ďťż
chomiki
Dwa telefony w dobrym stanie(sprezdam lub wymienię)
Planowanie głowicy, w jakim stanie dostarczyć?
Nokie N95 w super stanie
Pomocy najprawdopodobniej mam problem z gaznikiem
Pozytywna wiadomość!
Sprzedam opony zimowe-nieaktualne
sprawdzenie loga z hijackthis
Szukam instrukcji instalacji kilku rzeczy
nowy sprzęt - a precz mi z tym!! :D
Dysk Seagate ATA 80GB - nie bootuje?
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • maiyah.xlx.pl

  • chomiki

    Tak jak w temacie. Moj kolega pomylil bieguny i przylozyl minus do plusa, zaiskrzylo przy klemie. Samochod nie byl na chodzie bo sprzeglo sie zerwalo, zaplon byl chyba wlaczony zeby kierownica sie nie blokowala (ten slodki zaczepik z plastiku przy pedale sie zerwal). Biorac pod uwage to ze nie moglem sam zrobic tego sprzegla, przepchnalem samochod do mechanika (kur!!). Gdy mechanik skonczyl sie grzebac krzyknal za wszystko 40 zl. No dobra - odpalam ... i nic. Iskry nie ma.


    Podaj jaki zapłon , system.
    nie bardzo wiem...

    samochod to:
    1.6 model GR, rocznik 88

    O ile sie nie myle zaplon jest firmy BOSH. Ale jaki system to nie wiem. Gdzie moge to spr. ?
    Gaznik, wtrysk wielo , mono , zapłon elektronik, czy standart?


    w pismie od rzeczoznawcy pisze :
    "... silnik rzedowy, czterocylindrowy, o zaplonie iskrowym (oznaczenie 1CTIH, 034320)"

    A w silniku jest gaznik, owszem ale to chyba nie o to chodzi

    [ Dodano: Pon Mar 12, 2007 7:37 pm ]
    Wygląda na spalony moduł układu zapłonowego.
    a ile taka przyjemnosc kosztuje, oczywiscie wraz z wymiana ?
    Tam spod bosh'a idzie taki cienki brazowy kabel i wchodzi w wiazke innych kabli. jest poszarpany i jak wlaczam zaplon to on zaczyna sie kopcic.
    a to inna sprawa może tylko zwarcie, trzeba ten przewód wyciąc i w jego miejsce wstawić nowy nie ,,poszarpany,, może to tylko zwarcie ?.
    Tez tak pomyslalem ale nie mialem czasu wiekszych ogledzin zrobic bo mechanik mnie juz wyganial bo zamykal zaklad. Pokazywalem mu to, ale nic nie powiedzial. Natomiast burknal cos ze jutro bedzie rozbieral silnik, bo nie wie co jest nie tak.

    wyjalem jedna swiece i rozrusznik chodzil inaczej niz zawsze (rozpedzal sie i spadal w dol, cyklicznie). Po wlozeniu swiecy chodzil normalnie (rownomiernie) ale nie bylo iskry. Czyli tak jakby jakis prad tam plynal, ale nie tworzy iskry (?). A ten przewod jest poszarpany i kopci bo jest ubrudzony smarem. Jest bardzo cienki i stosunkowo krotki, zasugeruje jego wymiane.

    Erni, a czy sa jakies bezpieczniki ktore zadzialaly by na wypadek wlasnie zlego podlaczenia biegunow w akum.?

    A i tak mimo wszystko ile PLN kosztuje ten moduł zaplonu + wymiana ?

    Bo zanim ten kabelek zaczal kopcic to jakies 10 minut probowalem odpalic i nic sie z niego nie kopcilo... moze przez napiecie sie nadtopil czy cos...
    ja tak niechcacy w tiko podłączyłem. aku mometalnie sie rozładował. potem znowu kiedys niechcacy pomyliłem bieguny podłaczajac prostownik i tak sie ładowało przez okolo 10 min. prostownik sie zjarał. aku goracy. wziołem drugi prostownik i podpiołem normalnie naładowało sie i auto odpaliło. . mnie to sie stało 3 miesiace temu. akumulator moze ma z 7 miechów, dzisiaj go wymieniłem bo juz sie nie dało go załadowac.

    a silnik kreci. moze przerywacz sie skopcił???
    normalnie kreci, i faktycznie troche go rozladowalo ale podpialem taki wiekszu aku. i wlaczylem. Na samym rozruszniku bym pojechal ze 100 metrow. Ale iskry nie bylo ... ;/
    Idz na szrot i kup moduł zapłonu u mnie taki na szrocie to 30-50 zet ,nowy drogi, wymiana 10 zł.
    daj foto modułu bo chyba ja mam
    Kurcze. Dzis mech nie chcial nic robic przy moim pugu bo byla kolejka...
    Poszedlem na szrot pozyczyc modul zaplonowy... wmontowalem i nic.
    Zadnej zmiany.

    A teraz tak off topic - szukalem jakiegos mechanika w anonsach, natknąłem sie na "rozrzutnik gnoju" chyba sobie kupie... moze bedzie mniej awaryjny.
    To jednak gdzies jest zwarcie , trzeba szukac , a to kupe roboty.
    Tam pod modulem, jest kopula silnika (po lewej sa swiece). I tam z tylu niej sa 2 bolce i do tych 2 bolcow byly podlaczone jakies 2 kable. one przerwane byly. podloczylem je ale to nic nie dalo. ogolnie dziwnie to wszystko wyglada ;/ Bezpieczniki sa OK, ale sprawdzalem tylko te pod kierownica. Nie wiem zbyt dokladnie ktore sa odpowiedzialne za zaplon ale sprawdzalem wszystkie i wygladaly na cale. Czy jest jeszcze jakies miejsce pod maska gdzie sa bezpieczniki ?

    Samochod przetrasnportowalem do innego mechanika i on ma sie tym zajac.
    ile moze za to $$ policzyc ?
    ano wlasnie walczymy z krzychem , w moim tez niema iskry od wczoraj, modul dobry bo wymienilismy, iskry brak, zostala cewka do wymiany, bo to ostatnia zecz, a jak nie to kaplica niemamy juz pomyslow.
    ok to ja dzis moze bede wiedzial co z moim jest nie tak, wiec napisze. Jesli rozwiazesz swoj problem wczesniej napisz
    A Admin niech zmieni temat na "brak iskry przy zaplonie" czy cus takiego, zeby dla potomnosci bylo
    Sprawdz czy do cewki dochodzi 12+ .
    właśnie, jeśli moduł sprawny to wygląda mi na ceweczkę, nowa jakieś 300 zł, przerabiałem kiedyś dwie spalone, ale to przez gazownika który montował lpg i do przełacznika podciągnął sobie 12V z cewki, ale zrobił to tak sprytnie, że uszkodził izolacje innych dwóch kabelków i dzięki zwarciom powstającym poleciała najpierw jedna cewka a potem druga...

    na szrocie pewnie taniej wychaczysz cewkę... a wszystkie kabelki do niej dochodzace posprawdzaj, może się któreś popaliły
    zebym ja wiedzial jak ta cewka wyglada...
    jest zamontowana pod rozdzielaczem (tą pomarańczową kopułką) do rozdzielacza jest przyczepionych 5 kabli, 4 idą na świecę a jeden do cewki, idź za tym kablem a znajdziesz cewkę...aby mieć lepszy dostęp do cewki będzie trzeba zdjąć kopułkę, ale uważaj, jak czasem bedziesz odczepiał od niej kable to potem musiasz tak samo jest powkładać (pozaznaczaj sobie) bo jeśli pomieszasz to nie bedzie palił bo bedzie szła iskra na cylinder do którego nie ma iśc w tym czasie
    no i cewka wymieniona ,autko hula, poprostu cewka sie skonczyla ale przy okazji padlo tez ,,odciecie zaplonu, i zastanawiam sie czy ten wynalazek przypadkiem nie narozrabial, jesli chodzi o cewke to postaram sie jutro wrzocic fotke bo moja jest narazie zamocowana na wierzchu bo wymiana bez wyjmowania rozrusznika jest nierealnachyba.
    moj nowy mchanik uwinal sie z tym w 2 godzinki.
    Na szczescie nic nie bylo spalone. Z tego co mi mowil kable byly w okropnym stanie, bylo duze przebicie (to tlumaczy nocne rozladowania aku. bo tez bywalo ale zapomnialem wspomniec ). Powiedzial ze to dziwne ze nic sie nie spalilo

    W kazdym razie odpala teraz na dotyk ;]

    Dzieki za porady. Dobrze miec takie wsparcie na forum

    A tak dla ciekawskich - wymiana kabli od zaplonu i innych, rownie waznych, montaz, i kupa brudnej roboty - 80 zł.

    Pozdrawiam !
    To super tak trzymać.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mandragora32.opx.pl
  • ďťż
    Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl.