ďťż
chomiki
Problem raz odpala raz nie ...
Spyware i problem z aktualizajcja bazy spyware i
Problem z zamykaniem Word 2007, Power Point 2007
ROUTER WIFI PLANET WRT-414 AP CLIENT - wielki problem
Problem z Corel Paint Shop Pro Photo XI
Problem z poprawnym działaniem gry Panzer Elite Action.
Problem z nowym ramem - ciągły zrzut pamięci i BSODy
Problem z płytą główną Gigabyte GA-M56S-S3
duzy problem. silnik charczy i grzeje sie nawet do 140st.
problem z mocą, itp na mono wtrysku z 1.6l i z 91'
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kwblog.htw.pl

  • chomiki

    Witam, czytałem dość sporo m.in na tym forum.
    Doszedłem do wniosku, że to zwieszka rozrusznika/rozwalenie szczotek.

    Objawy: przekręcam kluczyk na pozycję zapłon, słyszę "cyk" no i...cisza
    Czasami zamiast ciszy jest takie chwilowe jakby...hmmm...ciche drapanie. Czasami, odpala. Chociaż dzisiaj nie chciał. ALe np. wczoraj nie miałem problemów, a jeździłem dość sporo.

    Do rzeczy. Ja wiem, że do elektryka jak najszybciej, ale jakoś do niego dojechać trzeba ;)Wyczytałem, że jednym ze sposobów jest walnięcie w rozrusznik. Tylko tu pojawiają się 2 problemy.

    1. Gdzie on jest? Przed chwilą zszedłem do samochodu i próbowałem go odnaleźć, w coś nawet popukałem(być może był to nawet rozrusznik ), efektem było to ciche drapanie po przekręceniu kluczyka na zapłon. Ale byłbym wdzięczny niesamowicie za zdjęcie silnika P. 405 MI16 z zaznaczonym na nim rozrusznikiem.

    2. Gdzie przywalić? Obojętnie, czy jest jakieś specjalne miejsce? Coś jak punkt G rozrusznika?

    Proszę o szybką odpowiedź.

    Aha, wykluczam akumulator, gdyż jest nowy, ale dla pewności sprawdziłem woltomierzem: 12,1V


    doklanie jaki Mi16?? Z któego roku. Voltomierzem sprawdzasz przy odpalonym aucie napiecie.
    Jak przy odpalonym jak odpalić nie może
    rowerzysta, no ale tak sprawdzasz:P BTW mowi ze czsami odpala:D


    Z autopsji wiem, że jak odpali to przestajesz kombinować. Zmierzył teraz, kiedy jest problem.
    Zapal na pych i zmierz

    Aha, wykluczam akumulator, gdyż jest nowy, ale dla pewności sprawdziłem woltomierzem: 12,1V
    Jak masz tyle to stanowczo za mało , akumulator na nie pracującym silniku ma mieć co najmniej 12,6 volta a prawdę mówiąc to około 13 v.
    Podłacz miernik i sprawdz spadek na akumulatorze w czasie włączania rozrusznika , co wtedy pokazuje?
    Ale co wy mu każecie mierzyć, przecież pisze że akumulator nowy zmierzył gość że ma 12V więc nie rozładowany, powinien palić, odpowiadajcie na temat
    Juhas rozrusznik masz pod kolektorem ssącym powinieneś go łatwo namierzyć jest wkręcony od strony silnika w obudowę skrzyni biegów, ale z tego co opisujesz to nawala ci automat do rozrusznika, poczytaj sobie te tematy:
    http://www.forum.peugeot4...?t=6356&start=0
    http://www.forum.peugeot4...?t=5953&start=0
    http://www.forum.peugeot4...ight=rozrusznik
    http://www.forum.peugeot4...ight=rozrusznik
    http://www.forum.peugeot4...ight=rozrusznik
    http://www.forum.peugeot4...ight=rozrusznik
    http://www.forum.peugeot4...ight=rozrusznik
    http://www.forum.peugeot4...ight=rozrusznik
    http://www.forum.peugeot4...ight=rozrusznik
    Chyba ci starczy i nie mów że nie mogłeś znaleźć

    zmierzył gość że ma 12V
    Nie pisz bzdur jak nie wiesz ile ma jedno ogniwo w szesciogniowowym akumulatorze.
    To ile ma jedno...
    voltomierzem to se mozecie mierzyc....
    Amperaz sie mierzy. On ma znaczenie.
    A w przypadku rozrusznika tzw prad rozruchowy.
    Niekoniecznie.

    Niekoniecznie.
    dokładnie. Moze tez byc walniety alternator-regulator napiecia i dyma sie aku...
    pisalem o pomiarze "skutecznosci" akumulatora.
    Napiecie moze byc 12 i wiecej, ale pod obciazeniem pojdzie g..no a nie prad.

    Natomiast jesli chodzi o rozrusznik, to trzeba zaczac od klem, czy czyste i dobrze trzymaja, pozniej stacyjka, czy styki sa w porzadku, a pozniej rozrusznik mozna rozbierac.
    A wczesniej zrobic pomiar pod obciazeniem, czyli pobor pradu w momencie podania pradu na rozrusznik.

    pisalem o pomiarze "skutecznosci" akumulatora.
    Ale tu samym amperomierzem nic nie zdziałasz, skuteczności nie zmierzysz.
    Dodatkowo ponieważ nie każdy ma amperomierz z zakresem około 130 A można dokonać takiego pomiaru wolyomierrzen który pozwoli sprawdzić co się dzieje z pradem, a mianowicie zmierzyć woltomierzem spadek napięcia na akumulatorze w czasie załaczania rozrusznika , spadek ponizej 9,5 V wskazuje, ze albo siedzi już akumulator albo rozrusznik do naprawy .
    OK, podam więcej szczegółów.
    Peugeot 405 Mi16, z 93 roku.
    Oczywiście na wtrysku.

    Teraz tak, ostatnio jak był odpalony, napięcie na akumulatorze wynosiło średnio 12,6V
    Na wyłączonym silniku jest tak, jak napisałem 12,1V.
    Może to i mało, ale jakieś 2, 3 tygodnie temu rozładowałem sobie całkowicie akumulator. Odpaliłem na kable, a, że akumulator nówka, to dał się ładnie naładować alternatorowi

    Do rzeczy. Dzisiaj samochód niestety odpalić nie chciał, jak już wiecie.
    Maciek STI, większość z tych linków już czytałem wcześniej. Powiem szczerze, że nie będę robił żadnego przekaźnika, gdyż no nie znam się na tym i potrzebowałbym naprawdę dobrego fotostory, a najlepiej filmu instruktażowego

    Czy dochodzi prąd do rozrusznika po stacyjce sprawdzisz odkręcając przewód zasilający od automatu i podłączając do miernika, druga osoba musi przekręcić stacyjkę i wtedy sprawdzisz
    Ale jak to chcesz zrobić jak nie wiesz gdzie rozrusznik
    Podałem ci te linki bo jest tam wiele możliwości opisanych i jak zapewne przeczytałeś to to że ci nie pali nie musi być związane z rozrusznikiem
    Jeśli nie czujesz się na siłach to zleć naprawę fachowcom, na forum raczej nikt nie da ci złotego środka, jeśli sam nie jesteś w stanie posprawdzać co ci koledzy podpowiadają

    Peugeot 405 Mi16, z 93 roku.
    No jesli to wersja po lifcie to zazdroszcze Z tym ładowaniem to jest jakies lipne!! Za małe bardzo małe!! Powinno przy włączonym silniku byc ok 14V max 14,4V bo na wiecej nie pozwoli regulator napiecia. ja dwa tygonie temu zmienilem aku bo ładował 13,6V!! Nie mniej jednak wiesz jak wyglada rozrusznik to pozostaje Ci tylko takowy zlokalizowac!! Aha powiedz mi czy kontrolki na desce rozdzielczej przygasaja jak chcesz zakrecic?? Czy swiecą mocno??
    Rozrusznik w Mi16 jest pod kolektorem ssącym, na wysokości przepustnicy. Oczywiście przykręcony do skrzyni biegów
    ja też tak miałem co prawda nie w mi ale .. najlepiej nie męcz samochodu tylko weź kolege niech cie zaciągnie do elektryka a on już wszystko załatwi. miałem podobne obrawy i jak pukałem w rozrusznik czasem zapalał a efekt pukania był taki ze mi przemieliło magnezy w rozruszniku. wniosek: jak coś sie dzieje pojedź do specjalisty bo domowymi sposobami czasem zwiększasz koszty.
    Dobrze napisane , tym bardziej , że Kolega Juhas nie ma za duzej wiedzy na temat mechaniki pojazdowej.

    Co do natężenia prądu rzędu 130A... zawsze można wykorzystać bocznik, wpiąć równolegle i prąd odłoży się na boczniku (zgodnie z I p. Kirchhoffa)

    Pewnie , ze można , wszystko mozna tylko dla jednego pomiaru koszt może wynieść kilkadziesiat złotych a czy o to chodzi??????
    ja mialem podobny problem, tak samo slabo ladowal czasami nie odpalal i bylo slychac tylko takie cyk. okazalo sie ze mialem luzny kabel od masy akumulatora, dokrecilem i wszystko gra:)
    Zanim zdejmiesz rozrusznik przeczyść kable doprowadzające prąd. U mnie notorycznie gdy jest wilgotno auto nie chce kręcić. Zawsze pewny siebie otwieram maskę, poruszam trochę wtyczkę na rozruszniku, zamykam i odjeżdżam

    Nasze auta strasznie się starzeją jeśli chodzi o jakość połączeń elektrycznych...
    Proszę, nie mówcie mi: "Rozrusznik jest pod kolektorem ssącym niedaleko przepustnicy", bo to naprawdę mi nic nie mówi

    Dzisiaj kumpel mi pokazał, gdzie jest skrzynia i gdzie powinien mniej - więcej rozrusznik być(oczywiście na swoim samochodzie ), ale ja nie znajduję go u siebie. Więc podejrzewam, że dostać się do niego mogę jedynie od dołu, zgadza się?

    Poza tym, czytałem i słyszałem, że w takiej sytuacji, można odpalić na popych. Tylko pytanie teraz - jakie są minusy takiego rozwiązania?
    Juhas, pokaz jakies fotki...Moze bede chetny:)

    Poza tym, czytałem i słyszałem, że w takiej sytuacji, można odpalić na popych. Tylko pytanie teraz - jakie są minusy takiego rozwiązania?
    Odpalasz na 2 biegu, a co moze sie stac? Mozesz zerwac pasek jak jest słaby, przesatwic zabki, ale generalnie jak bez mocniejszego szarpniecia odpalisz nic sie nie powinno stac...

    Proszę, nie mówcie mi: "Rozrusznik jest pod kolektorem ssącym niedaleko przepustnicy", bo to naprawdę mi nic nie mówi


    Juhas, jeśli nie wiesz takich podstawowych rzeczy to naprawdę ciężko ci będzie cokolwiek naprawić, w download są 2 książki serwisowe do 405. Jeśli bardzo chcesz zrobić to samemu to najpierw zajrzyj do tej literatury, a później pytaj
    Jest ktoś z miasta Łodzi ?
    Niech podjedzie do kolegiJuhas, i mu pomoże
    gdybym mieszkał gdzieś w okolicach łodzi bym pojechał
    ale ...
    Mieszkam w Białej Podlaskiej....

    Morze to mamy Bałtyckie ;]
    To jest mig przed liftem... Warto zapodac fotke zdjecia tego silnika ze strzalką...
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mandragora32.opx.pl
  • ďťż
    Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl.