chomiki Wlew oleju i odma Wentylacja zatkana!!Hellp zbiorniczek wyrownawczy zatkany?? Odma Biologia - programy edukacyjne oraz grgy i quizy Sprzedam :/ gameboy advance + 3 gry i dodatki Zepsuty wentylator chlodnicy błahostki lampka ładowania aku |
chomikiJadê sobie dzisiaj do Rzeszowa(mam ok 30 km), po oko³o 10km brat mi mówi ze co¶ ¶mierdzi z silnika. Zatrzymuje sie na poboczu, otwieram mache, a tam pól silnika uje...ne w oleju, polecia³ na kolektor wydechowy, dym jak cholera. Zawróci³em tylko i dzwoni³em po ojca ¿eby mnie przyholowa³. Za zimno dzi¶ ¿eby co¶ oceniaæ, zreszt± musia³em do szkó³ki jechaæ. Wyczyszczê jutro ca³a komorê, mam nadzieje ze tylko odmê jaka¶ zapcha³o, a nie wywali³o uszczelkê Któr± odmê najczê¶ciej to mas³o zapycha? Jest na to jaki¶ patent, oprócz czêstego jej czyszczenia? Ostatnio je¼dzi³em na krótkie podjazdy, a mróz srogi wiêc w sumie mog³o sie zapchaæ... Mam nadzieje ze to tylko odma.....Powstrzymaj siê trochê bankowo zapchana odma, musia³o siê zebraæ i wyplu³o Ci olej. Wyczy¶æ odmê, uzupe³nij olej i dbaj o dogrzanie silnika. Kitek, i kto to pisze W sumie du¿o go nie mog³o wywaliæ, mo¿e pó³ litry, ale pól komory ufajdane olejem. Dobrze ¿e dzi¶ rano skoñczy³em ojcu autko sk³adaæ po st³uczce, bo nie mia³by mnie kto przyci±gn±æ... Nie chcia³em sam jechaæ, bo czyta³em jak zatkana odma Ryniemu silniczek za³atwi³a... Kitek, i kto to pisze w ryj daæ mogê daæ. ;p to ja ci napisze ze zapchana by³a odma .. przeczy¶æ j±... a olej wywali³o uszczelk± ... polecia³o tam gdzie uszczelka by³a s³aba.. i czesc wywali³o ty³em prosto na kolektor wydechowy... wiec najlepiej przeczysc odme by mia³a przelot, sprawdz( doradzam wymiane choc wiadomo jak jest) uszczelke pod pokryw± zaworów "kap±" i przykrec spowrotem... dolej oleju i wio... jeszcze przez jakis czas bedzie ci sie ten olej z wydechu wypala³ i bedzie smierdzia³o ... i moja rada.. na zimnym silniku przy duzych mrozach baardzo deikatnie .. i jak juz sie naprawde zagrzeje, wtedy dopiero mozesz jezdzic ale unikaj pa³owania jesli jezdzisz duzo na krotkich trasach... ja mialem dzisiaj to samo jade po miescie szwagierka muwi ¿e cos sie pali bo j...., otwieram maske a tu olej wai na kolektor wydechowy .pozamarza³y odmy, a jak odkreci³em korek wlewu oleju to takie cisnienie posz³o ¿e jeszcze troche bym tak pojezdzi³ to by silnik wybuch dogrza³em motor i ¶miga dzisiaj zaparkowa³em w piwnicy pozdro wlasnei to jest glowna bol±czka silników z serii XU Bol±czk± jest to ze kierowcy nie stosuja sie do podstawowych zasad. Dziwne ze ja nie mia³em problemu z tym, Maciek tez chyba na to nie cierpi i inni co maja 2,0 i wiedzaq w czym problem. m³ody ale z tego co pamietam nie miales odmy tylko rurke z filterkiem ... jako "odpowietrznik" ... heh,kiedy¶ te¿ miewa³em takie problemy,ale to jeszcze za czasów kiedy ¶miga³em na Lotosie...my¶la³em nawet o za³o¿eniu jakiego¶ kabla grzewczego na odmê. Ale problem sam siê rozwi±za³ po wymianie oleju na Total no moze cos w tym jest.. ojciec w pugu tez ma lotosa(polsytetyk) i raz(4-5 lat temu) wlasnie mialem w pugu taki przypadek.. myslalem ze sie auto pali... heheh a na dworzy bylo ze -18 stopni.. jechalem rano do miasta.. dobrze ze sobota byla to ruch by³ ma³y no có¿ olej gorszej jako¶ci na mrozie mocniej gêstnieje...:/ U mnie jest to samo tylko bagnet wylatuje i mniejsze spustoszenie. Odmy maj± za ma³y przekrój. Jaki¶ kierunkowy nadmuch z ciep³ego silnika. M³ody mam ¶wierzego Elfa 10w40. W czym, niby zaniedbuje swój samochód? Maciek tez chyba na to nie cierpi Niestety te¿ mia³em to przy pierwszych mrozach tej zimy, dlatego go robi³em miêdzy innymi w tamtym roku tak mia³em Mo¿na wywaliæ to sitko z odmy bez pó¼niejszych konsekwencji? U mnie tez tworzy sie "mase³ko" od kiedy na zewnatrz panuj± niskie temperatury, jednak w miare regularnie czyszcze odme i bagnet i jak narazie wszystko jest wporzo a auta uzywam dzien w dzien. no có¿ olej gorszej jako¶ci na mrozie mocniej gêstnieje...:/ Otó¿ to, bardzo duzy wp³yw to ma U mnie wygl±da³o to tak: http://www.polskajazda.pl...ia/26276,255816 Nie mia³êm problemów bo filterek nie mia³ skad powietrza brac i skraplac, a dolot mialem za lampa i tez nie mia³ problemow z zamarzaniem, moim zdaniem najlepiej ta rure z grila wyjac i obrucic w ktoras ze stron fajne rozwi±zanie pomy¶lê i mo¿e odgapiê jest jedna rada.... mineralny nie ciagnie wilgoci:P:P ale to nie olej.... prawda jest taka ze silnik trzeba grzac.... ja tego nie zrobilem i jestem lzejszy o 3 tyski a auta dalej nie mam.... he he tako mnie to cieszy ze mam lub raczej bede mial wszystko wymienione:) a odmy trzeba czyscic:D:D Nie zrobi³e¶ go jeszcze, czy co¶ innego wyskoczy³o? tak wyskoczylo.... mechanik na chwile do szpitala.... A tak ogolnie to w silniku zrobila sie masakra.... mam nowy wal cala glowice zrobiona panewki nowe plus pierscienie... jeden tlok z korbowodem bo na starym obrocila sie panewa... wiec troche tam masakry sie zrobilo... przy okazji wymienilem kompletny rozrzad plus naponacz osprzetu... wlewam nowy olej ale syntetyk wiec koszty rosna:) No ale mia³e¶ drugi engine w piwnicy,wiêc troszkê koszty uci±³e¶ chyba. Przykra sprawa, zw³aszcza jak masz silnik w dobrym stanie. Gdyby brat nic nie poczu³ to po nastêpnych kilkunastu km móg³bym sobie nowego silnika szukaæ. to samo spotkalo mnie w niedziele... Zapchana odma ujechane 500m kupa dymu z wydechu i zdazylem lekko ruszyc i zjechac z krzyzowki i stanac na poboczu Niestety auto przez ostani czas bylo uzytkowane na krotkich trasach, w dodatku nie ruszane od 2 dni w te najwieksze mrozy, olej byl dobrej jakosci total quartz 9000.. dzis poszedl do mechanixa, wyplulo bagnetem troszkê doslownie minimalnie oleju reszta poszla w cylinder i nie wiadomo jeszcze gdzie bagnet suchy na wysokosci miarki... tylko teraz liczyc koszty ¦migam do roboty w jedn± stronê 25 km wiêc sprawa rozwi±zana. Co prawda wczoraj widzia³em trochê oleju obok odmy ale przez bagnet nic nie wypluwa. kiedy¶ te¿ miewa³em takie problemy,ale to jeszcze za czasów kiedy ¶miga³em na Lotosie kierwa ja jezdze na lotosie ja nie wiem czemu tak macie, w 2.0 jest jedna gruba odma, i nigdy jeszcze nie zamarzla mi i nic sie nie dzieje , nawet w najwieksze mrozy, ale olej to zawsze total polsyntetyk... zamarzaly i zatykaly sie odmy w silnikach z wlewem tym osobnym , ale w 1.8 czy 2.0 nie powinny Niestety dzisiaj i mój da³ Jad±c do roboty zatrzyma³em siê po kolesi na przystanku i spod maski zaczê³o siê kopciæ. Olej wywali³o chyba przez bagnet, bo pochlapany by³ ca³y silnik... Mas³a jak na ¶niadanie dla gwardii narodowej. Po czyszczeniu i zagrzaniu silnika ust±pi³o... Przynajmniej przyjecha³em do domu. zamarzaly i zatykaly sie odmy w silnikach z wlewem tym osobnym , ale w 1.8 czy 2.0 nie powinny Te¿ mi siê tak wydaje bo w pugu 1,6 z tym osobnym wlewem te¿ musowo musia³em czy¶ciæ a w xantii z 1,8 xu7jp nie mam tego problemu a pokonujê tak± sam± drogê do pracy. zale¿y o jakim 1,6 piszecie bo XU5JP ma identyczn± górê jak 1,8 XU7JP Któr± odmê wam zapycha najczê¶ciej? Bo ja dzisiaj wszystkie pozdejmowa³em i wszystkie s± dro¿ne. Pewnie ju¿ to mas³o sie rozpu¶ci³o, a ja po ojca dzwoni³em i auto holowa³em... Ale strze¿onego Pan Bóg strze¿e... http://moto.allegro.pl/it...eugeot_405.html tak mozna ³atwo kupic puga:) Nie¼le okazja m³ody jest bystry Jak woda w kiblu No w³±snie,ja w 1,6l tez tak mia³em poprostu zamarza odma ,bo kto to widzia³,wyprowadzac korek wlewu oleju na zewnatrz silnika,to wada konstrukcyjna której nie maja juz nowsze silniki z pe³nym wtryskiem,1,6l i 1,8l to wada konstrukcyjna której nie maja juz nowsze silniki z pe³nym wtryskiem,1,6l i 1,8l Nowsze tzn jakie? polifty na pelnej szprycy, te ktore maja filtr powietrza nad walkiem rozrzadu i tam tez wlew oleju.... polifty na pelnej szprycy, te ktore maja filtr powietrza nad walkiem rozrzadu i tam tez wlew oleju.... No to w³a¶nie co¶ takiego siedzi u mnie i wcale nie jest takie idealne wychodz± trzy wê¿e,jeden idzie do dolotu a dwa ³±cz± siê ze sob± i wchodz± z powrotem w silnik nad misk± olejow±. Zreszt± mo¿e co¶ o tym powiedzieæ Kitek bo ostatnio u niego te wê¿e zamarz³y w 2.0 to jest jeszcze lepiej rozwiazane, podejzewam ze zamarzajace odmy maja wiele wspolnego z zastosowanym olejem silnikowym, sam jezdze na total lub elf, zamiennie polsyntetyk i nigdy nawet maslo nie powstalo a o zamarznieciu to nawet mowy nie ma podejzewam ze zamarzajace odmy maja wiele wspolnego z zastosowanym olejem silnikowym Dok³adnie Zdarzy³o mi siê to kiedy¶ na Lotosie a na Totalu jest spokój Ja u¿ywam ELFa i dzi¶ za¶ czy¶ci³em odmê, bo zaros³a mas³em tylko jakiego elfa , pewnie mineralny, polsyntetyk nic takiego nie robi teraz mam competition sti 10w40 i jest ok ANDRIUBIKER, No niestety mineral Przy takich przebiegach to juz sie leje tylko minera³,szkoda sielnika na pólsyntetyk oooo, kolejna super teoria he he przecie¿ ELF rozlewa TOTAL polecam czasami jednak odwróciæ butelke i poczytaæ etykietke i jaka nowosc odkryles? pisalem wyzej ze zamiennie stosuje total lub elf, to jedna firma i jeden olej, choc ponoc total nieco lepszy... No a ja te¿ mam pó³syntetyk 10w40 ELFa a jednak mase³ko sie zrobi³o i dalej sie go troszke robi. To nie kolejna superteoria to prawda,jak wyzej to sobie stosuj sam takie prawdy he he a ja mam mineralny i jako¶ mas³o powsta³o tylko pod korkiem oleju bo samochód ostatnio ma³o co je¼dzi, odma mi nie zamarz³a ani razu wiêc jak to wyt³umaczyæ? Pó³syntetyk mo¿na laæ, gorzej by³oby z pe³nym syntetykiem... a ja mam takie pytanie: co to jest to mas³o o którym wszyscy gadaj±? Ostatnio zauwa¿y³em, ¿e mam ca³y silnik od strony pasa¿era zarzygany olejem i do¶æ sporo go wyla³o...mam zarzygane od góry do do³u i je¿eli jest na samej górze uwalony olejem to gdzie szukaæ wycieku? Raz jak pochodzi³ na mrozie, podczas wymiany p³ynu w ch³odnicy to potem co¶ strzeli³o ale to zdarzy³o sie tylklo raz..ma kto¶ jakies pomys³y? No to w³a¶nie ci odma zamarz³a, a mas³o to takie szaro bia³e siê zbiera pod korkiem i to w³a¶nie zamarza wty³umaczy³by mi kto¶ ³opatologicznie jak wyczy¶ciæ odmê? Dobra.... Systematyzuj±c - "mas³o" to parafina wytr±caj±ca siê z oleju, kiedy silnik pracuje w temperaturze poni¿ej nominalnej. To znaczy - je¶li warunki zewnêtrzne s± ekstremalne, albo silnik jest niedogrzany. Wiele zale¿y od w³a¶ciwego doboru termostatu - w 405 s± co najmniej trzy ró¿ne, o ro¿nych przedzia³ach temperaturowych pracy. Po drugie - w zimie, przy ci±g³ych niskich temperaturach dobrze jest czasami samochód "przegoniæ" - nie wy¿y³owaæ obroty i prêdko¶æ, tylko przejechaæ co najmniej 50-80 km w sposób ci±g³y, na w miarê równych obrotach w zakresie 2500 - 4000. Wygrzaæ silnik tak by jego temperatura pracy wynosi³a powy¿ej 80 stopni. Wtedy nie trzeba czy¶cic odmy, bo parafina siê powtórnie rozpu¶ci i rozprowadzi w oleju. A je¶li ju¿ trzeba czy¶ciæ - wyj±æ odmê z samochodu, jaka¶ wanienka i benzyna ekstrakcyjna, szmatka na patyku i babranina . Ale pierwsze co, to sprawdziæ temperaturê pracy silnika, je¶li nie osi±ga 84, 85 stopni, to mo¿na spróbowaæ najpierw wymieniæ termostat na "cieplejszy" No ja tam stosuje takie najprawdziwsze prawdy,zgodnie z instrukcja i dobrze na tym wychodze jak zwykle,a filozoeowanie o pólsyntetykach i syntetykach nic daje,moze tylko zwiekszys ha³as silnika i przyspieszyc jego zuzycie,nie wspomê juz o kosztach tych syntetyków, a lej sobie chlopie nawet superol jak chcesz i tyle, i na sile nie ucz ojca dzieci robic, a instrukcje to chyba od poloneza masz, bo w tej od 405 wyraznie jest pidane ze w naszych warunkach klimatycznych 10w40, jakos nie znalazlem jak dotad oleju mineralnego o takich parametrach he he.... Pó³syntetyk zwiêksza ha³as i zu¿ycie??Ciekawa teoria.Równie m±dra jak "la³em mineral raz, to na pó³syntetyk nie przejdê, bo mi siê silnik rozszczelni" - tak... Jak siê silnik na syfie trzyma tylko, to wymiana oleju na lepszy faktycznie mo¿e mu zaszkodziæ Tylko, ¿e takiemu silnikowi wszystko inne te¿ ju¿ szkodzi ;] 10w40, jakos nie znalazlem jak dotad oleju mineralnego o takich parametrach he he.... NESTE SUPER 10W-40 No tylko ,¿e ch³opie zauwa¿,¿e instrukcja podaje oleje do silników nowych i z ma³ym przebiegiem,a te sielniki peugotowskie maja juz dobre ponad 200tys,hehehe,czujesz probrem?????Teria bardzo stara jak silniki od peugeota,no chyba ze kto¶ ma takowy po kapitalnym remoncie,tu nie chodzi o ¿adne rozszczelnienie,zawsze sie smieje z tego waszego rozszczelnienia,nic tam na syfie ¿adnym siê nie trzyma,tylko luzy juz sa wieksze i rzadszy olej poprostu,nie wype³nia dobrze pracujacego silnika st±d stuki i ha³as,st±d szybsze zu¿ycie silnika.Od i ca³a teoria,ale chocia¿ wyt³umaczy³em,wszystkim co i jak:)he he dziekujemy Ci laskawco za wyjasnienia:-) , ale we wlasnym silniku to nawet selektol od ursusa c360 mozesz stosowac:-) , przebueg 200tys to na silniki xu ktore moga spokojnie i robia przebiegi po 800tys to jest pikus, a teoria ktora tu podajesz moze w polonezie i nnych duzych fiatach ma jakies uzasadnienie, w normalnych pugowych silnikach ABSOLUTNIE JEST BZDURA. i ja koncze tu swoje wywody, na temat olejow jest juz kilka tematow, a yu robi sie tylko OT Teoria jest prosta: Skoro oszczedzasz na dobrym oleju 20-30z³ raz czy dwa razy do roku i tak Ci szkoda to kup sobie rower albo bilet miesiêczny. Chcesz miec auto w nalezytym stanie zadbaj o dobre czê¶ci do niego, a nie made in china to predzej czy pó¼niej to sie zem¶ci. A jesli chodzi o mas³o to w³asnie widac jak ktos stosuje olej dobry jakosciowo i ma silnik w dobrym stanie to nie mia³ problemów, a Ci co oszczêdzaj± to w³a¶nie im to wysz³o, co pokaz±³o nam allegro i zajechane 405 co im silniki powywala³o. Zasada prosta: nie smarujesz nie jedziesz Najgorzej jak kto¶ sobie przypisuje teoriê do d³ugo¶ci przyrodzenia jak ¶wiat ¶wiatem przy ró¿nicy temperatur wytr±ca³a siê parafina z oleju, jest to zgodne z prawami fizyki, i twierdzenia ¿e dobry olej to parafina siê nie wytr±ci s± po prostu ¶mieszne, na dowód tego pisa³em ¿e 405 robione na rynek skandynawski by³y fabrycznie wyposa¿one w grza³kê odmy, co ¶wiadczy ¿e to siê mo¿e wytworzyæ w nowym poje¼dzie, wiêc gdzie tu Wasza teoria o wp³ywie zu¿ycia silnika ale najgorzej jak dwóch m±drych inaczej próbuje przekonaæ ca³± resztê Maciek STI, brawo! polaæ mu bo zaraz ludzie dojd± do wniosku,¿e s± sknerami i je¿d¿± na jakim¶ gównie bo maj± trochê mas³a pod korkiem.... Najgorzej jak kto¶ sobie przypisuje teoriê do d³ugo¶ci przyrodzenia jak ¶wiat ¶wiatem przy ró¿nicy temperatur wytr±ca³a siê parafina z oleju, jest to zgodne z prawami fizyki, i twierdzenia ¿e dobry olej to parafina siê nie wytr±ci s± po prostu ¶mieszne, na dowód tego pisa³em ¿e 405 robione na rynek skandynawski by³y fabrycznie wyposa¿one w grza³kê odmy, co ¶wiadczy ¿e to siê mo¿e wytworzyæ w nowym poje¼dzie, wiêc gdzie tu Wasza teoria o wp³ywie zu¿ycia silnika ale najgorzej jak dwóch m±drych inaczej próbuje przekonaæ ca³± resztê , czyli rozumiem Ty i sanczes:-) , jak Ci sie parafina wytraca to zacznij swieczki wyrabiac:-).... czyli wniosek specjalistow jest , ze mamy wszyscy na mineralnym jezdzic bo tak zdrowiej?....no gratuluje he he ANDRIUBIKER, ju¿ siê przekona³em ¿e do Ciebie ¿adne argumenty nie trafiaj±, dlatego siê stara³ nie bêdê, kapuchy bardzo dobrze to obja¶ni³ co to jest i dlaczego tak siê dzieje Dla twojej informacji je¿d¿ê na oleju 10W40, nie kupowany w markecie jak wiêkszo¶æ Elfów i te¿ mi odma zamarz³a w 2.0, który jak twierdzisz jest bardzo dobrze rozwi±zany pod tym k±tem wiêc swoje teorie mo¿esz mo¿esz dzieciom opowiadaæ Wychodz±c z za³o¿enia Maæku Twojego: Lepiej np kupiæ p³yn do ch³odnicy z TESCO ni¿ p³yn VALVOLINA mimo tego ze napisane jest na butelce ze temp zamarzania to -26st? Kazdy olej ma swoje parametry, mnie chodzi³o o to ze z dobrego oleju ta parafina bedzie sie pó¼niej wytr±caæ ani¿eli z tañszego Wychodz±c z za³o¿enia Maæku Twojego: Lepiej np kupiæ p³yn do ch³odnicy z TESCO ni¿ p³yn VALVOLINA Nie M³ody, ja tylko powiedzia³em ¿e oleje Elfa, które chwalicie nie s± wcale takie dobre czytaj ze zrozumieniem Czytam ze zrozumieniem. Ja jezdze tylk oi wy³±cznie na valvoline, kiedys na mobilu ale przesiad³em sie i jestem z valvolina bardzo zadowolony, co prawda tani nie jest, ale cos kosztem czegos. Tak samo porównujac p³yn do ch³odnicy to w³asnie ten drozszy bedzie mia³ warto¶ci blizej niz ten z tesco dajmy na to. I nie zarzucam CI nic tylko mowie o tym ze oleje tez maja swoje normy i przy pewnych olejach, parafina sie pozniej wytraca, i tak samo jest z p³ynem po¼niej zamar¼nie drozszy Dro¿szy to nie oznacza,¿e lepszy,M³ody,zreszta w czasach kiedy te silniki by³y produkowane,klasa sg,by³a najlepsz±,wiec i na taki olej silnik jest przystosowany,a czy mineralny czy semisyntetyczny,to juz sprawa indywidualna,w cieplejszych klimatach zalecany jest mineralny a w ch³odnijszych semi,wiec to tak na granicy,a najwazniejsze to jest to ,¿eby ten olej wogóle by³ w silniku,a reszta to szczegó³y,taka zabawa w drobiazgi |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||