ďťż
chomiki Wypadek na ul.Nowe Miasto/koło Gimnazjum Objazd autobusów przez rozkopane miasto? !!! TO MIASTO ZABIJA NAS !!! Strona Młodzików z Bzury - www.bzura.ozorkow.prv.pl K.S. TUR OZORKÓW sprzedam szaliki !!! Tylko 10 zł za sztukę! Policjanci ze Zgierza i Ozorkowa rozbili damsko-męski gang TUR Ozorków- Górnik Łęczyca USTAWKA Kibiców Poszukuję herbu Bzury Ozorków, piłka nożna turniej firm w pilke nozna w dnio ozorkowa. Co powiecie o budowie w OZORKOWIE toru do uprawiania 4 cross |
chomikiIstnieje duża szansa na remont kapitalny linii kolejowej Krośniewice - Ozorków wraz z remontem taboru i odbudową odcinka Ozorków Wąskotorowy - Ozorków Miasto.16 kwietnia odbyło się spotkanie władz samorządowych gmin przez które przebiega kolejka. Urząd Marszałkowski zobowiązał się wyasygnować na ten projekt około 30 mln zł. Byłaby to duża szansa na rozwój turystyki regionu i dla samego Ozorkowa. Planowane jest też uruchomienie pociagów w dni robocze. W uruchomienie kolejki od dawna bardzo zaangażowane jest Stowarzyszenie Kujawskich Kolei Wąskotorowych (ex.-Stow.Krośniewicko-Ozorkowskiej Kolei Wąsk.). Nawiasem mówiąc, szkoda, że w Stowarzyszeniu jest tylko dwóch mieszkańców Ozorkowa (w tym ja ), a przecież kolejka zawsze była mocno związana z tym miastem. Paradoksalnie grupa założycielska i władze wywodzą się ...z Głowna..., które to miasto nigdy nie miało własnej wąskotorówki, no cóż.... Wracając do tematu odbudowy. Problemem jest wkład własny gmin. Pieniądze pochodza z funduszy unijnych i jest on niezbędny. Stanowi jednak stosunkowo niewielki procent, a szansa jest niepowtarzalna. Przy okazji apel do władz miasta. W projekcie zostały mocno zawyżone koszty odbudowy. Z dwóch powodów. Po pierwsze w wyniku błędu - odcinek Oz.Wąsk.- Ozorków Miasto ma 1700m, a nie 3000m. Prawdopodobnie przez pomyłkę policzono cały odcinek Ozorków Wąsk.- Ozorków Centralny. Po drugie mocno zawyżone zostały koszty robocizny. Jako kolejarz z wykształcenia i z zawodu- stwierdzam,że dwukrotnie. Zatem koszt nie wyniósłby 6mln zł, tylko ok 2mln. Z tego wkład własny wyniósłby ok 200tys zł- to jednorazowy wkład, który jest wielokrotnie niższy niż np pieniądze jakie miasto wydaje co roku np. na opiekę społeczną. Cóż, czas pokaże czy gminy staną na wysokości zadania, czy jak zwykle okaże się, że tylko Polska B.... koszty zawyzone, bo przeciez ktos musi zarobic ale jaka jest w tym rola mieszkańców i w jakim celu jest skierowana do nas Twoja wypowiedz, informacyjnym czy oczekujesz pomocy? bo z tego co wyczytałem to My - mieszkańcy, nie mamy nic do powiedzenia jeżeli zauważyłeś błędy to najlepiej skieruj się z tym do urzędu miasta lub gminy ponieważ Oni będą mogli coś z tym zrobić, przeliczyć na nowo albo sam nie wiem (nie wiem na jakiej zasadzie to działa) jednak mam takie pytanie (jeżeli głupie to nie krzycz, po prostu się na temacie nie znam )... ponieważ podałeś że Oni wyliczyli przebudowę 3 kilometrów linii, ty uważasz że to 1.7km ale zastanawia mnie, bo ta kolejka ona sobie wystartuje z Ozorków Wąsk i dojedzie do Ozorków Miasto i gdzie zawróci? może oni wybudują dalej żeby jakąś krańcówkę zrobić i dlatego wyszło im 3 kilometry drugie o co się przyczepiam to koszty robocizny, potencjalnie nie możesz stwierdzić na oko ile wyjdą koszty bo być może uwzględnione zostały jakieś trudności przy przebudowie i dlatego wynosi ona 6mln a nie 2mln trzeba byłoby się po prostu zapoznać z całym przedsięwzięciem i tak jak na początku kieruje Cię wyżej niż na to forum, ponieważ nic tutaj nie zdziałasz z prostego powodu, nikt tutaj nie ma nic do powiedzenia oprócz "fajnie by było jak by była kolejka". mnie się wydaje ze fajna rzecz, sam bym się chętnie przejechał Już wyjaśniam. Tekst był głównie w celu informacyjnym. Kiedy we wrześniu ub. roku organizowane były przejazdy kolejki w relacji Krośniewice - Ozorków w ramach imprezy drezynowej "Kiwajka", frekwencja w Ozorkowie była dość mała (kilkanaście osób) mimo,ze przejazd był darmowy. Impreza co prawda była organizowana przez miasto Łęczyca i nasze Stowarzyszenie i skierowana była głównie dla mieszkańców Łęczycy i tam promowana (choć nie tylko), jednak to nie wyjaśnia braku zainteresowania np władz miasta u nas. W grudniu organizowaliśmy przejazd w relacji Krośniewice- Izbica Kujawska z okazji "Mikołajek". To był pierwszy pociąg jaki dotarł do Izbicy po ok 10 latach. Na stację przyszło wg naszych szacunków około 500 osób (!!!). Cała Izbica liczy tylko 2500 mieszkańców, Ozorków 20700... dysproporcja spora. Dlatego chyba potrzebna jest informacja na temat działalności KKD na naszym terenie. Miło by było również, gdyby znalazły się chętni do działalności w SKKW. Od razu uprzedzam, że nie są to (tylko) miłe spotkania towarzyskie, praca bywa ciężka- nieraz od świtu do nocy wycinanie krzaków, odkopywanie torów na przejazdach itp. Profitów nie ma żadnych, poza sporą satysfakcją A co do tego, że mieszkańcy nie mają nic do powiedzenia, cóż, nie żyjemy w Chinach Ludowych. Mieszkańcy zawsze mogą mieć coś do powiedzenia. Władze Ozorkowa od dawna chcą przeznaczyć korytarz komunikacyjny Ozorków Miasto - Ozorków Wąsk. na rozbudowę miejskich ulic. Tymczasem może jednak warto przywrócić poprzedni układ komunikacyjny i zintegrowany system transportowy tramwaj- kolej wąsk., tak jak było w latach 80-tych, tym bardziej,że sa plany uruchomienia ruchu w dni robocze na kolejce. Ulice mogą powstać z powodzeniem obok. Problem w tym,że kilku ludzi z "jakiegośtam" stowarzyszenia ma zbyt mała siłę sprawczą. Potrzebna jest akceptacja ogółu, żeby wpłynąć na władze lokalne. Co do pytania o "krańcówkę". Jeżeli skład pociągu nie jest tylko pojedynczym dwukierunkowym wagonem motorowym (taki też jest w Krośniewicach), tylko lokomotywa+wagony, to do zmiany kierunku jazdy potrzebuje toru w formie mijanki (lokomotywa objeżdża wagony). Taki układ istniał przy mleczarni przed likwidacją. Kwestia odbudowy... Temat kosztów odbudowy poruszyłem z powodu ich odstraszająco zawyżonej wartości i skierowane to było do władz miasta, może faktycznie forum, to nie miejsce na to. Trudności w odbudowie nie ma. Ba- na całej trasie jest podręcznikowe podtorze wraz z rowami odwadniającymi i tłuczniem- pozostałe, bo nieukończonej budowie tramwaju na Bugaj w 1989r. Wąskotorowa kolej turystyczna, to duża szansa promocji dla miasta. Przykłady można mnożyć: Gniezno,Żnin, Środa Wlkp, Rewal czy np. pobliski Rogów. Może warto aby Ozorków też zainteresował się ratowaniem kolejki, póki jest co ratować.... [ Dodano: Pią Kwi 24, 2009 09:11 ] |
||||
Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||