ďťż
chomiki
bezpiecznik gadu-gadu
win i linux na jednym dysku- jak bezpiecznie zainstalować
Potrzebny schemat bezpiecznikow 405 1.9 d `90
kontrolka zapinania pasów bezpieczeństwa
Stawanie na głowie - bezpieczne?
potrzebny schemat bezpieczników
Poszukuję bezpiecznik od zegarka
Bezpiecznik pompy paliwowej
Bezpieczeństwo w internecie.
Bezpieczniki i przekaźniki
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kudrzwi.htw.pl

  • chomiki

    Czesc.
    Tak jak w temacie zastanawiam sie nad malymi przerobkami silnika.
    Znam sie troche na tym ale nie na dieslach.
    Chodzi mi o to czy da rade zwiekszyc cisnienie podawane poprzez (orginalne) turbo do silnika, i czy posiada ono zawor bezpieczenstwa. Oraz jakie to cisnienie jest w orginale
    Mam silnik 1.9 TD rocznik 1995.
    I musze wykrzesac z niego jego maksymalna moc praktycznie bez nakladu pienieznego.

    Pomozecie mi w takim tuningu (zwlaszcza ze jestesmy oddaleni od siebie o 2000km) ?



    pozdrawiam


    Kolego, z tego co widze, najpierw zajmij sie naprawa termostatu.
    Kazda proba podniesienia mocy, bez uprzedniego sprawdzenia ukladu chlodzacego skonczy sie tragicznie w skutkach.
    Kolejna sprawa- musisz zaopatrzyc sie we wskaznik doladowania powietrzab ( boost guage).
    Podpinasz go na werzyk, ktory idzie od intercoolera do pompy wtryskowej.
    Standardowe doladowanie to 1.0 bar.
    Maksymalna moc tego silnika to ok 115-120 koni w zaleznosc od tego w jakim stanie masz pompe i turbine.
    Widze ze masz pompe Bosch, wiec interesuje Cie glownie pokretlo od max fuel setting, ktore pokazane jest w niebieskim koleczku. Zakres regulacji jest od 1.5-2.5 obrotow zgodnie ze wskazowkami zegara. Najlepiej robic zmiany co pol obrotu. To zwiekszy niestety ilosc spalanej ropy, ale za to samochod stanie sie zwawszy.
    Po tym zabiegu, trzeba jeszcze podkrecic turbo. ze standardowego 1.0 bara, mozna wejsc na 1.25 bez zamiany standardowego chlodzenia.
    W okolicy turbiny znajduje sie zawor WASTEGATE, ktory nalezy przestawic, nie pamietam w ktora strone, tak aby cisnienie przy wyzszych obrotach oscylowalo w granicy 1.2-1.25 bara.
    Jeszcze na gorze na pompie, jest tzw Boost compensator. Nim rowniez warto pokrecic, gdyz zmiejszy on nieco ilosc wydalanego czarnego dymu.
    Jest jeszcze inny problem. Przy turbinie Garrett T2 nie ma problemu, ale sa 2 rodzaje turbin KKK. Jedna z nich ( taka jak moja ) ma zawor WASTEGATE na wierzchu, a 2 ma schowany i nie da sie nic zrobic bez wyjecia turbiny
    Po takich operacjach przyspieszenie 0-100km/h oscyluje w granicach 9-9.5 sekundy.
    Tutaj jeszcze link, bo przerabiany byl juz ten temat
    link
    Pozdrawiam


    Czesc dzieki za info.
    Wskaznik doladowania turbo juz kupilem od -1 do 2.0 bara wiec bedzie idealny.
    Jutro wjade na kanal i oblookam gdzie mam ten zawor od turba.
    Zdaje mi sie ze termostat jest w porzadku silnik caly czas trzyma 85 - 90stC raz udalo mi sie przekroczyc 90stC (wskazowka lekko poza 90stC) jak katowalem go pomiescie caly czas do 5600 - 5800obr/min, wiec z tym na 100% nie mam problemu.
    Powoli zabieram sie takze za ciecie maski na wlot powietrza do intercoolera (szkoda mi jej troche ma ladny kolor).

    Co do tego pokretla na pompie max fuel setting, ktore pokazane jest w niebieskim koleczku to zapewne przekrecenie go odrazu do maxymalnej pozycji da odwrotny efekt prawda ? Musze to wiedziec bo nie mam dostepu do hamowni i wszystko bede robic "na oko".

    I male pytanko w ktora strone kreci sie tym zaworem by podniesc cisnienie w turbie?

    I co masz na mysli mowiac:


    Po tym zabiegu, trzeba jeszcze podkrecic turbo. ze standardowego 1.0 bara, mozna wejsc na 1.25 bez zamiany standardowego chlodzenia.


    Czy chodzi Ci o chlodzenie silnika czy samego turbo ( ono ma wogule chlodzenie? ).
    I czy jesli uda mi sie podkrecic wiecej niz 1.25 bara na powiedzmy prawie 2bary to cos sie stanie? Wywali mi uszczelke z pod glowicy lub takie tam cos?

    pozdrawiam i dzieki za pomoc
    Standardowe chlodzenie, chodiz miedzy innymi o standardowy intecooler na silniku. Wyjscie powyzej 1.25 bara bardzo podniesie temperature doladowanego powietrza. I zamiast lepszego efektu bedzie gorszy... Cieple powietrze zajmuje wiecej objetosci, przez co zostanie mniej mniej wpompowane go silnika.
    Zasada jest taka: albo krecisz na 1.25 i nic nie zmieniasz i cieszysz sie.
    Albo podkrecasz nawet na 1.4 bara, ale wtedy musisz zmienic intercooler na wiekszy ( np od IVECO ) , wstawic go na przod przed chlodnice wody, dorobic rury dolotowe od turbo do intercoolera oraz od intecoolera do silnika (wszystkie ze stali nierdzewnej). Robi sie to po to, zeby zmniejszyc temperature doladowanego powietrza Ale znowu nie polecam na standardowym turbo...
    Wiekszy obieg powietrza z wiekszym intecoolerem = wieksza turbo dziura, tzn ze teraz jak reaguje powiedzmy od 2200 obrotow, to po tym zabiegu bedzie reagowac przy ok 2600 albo i wiecej. Jak juz sie robi takie operacje, to wstawia sie 2 mniejsze turbinki, ktore bardzo szybko sie rozpedzaja i samochod reaguje od 1900

    Odnosnie tego zaworu na turbinie, napisane jest ze w przeciwna strone wskazowek zegara, ale reki sobie nie dam uciac;]

    Mozesz mi powiedziec jakim cudem wchodziles na 5600-5800 obrotow ?

    Maksymalnie jest 5000, po wykreceniu 5200...



    Maksymalnie jest 5000, po wykreceniu 5200
    ja miałem diesla w P309 i kręcił się wyżej niż to co napisałeś

    krecil sie do 9 tys obrotow
    ten diesel za obrotomierz się nie przekręcał ale prawie do końca dochodził, nie pamiętam ile konkretnie to było obrotów. na 2-gim biegu wyciągał ponad 80km/h
    Moj po przekreceniu pompy kreci sie na okolo 5800 do 5900.
    Narazie czekam na wskaznik do turbo bo bez tego ani rusz.
    Nie bede kupowal intercoolera od iveco, poprostu wytne w masce dziure na ten co jest i dam jakis ladny wlot powietrza od subaru .

    -- Ebay <-- bardzo przydatna najwieksza skladnica zlomu

    P.S.
    Ciekawe ile maksymalnie uda mi sie wyciagnac KM z tego dieselka.
    Krecenie powyzej 5200 i tak nie ma sensu... To nie benzyniak. To pierwsza sprawa. Druga ze ja moim na 2 biegu mam 82km/h i nie ma szans, zeby to bylo 5900 obrotow...

    Kolego, wlot Ci duzo nie pomoze, tylko na trasie... Wiec wiecej niz 115-120 koni nie wyciagniesz

    No i daj znac o efektach... Ja niestety nie moge sobie pozwolic na taki tuning bo ropa droga...

    Pozdro
    Wszystko juz zamowione mam nadzieje ze do soboty przyjdzie.
    Mam takze nadzieje ze nie bede musial wyjmowac turba by przykrecic ten zawor.
    Na intercooler zaloze wiatrak od Peugeota 306 2.0HDI ten z chlodnicy i wyprowadze jego wlacznik gdzies do kabiny to powinno pomoc w przewiewie powietrza poprzez intercooler.

    Wiecie moze czy ten silnik ma gdzies chlodnice oleju ?
    Albo jaka jest mniejwiecej temperatura oleju jesli silnik ma 90stC.
    Niechce czegos uszkodzic, przez nieuwage.
    Zastanawiam sie czy jest sens kupowac wskaznik temperatury oleju i spalin, bo takowe ma moj kolega ale tanio nie sprzeda, (te z allegro od AUTO GAUGE).

    P.S.
    Chyba dzisiaj spalil mi sie kondensator na alternatorze bo zaczelo mi w glosnikach piszczec w zaleznosci od tego jakie mam obroty silnika ;/

    Wiec w sobote zaczynam walke, jesli chcecie to wezme aparat i zrobie sesje zdjeciowa.
    Mam nadzieje ze te 120KM uda mi sie wyciagnac bez dodatkowego osprzetu, turblo (jesli sie uda) planuje dac na 1.5 - 1.7 bara. ale czy nie wywali mi to uszczelki w silniku ?

    pozdrawiam

    planuje dac na 1.5 - 1.7 bara.
    ojojjj..! czy to z tej fabrycznej turbinki tyle pójdzie?
    cze
    No i przyslowiowa dup* mam niestety inne turbo.
    W tym miejscu gdzie na Twoim zdjeciu widac zawor mam jakis zawor, podlaczony do przewodu doladowaniaoraz z tylu podlaczony do jakiegos regulowanego ciegna ktore wchodzi do turbiny(tam gdzie sa spaliny). To ciegno to jest ta zecz ktora reguluje doladowaniem, czy moze sie myle. Nie dotykalem tego bo nie wiem czy to jest to czego szukamy.

    A tu fotka (nie jest to moje turbo ale wyglada podobnie ten zaworek ciegno i prewod).



    Pozdrawiam
    Niestety z tego rzutu nie powiem Ci, musialbys jeszcze zrobic kilka fotek z innych ujec. Ale raczej tak.
    inny rzut:

    tak to definitywnie to

    wg mnie krecic nalezy przeciwnie do ruchu wskazowek zegara

    Pamietaj, aby przy ponownym zakladaniu turba dac nowe uszczelki
    czesc

    Wiec tak:
    Reasumujac, mozna powiedziec ze podkrecilem turbo i teraz daje 1.6bara
    zajolem sie takze srobka "max fuel setting" i w sumie to chyba ze 4 obroty ja przekrecilem. Tak zeby za bardzo nie dymil.

    Oczywiscie silnik stal sie baaardzo i to bardzo duzo zywszy, szybciej przyspiesza i duzo szybciej wkreca sie na obroty, jazda zrobila sie duzo przyjemniejsza i dostarcza wiecej wrazen przy przyspieszeniu

    Niestety nie moge za bardzo znalesc do czego sluzy sroba "Boost compensator".
    W ktora strone mam ja przekrecic, oraz po za zmniejszeniem dymienia jaki mi da jeszcze efekt?
    Czy ta sroba Boost compensator jest odpowiedzialna za dawkowanie paliwa wzgledem turba ?

    Teraz poszukuje jakiegos intrecoolera od Iveco oraz ladnych alufelusi na oponki 215...

    pozdrawiam i czekam na pomoc dotyczaca sruby "Boost compensator"
    i jak kolego chodzi teraz samochód nic mu się nie będzie działo po takiej przeróbce pytam bo też zamierzam zrobic taki zabieg i jestem ciekawy czy nic mu nie zaszkodzi
    Samochod chodzi o niebo lepiej.
    Bedzie jeszcze lepiej jak zaloze intercooler od iveco wraz z bezposrednim bardzo silnym wentylatorem stale wiejacym na niego powietrzem.
    Oczywiscie przy takiej wymianie intercoolera trzeba liczyc sie z tym ze "turbodziura" bedzie wieksza bo i wiekszej pojemnosci bedzie intercooler.
    Musisz takze liczyc sie z tym ze samochod moze troszke wiecej paliwa palic.
    Chociaz to spalanie to jest dosyc kontrowersyjna kwestja, poniewaz majac wiecej mocy nie musisz tak "dusic" silnika by wydobyc z niego te sama moc co byla w standardzie. Ja licze na to ze spalanie mi naprawde nieznacznie wzrosnie.

    Powiem tak: bylem niesamowicie zdziwiony gdy po regulacji pompy wsiadlem do samochodu i doslownie dotknelem gazu i silnik odrazu wskoczyl na 2000obr/min. Reaguje duuuzo szybciej na jakiekolwiek wcisniecia gazu.
    Niestety bylo juz pozno i niemialem za bardzo czasu sprawdzic czy moment obrotowy sie "przemiescil" wzgledem obrotow silnika. Ale chyba zostal na poziomie 2800/3000obr.
    Oczywiscie doladowanie turbo w granicy 1.6bara jest osiagalne dopiero przy okolo 3200obr/min. Na piatym biegu przy 2700obr.min mialem dokladnie 1.5bara, i silnik naprawda ostro rwal do przodu. Bylo czyc kazde mocniejsze wcisniecie gazu. Oczywiscie poruwnuje tu moj "tuning" do standardowego ustawienia silnika.

    Oczywiscie robiac taka przerobke trzeba byc swiadomym tego ze nieco skracamy zycie silnika.

    Co do awarii to zdaje mi sie ze najszybsza bedzie wywalenie uszczelki pod glowica, poniewaz nie dosc ze turbo wpycha wiecej powietrza o ponad 50%! to i silnik dostaje wiecej paliwa wiec mieszanka po wybuchu jest duzo silniejsza i sila naporu na tlok wieksza a jak wiecej na tloku to i wiecej musi glowica utrzymac.
    W przyszlosci zamierzam rozebrac glowice, wymienic zawory, wtryskiwacze, dac jakas lepsza uszczelke, wymienic panewki na wale, pierscienie na tlokach, oraz wymiana turba na cos mocniejszego. Turbo prawdopodobnie bedzie od Opla Vectry B od silnika 2.0 DTI. Zrobie to jesli gotowka mi pozwoli

    Oczywiscie robiac taki "tuning" nalezy zrobic dokladny przeglad hamulcy, u mnie wyszko ze mam uszkodzona pompe hamulcowa. Przepuszcza miedzy sekcjami oraz powoli przy dlugim trzymaniu poedalu hamulca, pedal ten opada.
    Duzo za dużo ma tego ciśnienia ja nie wróże temu sinikowi długiego zywotu oczywiscie twoja fura możesz robić co chcesz ale 1.5 bara przy stoku to jest za duzo.
    ja przypuszczam że denka dłoków nie wytrzymają i się stopią
    gomez405 prawdopodobnie masz racje ale stopia sie dopiero jak bede caly czas jezdzil na maxie i butowal silnik. Jak raz na jakis czas se przycisne to raczej nic sie nie stanie.

    Jak raz na jakis czas se przycisne to raczej nic sie nie stanie.
    Tylko to jest jak nałóg .... i te raz na jakiś czas wychodzi bardzo często
    proponował bym zamontować czujnik temp spalin nawet taki zwykły żeby wiedzieć w miare wszystko podczas jazdy
    pompowanie powietrza powyzej 1.3 bara na standardowym intecoolerze mija sie z celem. Powietrze gwaltownie zwieksza swoja temperature i duuuuzo mniej wpada do silnika. Sugeruje Ci zmniejszyc do 1.3 poki nie bedziesz mial lepszego intercoolera.
    Co do turbo od vectry to glupoty mowisz. To sa turba mniej wydajne. owszem szybciej sie rozpedzaja i dlatego vectry lepiej wybijaja z niskich obrotow, ale nigdy w zyciu tamta turbina nie pociagnie 1.5 bara, a nawet jak pociagnie to na krotki okres swojej zywotnosci. W vectrze mogli ja zastosowac bo to silnik innej generacji, z bezposrednim wtryskiem, nie kreci sie do 5 tys, bla bla bla

    Co do boost compensatora, to krecic nalezy w przeciwna strone wskazowek zegara. Otwiera sie wtedy wieksza przestrzen, wiecej paliwa wpada do pompy i dzieki temu pompa podaje wieksza dawke paliwa.
    chcesz zmieniać turbinę... szukaj garetta (chyba t4) od mercedesa sprintera po 2000 roku. znam dobrze te samochody i wiem że jest tam zajefane turbo - wyciskam z niego co się da. standardowo w mesiach turbo łąduje od ok 1700 obr/min a silnik kręci się do 5000, więc można by podpasować do puga i chyba nie było by dużej dziury, poza tym tamta sprężara jest przystosowana do dużego intercoolera
    takie turbo od mesia nie będzie drogie, ja ostatnio z Londynu przywiozłem cały silnik mesia z osprzętem za niecałe 500 GBP a widzę że masz niedaleko do Londynu, więc może warto poszukać na tamtejszych szrotach

    chcesz zmieniać turbinę... szukaj garetta (chyba t4) od mercedesa sprintera po 2000 roku. znam dobrze te samochody i wiem że jest tam zajefane turbo - wyciskam z niego co się da. standardowo w mesiach turbo łąduje od ok 1700 obr/min a silnik kręci się do 5000, więc można by podpasować do puga i chyba nie było by dużej dziury, poza tym tamta sprężara jest przystosowana do dużego intercoolera

    Jest jednak jedna roznica. W tym twoim mesiu jest inna pompa paliwa i wieksze bardziej wydajne wtryskiwacze. Wtrysk bezposredni generuje wystarczajaca moc z niskich obrotow, dlatego kreci sie od 1700. T4 w naszym silnmiku rozkrecaloby sie dopiero powyzej 2500, bo moc u nas bierze sie z kombinacji paliwo/powietrze a nie z bezposredniego wtrysku doladowanego powietrzem.

    jak chcesz juz kombinowac, to poszukaj np 2 malych turbosprezarek, najlepiej gdzies o polowe mniejszych, zeby kazda miala max wydajnosc 1 bar a standardowe cisnienie ok 0.8 bara.

    Wtedy turbodziura naprawde sie zmniejszy.
    Jeden koles z forum 306 w UK, wstawil 2 takie turbinki, intercooler na przodzie, i wyciagnal 150 koni z tego silnika.
    temperatura robocza silnika to 90 stopni...diesle w porównaniu z benzyniakami moga i zazwyczaj mają wieksza temperature...wiec Twoje 105 to nic nienormalnego....jeśli masz 90-95 stopni to jest to odpowiednia temperatura...jeśli czasem dochodzi do tych 105 i schładza to to normalna sprawa w dieslu
    Powiedzialbym ze srednio-normalna. U mnie przed wymiana uczelki pod glowica i termostatu to byla normalna temperatura 105 stopni. Teraz silnik nie wie co to 100 stopni i wiecej.
    Temperatura w normalnej jezdze a nawet z jak to niektorzy nazywaja "katowaniem" do 105 stopni to nigdy nie doszla. Te temperature poprostu sprawdzilem organoleptycznie. Odpiolem wiatraki (bezpiecznik)i silnik tak sobie chodzil a zie dogrzal do 105stC, w tym czasie co jakis czas wkladalem bezpiecznik az trafilem na drugi stopien wentylatorow. Naprawde widac roznice miedzy pierwszym a drugim biegiem.

    W sumie maxymalna jaka udaje mi sie uzyskac to okolo 90-95stC ale zaraz po zalaczeniu wiatrakow (pierwszy stopien) temperatura wraca do okolo 70stC i tak w kolko.

    Niestety zauwarzylem ze silnik jednak nieco kopci jak mu sie ostro wdepnie a turbo nie zdazy podac jeszcze cisnienia okolo 1.3bara jak turbo wyrowna cisnienie to przestaje kopcic. Nie mam katalizatora wiec mi to nie przeszkadza a ze chmura dymu zostaje ... no coz zostaje za mna wiec nie musze przez nia przejezdzac

    P.S.
    polecam ten tuning.
    W tej chwili jestem w czasie badania zwiekszenia spalania i za 11litrow ropy przejechalem dokladnie 100.8km.
    Czyli srednie spalanie w miescie wyszlo 11litrow ropy na 100km.
    Nie jest to wysoka cena za taka zabawe gdy na 2-gim biegu (oczywiscie na lekkim zakrecie-luk) po wcisnieciu gazu nawet nie do konca (okolo 3/4) kola zrywaja przyczepnosc.

    Ten pomiar nalezy narazie brac jako orientacyjny dlatego ze raczej, hmm jak by to ujac... nieoszczedzalem silnika

    Jak juz mi przejdzie ta uciecha z tej zabawy to zrobie dokladny pomiar ile pali na te 100km w miescie.

    tymczasem pozdrawiam
    Ja uważam ze spalanie to najmniejszy pikuś jest ważne ile to pojeździ
    No i po uszczelce pod glowica - bez komentarza prosze
    No tak przypuszczalem, ze skoncza sie tak zabawy

    Jak podawalem Ci ten opis podkrecania, to zwracalem Twoja uwage na to, ze silnik musi byc w idealnym stanie, chlodzenie musi byc super.
    Majac niepewna uszczelke pod glowica, nie zrobiles bystrej zagrywki walac 1.6 bara doladowanie...

    Teraz czekaja Cie koszty ja zmiescilem sie w 450 zlotych, ale to ze szlifem gniazd zaworowych, nowych zaworach, sprawdzeniem i planowaniem glowicy nowych uszczelkach. Oczywiscie robilem sam wiec 0 za robocizne, tylko sporo czasu straconego...

    No i po uszczelce pod glowica
    moje gratulacje, niedawno to sam przerabiałem
    Nie bede reperowal tej uszczelki - zezlomuje samochod.
    Jesli ktos jest z Anglii i chce jakies czesci to niech przyjezdza i sobie wykreca, w ciagu 3tygodni samochod odwiedzi zlomowisko.

    P.s.
    Kupuje Opla Vectre 2.5 V6 SRI

    kontakt ze mna to :
    GG 1146958
    Oraz forum !

    pozdrawiam
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mandragora32.opx.pl
  • ďťż
    Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl.