ďťż
chomiki
witam.zamuliło mi kompa prosze o sprawdzenie logów
Witam i Zapraszam do sklepu internetowego
ORYGINALNE RADIO POMOCY :/!!
[S] lub [Z] Nokie N95
Program do rysowania osi współrzędnych
Filtr kabiowy - plastikowa kratka
Komputer sie wyłancza !!!!!
KrĂłl popu nie Ĺźyje :(
słuchawki z mikrofonem a głosniki
opiekunka do dziecka
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • wolna.opx.pl

  • chomiki

    Witam!

    To mój pierwszy post u was na forum Od dwóch dni jestem szczęsliwym posiadaczem Peugeota 405 diesla (nie mam zielonego pojęcia nawet jaki to jest model i ile ma koni w dowodzie jest napisane, że to 1,8 turbodiesel).

    Peugeota kupiłem za bardzo małe pieniądze, ale pomimo wszystkich awarii, które wraz z nim nabyłem jest wart dla mnie i 2000 zł więcej Chciałbym opisać wam pokrótce co jest nie tak z samochodem w tym poście bo może ktoś z was zna jakieś banalne rozwiązania tych usterek (chciałbym chociaż część z nich naprawić) tak samo proste jak naprawa dmuchawy

    1. Nie działają elektryczne szyby (przód tył) po stronie prawej
    2. Nie działa lampka w zegarach pokazująca zieloną strzałkę w prawo (czy to i szyby mogą się jakoś wiązać? Chodzi mi o to, że to znowu jest prawa strona)
    3. Nie działa jeszcze kilka innych lampek w zegarach tzn. nie świecą się (a powinny?):) ten szereg poniżej ładowania, oraz połowa podświetlenia prędkościomierza (ta do 100km powyżej świeci ładnie)
    4. NIe działa zegarek na konsoli środkowej
    5. Nie działa dmuchawa
    6. Nie działają elektryczne lusterka
    7. Nie działa klakson

    Elektryka foteli działa .

    Te pytania zadaję tak przyokazji jakby ktoś na coś wpadł to mógłby napisać co i jak

    ==> PRZEJDŹMY DO DMUCHAWY:

    Przypominam, że zegarek nie działa.. Po przekręceniu kluczyka nie słychać, aby załączał się wentylator...
    Po włączeniu świateł panel środkowy (przyciski od awaryjnych tylniej szyby i jakiś jeszcze) się podświetlają. Po wciśnięciu obiegu wewnętrznego zapala się lampka nad przyciskiem. Przycisk A/C w żaden sposób nie reaguje (nie oszukujmy się klimę zdemontowana). Sterowanie nawiewem wygląda u mnie tak, że są trzy suwaki (czy ktoś jeszcze tak ma? bo ja widziałem w 405 regulację z "okrągłymi" potencjometrami). Sytuacja wygląda tak, że mogę te suwaki dowolnie przestawiać i nic się nie dzieje Trochę lipa bo jak przyjdzie zima to zamarznę jak w moim poprzednim maluchu

    Czy to wina tej dmuchawy? Czy w modelach z klimatyzacją też musiała być dmuchawa? Czy jak ktoś zdemontował klimę to już kupa i nie będę się cieszył nawiewem? Nie jestem zbytnio obeznany w temacie bo to mój pierwszy porządny samochód. Podejrzewam, że głupio zapytałem i że dmuchawa musi być, ale mogę się mylić, więc pytam...

    Z mechanicznych rzeczy jak narazie mam do wymiany zawias drzwi od strony kierowcy i hamulec ręczny:) a tak to SUPER FURA

    POZDRAWIAM WSZYSTKICH POSIADACZY 405!


    wychodzi ze masz auto po FL wiec jak nie bylo zadnej przekladki to powinienies miec 1,9 TD co do dmuchawy to zadne lampki nie sa powiazane z nia. a caly nawiew znajduje sie pod schowkiem od strony pazazera moze sie rozłączyla po prostu jak zamykam obieg to u mnie slychac silniczek ktory zamyka klapke
    Coś za dużo masz tych "nie świeci", "nie chodzi" zacząłbym od podstawowego posprawdzania bezpieczników i połączeń tablicy bezpieczników, później masy czy są dobre, a jak to nie pomoże to każdą usterkę z osobna potraktować
    Ale zacznij od najważniejszych czyli deska rozdzielcza, bo może po drodze naprawisz przez przypadek i szyby i lusterka
    Dzięki za tak szybkie odpowiedzi

    Tak wiem, że usterek jest dużo, ale z drugiej strony... Dobry dieselek po remoncie zawieszenia ze skórą w środku i dość wyglądający z zewnątrz za 1800zł... Żal się nie skusić Resztę chce doprowadzić do stanu używalości bo samochód na to zasługuje.. Jest rewelacyjny i nawet w nowych super brykach nie jedzie się tak wygodnie

    Tak auto powinno być po FL bo jest z 1992.. Jeszcze nie wiem po czym to poznać Zbyt krótko go mam (czytaj 32 godziny )



    Tak auto powinno być po FL bo jest z 1992..
    Musze Cie zmartwic bo w 1992 wychodziły tez sprzed FL. 1,8TD wskazuje ze masz starą bude. Co do poszczególnych rzeczy jakie nie działają to poszukaj po forum a napewno znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania a u góry masz opcje szukaj któa pomoże Ci łagodniepodejsc do auta:D
    Potrafię korzystać z opcji szukaj.

    Temat dotyczy dmuchawy i takowe pytania na jej temat zadałem, aby nie zaśmiecać forum lawiną pytań przy okazji dodałem kilka pobocznych kwestii mnie interesujących, na które można lecz nie trzeba się wypowiadać. Przeczytałem prawie wszystki artykuły na tym forum dotyczące nurtujących mnie problemów, ale nie zawsze było w nich to co mnie interesuje. W moich pytaniach pobocznych chodzi raczej o to, aby ktoś z doświadczeniem i obeznaniem tematu mógł nakierunkować mój tok myślenia na właściwą ścieżkę i wskazał słabe punkty, które powinienem zdiagnozować w pierwszej kolejności na mej drodze do sukcesu i radości z posiadania tak świetnego auta, które pomimo upływu czasu i kilometrów nadal można dopieścić.

    Czy mam starą budę? Naprawde ciężko jest mi to określić. W dowodzie jest wbity 1.8 TD w ofercie sprzedaży było napisane 1.9 TD. Cięzko jest mi teraz szukać fotek itp. itd.. Po prostu jestem w pracy i piszę tylko wszystko tak na szybko a w domu nie mam internetu
    Dzidzia_2, Jeżeli masz suwaki do regulacji to oznacza że masz model po FL - chyba że ktoś przekładał deskę rozdzielczą w co wątpię.
    A teraz twoje problemy:
    Na początku jak radził Maciek STI sprawdź wszystkie bezpieczniki - tylko użyj miernika bo nieraz nie widać że jest spalony...

    AD1. Sprawdź na krótko czy silnik działa od szyby, jeśli chodzi to przeczyść oba przełączniki. Może też linka się zatarła z brudu.
    AD2. zdemontuj zegary i nie patrz która lampka spalona tylko wymień odrazu wszystkie lampki.
    AD3 = AD2
    AD4 Sprawdź czy jest podpięty bo mogła wtyczka wypaść,
    po prostu w tej kwesti. Jeśli masz sedana to tylnia klapa bagażnika otwiera sie na wysokosci lamp i jest prosta czy ma zagicie:
    Wersja przed liftem:
    http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C4349345
    Wersja po lifcie:
    http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C5605011

    Przeniesione tutaj, by nie robić śmietnika w poście o dmuchawie


    Tak wiem, że usterek jest dużo, ale z drugiej strony... Dobry dieselek po remoncie zawieszenia ze skórą w środku i dość wyglądający z zewnątrz za 1800zł... Żal się nie skusić Resztę chce doprowadzić do stanu używalości bo samochód na to zasługuje.. Jest rewelacyjny i nawet w nowych super brykach nie jedzie się tak wygodnie

    Foty, foty, foty
    zamiast w chełmnie powinienes mieszkac w chełmie.. to bysmy ci porobili...

    zegary - żaróweczki sprawdzić
    szyby -bezpieczniki sprawdzic
    el. lust masz 2??? farciarz
    dmuchawa to standard
    klakson rzecz zbedna


    Maslo maślane:) Nic do Ciebie nie mam ale mówie ze sa inne tematy a jesli nie znalazles odp to zadaj pytanie w danym temacie:)


    Masz rację. Następnym razem tak zrobię.

    Co do zdjęć to nie wiem czy warto je tu zamiszczać. Furka nie wygląda tak rewelacyjnie jak wasze wypicowane ale jeśli jakieś zrobie to wrzucę w tym temacie. Mam nadzieję, że kiedyś uda mi się ją doprowadzić do takiego stanu jak te forumowe

    Bezpieczniki sprawdziłem (nie miernikiem jeszcze) wszystkie wyglądają na ok.

    Odkryłem też, że... Zegarek działa tylko nie ma podświetlenia. Jak się dobrze z bliska popatrzy do wyświetla godzinę i temperaturę. Będę musiał zdjąć konsolę i obadać czy to kabel cz element podświetlający.

    Co do zegarów to tak zrobię jak piszecie i wymienię wszystkie, koszt pewnie nie wielki... Dostanę te żaróweczki w motoryzacyjnym normalnie? Zaniosę jedną na wzór

    Znalazłem na bocznej ścianie tunelu środkowego od strony kierowcy (gdzieś na wysokości gałencji zmiany biegów) obok blokady taką wtyczkę z dwoma kablami i dwa lużne nie podpięte do niej przewody chciałem je podłączyć, ale nie wiem czy robi różnicę który z którym Nawet nie wiem od czego to jest.

    Kurcze szkoda, że w pobliżu nie ma, żadnej obcykanej osoby z forum co znalazłaby czas rzucić okiem na cały ten mezaljans

    Mam el. lusterka, ale nie działają. Na sam pocz atek trza będzi wymienić obudowy lusterek bo punkty mocowania są popękane.

    Byłem na szrocie i nie mają już podłokietnika od strony kierowcy i pasażera. Też się kwalifikują do wymiany.

    Tak jak pisałem.. Do naprawy / wymiany trochę rzeczy jest, ale mam na to całe wakacje

    Odkryłem też, że... Zegarek działa tylko nie ma podświetlenia. Jak się dobrze z bliska popatrzy do wyświetla godzinę i temperaturę. Będę musiał zdjąć konsolę i obadać czy to kabel cz element podświetlający. żaróweczka

    20!? No to bajera.. pewnie cztery dychy nie moje albo i więcej A z zegarkiem mdomyśliłem się, że albo jakaś dioda albo żaróweczka.. Jeszcze nie wiem co tam siedzi... Szkoda, że mam przez najbliższe dni tak mało czasu bo bym przysiadł przy furce razem z dziewczyną
    W zegarku są żaróweczki takie jak w liczniku tylko oprawka może być inna
    Kurcze tylko te kabelki idą chyba gdzieś dalej... tzn nie sprawdziłem dokładnie ale wzdłuż tunelu chyba... Nie wiem mczy to mogłoby być od automatu... Ja mam manuala... To ewidentnie wygląda tak jakby te dwa luźne kabelki i ta wtyczka miały być ze sobą połączone...

    Kurcze nie moge sie doczekac kiedy troche czasu bede mial zeby wszystko obadac...

    Jestem tak zawalony robota i koncertami ze nie mam kiedy zdjec zrobic nawet

    To normalne, że w dieslu 405 świece żarowe się dość długo nagrzewają? Jak się nagrzeją ok 10-15 sekund to odpala od kopa zaraz po przekręceniu kluczyka...
    troche jakby za dlugo Ci sie grzaly...
    Dzidzia_2 ja tylko przypuszczam, sprawdzić musisz sam albo dać jakieś zdjęcia, nie jestem jasnowidzem
    co do lusterek, szyb. Jak kupilem swojego Peugeocika to musialem w przelacznikach ścieżki nowe nalutować bo sie poprzecierały oraz wszystko oczyscić. Zacznij od tego, bo to najprostszę ;)Wywal przelaczniki, rozbierz, przeczyść a jak nie to to szukaj dalej jak koledzy piszą;)
    Sprawdziłem silnik po stronie pasażera i wszystko jest ok. Tzn działa (przycisk tez). Wyglada na to ze prąd nie dochodzi do tych silników. kupię dziś próbnik i sprawdzę gdzie jest wina. Wiem, że kolega nie jest jasnowidzem Napisałem tylko, że to chyba nie to i tyle To nie było w Ciebie wymierzone i wielkie dzięki za podpowiedzi!
    Spoko ja wcale do siebie tego nie biorę, jak mogę to pomagam
    Dziś zacząłem walczyć z pugiem

    12-07-2008 godzina 08:00

    Wymontowałem silniczek od el szyb. Po jego demontarzu i wyczyszczeniu zaczął się obracać Jednak strasznie w nim coś piszczy i podejrzewam, że będę musiał zanieść go do elektryka co by szczoteczki wymienił

    godzina 10:00

    Wymontowałem dmuchawę. Po rozłożeniu jej na czynniki pierwsze okazało się, że płytka jest inna niż wszystkie, które były przedstawiane tu na forum Zamiast oporników były jakieś Bóg wie jakie części (które lutował jakiś pajac bo wszystko było uwalone cyną), ale na szczęście okazało się, że problem tkwi w odłączonym przewodzie przy jej silniku. Podpiąłem, zabezpieczyłem przed ponownym rozłączeniem, poskładałem, zamontowałem i w efekcie teraz dmuchawa jest jednym z nielicznych urządzeń, które działa w tym samochodzie bez zarzutów

    godzina 11:00

    Wyjąłem radio bo oczywiście głośnik od strony pasażera nie działał a chciałem zrobić na nowo wszystkie połączenia głośników + wymienić te głośniki, które są zurzyte. No i tu się zaczęła wolna amerykanka Myślałem, że miałem problem z dmuchawą, ale jak zobaczyłem wszystkie kable za radiem to myślałem, że się powieszę. Masa kabli jest poprzecinana bo chyba kolo uznał, że są nie potrzebne (do radia)... Cóż... Mylił się... Myślę, że w efekcie tego nie działa zapalniczka (na 100%) oraz możliwe, że podświetlenie zegraka...

    Dlatego pytanie:

    Jeden z uciętycz przewodów (pomarańczowy) ma napis LIGHT... i właśnie teraz nie wiem czy LIGHT (światło ewntualnie zegarka) czy LIGHTER (zasilanie zapalniczki). Przewód jest tak ucięty, że nie widać czy była na nim końcówka ER czy nie.

    Możlwie jest, aby kabel od podświelenia zegarka był gdzieś w przegrodzie za radiem? Czy kabelki od niego są bezpośrednio za nim i idą w innej wiązce?

    Dodam, że ten głośnik w końcu zrobiłem
    ma napis LIGHT.

    to jest +12V przy zapalonych światłach i powoduje że radio "przyciemnia" wyswietlacz
    Czyli ten akrat jest zbędny, bo można zamknąć klapkę a poza tym na światłach jeździ się 24H najczęściej w moim przypadku w dzień... Dobra... Więc do zapalniczki musi iść jakiś inny z tych urwanych.. Dzięki.

    [ Dodano: Sro Lip 16, 2008 6:46 am ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mandragora32.opx.pl
  • ďťż
    Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl.