ďťż
chomiki
Internet - Ile za niego płacicie, i z czego korzystacie ?
do czego służy dodatkowy wlot powietrza
Jakieś kable nie wiem od czego
Czego brakuje wam w Ozorkowie ????
Od czego ten przewód w gaźniku ?
do czego służy ten moduł?
2 czujniki, który od czego ?
do czego to służy ?
Od czego ten przewód?
do czego ten bezpiecznik?
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • spoker-kasa.htw.pl

  • chomiki

    temat może i był szukałem, słabo mi poszło
    podobno jest od ciepłego powietrza ale po co ono i do czego jest potrzebne??

    już sobie zamówiłem na allegro aluminiowy przewód średnica 60mm koszt 17PLN + 11 wysyłka
    zamontuje "bo czegoś brakuje, i wydaje mi się że tam było"
    tylko mi brat wywalił bo była porwana i sterczało






    wydaje mi sie, ze stamdat zasysane jest cieple powietrze jak silnik jest zimny. Ale moge sie mylic...
    Nie ,LEVIS się nie mylisz , dobrze gadasz. OK.
    i mozesz na niej zrobic kilka otworów u mnie tak zawsze jest i nawet w instrukcji heynesa tez pokazane jest z kilkoma dziurami.


    ciekawe po co tak robisz? przeciez ta rura z kolektora wydechowego idzie do takiej puszki w ktorej jest klapka zadlaniajaca(dziala na zasadzue bimetalu) czyli automatycznie zamknieta jest jak jest cieplo a otwarta jak jest zimno....
    może wykarze sie brakiem wiedzy
    ale ja mam monowtrysk to znaczy ze chyba nie mam tam gaznika??

    rurka juz zamontowana
    ze 40 konikow przybedzie;-) fabryka tak wymyslila wiec tak powinno byc,bo to dla silnika najzdrowiej

    zgadza sie chlodniej na dolocie,ale jak jest juz silnik wygrzany,a jak zimny to lepiej jak jest mu cieplej i do tego wlasnie sluzy ta rura plus ta klapka....ale niech kazdy robi jak uwaza:-)
    jak jade 130/140kmh/h lub z 70/90kmh/h zaczne gwałtownie hamować to mi sie silnik dławi i gaśnie tylko ze mam taki wlot na grillu ktory sie łaczy z tą aluminiowa rurą ktora prowadzi do tego wlotu tam za silnikiem, ale jak rure zatkałem to mi nie dławiło silnika jak to naprawić zeby wszystko było ok i rura odetkana i mi nie przygasał ?

    probowałem tez w inny sposob po co mialem jezdzic i tracic benzyne , podłaczyłem kompresor dmuchnałem od przodu powietrzem w ten wlot ktory prowadzi do tej rury i auto zgasło o co w tym chodzi ? to chyba tak nie moze byc tak ?

    i faktycznie to dodaje mocy ? bo wywale rure i na 3 biegu mi wyciaga 110 to chyba teraz bedzie mocniejszy? i poleci wiecej? czy nie ?

    szybciej się rozgrzewa
    właśnie o to chodzi, aby silnik jak najszybciej uzyskał temperaturę właściwą do prawidłowej pracy, co za tym idzie, jak nie ma tej rury, silnik dłużej jest zimny i dłużej działa ssanie czyli więcej pali, jeśli mechanizm przełączający zimne/ciepłe powietrze działa poprawnie to nie ma co kombinować, można ewentualnie założyć ten przełącznik manualny jakie byłu stosowane w citroenach BX do 1990roku w tańszych modelach - wtedy sami decydujemy jakie powietrze dać.

    co do zakupu tej rury to pasuje od POLONEZA i kosztuje poniżej 10zł
    Witam Panów
    cóż prawdą jest, że im zimniejsze powietrze tym większa ilość (masa) ładunku w powietrza w jednostce objętości. Teorie, że po zdjęciu tej rury przybywa koni, kojarzą mi się z naklejką pewnej firmy audio na tylnej szybie pewnego Fiata. Taaak... ta naklejka też dodawała mocy...
    Jeśli chodzi o teorię: silniki benzynowe wolnossące potrzebuję temperatury powietrza ok 27 lub 37 oC (nie pamiętam dokładnie która to była wartość) po to jest ta przysłona (klapka) z bimetalem - by starać się utrzymać taką temperaturę. Proszę pamiętajcie, że to pary paliwa ulegają zapłonowi. Powietrze o wyższej temperaturze powoduje szybsze odparowanie kropel paliwa dostarczonych przez gaźnik/wtryskiwacz.
    Pamiętajcie też o tym że w gaźniku i wtrysku jednopunktowym, nim paliwo dotrze do cylindra musi pokonać kolektor dolotowy, czyli jego część osadzi się na ściankach. By ograniczyć to zjawisko kolektory ssące są podgrzewane.
    Wiem że niektórzy gazowcy mają swoje teorie co do wpływu tego mechanizmu na działanie instalacji LPG.

    Cóż to z naklejką to była ironia do "tuningowców"... Proszę przeczytaj uważniej - nie uważam, że takowa zwiększała moc.
    Tak jeździłem jakiś czas bez tej rury (przy wykonywaniu jakichś prac ściągłem i zapomniałem założyć - tylko dlatego) i cóż różnicy żadnej nie odczułem, ani ja ani dwie inne osoby jeżdżące tym samochodem z ponad 20 letnim doświadczeniem jako kierowcy. Cóż może to na mojego Puga nie działa
    Chroni się dolot - Tak - w 405 jest to naprawdę fajnie wykonane - powietrze tuż z wlotu. Mówiłem o wymaganej temp. uśrednijmy to ok 30oC. Pamiętasz starsze konstrukcje np. Polonezy do '94 i Fiaty 125 miały taką śmieszne wyjście z obudowy filtra, które zasysało powietrze znad rozgrzanego silnika. W takim rozwiązaniu temperatura zasysanego powietrza przekraczał wcześniej wspomnianą wartość.
    Jeśli chodzi o intercoolery to proszę podaj mi przykład auta wolnossącego z tą chłodnicą powetrza.

    W moim Pugu i w książce P405 Silniki Gaźnikowe - jest zdjęcie gdzie ta rura jest dziurkowana. Tego już za Chiny Ludowe nie potrafię sobie wytłumaczyć
    ja uważam że skoro jest fabrycznie to jest potrzebna, a taka dyskusja doprowadzi zaraz do stwierdzenia żeby zdjąć rurę, wlać ceramizer i inne nic nie dające dodatki i przybędzie nam tyle koni że szok, tylko moment obrotowy zostanie bez zmian
    zbynek, jak zwykle walisz truizmami - to że ciepły silnik ma zasysać zimne powietrze to sprawa oczywista. Chodzi o dolot powietrza.
    Natomiast na zimnym silniku niech sobie ciągnie cieplejsze - szybciej uzyska optymalną temperaturę pracy.
    Marny to tuning usuwanie rury, no chyba że lubisz na zimnym silniku do 6000 pociągnąć

    nie wiedziałem że ta rura wywoła taką dyskusję
    już zamontowana (allegro koszt 16PLN + wysyłka http://allegro.pl/item626...500mm_tani.html )
    dla mnie na zimę to zbawienie
    bardzo długo w mrozy przełączał sie na gaz (czasem 10-12KM)
    samochodu używam na krótkie jazdy do 15km (do pracy) (no i weekendy)
    więc każdy kilometr na gazie to oszczędność porównując cenę gazu i benzyny

    a allegro też są rzeczy nowe
    tak jak ta rurka
    prosto z fabryki

    zamontowałem rurke, mam zamiar zrobić w niej kilka otworów jak na instrukcji
    a czy lepiej byłoby bez niej? jeździłem tak dwa lata teraz zobaczymy jak będzie z rurką
    taka rura firmy gates koszt 15pln i w niej sie nie robi otworow, otwory sa juz na plastykowej rurze ,tej przed klapka a idaca z grila...fabryka wymyslila wiec ma byc, a co do tego ze nowsze juz jej nie mialy, owszem ale w zamian maja podgrzewana przepustnice

    ze pierwsze slyszysz to akurat nie swiadczy ze go nie ma, a czujnik jest do czego innego i to jest czyjnik IAT czyli temp zasysanego powietrza, a obejrzyj sobie kiedys przepustnice z polifta np 2.0 ikolektor ssacy i zastanow sie w jakim celu sa kanaly wodne i kolektorze ssacym ,laczace sie z kanalami wodnymi od glowicy?....jak juz ktos wyzej napisal ,fabryka wymyslila i lepiej fabryki nie poprawiac
    zbynek, przestań z tymi swoimi teoriami bo już się rzygać chce, modernizuj swój silnik i daj innym spokój, może wymodzisz coś a la Veyron i będziesz zadowolony a inni szczęśliwi że Cię nie będą musieli słuchać i czytać. Albo lepiej zatrudnij się w PSA jako doradca konstrukcyjny to wtedy wszyscy Cię posłuchają

    przyjedź na zlot, to wszyscy zobaczymy twój silnik i może nabierzemy respektu do tego co piszesz, wtedy zmienimy zdanie
    niestety musze sie zgodzic z przedmowca, bo pojecia nie masz o czym piszesz, kolektor jest plastykowy oczywiscie i ma kanaly wodne, ale gdybys to kiedykolwiek widzial na wlasne oczy to bzdur bys nie pisal , w nowszych silnikach zamiast podgrzewania zasysanego powietrza przez powietrze z koldktora wydechowego,poprzez ta rure i klapke, jest podgrzewana przepustnica i kolektor ssacy plynem chlodniczym , ktory w glowicy podgrzewa sie bardzo szybko, a czujnik IAT sluzy do tego aby komp mogl dozowac mieszanke paliwo -powietrze dynamicznie czyli z uwzglednieniem np cisnienia atmosferycznego predkosci pojazdu,temperatury itp, oczywiscie tu potrzebne jest dodatkowo sygnal z sondy lambda, czujnik temperatury plynu i MAP -to sa podstawowe czujniki, mowa oczywiscie o wtrysku z mapem a nie przeplywka....ale to info dla zadajacego pytanie w tym temacie, bo ty zbynek jestes jak widac niereformowalny i zdaje ci sie ze wiesz wszystko a reszta to debile, otoz wyobraz sobie ze niestety jest inaczej i ja skonczulem w tym temacie pisac, moim zdaniem sie wyczerpal i wlasviwie mozna go zamknac
    pezoot, popieram Cię całkowicie. I dzięki za poparcie

    szkoda ze żaden czujnik nie monitoruje gęstości szarych komórek w Twoim mózgu. Może wtedy przestałbyś pisać pierdoły.
    wiesz co ty jestes czlowieku chory psychicznie, wez sobie poczytaj te wlasne wypociny i moze wyciagniesz wnioski ,choc watpie w to szczerze, a tobie akurat swojej wiedzy przekazywac nie musze, bo jakos mi silnik bez jakichs wynalazkow ceramicznych swietnie funkcjonuje, a te kolektorki to chyba z resorakow wykrecales,mskoro nie zauwazyles kanalow wodnych....jak ktos ma dostep do ksiazki serwisowej czy co wy tam macie to wklejcie tu kolektor od np 2.0 ten plastykowy oczywiscie,i najlepiej zdjecie uszczelki kolektora ssacego ,wtedy ten od mechaniki resorakow zobaczy na wlasne galy jak to wyglada, ja juz tu wiecej nie odpowiadam chocby mi koles beczke seramizera na leb wylal, bo szlag trafia jak sie takiego typa czyta.....
    pezoot, on wziął kolektory od malucha i tam rzeczywiście nie ma kanałów wodnych

    ostatni moj post, ja nie wiem co ten tym zre ale z pewnoscia w aptece tego nie kupil ,chyba ze ceramizery sam pije, naprawde ,trzeba byc poprostu psychicznym zeby sobie jakas teprie wymyslec i do upadlego jej bronic....ja tez sie nie zgadzam z wieloma userami bez nickow ale jak sie nie ma racji to sie nie ma, a ten na maxa polowie polski chce wmowic ze jest jedynym ktory wie, a reszta nie widziala, nie mapojecia czym jezdzim,i nie umie nawet kola odkrecic....no masakra co za koles.....koniec ot , niech ktos z laski swej wklei te fotki o ktorych wczesnirj pisalem zeby ceramizerowi gebe zamknac...dziekuje
    a ja się dołączam i proszę również o zamknięcie tematu
    to kolektor aluminiowy, w plastykowym, pomiedzy kanalami wlotowymi powietrza jest kanal wodny o duzo mniejszej srednicy kolo 5mm, a uszczelki kolektora sa silikonowe i sa dwie na caly kolektor,nie wiem do czego pirownac ich ksztalt , troche wygladaja jak okulary...to tylko porownanie
    system BOSCH

    system MAGNETTI MARELLI
    a teraz zbynek spier...laj spać bo dobranocka już była...
    arsen to jest od 1.8 w 1.6 i 2.0jest podobny kolektor i dokladnie widac gdzie jest kanal wodny widoczny rowniez w uszczelce kolektora...temat sie wyczerpal....hej

    Do zbynek:
    to ja wreszcie przyjmij do wiadomosci, bo ty chlopie widzisz biale a mowisz ze jest czarne i wszystkim chcesz wmowic ze tak jest.....popatrz sobie na zdjecia, bo,niestety nie widziales tego na zywo nigdy i wyciagnij wnioski, chyba ze niewidomy jestes i piszesz z klawiatury brailem ,tylko po to by sie dowartosciowac....ale to przykre bo ci to nie eychodzi....praktyka z teoria nie zawsze idzie w parze a ty poprostu jestes teoretyk-gawedziarz, ja tez sie nie zgadzam co do szczegolnego traktowania arsena,ale to nie powod by mu racji nie przyznac by ja ma, a ty nie przyjmujesz zadnej krytyki i mimo ze cos ci sie udowodni to nadal przy swoim obstajesz, a to nie jest dobra meyoda....prawdziwy facet umie sie do bledy przyznac ot co....a ty wyznajesz zasade ze prawda jest tylko jedna ale pod warunkiem ze twoja! ogarnij sie chlopie troche....
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mandragora32.opx.pl
  • ďťż
    Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl.