chomiki
Sterowanie radia przy kierownicy + inne radio
Ziemia pod trawniki, torf
Licznik postów
Urodziny Candelce :)
komputer IBM, palmtopa i płytę główną
Tekst "michałka" w "Shuotbox".
Diesel 1,9 wypycha powietrze z wlotu powietrza
Mały Problem Z Wydrukowaniem PLIKU JPG.
sprzedam LG KC910
Następny Log
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • janekx82.keep.pl

  • chomiki

    Pewnej nocy postawi³em samochód na dworze przez ca³± noc(na mrozie) i rano jak odpali³ to przez jakie¶ 30 metrów jak ruszy³em dymi³na bia³o- niebiesko co¶ takiego a pózniej wszystko ju¿ dobrze by³o.
    Jak s±dzicie co to mo¿e oznaczaæ? Co¶ mo¿e siê sta³o?

    Pozdrawiam


    zapowietrza sie ja i gomez405 mielismy takie przypadki. Obroty Ci nie faluja?
    Czy to siê jeszcze ponownie pojawi³o czy tylko raz tak by³o?
    ja dalej tak mam popieram zapowietrza sie



    Czy to siê jeszcze ponownie pojawi³o czy tylko raz tak by³o?

    sa dni ¿e sie nie zapowietrza, s± dni ¿e dymi a¿ bloku nie widaæ
    Tylko tak mam przy rannym odpaleniu jak jest zimno, a tak jest wszystko dobrze.

    Tylko tak mam przy rannym odpaleniu jak jest zimno, a tak jest wszystko dobrze.
    zapowietrza sie
    szukaj nieszczelno¶ci... na 90% nie znajdziesz ja szuka³em i sie podda³em stwierdzilem ze z tym da sie ¿yæ


    Tylko tak mam przy rannym odpaleniu jak jest zimno, a tak jest wszystko dobrze.
    zapowietrza sie
    szukaj nieszczelno¶ci... na 90% nie znajdziesz ja szuka³em i sie podda³em stwierdzilem ze z tym da sie ¿yæ

    otorz, nieprawda

    Nie ma az tak wielu miejsc w ktorych moze wystapic nieszczelnosc ...

    najlatwiejszym sposobem jest zamienianie fragmentow przewodow paliwowych takim przezroczystym i sprawdzanie czy nie leca bombelki, jak leca, to przechodzimy do dalszej czesci przewodow i tak powinien pojawic sie przedzial w ktorym zapowietrza sie uklad... u mnie byla to puszka z oryginalnym filtrem paliwa...

    teraz pojawil sie nowy, za filtrem jest taki czwornik i musze go przerobic

    u mnie byla to puszka z oryginalnym filtrem paliwa..

    masz przed czy po FL auto ?

    Nieszczelno¶ci powoduj±ce zapowietrzenie da sie zlokalizowac , miêdzy innymi sposobem podanym przez kolegê Levisa albo nape³niaj±c uk³ad barwinikiem który wsio pokaze.
    teraz pojawil sie nowy, za filtrem jest taki czwornik i musze go przerobic

    mo¿esz daæ fotke

    teraz pojawil sie nowy, za filtrem jest taki czwornik i musze go przerobic

    mo¿esz daæ fotke


    Oczywiscie. Opis Fotki:

    czerwona przerywana linia - gruby przewod paliwowy od "czwornika-dó³" do pompy biegnacy za nia

    zielony - gruby przewod idacy od filtra paliwa do "czwornika-dó³"

    zielony przerywany - cieniutki przewod idacy od "powrotu przewodow przelewowych do "czwornika-gory"

    czerwony przerywany - cienki przewod paliwowy od "czwornika-góry" do pompy paliwowej...

    Jak to dziala ? Niestety moge sie tylko domyslac, bo testowalem ten moj czwornik, a on moze byc walniety. U mnie dziala nastepujaco:

    podzielony jest na 2 sekcje : dol i gora...

    z dolu paliwo moze przejsc na gore, ale z gory na dol juz nie...

    na dole paliwo moze isc tylko w kierunku od filtra do pompy, w 2 strone nie chce isc...

    na gorze, paliwo chodzi w obie strony, lecz nie moze przejsc do sekcji dolnej...

    mam samochod PO FL z 1992 roku, z silnikiem 1.9 TD, intercooler na gorze, pompa bosch, turbina firmy KKK


    podejrzewam ze to gra razem z turbo

    podejrzewam ze to gra razem z turbo
    tez tak mysle, w wolnossacych tego nie ma na pompie i tego amortyzatora te¿ nie mam (przymocowany do przepustnicy i obudowy pompy)
    no wiecie co?tak siedzê i my¶lê czy to mo¿e byæ zapowietrzanie?-jako¶ mi to nie pasuje (moje zdanie)-jak ta sytuacja pojawia siê tylko przy zimnym silniku to bym podejrzewa³ co¶ innego, zapowietrzanie powoduje spadek mocy silnika,problemy z odpaleniem "na tyk",ale kopcenia to chyba nie,je¶li jest to silnik z turbo to mo¿e byæ wina turbiny,(zale¿y czy jest ubytek oleju)ale równie¿ mo¿na podejrzewaæ wiele innych rzeczy, np: wtryski,pompê ,ci¶nienie na t³okach,uszczelniacze trzonków zaworów,olej sp³ywa na t³oki

    [ Dodano: Wto Lut 27, 2007 2:22 pm ]

    o wiecie co?tak siedzê i my¶lê czy to mo¿e byæ zapowietrzanie?-jako¶ mi to nie pasuje (moje zdanie)-jak ta sytuacja pojawia siê tylko przy zimnym silniku

    silnik sie nagrzeje, paliwo zaci±gnie, przewody sie ciep³e zrobi± ( poszerz± sie delikatnie) i nieszczelno¶æ znika - taka moja teoria - mo¿e byæ b³êdna; po¼niej wszystko stygnie i powtetrze sobie wchodzi
    Kolor dymienia bia³o niebieski wskazuje na spalanie oleju w silniku wiec mozna by sprawdziæ cisnienie na garkach oraz sprawdziæ stan uszczelniaczy zaworowych oraz filtr paliwa i powietrza, a jak silnik odpala ³adnie to napewno nie zapowietrzanie siê uk³adu paliwowego.

    Kolor dymienia bia³o niebieski wskazuje na spalanie oleju w silniku wiec mozna by sprawdziæ cisnienie na garkach oraz sprawdziæ stan uszczelniaczy zaworowych oraz filtr paliwa i powietrza

    na taki dymi jak sie "prawdopodobnie" zapowietrza - choc kilkunastu mechanikow mowilo mi ze to zapowietrzenie jest
    cisnienie sprawdzane po za³o¿eniu wyremontowanej g³owicy (rozrzad sie urwa³) uszczelniacze w g³owicy nowe oleju nie bierze wiec skad dym ;> i nie zawsze sie to dzieje

    [ Dodano: Wto Lut 27, 2007 11:22 pm ]
    Spróbowa³ bym z barwnikiem w oleju napedowym powinno wykazac wsie nieszczelno¶ci bo faktycznie z tymi nieszczelno¶ciami w silniku z zap³onem samoczynnym to sa cholerne problemy a znale¶æ to tragedia jak sa ma³e. By³bym zapomnia³ barwnik do testu to anilina.
    Witam!
    Mialem podobny problem, czyli dymek, b±belki w ukladzie, nerówne obroty itp... Nie wiem, czy w silniku 1,8 jest cos takiego jak podgrzewacz paliwa (w 1,9 td mam go w bloku silika w dolnym prawym rogu patrzac od stony turbiny). Okaza³o siê, ¿e wlasnie w tym urz±dzonku uk³ad siê zapowietrza³. Omin±³em i jest O.K. Na t± chwile skutków ubocznych brak.
    podgrzewacz paliw skutkuje tylko poni¿ej -22*C,poniewa¿ to jest granica strat w³a¶ciwo¶ci ropy, a powy¿ej tej temperatury to on jest niepotrzebny, a tak w ogóle to on s³u¿y do rozpuszczenia parafin powsta³ych przewa¿nie na filtrze paliwa,sukces odpalenia silnika to ¶wieczki ¿arowe( tylko pierwsze sekundy pracy)dalej to mu nic nie potrzeba,A tak naprawdê jakby siê zapowietrza³ to by szarpa³ i gasn±³,i d³ugo by trzeba krêciæ
    kolega PRODI ma racje mia³em to samo , po obej¶ciu tego ta³tajstawa na krótko zapomnia³em o problemie
    poczytajcie to i wtedy te¿ dymi³ na niebiesko a oleju do teraz nie bie¿e
    http://www.peugeot405club.pl/viewtopic.php?t=2697

    po obej¶ciu tego ta³tajstawa na krótko zapomnia³em o problemie

    Czemu na krótko? Dzia³o siê co¶ po tym zabiegu? Do¶æ mie to interesuje bo niedawno od³±czy³em ten pier olnik i jeszcze nie wiem co sie mo¿e dziaæ pózniej
    artur2002 moze to poprostu woda z wilgotnego powietrza ktora ci sie osadza w ukladzie wydechowym norma w zimie...
    Generalnie jest tak:

    - podgrzewacz jest felernym miejscem, bo w nim zapowietrza sie uklad,
    - bez podgrzewacza, owszem silnik zapali duzo lepiej ( np montujac filtr przeplywowy),
    - kultura pracy silnika jednak znacznie spada, trzesie sie caly samochod, jakby poduszki silnika byly wywalone... Jak idzie przez podgrzewacz, to kultura jest znacznie lepsza,
    - jakie jest wyjscie ? na allegro widzialem podgrzewacze paliwa elektryczny i wodny:

    CLICK

    CLICK2

    zastanawiam sie nad wyborem
    Z wodnym podgrzewaczem chyba wiêcej zachodu ¿eby pod³±czyæ. Innej wiêkszej ró¿nicy siê nie dopatrujê.
    Ja mia³em za³o¿ony ten podgrzewacz elektryczny i powiem Ci tyle ¿e wola³bym za³o¿yæ ten drugi wodny . Z elektrycznym jest wiêcej zabawy z monta¿em musisz za³o¿yæ dodatkowy wy³±cznik , przeka¿nik , poprowadziæ przewód + be¿po¶rednio do akumulatora jednym s³owem du¿o zabawy . Z praktyki powiem ¿e ten podgrzewacz sprawdza siê tylko przy bardzo niskich temperaturach gdy¿ ma wbudowany wewnêtrzny termostat i ci±gle siê wy³±cza . Podgrzewacz wodny bêdzie podgrzewa³ ca³y czas po osi±gniêciu temperatury

    [ Dodano: Czw Mar 01, 2007 11:52 am ]
    Ja równiez bym za wodnym siê opowiada³.
    Fakt. Wodny faktycznie bêdzie lepiej spe³nia³ swoje zadanie. Bedzie trzeba pomy¶leæ o czym¶ takim.
    panowie a mo¿e tak po prostu silniczek siê nie dogrzewa i to jest przyczyn± ? zbiera siê du¿o wilgoci i potem dymi a¿ siê nie rozgrzeje, mo¿e trzeba brykê po prostu przegoniæ na d³u¿szej trasie by siê solidnie zagrza³a.
    Pewnej nocy postawi³em samochód na dworze przez ca³± noc(na mrozie) i rano jak odpali³ to przez jakie¶ 30 metrów jak ruszy³em dymi³na bia³o- niebiesko co¶ takiego a pózniej wszystko ju¿ dobrze by³o.
    Jak s±dzicie co to mo¿e oznaczaæ? Co¶ mo¿e siê sta³o?
    Tak napisa³ user zak³adaj±cy posta a taknapisa³ posta koloega udzielajacy odpowiedzi:

    panowie a mo¿e tak po prostu silniczek siê nie dogrzewa i to jest przyczyn± ? zbiera siê du¿o wilgoci i potem dymi a¿ siê nie rozgrzeje, mo¿e trzeba brykê po prostu przegoniæ na d³u¿szej trasie by siê solidnie zagrza³a

    Czyli ponawiam pro¶bê - Czytac posty a potem odpowiadac na nie tak sobie co wiem .

    Czyli ponawiam pro¶bê - Czytac posty a potem odpowiadac na nie tak sobie co wiem .
    Tak wiêc czytam.
    Przecie¿ nie mo¿na wykluczyæ wilgoci w uk³adzie wydechowym.
    Wilgoci wykluczyæ nie mo¿na, ale on napisa³ , ze dymi³o jak zapali³ i przejecha³ kilkadziesi±t metrów i usta³o , wiec twój post jak siê ma do tego co pytaj±cy napisa³???? Wiêc wed³ug Ciebie wilgoæ powoduje dymienie na bia³o-niebiesko z uk³adu wydechowego???
    Nie zak³adam nowego tematu bo by mia³ identyczny tytu³. Od pocz±tku silnik XUD9TE przebieg wg zegarów 215000km. Podczas rozruchu zimnego silnika jak to diesel pusci delikatn± chmurkê nie du¿±, podczas chodzenia na wolno biegu nie dymi wogóle, problem pojawia sie przy gwa³townym przyspieszeniu i wkrêceniu samochodu na obroty zostawia za sob± wielk± czarn± chmurê . Samochód przy tym ma swoj± moc i przyspieszenie nie s± odczuwalne ¿adne spadki mocy. Chcia³bym to wkoncu zrobiæ bo trochê wstyd jak trzeb gwa³townie przyspieszyæ i zostawia sie co¶ takiego (mo¿e jestem pedantem przy samochodzie ). Moje pytanie brzmi czy to wina uszczelniaczy na turbinie czy mo¿e koñcówki wtryskiwaczy lej±
    Shaggy, obstawiam wtryskiwacze, mo¿e nie wszystkie ale raczej na pewno który¶ leje, mia³em tak samo dawno temu w golfie, ale by³ ju¿ w takim stanie ¿e nie op³aca³o siê nic robiæ
    adgrabowski wymianie siê wówczas koñcówki jedna jest za oko³o 50z³/szt . Jescze poczekam na opinie innych
    wiadomo ¿e jak wymieniaæ to wszystkie ¿eby dwa razy nie robiæ tego samego, ale laæ mo¿e jedna nie koniecznie wszystkie na raz. Co do turbiny to siê na tym nie znam wiêc siê nie wypowiadam
    a mo¿e troszkê przesadzasz z t± chmur±, diesel zawsze bêdzie kopci³ przy gwa³townym przyspieszeniu.. popatrz sobie na inne ople i mercedesy jak kopc±..
    Noger jest naprawdê du¿a czarna chmura a¿ czasami wstyd mi . Znajomy ma Astre 1,7TD i wstyd przy nim jechaæ jego wogole nie dymi Mo¿e bym musia³ nakrêciæ film ¿eby pokazaæ
    no tak kolego bedzie kopci³ ale nie duzo wiem bo czasem patrze na inne nowe samochody to az czasami u nich ty³u nie widac tak dymia ale z tego co kolega pisze to wychodzi na konczace sie wtryski zreszta co szkodzi wyjac i sprawdzic turbina jak dla mnie odpada w 100% bo jesli by puszcza³y na niej uszczelniacze to raz ze spala³by duzo wiecej oleju a dwa ze dymi³by na niebiesko a nie na czarno niechce sie chwalic ale mój pug ma juz przejechane ponad 300ty¶ i dymi w miare w dzien nawet bez wiatru trudno zauwarzyc zeby zostawia³ chmure czarnego dymu wiem bo pare razy zdarza³o mi sie jechac za moim autem nawet jesli dostaje po garach ile mu fabryka da³a a do¶æ czesto mi sie to zdarza szczerze mówiac ja go wogule nie oszczedzam i czesto wskazówka obr. dochodzi mi do 3.5 , 4.0 ty¶ obrotów nawet bez przymusu wyprzedzania takze kolego wymontuj i sprawdz wtryski i bedziesz wszystko wiedzia³
    Jakby turbina byla walnieta to kopcilby na bialo/niebiesko.

    Jezeli masz konczace sie wtryskiwacze, to fakt moze zakopcic na czarno. Jednak to jest sterowane mechaniczne i jak chcesz miec walniecie to ropa musi sie przelac.

    Mozesz obrocic trzpien LDA tak, zeby precik wysuwal sie mniej, kopcenie zniknie ale moc tez
    levis nie chce utraty moc, lub d³awiæ silnika, mam wra¿enie ze wczesniej tak mocno nie kopci³ Je¿eli predko¶c obrotow± utrzymasz oko³o 3000rpm wówczas nie kopci tylko jak dostnie gwa³townie po garach
    jest to normalne zjawisko. Pamietaj, ze pompa sterowana jest mechanicznie. Wymien te koncowki wtryskiwaczy, dopiero pozniej bedziesz mogl cos dalej robic. Mozliwe, ze kat wyprzedzenia wtrysku jest zbyt pozny i nie dopala ropy... Ale to tylko takie gdybanie, a prawda jest taka, ze jak ma jechac to zanim turbinka sie rozkreci musi walnac dymka
    levis to wiem mam kontakt ze statkami wiec wiem jak dzia³a turbina tam najpierw tez jest walniêcie ale jako¶ na samochód to wg mnie za du¿o w przysz³ym tygodniu spotkam siê z woda1010, mo¿e co¶ wymy¶limy razem
    MOC = dymek , przerabialem to juz
    jak ustawilem fabrycznie, to praktycznie bez dymka, no ale koni malo...

    Nie ma co myslec, sprawdz wtryskiwacze, pewnie leja, ale wtedy tez wiecej by palil...
    levis no w³asnie nie pali wiecej a jak ju¿ to mo¿e ró¿nica 0,5-1l czyli nie wyczuwalna
    a ja powiem tak
    mam lale L1Ph1 i silniczek g8t760 - najprawdopodobniej zatkany wydech lub nieszczelny intercooler - efekt nie ma mocy jak± mieæ powinna -ponadto jak siê odpali³o to czasami zakopci³a na niebiesko bia³o - przejechanie pierwszych 200 metrów to zim± by³a zas³ona dymna po prostu i do tego ten efekt szarpania.
    wymieni³em filtr paliwa , koñcówki wtryskiwaczy i nadal siê nic nie poprawi³o a¿..............pewnego dnia przesta³a odpalaæ na dotyk i trzeba by³o pokrêciæ .
    amperomierz cêgowy w ³apê i okaza³o siê ze ¿adna ¶wieca juz nie pali - na dworzu oko³o -10 - zakup ¶wiec i wymiana - od tamtej pory z powrotem pali na dotyk nie kurzy nie kopci nie szarpie
    Wiêc we¼ cêgowy jaki¶ dorwij i zmierz pr±d pobierany przez ¶wiece. teraz zosta³o zrobiæ w niej jeden sworzeñ i porz±dek z turbin±.
    Shaggy dawaj na zlot do nas, to Ci wszystko zdiagnozuje
    levis peugeot roz³o¿ony i dopiero w czwartek bedê sk³adaæ , jeszcze do tego w tygodniu sie bronie, wiec ciê¿ko. Mo¿e w przysz³ym roku
    w jakim sensie rozlozony, co tam grzebiesz ? Ja w sierpniu bede rozkladal moj silnik na czynniki pierwsze
    levis wtryski id± na sprawdzenie, g³owica zrzucona i do planowania, uszczelnienia wszystkie, paski wszystkie oj du¿o roboty. Zastanawiam siê czy te¿ nie daæ gdzie¶ turbiny na sprawdzenie jak mam j± na wierzchu Najbardziej mnie rozbawi³o ¿e jeden wtryskiwacz by³ nie dokrêcony . Tuleje cylindrów w dobrym s± stanie i wiem ¿e g³owica dobra bo ju¿ sprawdzali szczelno¶æ
    no ale zamierzasz dotrzec gniazda i zawory ?
    U nas w silniku nie powinno byc tulei, bo mamy zeliwny blok.
    Uszczeleczke polecam GOETZA.
    Turbinke, hmm mogles sprawdzic czesciowo przed zdemontowaniem silnika - odlaczyc przewod od intercoolera, pocisnac troche gazu i zobaczyc, czy z powietrzem dmuchany jest takze olej w sporej ilosci...
    Jak juz zdjales to poruszaj wirnikiem i wybadaj luzy osiowe i wzdluzne... Zdaj relacje
    levis g³owicê odebra³em. Zap³aci³em 240 z³ za sprawdzenie, splanowanie, frezowanie oraz dotarcie zaworów i wymiana uszczelniaczy na nich. Piêknie siê ¶wieci jak nowa Wtryski w poniedzia³ek jadê zawie¶æ na sprawdzenie, t³oki ³adne bez w¿er, podejrzewam ¿e przebieg autentyczny. G³owicy nikt chyba nigdy nie zrzuca³ ile siê nawalczyli¶my z ni± to szok. Wirnik nie ma wyczuwalnych luzów, trochê oleju puszcza³ przez uszczelniacze do dolotu ale nie du¿o, widaæ delikatne ¶lady na ³opatkach wirnika od pracy. Narazie nie znalaz³em w szczecinie kogo¶ kto móg³ by mi j± sprawdziæ
    masz Garrett T2 czy KKK K14 ?
    levis we wtorek podjade do gara¿u i sprawdzê
    Panowie sprawdzi³em wtryskiwacze, wszystkie w 100% sprawne wiec trochê ul¿y³o Posk³adam ca³y samochód i zobaczymy jaki bêdzie dymek wówczas.
    Uda³o siê z³o¿yæ uff ul¿y³o, samochód nie dymi czyli prawdopodobnie przyczyn± by³y uszczelniacze zaworów a¿ ludzie dziwnie siê patrz± z nowych TDI ¿e ich kopci a mój nie
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mandragora32.opx.pl
  • 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl.