ďťż
chomiki
REWELACYJNE ZESTAWY XENON HID H1 H3 H4 H7 HIT!!!
Sprzedam zestaw CB Midland Alan 200 + antena IC-100
SPLITER WIFI CLONE+ 3 KARTY RFLINK 100 cyfra na 3 pokoje
Sprzedam 2x128 SDram FSB 133 sprawne 100%
PCMCIA 3Com 10/100 LAN +56K modem
Pendrive Kingston Data Traveler 100 4GB
Podłączyć lampy H4+H1
Antene do cb radia SIRIO AS 100
[sprzedam] Router D-Link DIR-100
Dziwne żarówki H4
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • maiyah.xlx.pl

  • chomiki

    Witam!!!
    Mam pytanko dotyczące żarówek w przednich lampach. Mam H4 60/55 i czy jesli założę 100/90 to będą jakieś tego konsekwencje?? Może mi sie kable popalą lub przełączniki?? Może ktoś doradzi?? Pozdrawiam


    Miałem swego czasu założone takie żarówki do kadetta.Swieciły całkiem dobrze nic się niestało.Ja dużo jezdziłem wtedy srednio 500km dziennie,jeżdziłem w zasadzie tak całą zimę ale potem zmieniłem na żarówki +50% i to jest najlepsze rozwiązanie.Pobór prądu normalny swiatło jaśniutkie a przy tych 100/90 jak bedziesz miał cienkie ładowanie to przy tym poborze prądu mogą świecić gorzej od normalnych.Takie moje zdanie.
    ..
    Miałem założone takie żarówki. Swieciły doskonale. Nic szczególnego się nie działo. Nie trzeba było zakładać przekaźników. A klosze były plastikowe.


    Takie żarówki nie mają homologacji
    ..
    Napisze tak , całkowice zgadzam się , ze mocne żarówki nie posiadają homologacji w samochodach - dokładnie, ja na TUNGSRAM 12V 100/90 CP jezdze juz dokładnie nie pamietam, 7-8 lat i nic, powtarzam, nic sie z reflektorami nie dzieje, ja widze dobrze i na drogowych i na mijania. Kiedyś równiez jak Koledzy uważałem,. ze sie reflektory wypala itp i takie tam ploty, ale teraz po przeprowadzeniu na własnych lampach takiego doświadczenia uważam , ze to tylko plotkmi zasłyszane a jeszcze jedno nie mam żadnych przekazników i jest OK.
    a ja napisze tak mój pug i poprzedni właściciel mieli takie żarówy ja zmieniłem na + 50 % i jeżdze na takich ale jeżeli chodzi o odbłyśnik lampy to mam wypalony nad żarówką i myśle że to od tego teraz mam zamiar kupić nowe lampy do przodu

    100/90 jak cie złapia a sprawdza to dowodzik skasuja. u nas sa nielegalne. to ze cos sie pali to róznie z tym bywa.
    Myśle że sprawa homologacji to najmniejszy problem. Bo dużo z nas ma swiecidelka postoje itp. Co do tego ze nie niszczy lustra niechce mi sie wierzyc, bo producent by nie zalecal tylko do 60/55. Co do przypadku liptona nie wierzeze po 6-7 latach uzywania nic sie nie dzieje bo nawet przy zwyklej zarowce zachodza zmiany. Moze i daja wiecej swiatla ale: Są mocniejsze a co za tym idzie oslepiamy innych uzytkownikow. Jak bardzo wkurzają mnie ludzie co jezdza caly dzien na halogenach tak samo wkurzaja mnie zle ustawione swiatla czy za mocne.

    Pozdrawiam Młody....
    ..

    to są dwie różne sprawy

    jak są dobrze ustawione to nawet 100 W nie rażą

    Wszystko sie zgadza. ja mowie tylko co tak denerwuje. Choc np kumpel ma cordobe którą ma obniżoną i rażą go w trasie juz 60 a co dopiero 100. Wydaje mi sie ze nie potrzeba 100 wstawiac by poprawic moc swiatel. Trzeba by przerobic temat 60 jakie sa dobre. I wszystko w temcie....

    Pzdr Młody....
    I znowu potwierdze to co napisał Kolega at123 mocne nie znaczy oślepiać a z wiekiem zużycie odblaśników jest i będzie . Pytałem Kolege ze stacji diagnostycznej jak to jest z tymi silnyminżarówkami i homologacja i dowiedziałem się , ze : autko homologowane jest na takich a nie innych zarówkach co się wiąże konkretnie z siłą światła czyli tłumaczył mi cos o kandelach i luxach a jak włoże silniejsze żarówy to te kandele i luxy sa inne jest ich więcej i dlatego nie można ich wkłądac , ponadto policja dowodu nie zabierze jak masz dobrze ustawione bo za żarówy 100/90 nie bo nie maja przyrzadów do badania siły swiatła . Jak dodatkowo się dowiedziałem to silne żarówki sa bardzo grożne dla lamp tylko wtedy jak sa uruchomione i auto na postoju bo w czasie jazdy sa wychładzane i nie stanowią zagrożenia . Postanowiłem zrobic doświadczenie i właczyłem drogowe i mijania na raz w samochodzie na postoju i dopiero po 4 godzinach nastapiło zmiękczenie tworzywa, czyli jednak raczej jak się ich używa normalnie nie nalezy obawiać się wypalenia.

    Młody napisał:
    Wszystko sie zgadza. ja mowie tylko co tak denerwuje. Choc np kumpel ma cordobe którą ma obniżoną i rażą go w trasie juz 60 a co dopiero 100. Wydaje mi sie ze nie potrzeba 100 wstawiac by poprawic moc swiatel. Trzeba by przerobic temat 60 jakie sa dobre. I wszystko w temcie

    To tak samo jak z tymi żarówkami -- czy wolno obnizać zawieszenie??
    ..
    Czyli zasada generalna -- nie oślepiać.
    kazda zarówka ma barwe swiatła. sa 3 barwy. 2700k - to cieply kolor, 4000k lub 4200k to barwa dzienna i ostatnia 6400k to barwa najbardziej przyblizona do barwy np łuku spawalniczego i ona swieci najbardziej. np sa swietlówki o tych samych barwach. zobaczcie jedne swieca na zółto a jedne na biało. to sa własnie te róznice. moim zdaniem jak zamontuje sie żarówki o barwie 6400k to bedzie oki.

    To tak samo jak z tymi żarówkami -- czy wolno obnizać zawieszenie??
    dokładnie. Specem od tego nie jestem, wiec nie bede sie wymadrzał a stwierdzam tylko skutki razenia:)
    erni25, bez urazy, po prostu pisze jak mysle....

    Pzdr Młody....
    ..
    Wsio Ok , żadnej urazy , przecierz wymieniamy poglądy i każdy ma prawo sie wypowiadać tak jak myśli

    [ Dodano: Nie Lut 04, 2007 12:29 pm ]

    A psiakość zobacz jak one oślepiają.


    To tak samo jak z tymi żarówkami -- czy wolno obnizać zawieszenie??

    a nie można ? serio pytam, bo się nie orientuje...
    To jest zmiana zmieniająca parametry pojazdu zawarte w homologacji czyli nie wolno, ale jak to u nas jest wiadomo.

    To jest zmiana zmieniająca parametry pojazdu zawarte w homologacji czyli nie wolno, ale jak to u nas jest wiadomo.

    Wolno . Tylko elementy obnizajace ( amory sprezyny ) musza mieć homologacje w Polsce
    A tak wogóle to wszystko co zmieniasz w samochodzie na inne niż seryjne musi miec homologacje .
    Nie chce mi się już wypisywac na temat homologacji, odsyłam na strony diagnostów jest tam wsio opisane tak ze Rob trochę to co napisałes to nie tak.

    http://www.norcom.com.pl
    Dzięki koledzy za wypowiedzi. Pozdrówki
    PHILIPS ma takie żarówki 55/60 co świecą o50%jaśniej i mają światło barwy platynowobiałej są trwałe mam je ok 3 lata światło jest super tylko cena trochę wysoka
    wlasnie dzis padly mi zarowki, okazalo sie ze byly to francuskie 100/90 swiecily pieknie , nic sie niedzialo, i niedawno na przegladzie bylo spoko, jezdzilem nieswiadomy tego ze mam takie zarowki, zmuszony kupilem najtansze badziewie w oszolomie, kur mam wrazenie ze wstawilem 2 swieczki nic nie widac 60/55 i , w maluchu mialem wiecej swiatla, niewiem moze klupie te niby xenony w auchanie , tylko niewiem czy warto ? na philipsy mnie nie stac , a na tych nieda sie jezdzic
    Dzień dobry wszystkim forumowiczom,to jest moje pierwsze wejście na tym forum.
    Odnośnie tych żarówek 60/55 czy 100/90,to jest różnie,pomagają mocniejsze albo i nie,
    ja to robię w ten sposób-prawie każde auto ma przekaźniki, ale oprócz tych przekaźników jest jeszcze 2km przewodów na których wytraca się napięcie(prawo Ohma),a tym bardziej we francuskich samochodach gdzie przekroje przewodów są niewielkie i w końcu do żarówki dochodzi nawet poniżej 12V -robimy tak:odcinamy kostkę która wchodzi na żarówkę bieżemy prosty przekaźnik 40A (będą potrzebne 2szt-jeden na krótke drugi na długie) ,do jego styków cewki lutujemy jeden kabelek ten którym leciał prąd do żarówki(np.krótkie-wtedy będzie on odpowiedzialny za światła krótkie) i masa do drugiego styku od cewki,wtedy jak włączymy w aucie światła krótkie to ten przekaźnik się załączy,tak samo robimy ze światłami długimi, a do tego przekaźnika doprowadzamy gruby przewód (ok4mm2) prosto z akumulatora i od przekaźnika do żarówki(masa osobno też grubym przewodem). Gwarantuję efekt 30% lepsze światła na normalnych żarówkach,a jak założymy 100W to jakby na spawanie się gapił.A jak walniesz gościowi z przeciwka,który jeszcze nie zmienił na krótkie to do rowu musi wjechać. Pozdrawiam
    no tak ale w czasie pracy silnika napięcie na akumulatorze wynosi ok 14 V czy tak duży prąd nie zaszkodzi żarówce ?? może specjalnie są takie małe przekroje kabli aby do żarówki doszło 12V ??

    pytam bo nie chciałbym aby przez tą przeróbkę co chwile paliły mi się zarówy...

    pozdro
    Wszystkie porządne samochody mają juz zasilanie reflektorów przez przekazniki, nie ma czego się bać zasilanie będzie OK bez spadków napięcia , to że alternator daje nawet 14,8 V to nic bo zarówka wytrzymuje około 19-20V, faktycznie zastosowaniue przekazników ma dwie super dodatnie rzeczy , jedna jaśniejsze świecenie a druga też bardzo ważna to wydłuża żywotnosć przełaczników przy kierownicy z uwagi na fakt przepływu niskiego pradu potrzebnego do załączenia przekaznika który jest około 10 razy niższy niż potrzebny do właczania żarówek. Tak wiec polecam przekazniki - warto.
    a przed przekaźnikiem założyć bezpiecznik ??
    Nie musisz bo obwód przełącznika jest zabezpieczony ale jak chcesz to dodatkowo obwód reflektor przekaznik mozesz zabezpieczyć , będzie to OK.
    Mój przedmówca dobrze podkreślił,że oprócz lepszych swiateł przełączniki przy kierownicy nie dostają tak popalić ,ponieważ one w nie przerabianym układzie puszczają ten prąd ,który leci do żarówki,a nie ten co steruje przekażnikem,w moim poprzednim aucie (skoda favorit) się skopciły przełączniki przy kierownicy-tylko że założyłem 140W,ale to już była lekka przesada.Jeżdżę też motocyklem YAMAHA XJ900 i też mam tak zrobione na przekaźniku bezpośrednio-przy motorze jest jedno światło więc efekt był bardziej zadowalający.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mandragora32.opx.pl
  • ďťż
    Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl.