ďťż
chomiki
Manta Emperor 2 + głośniki Manta 5.1
Sprzedam głośniki LOGITECH S220 (czarne) NOWE TANIO
Dobór głośników + wzmacniacz do radia Sony CDX-GT20
Głośniki Infinity 4 sztuki oryginalne od Chryslera Voyagera
Jaka karta dzwiekowa pod glosniki 5.1 i tuner TV
głośniki blaupunkta JBL i GROUND ZERO..prosze o opinie
głosniki ALPINE DDC-R17H .. system odseparowany
Czy można do wzmacniacza 150W podłączyć głośnik 400W?
Głosniczek podszybie PEUGEOT 405 SRI
instalacja głosnikowa na przodzie (wersion po liftingu)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • szarlotka.pev.pl

  • chomiki

    mam radyjko panasonic 4x45w z przodu jakies glosniki chyba fabryczne. Chcialbym jakies glosiki na tylną półke założyć ale nie bardzo sie na tym znam a nie chce kupic jakiegoś gówna wiec prosze o jakies propozycje. Wiem ze i tak zajebiscie grac nie bedzie ale zeby cos tam cykało bo na tych co z przodu sa to troche za slabo. Jeszcze takie pytanie tam pod półką jest taka metalowa przegroda i sa miejsca na głosniki ale jakies bardzo małe chyba 13cm czy bez ciecia tego metalu elipsy 6x9 tam nie wejdą???


    na tylna polke nie kupuj zadnych glosnikow a pieniadze przeznacz na lepsze do przodu, odseparowane np helix blue
    a nie lepiej by było zarzucić na tyl jakies glosniki np sony xpolod????
    sony nie robi dobrego sprzetu. Najlepiej miec porzadne glosniki midbasowe w drzwiach i wysokotonowe na desce lub w slupkach, w koncu w przodzie sie prowadzi i tam powinien byc dzwiek a nie z tylu pasazerom. Polecam kupic porzadne glosniki do przodu.



    dziwke

    sony nie robi dobrego sprzetu. Wrecz przeciwnie, ale tylko high-end, bo wszelkie low-endy typu xshit sa jakosci porownywalnej do alfreda buszmena.
    pug405ref: juz poprawilem ze by nie bylo cenzury szybko pisalem i nawet nie patrzylem na poprawnosc
    High-End np.: Sony CDX-M7850 W tej cenie jedno z najlepszych radyjek na rynku.
    Middle-End np. wzmacniacze XM-4045 -bardzo przyjemne i niedrogie.
    Low-End np. cala seria Xplode i nizej.
    Ja polecam głośniczki Magnata. Nie drogi a konkretny sprzęt.
    Dźwięk dochodzący tylko z przodu a z całego samochodu z 4 głośników to jest kolosalna różnica. Jeżeli masz radyjko z wyjściem na 4 głośniki to polecam zamontowanie głośniczków z tyłu.
    Jeżeli twoje radio ma 45W na kanał to głośniczki powinieneś mieć dwa razy mocniejsze po 90W na głośnik. Najlepiej jakbyś w tylną półkę włożył 3-drożne głośniki (niskie średnie i wysokie tony w jednym głośniku)
    A co do kabli to w radiu musisz znaleźć wyjście pozostałych dwóch kanałów które nie używasz i poprowadzić 4 kable do tyłu.
    Pamiętaj że na każdy kanał z radia wychodzi + i - i jest różnica jak podepniesz głośniki.
    Nie jest to skomplikowane, ale po poprawnym podłączeniu delektujesz się czystym dźwiękiem Dolby Digital ;D

    Ja polecam głośniczki Magnata. Nie drogi a konkretny sprzęt.
    Rozumiem, ze mowisz o serii 'classic', bo inne to lipa.

    Dźwięk dochodzący tylko z przodu a z całego samochodu z 4 głośników to jest kolosalna różnica. Jeżeli masz radyjko z wyjściem na 4 głośniki to polecam zamontowanie głośniczków z tyłu.
    Oczywiscie masz racje, ale -pod warunkiem, ze ogladasz filmy lub pasazerowie z tylu sa wazniejsi niz wlasne odczucia. Scene tworzy sie z przodu a nie wokolo sluchacza.

    Jeżeli twoje radio ma 45W na kanał to głośniczki powinieneś mieć dwa razy mocniejsze po 90W na głośnik.
    To jakis bzdurny mit, bo mozesz kupic glosnik 90, ktory bedzie miekki i ladnie zagra na niskiej mocy, a mozesz tez kupic twarda 90, ktora musi byc trzymana 'za jaja', poza tym przy podanych przez producenta 45w max, cieszylbym sie uzyskujac 20w...

    Najlepiej jakbyś w tylną półkę włożył 3-drożne głośniki (niskie średnie i wysokie tony w jednym głośniku
    Moze od razu 30 drozne z pasmem rozpoczynajacym sie przy 10Hz, a konczacym sie na 30kHz... Jeszcze do tego w tylna polke. W koncu grunt to idea -nie wazne, czy przemyslana


    Nie jest to skomplikowane, ale po poprawnym podłączeniu delektujesz się czystym dźwiękiem Dolby Digital ;D

    Szczegolnie sluchajac mp3 lub przekodowanych na cd-a mp3

    Scene tworzy sie z przodu a nie wokolo sluchacza.

    Kocham to sranie na temat tej mitycznej sceny
    Podjade pewnie za pare miesiecy do zen'a winnerem i moze wtedy zrozumiesz pojecie sceny stworzonej za <1000zl
    Ja jak zdaze stworzyc moje "wymarzone" (takie serio wymarzone przekroczyloby wartosc puga wielokrotnie pewnie) audio, to tez bedzie <1000zl i tez bedzie tylko przod odseparowany + sub z tylu. No ale naprawde smieszy mnie to ciagle narzekanie, ze musi byc tylko z przodu - ja lubie jak z tylu mi tez cos gra (chociaz aktualnie w Indianie chodzi mi tylko przod,bo tyl nawet nie podlaczony i tez mi sie spodobalo )
    Mi przynajmniej odpowiada jak gra tylko przod. Z tylu to mozna miec suba conajwyzej, ale sa gusta i gusciki a o nich sie nie dyskutuje. Wiec i tak kazdy robi jak chce albo daje profesonalistom do zrobienia a oni tez dadza tylko przod, jesli ma byc tylko audio a nie video w samochodzie.
    Lubisz jak Ci cos gra z tylu, ale zestaw zrobisz tylko z przod + sub Wyglada na schizofrenie.
    Jesli mialoby dodatkowo grac z tylu moglbym sie w granicy <1000zl sie nie wyrobic. Jak zloze cos, to sie pochwale, bez nerwow ;]
    No oczywiście z mp3 to nie będziemy mieli dolby digital ;p bo tam tylko dwu kanałowy dzięk idzie ;p
    Ja za 500 zł kupiłem do auta mały zestawik magnata: wzmacniacz 4x90W z możliwością mostkowania 3 i 4 kanału w tubę, głośnik basowy 1000W (tyle to on na pewno nie ma ;p ale przynajmniej taką naklejkę ma na sobie) 25cm średnicy i 2x 200W (tak samo jak z basem) 3-drożne włożone w półkę. Wzmacniacz tylko był używany reszta nowiutka.

    Audio wali jak wściekłe przy 2/3 mocy w aucie pasażerowie z przodu mogą rozmawiać (krzyczeć do siebie) i nie usłyszą ich pasażerowie z tyłu ;p Bardzo czysty donośny dźwięk zagłuszający nie jedno car audio w okolicy
    Ja osobiście preferuje jak dźwięki dochodzą z tyłu auta
    P.S. moc podana na głośnikach to moc maksymalna, którą głośnik poczuje tylko raz a potem pozostanie tylko po nim nieprzyjemny zapach


    To jakis bzdurny mit, bo mozesz kupic glosnik 90, ktory bedzie miekki i ladnie zagra na niskiej mocy, a mozesz tez kupic twarda 90, ktora musi byc trzymana 'za jaja', poza tym przy podanych przez producenta 45w max, cieszylbym sie uzyskujac 20w...
    Tak samo kupując głośnik 90W cieszył bym się jeżeli w sinusie osiągnie on moc 40W.
    Producenci strasznie przekłamują z mocą maksymalną ich sprzętu. Nie posiadając sprzętu do mierzenia mocy nie sposób stwierdzić ile na prawdę audio ma mocy. Słychać to będzie dopiero po zamocowaniu sprzętu
    Chodziło mi o to aby nie kupić za słabego głośniczka którego cewka spaliła by się po dłuższym graniu na maksa. Powiedzmy że w sinusie moc głośnika powinna być dwa razy większa od wzmacniacza.
    Przy mocach podanych w sinusie nie ma żadnych twardych ani mocnych głośników, a to twoje rozumowanie o twardych i mocnych głośnikach wynika z tego jak rzetelni są producenci w ich opisach głośników. Miękka 90W prawdopodobnie ma w sinusie 20W a twarda może z 40W. Bo chyba o to tobie banita chodziło, czyż nie?
    Ja kupiłem dwudrożne Blaupunkt 16,5 cm za 100 PLN na Allegro. Ale miałem wrażenie że tam wchodza jakieś 17 cm, tylko nie ma takich w sprzedaży, o ile mi wiadomo.

    Nie licują się otwory, próbowałem z przejściówkami pod sklepem audio, ale żadna nie pasowała, więc trzeba pokombinować, żeby przynajmniej 3 śrubki trzymały, jak najmocniej do nadwozia. Ja zlicowałem 3 otory wąskimi śrubkami i ani drgną, same membrany pulsują. Oczywiście trzeba wyciąć otwory w przykrywce półki, tam też przykręciłem maskownice, do tej przykrywy. I jest OK.

    Z kablami było trochę zabawy, kwestia czasu.
    hehe wkretarka i kazdy głosnik bedzie sie trtzymał..
    taki maly poradnik audio, dobrze wyjasnione stosowanie glosnikow na tylnej półce
    http://www.vwgolf.pl/index.php?id=caraudio
    A ja mam głośniki w tylnej półce ale .... grają tylko i wyłącznie jak mam wyjęta skrzynkę basową (Hertz ES 300) i służa jako woofery bo są odcięte na wzmaku
    ja mam z tylu glosniki zebym dziur nie mial bo inaczej slysze zawór gazu
    Moim zdaniem twórca tej strony http://www.vwgolf.pl/index.php?id=caraudio na temat montaż systemów głośnikowych wprowadza w błąd czytelnika. Ze względów teoretycznych można by się zgodzić z opisem, jednak nie ma to rzadnego związku z praktcznym odsłuchem w samochodzie.

    NIE MONTUJEMY GŁOŚNIKÓW Z TYŁU PONIEWAŻ...

    - Montowane w półce cechują się bardzo słabą odpowiedzią impulsową (grają niedokładnie i bez dynamiki)

    Oczywiście jest to prawda, ze względu na to że głośniki pracują w obudowie o dużej objętości, i dzięki temu tracimy na impulsowośći. Pierwsza rzecz stosując dobry głośnik lub ewentulanie głośnik owalny, trzeba się liczyć z tym, że dany głośnik może być projektowany do pracy w tylnej półce w szczególności owal 6/9. Pamieajmy też że ma to również swoje olbrzymie zalety, taki głośnik cechuje się wtedy dużą skutecznością, gdyż mamy komorę rezonansowa jakim to jest bagażnik i dzięki temu dużą skuteczność , których to parametrów brzmieniowych nie da się osiągnąć w inny sposób z radyjka samochodoweo o mocy około 4*25w RMS. każdy kto słyszał nawet byle jaki głośnik w tylenej pólce wie, że niepotrzeba dostarczania dużej mocy do takich systemów a system już można odczuć, że pracuje...czy poprawnie kwestia duża głośnika i radioodtwarzacza.

    - Psują scenę dźwiękową (jak idziesz na koncert to stoisz twarzą do sceny a nie tyłem)

    Scena dźwiękowa i tak tylko w niewielkim stoponiu do nas dociera praktycznie my jej nie potrzebujemy, Gdyż za scene i jakość dźwięku i tak odpowiada nam system przedni na który zwracamy wielką uwagę. Więc w samochodzie to nie gra roli. Interesuja nas głownie niskie częstotliwośći, niskie częstotliwości mają długa fale więc my je odbieramy a wyższe pasmo częstotliwości tym bardziej jest ono podatne na przeszkody np. szyba samochodu.

    - Grają w sufit albo do ucha pasażera nadwerężając jego słuch (szkodzą)

    No z tym się trzeba liczyć więc jak mamy pasażerów z tyłu używamy fadera. To jest pewien minus. Krótko mówiąc owal dla pasażera z tyłu to nie jest dobre rozwiązanie

    - Elipsy nie potrafią odtwarzać dźwięku poprawnie (kształt membrany jest nieodpowiedni)

    Można powiedzieć że mówimy tu o poprawności ale głównie dotyczy to głośnika domowego, lub super instalacji audio w samochodzie. Do drzwi też by trzeba dobierac głośnik do danej objętości jakos nikt tego nie wylicza...bo to raczej bardzo trudna rzecz. Samochód to jest samochód, elipsa jest wręcz wskazana, gdyż możemy tańszym kosztem nagłośnić wnętrze samochodu, więc elipsa ma dużo zalet. Oczywiście można stosować głośniki okrągłe poprawnośc dźwięku będzie lepsza ale stracimy na skuteczności mówie tu o typowych 17cm. moim zdaniem pod względem jakości brzmienia najlepsze rozwiązanie na tylną półke(skutecznośc dobra, charakterystyka impulsowa też dobra), przy średnicy głośników 20cm sktecznośc będzie większa niż np. głośnika owalnego ale tracimy jeszcze więcej na charakterystyce impulsowej, więc lepiej też nie przesadzać. To co powiedziałęm to jest teoretyczne jeżeli chodzi o rozmiary głośników i charakterysyke impulsową. Dużo zależy od użytego głośnika jakimi to on się cechuje parametrami

    - Luźna uwag- to dresiarskie metody nagłaśniać auto od tyłu.

    Proszę mi pokazać sensowniejszą metode bez stosowania dodatkowych wzmacnaiczy i wytłumenia drzwi=ogromne koszty, i nie zawsze zadowolenie, gdyż zewnętrzne końcówki mocy wprowadzają olbrzymie straty na jakości dźwięku=słychać. Szczerze powiem poprawniej nagłośni się auto stsoując dobre głośniki dobre radyjko i odpowiednio zamontowane głośniki, bo nikt nie mówi o wzmacniaczach zewnętrznych które degradują dźwięk. Oczywiście drzwi to dobre rozwiązanie ale tylko wtedy kiedy sa poprawnie wytłumione. i zamonotwane są dobrej klasy głośniki wtedy wystarczyć nam może zasilanie głośników tylko z radyjka.

    - niepotrzebnie wydaje się na nie pieniądze które można by dodać do sumy na system przedni i kupić przód wyższej jakości.

    tylko co nam po przodzie wyższej jakości jak..zabraknie nam fundamentu basu - żeby to zagrało senswonie to znowu trzeba tłumić dokładnie drzwi a efekt wcale nie gwarantowany.
    Chodzi tu głównie o te niskie częstotliwości z którymi w samochodzie nie jest łatwo, a kwestia subwoofer to znowusię robia koszta od 1000zł może nie są to olbrzymie koszty ale komplet dobrych głośników owalnych kosztuje 300-400zł

    - W połączeniu z subwooferem powodują piekielny bałagan w dźwięku - psują dźwięk i kłócą się z subwooferem.

    Zgadzam się gdyż głośniki maja różne charakterystki impulsowe. Robi się klucha

    To są moje opinie pamiętajcie, fakt że dużo nagłaśniam aut i mogę się podzielić też jakimś doświadczeniem więc nikomu nie chce niczego narzucać, ale po prostu dużo rzeczy trzeba wyjaśnić bo zdanie tymu głośnik owalny jest zły i koniec wprowadza naprawdę w błąd
    podoba mi sie ta wypowiedz, jestem zupelnym laikiem w tych sprawach ale to chyba skumalem w koncu

    Pleksa ten pan ma racje... ale ja sie nei znam

    dodam tylko ze głosniki do montarzu w półke to głosniki typu "FREE AIR" i ma je w sprzedaży praktycznie kazdy liczący sie przedstawiociel CA.
    a ja mam na przodzie helixy .. z tylu lanzary midbasy hs64 i to napedza radyjko .. i gra extra... niepotzrebuje skrzyni i mam głosniki w tylnej pulce... wiec to kluci sie z zasadami CAR AUDIO tymbardziej ze niemam wytłumionych drzwi.. i narazie nie zamierzam tego robic... poprostu mi sie niechce a efekt dziekowy calosci jest jak dla mnie przecietnego maniaka CA naprawde swietny... i powiem wam ze te poradniki Car Audio sa dobre..ale gdy sie z nich bierze tylko to co chce sie dowiedziec.. i nie przejmowac sie całością.. ze musze miec tak jak tam jest napisane...kazde auto ma swoj dziwek.. nawet dwa takie same pugoloty... ciut inny materiał, pokrowce... moze lekko stukniety był... a to juz zmienia akustyke auta... a to znaczy ze ten sam zestaw głosnikow niebezie grał tak samo w dwoch z pozoru tych samych autach... i to znam z autopsji
    Odnosnie ostatniego akapitu -glosnik owalny spowoduje, ze bas slychac. Niestety nie bedzie go czuc, poza tym skutecznosc ponizej 50Hz jest zadna. Dlatego lepiej zainwestowac w dobra skrzynke. Mozna dobrze szukajac kupic nowy glosnik wysokiej klasy juz za 300zl (wyprzedaze powystawowe -nowki o 50% taniej) do tego wzmacniacz np jakis podstawowy u_dimension, dobre kable oporowe (likwiduja problemy ze znieksztalceniami na zewnetrzym wzmocnieniu) i mamy super system. To co opisujesz to po prostu tania budzetowka.
    Oj byś się zdziwił. i Zejdzie dośc nisko przez dużą objętość bagażnika. Wiadomo że nie zrobimy subwoofera do nogawek, ale gra to jak na warunki samochodowe dobrze.

    A ciekawe czy budżetowy subwoofer zejdzie nisko i z dobra kontrolą basu-jakością. Bo w praktyce jedno przeczy drugiemu. Ale wiesz trzeba też pod uwage brać to , że ja nie mówie o produktach powystawowych do których nie każdy ma dostęp, mówie o realiach.
    Najważniejszy dla jakości dźwięku jest system przedni a tył głównie dla uzupełnienia nizszych częśtotliwości. Więc nie mieszajmy z budżetówką.

    Najważniejszy dla jakości dźwięku jest system przedni a tył głównie dla uzupełnienia nizszych częśtotliwości egzakli... no chyab z ekupisz sinuslive z systemem 5,1 dolby za bagatela 12K... to sobie cuda zrobisz..
    Nie wydaje mi sie, zebym sie zdziwil, bo takie glosniki nie maja fizycznie mozliwosci zejsc ponizej 45Hz. Bagaznik zmienia tylko wykres skutecznosci dla danej czestotliwosci. Jestem pewien, ze uzywany subwoofer z uzywanym wzmacnaiczem (razem za 400zl) zagra o neibo lepiej niz jajka, a co do sprzetu powystawowego:

    1. http://essa.com.pl/ -z reguly tu sie zaopatruje
    2. http://audiocar.pl/promocje.htm -tu juz troche drozsze zabawki.
    banita to pokaż to swoje przewspaniała CA... daj wykresy z dB drugu... albo co...jakie osiągniecia z OFF-Soundu...

    banita to pokaż to swoje przewspaniała CA... daj wykresy z dB drugu... albo co...jakie osiągniecia z OFF-Soundu...

    Mialem napisac elaborat odnoszac sie do tego cytatu, ale doszedlem do wniosku, ze moj zaped misjonarski zniknal i to, czy ktos wykorzysta to, co napisalem, czy nie to juz jego wola.

    PS. Chyba jestem ignorantem, bo nei mam pojecia co to ten off-sound...
    No jeżeli chcemy uzyskać subsniczne wartości no to wiadomo że potrzebujemy suba. Ale wartości subsoniczne też nie są wskazane typu (drżenie różnych elementów w samochodzie napewno to na dłuższą mete jest męczące). Najlepiej żeby to był głośnik o odpowiednich parametrach ale w niedużej obudwie zamkniętej żeby zachować kompromis między niskimi częstotliwościami a charakterystyką impulsową. Mogę polecić np. głośnik INFINIty Ref-1050w do takiej konfiguracji.
    ->Banita co do tematu, że bagażnik zmienia skutecznośc głośnika w pewnej częstotliwości oczywiście się z tym zgadzam...ale popatrz każdy kto słucha muzyki w samochodzie słucha na korekcji, praktycznie nie ma osób które by słuchały w linii takich systemów czyli już mamy korekcje na samym radyjku...bo dobrze wiemy że muzyka bardziej audiofilska nie zagra w samochodzie dobrze.
    Czlowiek slyszy juz od 16Hz i to nie tylko za pomoca uszu, wiec subwoofer majacy w zamknietej obudowie wysoka skutecznosc w okolicy 38Hz naprawde fajnie uzupelnia dzwiek.

    http://www.szafirek.pl/in...d_pr,15745.html -mi sie udalo kupic nowy, na gwarancji za 300zl, wtedy gdy cena sklepowa oscylowala wokol 579zl.
    PLEKSA .. mam pytanie do ciebie .. i w sumie do wszystkich co troche nawet znaja sie na audio.. car audio..

    na dole jest foto ktore przedstawia koncowki do podłączenia w głosniku... ale od jakiegos czasu probuje odgadnac ktory to + a ktory - .. i niebardzo wiem, kiedys byly opisywane.. albo czerwone kropeczki. a tera nic... moze jakas podpowiedz:)


    "gruby " to plus "cienki" to minus zazwyczaj... a pod cyną sprawdzałes
    cyna jest firmowo i niechcialem jej ruszac .. a mialem juz kilka kompletow i zaden nieopisany.. pionierki lanzary, helixy , viewsonic...i nic... i napisz mi jeszcze co biega z tym podpisem??hm?

    gruby " to plus "cienki" to minus zazwyczaj

    potwierdzam

    ale jak byś na wszystkich głośnikach dał plus na cienką końcówkę to też git

    chodzi oto aby fazy głośników( wychylenie membran) były zgodne
    zgadza sie... najwazniejsze by wwszedzie + byl na tej samej koncowce..ale skoro jest konkretnie + i - to chce tak zrobic by byl + do + a - do -
    wtrace sie
    po co wogole glosniki z tylu? czy jak ogladacie telewizje to tez siedzicie tylem do telewizora? to wogole nie porozumienie
    najłatwiej sprawdzic gdzie jest + na głośniku podłączając do niego baterie paluszka 1,5 volta. Jeżeli membrana sie wychyla do przodu to mamy plus tam gdzie jest plus baterii podpiety, a jezeli do ją wsysa to na odwrot . Sprawdzone i nie ma co sie bac o glosnik

    po co wogole glosniki z tylu? czy jak ogladacie telewizje to tez siedzicie tylem do telewizora? to wogole nie porozumienie
    tak o ile jest to system conajmniej kwadrofoniczny... ta zasada "uszów słonia" dawno padała w CA...człowiek odbiera dzwiek nie tylko małżowiną uszną problem polega nie na tym by nie montować na tyle ale na tym by wiedzieć co zamontować
    i tu sie zgadzam z arsenem.. nie montowac byle czego byle bylo.. tylko z głowa.. skoro bagaznik jest skrzynią to mozna do niego dostosowac głosnik.. obliczajac litrowosci itp.. i głonik lub głosniki beda grały moze nie tak jak skrzynia w bagazniku..ale mogą z powodzeniem ją zastąpic
    Wg mnie mówienie ze montowanie z tyłu głośników to głupota, bzdura itd są bezsensowne. Jakoś dziwnym trafem w 405 montowano bodajże 8 głośników i trafiły nawet w tylne drzwi, i stosuje sie to dalej. Ja nie wyobrażam sobie by nie miec głośników w tylniej pólce. ja w zyciu bym sobie nie zawalił specjalnie bagażnika jakimis subami czy skrzyniami. Za tą kase suba mozna dostac dobrze grające 6x9 i efekt bedzie lepszy. Chcemy miec przyjemnośc z słuchania w środku auta czy nawalania tablicy rejestracyjnej o zderzak to musimy wybrac. Tyle w temacie. Stare dobre przysłowie: "Pan albo szpan"
    heh na forum .. laguny toczy sie podobny temat.. i tam wyszli z zalozenia ze najwazniejsze jest by bylo głosno , czyli montuja głosniki w tylna pulke i gdzie sie da.. bo.. jak napisali .. BLACHARY LECA NA GŁOSNE DISCO POLO I ALUFELGI.. a reszta jest niewazna.. czy masz głosniki za 50 czy za 500zł hehe ma byc głosno i alufelgi.. i na miasto

    BLACHARY LECA NA GŁOSNE DISCO POLO I ALUFELGI..
    sie uśmiałem
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mandragora32.opx.pl
  • ďťż
    Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl.