami jest napięcie 2,5 i 3V - czyli raczej kostka i kable do kostki są ok.

    Nie mogę zlokalizować bezpiecznika od wentylatorów - nie mam pojęcia gdzie i który to może być, sprawdziłem wszystkie bezpieczniki pod kierownicą - są ok. Sprawdziłem bezpieczniki w czarnej skrzynce pod maską - tam gdzie sprawdza się błędy kompa - są ok. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki w małej krzynce przed akumulatorem - są ok. Szukałem bezpiecznika nad chłodnicą, obok przekaźników i obok reflektorów - nigdzie go nie ma.

    Moim zdaniem problem leży albo gdzieś w przerwanym przewodzie, albo właśnie bezpieczniku którego nie mogę zlokalizować. HELP

    Bardzo pomogły by schematy elektryczne, jeśli ktoś ma to będę wdzięczny...


    Saqul sprawa prosta sprawdź przekaźnik od wiatraka znajduje się on koło wiatraka jak sciągniesz grill. jest to zwykły przekaźnik 512/540 stosowany w tz polonezie od długich świateł. piny to 56 56b 57 .... koszt ok 20zł. on jest odpowiedzialny za załączenie wiatraka. idzie do niego czerwony prądowy masa i sygnał z czujnika dalej leci do wiatraka, jak czujnik daje sygnał o temp, plus przechodzi na wiatrak. sprawdź więc przewody w pasie przednim. Przerabiałem problem po mojej stłuczce u mnie było na odwrót wiatraki ie działały po zmostkowaniu czujnika bo woda sie przekaźnik zalał i na całą mase wysyłał prąd co skutkowało samoistnemu zapalaniu świateł bo masa jest wspólna. Mam książkę ze schematami ale od przed lifta.

    Saqul sprawa prosta sprawdź przekaźnik od wiatraka Przekaźniki są trzy i je sprawdzałem.

    Pilnie potrzebuje schematu cholerka, nikt nie ma?
    1. Nazewnictwo
    8010 :Moduł temperatury płynu chłodzącego silnika .
    8008 :Czujnik temperatury płynu w układzie chłodzenia silnika.
    8007 :Regulator ciśnienia.
    8015 :Przekaźnik wyłączania sprężarki sterowany sterownikiem temperatury płynu chłodzącego.
    8016 :Przekaźnik wyłączania sprężarki sterowany kalkulatorem wtrysku.
    8020 :Sprężarka klimatyzacji.
    8000 :Wyłącznik chłodzenia (klimatyzacja).
    8080 :Kalkulator klimatyzacji.
    0004 :Zestaw wskaźników .
    1508 :Przekaźnik zasilania niskich obrotów wentylatora chłodnicy.
    1509 :Przekaźnik zasilania wysokich obrotów wentylatora chłodnicy.
    1510 :Wentylator chłodnicy .
    1520 :Termowyłącznik po schłodzeniu silnika.
    1320 :Kalkulator wtrysku zapłonu .
    1250 :Kalkulator recyrkulacji spalin EG
    2. Schemat ideowy
    2.1. Sterownik 15 styków
    http://zapodaj.net/cb8ddf8e7b8b.gif.html
    2.2. Sterownik 11 styków
    http://zapodaj.net/a01841cccdd9.gif.html


    Co to
    8010 :Moduł temperatury płynu chłodzącego silnika.
    Komputer silnika? ECU??

    jeszcze pytanko, gdzie jest bezpiecznik od wentylatorów???
    Saqul - masz Autodatę jeszcze? Tam były wszystkie diagramy elektryczne do chłodzenia
    8080... procesor 16 bit he he he ile ja się o nim nie wyczułem (taka mała dygresja) jak wytrzeźwieję to napiszę jak to szło bo u mnie w Mi16 przed FL są 2 wiatraki i 3 przekaźniki...

    co do bezpiecznika wentylatorów pamiętam ze wyjmując jeden ze skrzynki bezpieczników pod maska włączały mi się wentylatory, tak samo jak jeden z przekaźników (chyba od pracy przerywanej/czasowej wycieraczek) gdy robił zwarcie (iskrzyło a nie robolu styku) załączał wentylatory....
    a opornik 0,9 Ohma ? mi ten oppornik padł i nizahuhu witraki nie wiały wiatrem... na allegro kupiłem za 20zł
    Sowa, w autodacie nic nie ma.
    Gumiś z tego co wiem opornik występuje w instalacji z jednym wiatrakiem.

    Szczerze, to wstyd mi za was... szczególnie za posiadaczy 2.0 RFX z dwoma wentylami. Przez dwa dni nie mogę dowiedzieć się gdzie jest ten pier... bezpiecznik i ogólnie jakieś konkretne info...
    saqul a czy w tym samochodzie jest klima? bo może ma już takie sterowanie jak 406, a wtedy mógł paść BITRON
    bezpiecznik od wentylatorów powinien być w małej czarnej skrzyneczce na lewym nadkolu, w moim GLI to był 50A
    pablo, nie ma klimy. Będziemy tu gdybać, bo przecież nie można podejść do swojej 405 RFX i zobaczyć jak co wygląda...
    Nie wiem czy w 405 jest tak samo jak w 605.
    Przy termostacie nie masz czujnika? Badz gdzies w poblizu?
    Odpiecie wtyczki powinno wtedy zalaczyc je. Najpierw 1 bieg a pozniej 2.
    Przerabialem ten problem wlasnie w 605.
    Wina lezala w przekaznikach, czujniku temp na termostacie. Zalaczal za pozno wentylatory.
    Rezystor 300ohm zalatwil sprawe
    Może ten schemacik pomoże

    shreeek tak jest gdzy masz klime i steruje tym bitron, przerwanie obwodu czujnika włącza wentylatory, u saqula jest odwrotnie, zwarcie powinno je włączyć
    radydc27, dzięki za schemacik Poprawcie mnie jeśli się mylę:

    Na schemacie:

    2. to skrzynka z bezpiecznikami - chyba ta co jest w komorze silnika? Zabezpieczają one plusowe kable które idą bezpośrednio z aku do przekaźników? I nie widzę więcej bezpieczników....
    21. to wentylatory
    19. to przekaźniki
    20. czujnik w chłodnicy??? jeśli tak to bezpośrednio z czujnika kable biegną do przekaźników (19) bez żadnego bezpiecznika po drodze, więc jeśli zwieram styki od wtyczki z czujnika i nic, to znaczy że są przerwane na przewody od czujnika do przekaźników przekaźników.

    Dobrze odczytuje ten schemat?
    Hi. 20 to czujnik w chłodnicy.Sprawdź czy na wtyczce od tego czujnika jest masa na jednym z pinów (jak sprawdzę u siebie to wrzucę fotke).Brak tej masy uniemożliwi wysterowanie przekaźników, a co za tym idzie wentylatory się nie włączą. Może dlatego po zmostkowaniu kabli we wtyczce nie ma żadnej reakcji ze strony wentylatorów.
    saqul zrobiłeś? bo baterie w telefonie mi wyczerpałeś
    Dzięki pablo-wwr bardzo mi pomogłeś no i zrobiłem z twoją pomocą Okazało się że albo jest przerwa na przewodach B41/B410 (schemat) albo bezpiecznik którego nie mogę zlokalizować i oczywiście na forum nikt nie wie gdzie jest bezpiecznik od wentylatorów... masakra

    CZY KTOŚ WIE GDZIE JEST BEZPIECZNIK OD WENTYLATORÓW W 405 2.0 RFX?????

    Aż krzyczeć muszę
    A sprawdz moze sa tak jak w 605 na kablach gdzies z przodu silnika....
    shreeek, nie ma tam
    Ok chcialem pomoc hehe
    Ręce mi już opadają, jak można przez 4 dni nie dowiedzieć się na tym forum który to i gdzie jest bezpiecznik od wentylatorów.. forum podupada czy co?
    Powiedzcie mi posiadacze 2.0 RFX z podwójnymi wentylami bez klimy - a jest was sporo na forum, co za problem to sprawdzić? 10min roboty włączyć na krótko wentylatory poprzez zwarcie we wtyczce od czujnika w chłodnicy i powyciągać kilka bezpieczników (najprawdopodobniej 30 lub 25A)....
    saqul chciałbym ci pomóc ale u mnie jest tylko jeden wiatrak, według infotech od wiatraków są dwa bezpieczniki w komorze silnika MF3 i MF4 30A i bezpieczniki w kabinie 3,5,25
    Saqul nie bądź lamerem - połóż nową wiązke i będzie spokój
    No a mnie zastanawia jak duzo jest bezpiecznikow 25 lub 30A, jak duzo jest schematów bezpieczników, oraz jaki problem puścic na przewód napiecie i szukac w którym ono jest? W ciągu 4 dni to chyba bym puga 2 razy rozebrał i złożył...
    Oj Łukaszku Łukaszku
    saqul z tego co mi wiadomo mam dwa wiatraki i taki opornik... więc nie spierajmy się...
    jak chcesz to mogę Ci na jutro porobić fotki bo aktualnie auto stoi w garażu
    Ok, pociągnąłem nową wiązkę, mam nadzieję że nie niepotrzebnie...
    Wszystko chodzi cacy, objazd już autka był
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mandragora32.opx.pl
  • ďťż
    Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl.