ďťż
chomiki
Komp rodzinny - tu się wszystko może zdarzyć :P
Reklamiarz!!! Jak go usunąć, próbowałam wszystkiego?! Pomocy
pytanie do znawocow przede wszystkim Pleksa
Wentylator chłodnicy - problem inny niż wszystkie...
Wszystkiego najlepszego "Ensulent"
Pytanie do wszystkich!!
Cze wszystkim!
[mdk-2006.0]sypie się instalacja cedegi
Windows się sypie
Wywalenie dymkĂłw o zagroĹźeniu
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • wolna.opx.pl

  • chomiki

    Ostatnio upalił mi się przewód od wentylatora chłodnicy wymieniłem jest niby ok ale zastanawia mnie jak jest u was bo ja myślę ze jest coś nie tak ponieważ po wyłączeniu stacyjki napięcie niknie na wentylatorze (w innych autach wentylator pracował nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki)


    chyba w polonezie tak było że wentylator chodził o wyjęciu kluczyka masz OK u siebie.
    Mam Lagunę i tez po wyjęciu kluczyka dalej chodzi wentylator dziś próbowałem. Ale jak wy tez tak macie to musi być ok
    W 405 ojca (1,9diesel - GLD z 89r) wentylarory chodzily nawet po wyjeciu kluczyka... W XMie i 205 tez tak chodza...


    Może po prostu zmostkować przekaźnik wydaje mi się że wentylator powinien chodzić nawet po wyłączeniu kluczyka pewnie ktoś sobie przerobił instalacje tylko poco . Z drugiej strony według schematu elektrycznego to wynika ze jest ok sam nie wiem już
    Z uwagi na konieczność obniżenia temperatury chłodnicy nawet po wyłączeniu silnika oraz zasilania przez stacyjke wszystkie obwody wentylatora/ wentylatorów/ sa podłączone po za stacyjka, co powoduje taką sytuację , ze po wyjęciu kluczyka silnik wentylatora nadal pracuje aż do spadku temperatury na czujniku.

    chyba w polonezie tak było że wentylator chodził o wyjęciu kluczyka masz OK u siebie. powalasz na kolana... w polonezie wentylator poczatkowo był na wale... chodził razem z silnikiem... to primo
    sprawdz kolego czy działa ci termowłacznik jesli masz na 3 pinowym to po zwarciu na krótko zewnetrznych pinów wtyczki wentylator powinien smigac bez kluczyka... jesli nie smiga to masz cos na inst.(mogło ci dodatkowo spalic bezpiecznik warto sprawdzic) jesli chodzi wymontuj termowłacznik i "ugotuj go" w garnku tak zeby był wpiety w instalacje (da sie wystarza trzy kabelki z wsówkami z jednej i drugiej strony) jesli sie wiatrak nie włacza to poprostu go(termowłacznik) zmien
    Po zmostkowaniu termo wyłącznika chodzi wentylator (nawet jak auto się zagrzało tez się wlacza ) ale jak wyłączę kluczyk to staje wentylator. Siedziałem nad schematem elektrycznym (mam złą jakość schematu mało czytelną ) wynika że na przekaźnik oznaczony ( u mnie na schemacie ) 1500 to jest przekaźnik wentylatora przychodzi napięcie po włączeniu stacyjki wydaje mi się to dziwne
    schemat dobry jest w WKiŁ nawet w ksiażce o gaznikowcach jest schemat do GLD
    Z tego schematu wynika to samo

    W Poldkach nie było wentylatorów bezpośrednich napędzanych wałem silnika , w pierwszych były napędzane paskiem od wału ale przez sprzęgło elektromagnetyczne sterowane czujnikiem a w pózniejszych już były elektryczne silniki wentylatorów.
    wprowadzono je w modernizacji silnika 1500 w osiemdziesiątym którymś roku.. wcześniej był on napędzany non stop... tak jak i w polonezie... ale zdaje sie panie erni nie o FSO tu chodzi a o PSA...
    ok a co wy wyczytaliście ze schematu
    A to że, zasilanie wentylatora, czujnika oraz przekaznika jest po za stacyjka z listwy przyłączeniowej w pobliżu akumulatora przez osobny bezpiecznik w komorze silnikowej.
    Widać marnie czytam schematy dla mnie przekaźnik 1500 jest zasilany przewodem 32 który idzie do stacyjki .Ale nie wiem co to jest MM10 , HE25 , ME11 nie znalazlem opisu tych oznaczeń
    Napisz ile masz wentylatorów bo ilość jeden lub dwa to całkiem inny schemat. Bo jest tez taka możliwośc , że wentylator jak zapracuje i wyjmiesz kluczyk to pracujący jedzie dalej aż do wychłodzenia / Podtrzymanie przekaznika/ a jak sprawdzasz zasilanie na nie pracującym wentylatorze to jest brak zasilania/ brak podtrzymania przekaznika/. Do przekaznika dochodzą dwa plusy.

    Nigdy wentylator w silniku Poloneza nie był napędzany non stop.

    polecam zaglądnac do dokumentacji technicznej nim oprzesz sie na forach i poldkach z phII dlaczego FSO kupiło projekt poloneza a nie Lanci Delty?? zeby jak najwiecej elementów zastosować z 125p. a jak wygladał silnik z 125p?? na poczatku jeszcze na licencji włochów?? gdzie był wiatrak?? wiatrak na chłodnicy wyladował dopiero z czasem...

    1300 Odprężony
    1300
    1500 Odprężony
    1500
    1500 Wzmocniony
    1600 Diesel
    1600 Monte Carlo
    1800 Acropolis
    2000 GTJ

    silniki FSO w pierwszej fazie produkcji...
    No to chyba się nie zrozumieliśmy -- silnik Poloneza znam z autopsji to okres gdy go produkowałem , został on adaptowany z silnika FSO o symbolu 116 o pojemności 1300 ccm oraz 1500ccm , w pierwszych wersjach wentylator był osadzony na wałku pompy wodnej napędzanej paskiem klinowym dł. 925 oraz 950. a załączany był przez czujnik temperaturowy w chłodnicy sterujący sprzęgłem elektromagnetycznym znajdującym się wewnątrz wentylatora a zasilanym przez slizgowa elektrode węglowa nastepnie w latach osiemdziesiątych zastąpiono w wymienionym silniku pompe wodną FSO pompa nowego rodzaju bardziej wydajną i wtedy zamontowano wentylator napędzany silnikiem elektrycznym , tak wiec nigdy silnik tego typu nie napędzał wentylatora prosto z wału silnika.

    A tak gwoli ciekawości to wyprodukowano pewną ilośc Poldków z silnikam 2000 wraz ze skrzyniami od Scierek dla Niebieskich misiów ale za bardzo się sypały i dano spokój.
    Dlatego moje informacje sa informacjami z wiedzy bezpośredniej a nie z for itp.
    Ale żeście sie uparli na te poldki
    Mam jeden wentylator dwu biegowy
    chłopaki lubią się posprzeczać mogłem nie pisać o tym poldku

    Oświadczam że miałem poloneza caro z 1992 roku i wentylator działał nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki.
    Oświadczam też że mam Peugeota z 1992 roku z klimą (dwa wentylatory chłodnicy) i wentylator się wyłącza po wyłączeniu zapłonu.

    PS. w moim poldku wentylator był napędzany silnikiem elektrycznym czyli ideowo tak samo jak w peugeocie
    Więc powinno być tak: jest to układ trzy przekażnikowy posiadający dwa czujniki włączające wentylator podwójnego działania , uruchomiony nie wyłącza się po wyjęciu kluczyka tylko chłodzi a nie załączony bez kluczyka sie nie uruchomi.
    W moim Pugu też był wentylator dwu-biegowy i sytuacja wyglądała następująco:
    jeżeli silnik był zagrzany mocno i wentylator chodził na wysokich obrotach (2 bieg)
    i w tym momencie wyłączałem zapłon to wyłączał się też drugi bieg wentylatora ale pozostawał na pierwszym biegu (wolniejsze obroty) aż do schłodzenia silnika.
    Tak więc był że pierwszy bieg wentylatora działał bez zapłonu a drugi na włączonym zapłonie.

    A co do dyskusjii na temat poldka:
    To byłem posiadaczem Fiata 125p r.1979 i wentylator był jak napisał Erni na ośce
    pompy wodnej i mimo że miało się wrażenie że zasówa razem z silnikiem napędzany paskiem z wału to można było go zatrzymać nawet ręką (w rękawicy)
    bo miał właśnie takie sprzęgiełko w swej środkowej części.
    Ale po nagrzaniu silnika wybiło mi palec
    Póżnie był Polonez 1992r. z wentylatorem elektrycznym .

    Pozdro Jarek
    sprzegło wiskotyczne (chyba), w moim 124 tez było i jak nawaliło to założyłem zwykły elektryczny wentylator

    a w pugu u mnie po przekręceniu kluczyka wentylator staje, dlatego jak słysze że się obraca to czekam az przestanie i wtedy wyłaczam silnik
    w 405 sa dwa rodzaje - jeden po wyjeciu kluczyka wentylatory dalek sie kreca a drugi ze po wylaczeniu zaplonu wentylatory gasna - ten drugi rodzaj czesciej stosowany w benzynie a pierwszy w dieslu -- roznica jest w czujniku temp na chlodnicy ,jak ma dwa piny to po wyjeciu kluczyka sie nie kreca , jak ma 3 piny to po wyjeciu kluczuka dalej sie kreca----jeszcze byl trzeci rodzaj ,ale to w wresjach po 94 roku i z klima , gdzie czyjnik do wentylatorow nie byl w chlodnicy tylko obok czujnika od temp silnika i wskaznikana desce , za cewka zaplonowa- ale tam tez wentylatory nie kreca sie po wyjeciu kluczyka ze stacyjki(tak jest u mnie)... ot cala historia jedne mialy tak a inne tak...
    Dzięki wielkie czyli ja mam coś pokręcone z instalacją bo mam 3 piny w czujniku i po wyłączeniu stacyjki mi gaśnie wentylator

    chłopaki lubią się posprzeczać mogłem nie pisać o tym poldku

    Oświadczam że miałem poloneza caro z 1992 roku i wentylator działał nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki.
    Oświadczam też że mam Peugeota z 1992 roku z klimą (dwa wentylatory chłodnicy) i wentylator się wyłącza po wyłączeniu zapłonu.

    PS. w moim poldku wentylator był napędzany silnikiem elektrycznym czyli ideowo tak samo jak w peugeocie


    i umnie w polsdku rowniez po wylaczeniu zaplonu wentylator chodzil rocznik 87 silnik 1,6 w pugu po wylaczeniu zaplonu wentylator sie wylancza.

    pugu po wylaczeniu zaplonu wentylator sie wylancza.
    a mi16 sie wyłacza w GL nie...
    Ja mam dwa wentylatory i też sie wyłączają po wyłączeniu zapłonu
    To nie ruszam tego niech tak zostanie jak u was
    diesel jest bardziej wrazliwy na przegrzanie i dla tego w nich czesciej byl sterownik ktory krecil wentylatorami nawet bez zaplonu ale jak Ci sie nie grzeje i nic z temperatura nie masz to nie ruszaj...wazne zeby sie wlaczaly przy odpowiedniej temp w czasie pracy silnika...
    Może to cos wyjaśni:




    ja nie widzę potrzeby by wentylator chodził po zgaszeniu silnika, przecież nawet jak by chodził to i tak schłodzi tylko płyn w chłodnicy, a najważniejsze jest to jaka temperatura jest przy głowicy, a nie w chłodnicy , chyba jedyny powód chłodzenia bez zapłonu to taki by płyn w chłodnicy się nie zagotował. Ale jak coś to i tak w pierwszym momencie zagotuje się w głowicy.
    czasami tak ale fajnie jest ze jak ruszysz i mas zchłodniejszy w chłodnicy to jak ci sie otworzy termostat to dostaje silnik bardziej schłodzony płyn i szybciej "zgania "temperature co tez jest dobre w niektórych wypoadkach w lecie
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mandragora32.opx.pl
  • ďťż
    Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl.