ďťż
chomiki
Łączenie map w Corelu
iMAC czy coś innego?
Jaki map sensor ?
MAP SENSOR
Sensor map
Historyjka
Fujitsu Amilo L1310G Sklepowy-NOWY+programy orginalne
Wentylatory oraz temp. płynu chłodniczego
Urodziny Myhy
Jak to ładnie zrobić ??
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • cyklista.xlx.pl

  • chomiki

    Witam
    Czy ktoś wie jak można sprawdzić map sensor? Chociaż nie jestem pewien czy to faktycznie jest map sensor, chodzi mi o ten czujnik co jest przymocowany nad chłodnicą na blaszce mnie więcej na środku, dochodzi do niego cienki wężyk od kolektora dolotowego i trzy przewody elektryczne. Na pewno jest to jakiś czujnik podciśnienia, powiedzcie do czego on jest potrzebny i jakie mogą być skutki jego nieprawidłowej pracy? Silnik 1,6 pełen wtrysk Marelli. Na razie nie będę pisał co mi się nie podoba w pracy silnika aby niczego nie sugerować.


    Cześc to o czym mowisz to jest czujnik ssania.
    i zeby go sprawdzić musisz pojechać do warsztatu samochodowego zeby sprawdzlili go na OSCYLOSKOPIE. Jeśli coś znim bedze sie dziać to auto bedze gasło przy zmianach biegów bedze nim żócać itp.
    jest to czujnik ciśnienia czyli MAP sensor. Temat już był :
    http://www.peugeot405club...9&highlight=map
    Faktycznie to jest właśnie ten czujnik. czyli jest to map sensor.
    Oscyloskop mam tylko co z tego skoro nie wiem jakie przebiegi i na których przewodach powinny być. Szukałem tego po necie i nic nie znalazłem.


    na warsztacie bedą wiedzieli za sprawdzenie zapłacisz 10-20 zł ! i powiedzą wszystko co i jak !

    [ Dodano: Nie Lut 11, 2007 8:15 pm ]
    W download nic nie ma na ten temat, zresztą mam tą książkę i nie ma w niej wogule mojego układu wtryskowego.
    Byłem w serwisie peugeota nie autoryzowanym to fakt i nie potrafili się nawet z moim sterownikiem połączyć jakimś urządzeniem warsztatowym do pugów.
    Powiedzieli że mogą tylko kody migowe odczytać a ja im na to zeby się wypchaki bo kody to ja znam na pamięć.
    Na innym warsztacie chcieli 500zł za sprawdzenie całego układu i wprowadzenie zmian w nastawach jeżeli będzie taka potrzeba, maiło to trwać cały dzień bo próby robią na ciepłym i zimnym silniku. Niestety samego czujnika nie chcieli sprawdzić bo oni robią tylko kompleksowo. Mój silnik to prawdopodobnie XU5JP/Z
    to jakiś głupi ten warsztat 500 zł za sprawdzenie całego układu oni chyba oci... za 500 zł to mozesz mieć nową pełną elektryke ! kurcze jak bys poczekał to ja sie dowiem umnie na warsztacie jak tam powinno być w tym czujniku bo tez sprawdzałem ale było z nim wporządku. (jakie opory itd.) i Jutro napiszę
    dobra wielkie dzięki. Problem mój polega na tym ze, jak rozpędzę auto np. do 100km/h ( prędkość nie ma znaczenia) i popuszczę lekko gaz ( tak aby samochód ani nie przyspieszał ani nie zwalniał) to zaczyna szarpać i szarpie dopóki nie dodam lub nie ujmę gazu. Czyli silnik musi ciągnąc albo zwalniać aby chodził równo. No i przyspiesza gorzej, ciężej odpala jak jest ciepły (jak zimny to pali na dotyk chociaż nie zawsze) nie równe obroty biegu jałowego,ogólnie za niskie i przygasa tak jak by nie dostawał iskry co jakiś czas, silniczek krokowy wymieniony na nowy świece i przewody nowe. Tps sprawdzony sonda dobra, problem występuje na gazie i na benie. Nie ma tego tylko jak jest zimny i ssanie jeszcze się nie wyłączy.
    a jakie mobjawy?
    Jak sciagniesz wezyk to silnik slabo sie zbiera i jest mulasty, gasnie itd
    nie wstrzelilem sie, ciut za wczesnie, sprawdz wezyk czy jest szelny( moj byl pekniety od spodu tak ze dopieroj ak go sciagalem z map sensora to zauwazylem a mechanik tego nie znalazl, moze takze lac sie tam paliwo jak wtrysk leje i zatykac przewod no i zostaje jeszcze polaczenie elektr. brak styku pozdr
    kurcze teraz nie pamiętam, jak zdjołem wężyk czy jak wtyczkę to zgasł. Pamiętam że jak miałem ściągnięty wężyk i zatkany a wtyczka była podłączona to był mulasty.
    a z czego sciagales wezyk z map sensora czy z kolektora
    a niemasz od kogo pozyczyc czujnika na sprawdzenie ?
    a jeśli nie to podjedz na najblizszy szrot i spytaj czy mają taki czujnik weź go i zapytaj czy jak niebedzie pasowac to zwrócisz go i wtedy sprawdzisz czy to to
    ja tak zrobiłem ale moj działał
    wężyk ściągałem z map sensora.
    Mam drugi map sensor ale używany i nie wiem czy sprawny, jak go założyłem to silnik pracował troszkę lepiej albo po prostu inaczej, ale problem nie zniknął. Dlatego uznałem że drugi jest też nie w pełni sprawny.
    a resetowałeś kompa ??
    Tak jedyny błąd jaki pokazuje to uszkodzenie czujnika prędkości samochodu, ale to nie powinno chyba mieć znaczenia przy tych objawach.
    może miec !! bo przy odpowiednich predkościach mogą się właczać nastepujące czujniki !!
    a patrzyłóeś na czujnik połozenia przepistnicy ?
    Czujnik położenia przepustnicy jak pisałem wcześniej sprawny. Silnik gaśnie jak odłącze wtyczkę, a jak zdejmę wężyk i go zatkam palcem to nie gaśnie. A w ogóle to dzisiaj chodził jak rakieta i nic nie szarpało. Męczę się z tym od miesiąca bo raz szarpie przez kilka dni później jest dobrze jakiś czas i znowu źle.
    a wiesz co jeszcze zró zdejmij kostę z czujnika ta co jest na kolektorze dolotowym i zobacz czy bedzie różnica !!
    Ale ja na kolektorze nie mam żadnego czujnika?
    Mam tylko na obudowie przepustnicy czujnik położenia przepustnicy, ogrzewanie obudowy przepustnicy i termistor ilości zasysanego powietrza.
    Właśnie tego termistora nie sprawdzałem czy on może dawać takie objawy?
    Jak go sprawdzić? Dzisiaj znowu zaczął szarpać.
    a tu masz wszystko jak zmierzyć map czy jest dobry

    czyli między 3 a masą masz +5V a między 1 a 2 od 0,1 do około 5V w zależności od podciśnienia w kolektorze czyli w momencie włączenia zapłonu około 4,6, po uruchomieniu na wolnych obrotach koło 1,5 a przy wciśniętym gazie do dechy koło 4,5
    Tu nie trzeba oscyloskopu bo map sensor działa podobnie jak tps (czujnik położenia przepustnicy) chodzi o sygnał wyjściowy nie budowe !!


    [ Dodano: Nie Lut 18, 2007 12:52 pm ]
    Kolego Peugeot 405 ogromnie dziękuje za informacje to jest to czego szukałem i jutro w pracy sprawdzę map sensor. Co do tps sprawdzałem omomierzem i oporność dość równomiernie się zmienia w zależności od położenia przepustnicy dlatego napisałem że sprawny jutro wieczorem podam dokładne wartości. Jak sprawdzić sondę ja sprawdzałem woltomierzem i wartości zmieniają się cyklicznie od 0 do 1V z tym że na 0 i na 1V wskazanie zatrzymuje się na około 7 do 10 sekund. Podłączając oscyloskop uzyskałem przebieg zbliżony do sinusoidy.
    Z jakiego programu są te zrzuty ekranowe które wkleiłeś do swojego posta i skąd można ten programik zdobyć? Jeszcze raz dzięki za pomoc.
    autodata !! Można ją kupić ale proponuje legalny zakup trochę kosztuje ale za to nikt się nie doczepi odradzam allegro bo tam sprzedaja ale nie legalne wesje chyba że ktoś zaoferuje legal.
    Dzięki, a co z sondą? Czy może się zawieszać na 0 i na 1V czy to znak ze jest uszkodzona?
    Mam tak od roku robiąc przegląd przy badaniu spalin wyszło że spaliny ( wartości wszystkich parametrów) są o wiele za wysokie a za chwilę dużo za niskie aż silnik przygasa i znowu wszystko idzie na maxa. Diagnosta powiedział że coś dzieje się z silnikiem i to wszystko. W serwisie o którym pisałem wcześniej powiedzieli ze jak oscyluje to sonda dobra a zatrzymuje sie bo widocznie taki jest skład mieszanki.
    Właśnie w innym temacie przeczytałem że emulacja sondy na gazie powinna być ustawiona na emulację masy, może u mnie jest ustawiona inaczej? Faktem jest że te problemy zaczęły się gdzieś po czterech miesiącach od zamontowania gazu. Ciekawe czy mój sterownik (BRC blitz) gazu ma taką opcję emulacji masy?
    w peugeotach, citroenach bez obd2 musi być ustawiona emulacja masy na gazie bo komputer się bedzie uczył od gazu i np: ciężko będzie odpalał, nierówno pracował na benzynie bo na gazie ok. co do sądy na podwyższonych obrotach na benzynie sąda powinna wmiare szybko zmieniać swoje napięcie od około 0 do około 1 volta nie powinna się dłużej zatrzymywać( na gazie może wolniej pracować bo silnik krokowy może mieć ustawioną opcje wolnego korygowania dawki gazu-zależne od centrali sterującej, /BRC chyba nie ma takiej opcji ale lcs, bingo, maxi lambda, itd mają), powinna oscylować w tym zakresie bo gdy ma około 0,45 do 0,5 paru Volt to skład mieszanki jest idealny dlatego ona musi szybko latać sobie od 0 do 1. sprawdź na benzynie jak jest bo na gazie może inaczej chodzić jeśkli masz źle wyrekulowany gaz i komputer gazowy. Jest jeszcze jedna rzecz, zobacz co pokazuje sąda jak jest samochód zimny najlepiej rano czy przypadkiem nie wyskakuje powyżej 1v np 1,5 do 2 v a z biegiem czasu(rozgrzewania) spada i zaczyna pracować normalnie?? na wolnych obrotach sąda powinna też oscylować od ubogiej do bogatej ale nie aż tak szybko i też nie powinn się zatrzymywać dłużej ani na 0 ani na 1 V. Mozesz zrobić tak, ściągnoć na noc kleme minusową(reset kompa), rano założyć ją odpalić na benzynie i pojeździć z pare dni tylko na benzynie i zaobserwować co się dzieje, czy objawy znikną czy nie ?? jesli znikna to masz źle gaz wyregulowany lub/i centrale sterująca gazem a jeśli nie to pewnie któryś z czujników ci siadł lub siada powoli i źle pokazuje parametry pracy silnika !! A ile masz km przejechane ?? Boschowskie sądy niby 150 tyś. wytrzymuja. Moja boscha wytrzymała około 280-290 tys km. bo jak miał niecałe 100 tys przebiegu to został zagazowany i dlatego tyle wytrzymała !! A jak bedziesz wymieniał sąde to najlepiej orginał boscha albo odpowiednik NGK-NTK japoński orginał stosowany w japońskich samochodach bo wszystkie inne sądy w szególności te tanie mogą nawet nie wytrzymać kilkuminutowej pracy !!
    Jutro od rana zacznę sprawdzanie i wieczorem podam co mi wyszło. to zacinanie sondy to jest na benzynie na gazie nie sprawdzałem. Czytałem instrukcję do centralki gazowej i emulację można ustawić na stałą (jest to jakiś uśredniony stły sygnał ) lub na zmienną i wtedy można potencjometrem doregulować w jaki sposób ma zmieniać się sygnał. Niestety nic nie pisze o emulacji masy chyba nie ma takiej opcji. Auto ma teraz 184 tyś przy 125 tyś zostało zagazowane, a problemy pojawiły się gdzieś po 30- 40 tyś jazdy na gazie.

    [ Dodano: Pon Lut 19, 2007 10:14 pm ]
    Jak zimny samochów to jest opuźnienie odczytu sądy i prawidłowo pokazuje 0,47, ale później że stoi na bogatej to jest źle, tak nie może być, sprawdź jeszcze stan filtra powietrza bo może być mocno zabrudzony i dostaje za mało powietrza a komputer nie potrafi tak nisko skrócić czasów wtrysków. A jak sąda zachowuje się na podwyższonych obrotach na luzie około 2500-3000 czy też stoi na bogatej czy oscyluje sobie od ok. 0 do ok. 1 Volta?? Falowanie na gazie może być ale na benzynie niee !! Sąda nowa orginał to chyba od 250 do 350 zł boscha nie pamiętam dokładnie !! Może być też że sąda jest słabo zmasowana ( bodajrze czarny jest sygnałowy, a szary masa-trzeba by go było do masy dokręcić) ale to raczej mniej prawdopodobne !!
    Na podwyższonych obrotach to samo, w momencie dodawania gazu na chwilkę spada do 0.2 i od razu z powrotem na 0.8 i oscyluje w górnych granicach. Filtr powietrza ma przejechane 8 tyś ale sprawdzę wydech jest zmasowany do karoserii, dzisiaj podłącze do masy jeszcze szary przewód i zobaczę co będzie się działo. Dzwoniłem do sklepu i sondy mają po 100zł cztero przewodowe jakieś oryginalne francuskie ale jak pisałeś to może być jakaś kicha.
    za 100 zł sąde to lepiej nie kupuj !! Tylko orginał boscha ewentualnie japońską NGK NTK która jest tańsza lub w podobnej cenie bo reszta to jedne wielkie gu... !!! Wygląda na to że ci sąda padła, zobacz czy na gazie na wyższych obrotach też stoi na bogatej czy pracuje w swoim zakresie ?? ( jak na gasie jest O.K. to sterownik benzyny wysyła za duże czasy wtrysków i się silniczek benzyną zalewa) !! Stawiał bym jednak na sąde lambda !!
    Dzisiaj w pracy był zapiernicz i nie miałem czasu grzebać, spróbuje jutro. Też myśle ze jednak sonda poszła w . Tylko sonda sondom ale ciężkie odpalanie to na pewno nie od tego i szarpanie silnikiem też raczej nie. Jeszcze gdyby tylko na benzynie to bym się zgodził ale na gazie nie ma takiej możliwości bo jak odepnę ten bajer co reguluje ilość podawanego gazu w zależności od sygnału z sondy i wyreguluje mieszankę ręcznie registrem na wężu ( tak jak w instalkach pierwszej generacji) to tak samo szarpie, a wtedy sonda nie ma nic do gadania. Chyba że sonda oprócz czasu wtrysku wpływała by jeszcze na coś ( np. zapłon). Jutro jeszcze posprawdzam i do czasu kiedy nie kupię nowej sondy nic więcej nie wymyślę.

    [ Dodano: Czw Lut 22, 2007 9:58 pm ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mandragora32.opx.pl
  • ďťż
    Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl.