ďťż
chomiki
Odpowietrzanie układu diesla w Peugot 405 1.8 TD / 1.9 TD
wymania rolki i napinacza paska w 405 turbo diesel 1995
Jak odczytac kody usterek (migawkowe) w 405 SRI 2.0 8v
Jaki jest naped prędkościomierza w 405 1.9TD z 1994 roku ??
wymiana alternatora na VALEO 13N159 lub 13N120 w 405 1.6-92
Wolne obroty i gasnie peguot 405 1.9 gri
405 1,9 benzyna 125 km brak jakiegos czujnika :/
jaka dluga jest miarka oleju? do 405 1.9 GR
nagle stracił moc 405 16 93r
jestem nowym uzytkownikiem forum i 405. pomozcie
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • szarlotka.pev.pl

  • chomiki

    Witam mam problem z napędzeniem tuby basowej firmy Magnat 1000W a wzmacniacz ma 2x75W RMS i 1x300W RMS. jak tu zrobić żeby akumulator od razu nie padł. Z góry dziękuję za podpowiedzi. Pozdrawiam


    kondensator 1farad na allegro kup kondensator do tuby dobry około 100zł

    kondensator 1farad na allegro kup kondensator do tuby dobry około 100zł
    A co ma do tego kondensator????
    Kondzio jest po to aby nie było spadków napięcia, natomiast jeżeli chcesz dłużje grać, to zainwestuj w większy akumulator i alternator.
    po pierwsze kolego dajemy zawsze wzmacniacz mocniejszy niż tuba, tuba zapewne nie ma 1000 watt w rms tylko 300 watt w rms. do tego wzmacniacz lepiej jak by miał troszkę więcej i był skręcony. Przy takim podłączeniu jak masz Ty, zaczynamy od kabli pod 300watt w rms zalecane są kable minimum 8mm2. Nie zalecam tutaj kabli z media markt pod ala 1000w które sa cieniutkie a do tego tylko oplot maja miedziany. Zestaw taki kosztuje do 100zł a samodzielnie kupując kable wydasz niewiele więcej a będziesz miał porządne podłączenie i gdy w przyszłości będziesz chciał więcej to tylko przepniesz wzmacniacz, tube i dalej szafa gra. Kabla zasilającego proponuję 10-15mm2 - 6 metrów wystarcza w zupełności. Ciągniesz go od klemy plusowej z aku. Zaraz za aku dajesz oprawkę i bezpiecznik w zależności od kabla ja przy 21 mm2 mam 60A. Pod żadnym pozorem nie przykręcaj tej oprawki w bagażniku wiem że to ładnie wygląda ale jak przytniesz taki kabel który idzie listą progową to nie będzie za wesoło. Pamiętaj że ten bezpiecznik służy do ochrony aku i auta a wzmacniacz swój bezpiecznik ma. Ja wsadziłem bezpiecznik przy komputerze przy podszybiu. następnie pod kompem masz miejsce gdzie wejdziesz kablem do kabiny i w progu ciągniesz go do bagażnika pod plastikiem. w bagażniku możesz dać kondensator 1farad (ale jak będziesz miał chu*** kable to on ci nic nie pomorze) jak nie masz tyle kasy to od razu do wzmacniaka. Teraz minus. Kabla minusowego kupujesz też grubości takiej jak plus. tylko jego wystarcza ci 2 kawałki o długości 1 m i 1,5m. metrowy ciągniesz od klemy minusowej w aku do kielicha. oczyść papierem ściernym miejsce mocowania przykręć i pryśnij farbą aby zabezpieczyć. Drugi kabel od wzmacniaka do masy na karoserii. Np mocowanie kanapy tylnej. Teraz przechodzimy do kabla rca (chincz miedzy radiem a wzmacniakiem) a więc można kupić taki specjalny który ma w sobie jeszcze cienką żyłkę do podłączenia dodatkowo sygnałówki do wzmacniaka (aby wzmacniak cały czas nie pobierał prądu tylko w momencie kiedy radio włączasz) Tutaj Pamiętaj że ciągniesz go prawym progiem tak aby nie było przebić z kabla prądowego. Wpinasz w radio chincze i podłączasz sygnałówkę i tak samo w wzmacniaku.
    Teraz kabel między wzmacniakiem a tubą, też nie powinien być cieniutki. proponuje minimum 2,5 mm2.
    Tyle potrzebujesz aby sprzęt grał ładnie i czysto. do tego proponuje jak będziesz chciał oczywiście wymienić kable głośnikowe od radia do głośników na przynajmniej 1,5mm2.
    Niestety ale kable sa najważniejsze bo dużo osób chwali się że ma po 1000watt w aucie a co z tego jak kable nie są w stanie tego zasilić.

    tutaj masz link do mojego zestawu i instalacji w aucie.
    http://www.forum.peugeot4...p=113892#113892

    mam nadzieje że pomogłem.

    Aha te niby dobre z allegro kondensatory maja jeszcze minus ze musisz do nich sygnałówkę też podłączyć aby się włączyły. Lepsze mają automat, samoistnie włączają się kiedy jest duży spadek napięcia.

    I aku trzeba mieć dobry albo gdy chcesz pokazać jak gra to na odpalonym Aucie.


    Akumulatorek mam od diesla 2.5 kable do głośników teraz co mam to 1,5 są a kable do wzmacniacza oczywiście nie jakiś chłam bo szkoda kasy na jakąś lipe. No i oczywiście kondzioła trzeba zamontować. Mam teraz pytanie czy alternatorek mój podoła temu wyzwaniu ?
    PS: Tak w ogóle szukam Peugeota 405 1,9D kombi nie wiecie coś może ?

    Edit.od szukania jest dział kupię http://www.forum.peugeot405.pl/viewforum.php?f=3
    Kondensator jest zbędny przy tak małej mocy. Odpowiednie kable i ich połączenia wystarczą. Jeśli chodzi o kable zasilające to możesz zastosować spawalnicze bo są tańsze od tych dedykowanych do CA które tylko ładnie wyglądają. 10mm^2 spokojnie wystarczy. Ja zasilam wzmacniacz o mocy 600W RMS (w sumie na wszystkie kanały) kablami 10mm i nie zauwazyłem jak narazie żadnych spadków napięcia. Tyle tylko, że na razie nie korzystam ze wszystkich kanałów wzmacniacza i liczę się z wymianą kabli w najbliższym czasie. Alternator podoła, bo przecież nie mówimy tu o jakiejś oszałamiająco dużej mocy więc niema obaw. Akumulator tak czy inaczej będzie się szybciej rozładowywał jeśli masz zamiar dużo słuchać na zgaszonym aucie i nic tu nie pomoże. Trzeba po prostu rozsądnie korzystać ze sprzętu. Polecam jeszcze przemyśleć czy dobrym rozwiązaniem jest tuba. Głośnik w kartonowej tubie nigdy nie zagra tak jak powinien. Najlepsze są skrzynie zamknięte jeśli zależy ci na jakości, jesli tylko na głośniejszym dudnieniu to może być skrzynia z BR.
    Jeszcze takie pytanie. O jakim głośniku magnata dokładnie jest mowa? Ja mam Xpress 12 (200W RMS) w skrzyni zamkniętej i jestem zadowolony jak na ten przedział cenowy. A na pewno gra to lepiej niż tuba którą masz zamiar wrzucić do auta.
    Model Tuby Magnat Street Racer 3000XXL 1000Wat. Właśnie niedawno się dowiedziałem że tuby są robione z kartonu bo wcześniej nie interesowałem się tym i wiadomo że głośnik lepiej zagra w drewnie niż w kartonie. To jest pierwsze moje takie Car Audio więc na początek dobra i tuba w przyszłości zmieni się na skrzynię.
    Chodziło mi bardziej o model głośnika ale OK. Z tego co widzę ma on wg producenta 300W RMS czyli ten wzmacniacz powinien to pociągnąć jeżeli rzeczywiście ma 300W RMS po zmostkowaniu w co wątpię Jaki dokładnie masz ten wzmacniacz? Bo jeśli jest to coś pokroju VK to miał bym wątpliwości co do sensu składania tego sprzętu bo to wtedy nie zagra, co najwyżej trochę zadudni, a chyba nie o to chodzi. W niskim przedziale cenowym też można złożyć coś co da trochę przyjemności ze słuchania ale trzeba to zrobić z głową, a nie patrząc tylko na dane z aukcji typu 1000W jak np w przypadku tego głośnika

    niedawno się dowiedziałem że tuby są robione z kartonu dlatego kupuje sie raczej skrzynie...

    jest tu na forum np moja skrzynia na głosniku pioniera za 250-200 zł do pogonienia, wystrojona na ok 28Hz, chodzi pięknie już pod wzmacniaczem 600W( lekko potuningowany przeze mnie alphard MK2 - wymienione kondensatory filtrujące i potencjometry, kiedy inni palą końcówki po pok roku, mój działa już... 5 albo 6 lat?? jak gra? niektórzy słyszeli )

    O jakim dokładnie modelu Pioneera mówisz bo jeszcze nie słyszałem szczególnie pozytywnych opini o subach pioneera. A jeśli chodzi o wzmacniacz Alpharda to sory, że to napisze ale dla mnie jest to ta sama półka co VK lub Boshmann. Te 600W jest w RMS? bo jakoś ciężko mi uwierzyć, że "alpierd" może dysponować taką mocą.
    CARPOWER jest ok, wzmacniacze są niezłe, do subwooferów w sam raz.

    Te 600W jest w RMS? sreme es nie rms... ten wzmacniacz ma ok 70w na kanal SIN
    No wlasnie więc jaki jest sens podawania takich danych? Tylko RMS bierze się pod uwagę

    jaki jest sens podawania takich danych? taki ze 90% populacji patrzy tylko na te dane, i zadne inne do nich nie przemawiaja...

    nadal wracam do mojego podstawowego pytania
    To tak na przyszłość jak bym chciał zamontować Car Audio do drugiego auta to jaki wzmacniacz byście proponowali ? i jaką skrzynię z głośnikiem jakim ?
    Wszystko zalezy od tego jakim budżetem byś dysponował na ten sprzęt bo wybór jest ogromny i można wybrać wiele różnych konfiguracji zależnie od budżetu.
    Podstawa to zrób dobre zasilanie . kup przewody o odpowiednim przekroju dobranym do mocy wzmacniacza/czy i z OFC a nie z aluminium i tylko pomiedziowanych nitkach . Większość domoroslych montażystów nawet nie wymienia przewodu łączącego minus akumulatora z masą samochodu tylko jedzie na seryjnym przewodzie nie dobranym do takich obciażeń lepiej zainwestować w grubsze przewody niż w nie wiadomo jakie kondensatory muły które i tak nie są w stanie oddać szybko zgromadzonej energii .
    Chłopie kable to napewno podstawa a co do aku to bankowo bedzie na zgaszonym silniku bardzo szybko rozładowywac przy tym sprzęcie
    czyli można podłączać wzmacniaka bez kondzioła tylko kable odpowiedniego przekroju ?
    Tak dokładnie. Odpowiednio grube kable wystarczą.
    a ktoś już obadał na własnej skórze podłączenie wzmacniaka bez kondzioła na samych kablach? i czy kabel 8.5mm starczy?
    Kondensator można stosowac przy dużych mocach wzmacniaczy gdzie są znaczące spadki napięcia. Nie wiem jaki masz wzmacniacz ale jesli nie ma z 1kW RMS to kondensator jest zbędny, wystarczą dobre kable.
    W tym pliku na 19 stronie masz tabelkę dla jakiego prądu zależnie od długości kabla dobrać jego przekrój: http://www.gdynia.mm.pl/~...ioFAQ01beta.pdf
    a może macie jakiś sposób na uzyskanie głębszego basu w przednich drzwiach ? i żeby tak nie rezonowało tym plastikiem?
    Podstawą dobrego grania wooferów jest wygłuszenie i wytłumienie drzwi przednich .
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mandragora32.opx.pl
  • ďťż
    Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl.