ďťż
chomiki POMOCY!! Niedziałające kierunkowskazy i dmuchawa ogrzewania Tranzystor regulacji prędkości dmuchawy Dmuchawa nie działa - Klima tez Dziwny problem z dmuchawą pug 405-dmuchawa Lampki w pokrętłach od dmuchawy !! nawiew nie dmucha problemy z dmuchawą? Znowu Dmuchawa Dmuchawa kabiny |
chomikiPanowie pomóżcie. Jak naprawiałem dmuchawę to mi wszystkie kable z kostki wyskoczyły i nie znam kolejności podłączenia. Metodą prób i błędów przyłączyłem tak że bez przerwy chodzi na max nawet jak ustawione mam na minimum.Są tam 2 grube przewody zapewne prądowe i 2 cienkie pewnie od potencjometru. Zatem proszę o to byście napisali jaka jest u was kolejność. Dmuchawa jest zamontowana "dziubkiem" w stronę przodu pojazdu więc napiszcie proszę od przodu do tyłu jak to idzie. Kolory zapewne będą inne ale u mnie są takie: Gruby czerwony, Gruby Zielono-żółty, cienki zielony i cienki niebieski. Jutro sprawdze i ci powiem. Ale fakt jest taki, ze nawet jak sie da na minimum, to wentylator bedzie sie troszke krecil, nieznacznie, ale troszke. Dopiero jak sie wylaczy stacyjke, to powinien sie wylaczyc. To jak będzie. Bo już dzień minął Przepraszam, o 9:00 wrocilem z Warszawy. Jak bede w domu za kilka godzin, to cykne fotke Obiecana fotka: Mam nadzieje, ze pomoze. Spoko już łapie. levis, co ty za druciarstwo tam masz zrobione? No tak jakos wyszlo, ze jakies 9 lat temu elektryk samochodowy spierdzielil sprawe i musialem to wszystko poprawic. Akurat bylo -15 na dworze. Po drodze, gdzies zginelo napiecie, wiec musialem je wziac bezposrednio z akumulatora przez przekaznik sterowany napieciem z radia Taki maly myk, nie chcialo mi sie calej wiazki rozwalac, zeby znalezc, w ktorym miejscu przegnil kabelek. A masza sie po prostu ukruszyla, wiec ja zaizolowalem. Wracam do tematu. U mnie dzisiaj zauważyłem że dmuchawa nie ma nawet racji ruszyc sie. Znaczy sie nie działa. Zastanawia mnie co sie stało że nagle pierd***. Pierwsze co to zacząłem grzebać w bezpiecznikach i wyglądało na ok. Jakby ktos powiedział któy jest odp za dmuchawe byłbym wdzięczny. Zresztą zauważyłem ze właśnie ta brązowa kostka lezy luzem co pokazał levis. Zastanawia mnie czy ona ma byc gdzies wpieta?? Ew jak ja sprawdzic bo niechce mi sie wyciagac specjalnie. PS czy jest różnica jak sie ma klime?? I w razie czego dmuchawa bedzie pasowac od 1,9 czyli od wersji przed liftem?? brązowa kostka z 4 (lub 5) pinami powinna być wpięta w swoje gniazdo, inaczej dmuchawa nie ruszy, jest tylko jedno takie gniazdo, znajdz go i wpinaj smiało niematotamto, ta była wpięta co mówisz. Ale dynda mi tez brązowa kostka z 3 kablami w której jest napięcie. Co śmieszniejsze to dzis wyjąlem dmuchawe i kuźwa nie dochodzi do niej prąd. Wziąłem sobie napięcie właśnie z tej brązowej z 3 kabelkami napięcie wpiąlem pod tą z 4 pinami i dmuchawa dziala!! Co sie dzieje w takim razie?? Martwi mnie wlaśnie to gdzie powinna byc wpieta ta z 3 kabelkami?? BTW który bezpiecznik odpowiada za dmuchawe?? Kuźwa nie mam pojecia co jest. ogolnie za dmuchawe odpowiadaja takie rzeczy: ta plytka w dmuchawie, co czesto sie psuje ma 4 piny, w ktore wchodza + , - , 2 kabelki sterujace. Obok sa 2 piny + i - , ktore kablami doprowadzaja prad do samego silnika dmuchawy, w zaleznosci od tego jak zostanie ustawiony nadmuch. Wniosek jest jeden. Prad musi dochodzic do 2 pinow w 4pinowej kostce, chyba 1 i 3 o ile dobrze pamietam. Te grubsze w kazdym razie. Ta kostka 3 pinowa u mnie nie wystepuje, mozliwe, ze zwiazane jest to z klimatyzacja... w wersji z klimą dmuchawa jest taka sama i kostka tez jest 4 pinowa To ja rozumiem ze te 4 wchodzą w dmuchawe. I ona byla w nią podpięta ale do niej prąd nie dochodzi Ta kostka z 3 pinami o której mówie dynda sobie i zastanawiam sie czy ktoś jej nie wypiął np jak mi auto sprzątali lub nogami. Ale w niej jest prąd i wziąłem z niej + i - i podłączyłem na krotko do tej z 4 pinami. I działa elegancko. Gdzie znajde bezpiecznik od dmuchawy i co sie mogło stać ze przestał dochodzić prąd. Dodam ze ta kostka z 3 pinami daje prąd po przekreceniu stacyjki, a co najważniejsze wchodzi w tą wiązke gdzie jest reszta kabli od dmuchawy Młody to że nie masz prądu w tej 4-pinowej kostce to problem jest gdzieś na instalacji, ta trzy pinowa nie pamiętam od czego jest (nie mam za bardzo teraz czasu sprawdzać) ale myślę że jak poszukasz to znajdziesz (pamiętaj że schowek jest też podświetlany, może to TO) co do bezpieczników to sprawdź wszystkie więc tego od dmuchawy nie ominiesz, może masz gdzieś przerwę w dostawie prądu Maciek STI, właśnie zakładam ze jest tak jak mówisz że gdzieś zgubił prąd po drodze. Schowek sie świeci wiec jest ok. Bezpieczniki wyglądają na ok. Wolałbym dokładniej któy jest odpowiedzialny za dmuchawe właśnie mógłbym go wymienic i dokładniej zobaczyc. Tylko jeśli gdzieś jest ubytek po drodze to będzie straszna lipa by to znaleźć a rozbierac deski nie mam zamiaru!! Ew zrobie na podobnej zasadzie jak ma levis. Ale jak sie wpiąłem w tą 3 pinową kostke to dmuchawa jest słabsza niż była:/ Dzisiaj przeżyłęm chwile grozy:) Jechałem sobie dmuchawa na full i czuje smrodzik w aucie ale pomyslalem ze cos z zewnatrz a nie mineła minuta i kupa dymu z deski rozdzielczej sie wydobywa zaraz za panelem ogrzewania i sterowania:| Wyłączylen natychmiast smuchawe i przestało. Cos mi sie wydaje ze za duzy prąd idzie na kable:) Bede musiał odłączyc to napiecie co dałem z tej wtyczki, ale dalej mam problem co sie moze dziac. Moze styki sa juz zjechane w kostce, w chwili wolnej rozetne kabel gdzies powyzek kostki i zobacze czy jest napięcie... Młody chcesz spalić auto Lepiej znajdź przyczynę, może z panela sterującego nie wychodzi napięcie na dmuchawę a do tego łatwo dojdziesz Jak wymontujesz panel to sprawdzisz przejście między nim a kostką dmuchawy, po za tym w panelu masz potencjometr który też może być wytarty i nie steruje dmuchawą Maciek STI, ale skoro podłączyłem napięcie na tą kostke bezpośrednio i działa to nie moze byc potencjometr i widocznie prąd dochodzi. Kolejna kwestia ze jak zdemontowałem dzis właśnie cały srodek panela to poza smrodem nic nie było widac. kostka ok, i nie wyglądało by cos sie stało. Dalej prosze byscie mi powiedzieli któy bezpiecznik jest odpowiedzialny za dmuchawe... F5 i F21 kapuchy, a dokładniej?? Które to w rzędzie?? BTW ja mam wersje po lifcie, czyli inna skrzynka bezpiecznikow. gorny rzad - piaty od lewej - F5 srodkowy rzad - piaty od lewej - F21 Nie masz Haynesa???? Zobacze czy takie u mnie są po lifcie i co to da to jest spisane z wersji wlasnie po lifcie. Z tabeli w Haynesie. No i znowu mam problemy z ta pieprz**** dmuchawą. Ostatnio znow nie miałem przez dwa dni i po dwóch dniach zaczeła sama chodzic. Później znowu przestała działac i jak przesówalem suwakiem od mocy nawiewu to przy koncu było słychac cykanie, a dokladnie jeden taki odglos. I znowu raz chodziła raz nie:| Przez ostatnie dwa dni zaczelo mnie to irytowac do tego momentu ze zaczalem walic piescia w deche co dalo skutki w tym ze zaczynala dzialac:) Niestety dzis nawet juz nie cyka... Podpowiedzcie co to moze byc? Mysle tez ze z kablami cos sie stalo. Moze mi ktos powiedziec gdzie ich szukac?? Ew co sie moze dziac?? czysciles potencjometr suwaka mocy nawiewu? Nie tyle z kablami, co albo na kostce gdzies, albo sam potencjometr zanieczyszczony Pomaga spray - Kontakt przy zalozeniu ze sciezki nie sa wytarte juz. kapuchy, nie. Rozumiem ze znajde go pod suwakami?? Ew jak on wyglada?? Jutro musze to zrobic bo w zime bez dmuchawy to lipa:| po fl nie wiem jak wyglada, jak wymontujesz panel to sie do niego dostaniesz, normalny potencjometr suwakowy. mozna tez przeczyscic spirytusem, albo denaturatem. Jakims wysokoprocentowym alkoholem w kazdym razie. tu masz bebechy od srodka: podejrzewam ze zlacze to to po lewej stronie, do potencjometru na pewno tez mozna sie dostac. mozna tez przeczyscic spirytusem bedzie mi szkoda, ale tego w domu nie brakuje Zaczyna mnie irytowac ta dmuchawa. Zobacze jutro fazerem czy wogóle jest przejscie na kablach... eee tam od naparstka nie zbiedniejesz a od sprawdzenia pradu trzeba zaczac kapuchy, ale ciekawi mnie samo w sobie co sie dzieje... Dmuchawa napewno jest ok bo jak by padlo to by dzialalo na jednym biegu. Zastanawia mnie to cykanie, pojawiało sie gdy wrzucałem na najwyzszy bieg za kazdym razem, ale dmuchawa nie drgneła. Wiec albo jak mowisz potencjometr, albo przewody gdzies ucierpiały. Tylko pytanie czy dam rade bez rozbierania dechy pociagnac np nowe... nowe na pewno, tam miejsce jest, a przepchniesz jakims drutem. A moze sie okaze, ze po prostu nie ma kontaktu na tej wtyczce w zlaczu. przewody jesli nie byly gdzies zlamane, albo czyms przyciete, to nie ma szans zeby im sie cos stalo. Nie te i nie w tym miejscu. Potencjometry maja to do siebie, ze sciezki sie pokrywaja po jakims czasie nalotem, pamietasz jak w radiach kiedys trzeszczaly? to wlasnie to, daja duzo wiekszy opor i idzie za maly prad, cykanie to pewnie przekaznik. No masz racje. Ale kurcze dlaczego przekaźnik cykał na najwyzszym biegu?? A teraz juz przestał cykac?? Zobacze potencjometr mam nadzieje ze uda sie go obudzic a jak nie to nowy znaczy z innego puga, ale najpierw sprawdze najbardziej oczywiste.. jakes walil piescia to cholera wie co tam jeszcze padlo , moze wtyczka calkiem wypadla? PO FL nie ma potencjometru... Suwaki przelaczaja tylko sciezki na tranzystorach jak sie nie myle... Musisz sprawdzic 2 sprawy: Zdjac osolone nad stopami pasazera pod schowkiem... Zobaczysz dmuchawe. Do dmuchawy dochodza wlasciwie 3 rzeczy : kostka z 4 kabelkami, kabel czerwony gruby i kabel czarny rowniez gruby. To co mowisz, ze przesuwasz suwak do konca i jest tylko CYK, ale nic sie nie kreci wskazywac moze, ze ten gruby przewod czerwony jest poluzowany na styku. Jest od odpowiedzialny za podanie pradu do silnika wirnika. No ewentualnie problem z czarnym grubym kablem. Ja mialem problem z czerwonym i objawy byly identyczne... Ogolnei sprawdz ta kostke, bo ona lubi sie powiginac, poprzepalac przewody itd... levis, no dzieki. Jutro mam 2h na to by zrobic. Obadam jutro samą dmuchawe i wszystko co do niej wchodzi, a później zabiore sie za demontaż panelu... PO FL nie ma potencjometru... Suwaki przelaczaja tylko sciezki na tranzystorach jak sie nie myle... powaznie..???? zawsze mowilem ze najprostsze rozwiazania sa najlepsze i najtrwalsze, nadzgaja tej elektroniki i pozniej szukaj czlowieku.... dlatego bede jezdzil starenkim pugiem i nie kupie nowego cyborga No cóż Panowie wychodzi ze miałem racje z kablami. Rozebrałem panel środkowy od regulacji nawiewu, dmuchawe wyciągnąłem. Wszystkim ruszałem dotykałem i wielki ch***. Natomiast wczesniej juz pisałem ze dynda sobie obok dmuchawy kostka z 3 przewodami(czerwony,czarny i jakis jeszcze o mniejszym przekroju). i odziwo ta kostka wchodzi w wiazke tam gdzie kostka od dmuchawy!! Ale wracajac do sprawy na kostce od dmuchawy nie dochodzi zasilanie, natomiast do tej kostki z 3pinami jak najbardziej jest!! Wziąłem 2 przewody i połączyłem obie kostki i wpiąłem do dmuchawy. I co?? Okazało sie ze dmuchawa śmiga!! Regulacja działa jak nalezy ale nadmuch jest słabszy. Niestety gdy daje na pełną moc nastawe nawiewu to po czasie zrobił sie gorący i zaczęło śmierdziec spalenizna, co wygląda na to ze dostaje za duzy prąd. Nie sprawdziłem lecz bezpieczników-własnie sobie przypomniałem. Ale tam bedzie raczej ok. Podsumowując wychodzi na to ze bede musiał położyc od nowa przewody od skrzynki z bezpiecznikami do samej dmuchawy!! Lipa... |
||||
Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||