ďťż
chomiki
[C++ Builder] "znikające MAIN MENU " :(
[C++ Builder] Rysowanie figur geometrycznych
[C++ Builder] Wyznaczenie wspołrzędnych X, Y na podstawie od
[C++ Builder] Mam prośbę >>>
Czy 256mb SDRAM 133 pójdzie na płycie która obsługuje...
[delphi]Obsługa "wielowyjątkowa"
[C++ Builder] Canvas w Builderze- jak wczytywac współrzędne
Gdzie na siłownie w Ozo
Nokia N70
Problem z nawiewem?!
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • therasmus.pev.pl

  • chomiki

    Szukam jakies rady w sprawie obsługi zdarzeń dla przemieszczania komponentu (obiektu) na FORM1 za pomocą 3 zdarzeń (w kolejności):
    -OnMouseDown
    -OnMouseMove
    -OnMouseUp
    Chodzi mi o programową obsługe zdarzenia (składającego sie z tych trzech powyzszych), którego celem byłoby przemieszczenie obiektu na FORM1 i zczytanie jego zmiany położenia (współrzędnych XY). Innymi słowy jak powinien wyglądać program żródłowy???? ( jakie pętle, funkcje..)

    Z góry dziękuję za pomoc-->>Bardzo mi zależy na jakis radach


    Zadnych petli.
    Zrob sobie zmienna globalna, ale znana tylko w tym jednym unicie, zmienna niech bedzie logiczna /BOOL czy boolean, nie wiem jak jest w c/c++/.

    W OnMouseDown tego kompunentu ustawiasz ta zmienna na true a przy OnMouseUp na false.
    W OnMouseMove sprawdzasz czy Twoja zmienna jest na true, jesli jest, to wykonujesz procedurke przemieszczenia komponentu.
    Aha, w OnMouseDown zapisz sobie, tez do zmiennych znanych w calym unicie pozycje X i Y na tym komponencie.
    Potem w OnMouseMove ustawiasz pozycje tego komponentu, odejmujac od X i Y te X i Y ktore zapamietalas /chodzi mi o to, ze najpierw musisz sie dowiedziec w ktorym miejscu komponentu kliknelas, zapamietujesz to sobie, i potem przy przenoszeniu ustawiasz pozycje komponentu na pozycje myszy minus te piksele ktore naleza do komponentu/.

    Mysle ze jasne.

    Na 4p byl artykulik o przenoszeniu okien a'la winamp.

    Jest jeszcze sposob czysto okienkowy, korzystasz z komunikatow. Jak chcesz, to Ci go podam - jest o wiele prostszy, 2 linijki kodu, lecz jest jedno ale. Komponent musi miec uchwyt /Handle/, a ponadto jezeli uzytkownik bedzie mial ustawione pokazywanie ramki przy przenoszeniu okna, to zobaczysz rameczke 'klocka' poczas jego przenoszenia.

    Bo komponenty to przewaznie tez okna.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mandragora32.opx.pl
  • ďťż
    Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl.