ďťż
chomiki które styki zewrzeć, żeby włączyć wentylator chłodnicy? Czujnik plynu chlodzacego, a wskazanie temp i wentylator Problem z poprawnym działaniem gry Panzer Elite Action. Wentylator chłodnicy - problem inny niż wszystkie... Wentylatory oraz temp. płynu chłodniczego Nie kręcą się wentylatory+Instrukcja-Manual po angielsku Problem z wentylatorami chłodnicy w Xanti 1,9 TD logi, zaczyna się kaszanić - szczególnie widać to w działani Peugeot 405 GL 1.4 - błędnie działający obrotomierz Jak wciskam hamulec to przestaje działać prawy kierunek |
chomikiJak w temacie nie działa mi wentylator chłodnicy.Chcę zacząć od bezpieczników ale nie wiem który jest od czego, a mam taką skrzynkę bezpieczników: najpierw zepnij na krótko zobacz czy tak działa jak nie działa dopiero szukaj dalej... bo na 85% padł ci termowłącznik... Nawet po zapieciu na krótko nie działa. na 3pinach masz czy na 2ch?? jak na 3 to musisz spiąć zewnętrzne piny... może być przekaźnik ten pod atrapą... Mam na trzech pinach. to próbuj z tego co pamietam są 2 czerwone i jeden czarny bo są dwie prędkości wolniejsza i szybsza tylko nie zapomnij wlączyć zapłon Sprawdź też opornik wentylatora (u mnie to taka beczka na 3 piny) potrafi też szwankować... Jak byś go wymieniał to tak on się nazywa i prawdopodobnie występuje tylko w oryginale... Oczywiście zależy czy wentylator ruszył na krótko... Też to kiedyś przerabiałem... Wentylatory powinny chodzić bez zapłonu jeśli ktoś ma inaczej to jakiś magik wsadzał tam swoje palce Wentylatory powinny chodzić bez zapłonu a nieee ;] np w migu nie chodzą w GL chodzą nie w każdym po prostu peugeocie chodzą Maciek STI w większości 405 nie licząc GL chodzą dopiero po zapłonie ja mam GRI i jest dopiero po zapłomnie w Mi tak samo Przecież wam powiedziałem dlaczego jak ktoś porobił obejścia zamiast naprawić instalację to tak ma po prostu elektryk szukał prądu i znalazł po stacyjce Uwierzcie że oryginalnie wentylatory chodzą niezależnie, nie chce mi się szukać, ale na wszystkich schematach do 405 widziełem że jest niezależnie, różnią się tylko szczegółami, ale jest tylko dwa lub trzy schematy stosowane w naszych autach, i zapewniam was że nikt nie rozgraniczał na to czy jest to GL SR czy jakiś inny W 405 jest instalacja standardowa do wszystkich modeli różni się tylko tym czy ma jeden czy dwa wentylatory Maciek STI, mogę się z tobą założyć o 100zł że nie we wszystkich 405 wentylatory chodzą gdy się wyłączy zapłon. saqul, ty moze sie juz nie zakładaj ja tego pilnować nie bedę Zgadzam się z Maćkiem. Jaka to filozofia wyciągać kluczyk i tym samym wyłączać wentylatory - myśle że żadna. chyba żeby tylko silnik bardziej DOGOTOWAĆ. to musi działać niezależnie. a wracając do tematu: Jeżeli chodzi o bezpiecznik to szukaj niebieskiego (15A) - tak przynajmniej w katalogu jest. pierwszy niebieski od góry. poniżej zobacz foto co znalazłem do takiego jak twój: http://img401.imageshack....beztytuuih9.jpg może to coś pomoże. ew zobacz to: http://www.forum.peugeot4...ht=bezpieczniki Zgadzam się z Maćkiem. Jaka to filozofia wyciągać kluczyk i tym samym wyłączać wentylatory - myśle że żadna. chyba żeby tylko silnik bardziej DOGOTOWAĆ. to musi działać niezależnie. niuńki słodkie misie patysie.. co wam z tego ze wentylator sie pokreci skoro obiegu nie ma?? schłodzicie tylko chłodnice nic więcej Przed FL bezpiecznik to F5 i zabezpiecza on przekaznik wentylatora. Bezpiecznik od wentylatora jest w puszcze pod maska, obok akumulatora. A przekaznik jest zasilany przez stacyjke w polozeniu zaplonu. Tak wiec wentylator bez zaplonu nie zadziala. Mozna sobie sprawdzic - haynes, diagram 1. oj oj. Prawidlowo jest tak, ze jezeli temperatura plynu chlodniczego jest wyzsza niz graniczna temp dolna czujnika temp ( u mnie np 92 stopnie) to nawet po wyjeciu kluczyka dalej bedzie sie krecic, az temp spadnie ponizej dolnej czujnika temp (u mnie 89 stopni). arsen - zawsze to jednak jakies schlodzenie. saqul u ciebie to nie tylko wentylatory nie chodzą Kłócić się i zakładać nie będę, jeśli uważacie że do Waszych autek PSA wymyśliło osobną wiązkę elektryczną to sobie tak myślcie, a ja wiem że tak nie jest owszem są różnice, ale dotyczą ilości wentylatorów, wtrysku lub gaźnika lub diesla, rodzaju wtrysku, są dokładane wiązki w przypadku takich systemów jak ABS czy klimatyzacja, no i różni się ta przed FL od tej po FL głównie wtyczkami, ale ogólna zarys instalacji jest taki sam, nawet niektórzy z Was nie wiedzą co to za wtyczka koło linki prędkościomierza przy skrzyni biegów to jest czujnik prędkości jazdy (nie do prędkościomierza) i większość go posiada, a się zapytam: czy macie tempomat (no może niektórzy mają) Ale po co negować fakty? Ja w chłodnicy nie mam termowłącznika i już to nie raz pisałem że całkiem inaczej u mnie jest to rozwiązane - i nie tylko u mnie oczywiście. Powtarzam, nie we wszystkich 405 wentylatory działają po wyłączeniu zapłonu i to nie dlatego że ktoś coś pokombinował. jeśli uważacie że do Waszych autek PSA wymyśliło osobną wiązkę elektryczną to sobie tak myślcie, a ja wiem że tak nie jest najfajniej jest jeśli ktoś stawia siebie obok pana boga... stary zrozum ze schemat to tylko ogólne założenie... instalacje różniły się nawet miedzy tymi samymi modelami z tego samego rocznika(co najłatwiej widać po tylnych światłach) a co dopiero przy modelach z różnych serii i roczników.... no ale skoro wiesz lepiej .. i tak wiele aut komuś chciało się przerabiać to ja myślę że po prostu w fabryce musiał pracować DYWERSANT!!!!I powinniśmy powołać komisje i go osądzić!!! a w uzupełnieniu tekst prosto z Haynesa - sekcja 3.4 Rozdział 5 - Wentylator elektryczny, testowanie , demontaż, naprawa. Testing 1 Current supply to the cooling fan(s) is via the ignition switch (see Chapter 10) and a fuse (see Chapter 12). The circuit is completed by the cooling fan thermostatic switch, which (on most models) is mounted in the radiator. On models with air conditioning, the cooling fans are controlled by the “Bitron” sensor - see Section 6. Napięcie do wentylatora chłodnicy jest podłączone PRZEZ STACYJKĘ i bezpiecznik. Ponadto w obwodzie jest wyłącznik termostatyczny montowany w chłodnicy. W modelach z klimatyzacją wentylatory są sterowane przez BITRON. 2 If a fan does not appear to work, run the engine until normal operating temperature is reached, then allow it to idle. The fan should cut in within a few minutes (before the temperature gauge needle enters the red section, or before the coolant temperature warning light comes on). If not, switch off the ignition and disconnect the wiring plug from the cooling fan switch. Bridge the two contacts in the wiring plug using a length of spare wire, and switch on the ignition. If the fan now operates, the switch is probably faulty, and should be renewed. tekst pogrubiony: Odłącz od wylacznika wentylatora i zmostkuj przewody zasilajace, WŁĄCZ ZAPŁON. Jeśli wentylator pracuje, najprawdopodobniej uszkodzony jest wyłącznik wentylatora w chłodnicy i należy go wymienić. 3 If the fan still fails to operate, check that battery voltage is available at the feed wire to the switch; if not, then there is a fault in the feed wire (possibly due to a fault in the fan motor, or a blown fuse). If there is no problem with the feed, check that there is continuity between the switch earth terminal and a good earth point on the body; if not, then the earth connection is faulty, and must be re-made. W uzupelnieniu do wyzej - dopiero po FL zasilanie wentylatorow jest niezalezne od stacyjki. W modelach przed FL zasilanie jest zalezne od wlaczenia stacyjki. Przejrzyjcie sobie schematy. a nie mówiłem ;p Wentylator już zrobiony. Nie dochodził prąd od kostki przy akumulatorze do przekazników przy chłodnicy ( z kostki prąd wychodził ale po drodze kdzieś się zagubił) puściłem nowym kablem i już obydwa działają. Pozdrawiam. |
||||
Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||