ďťż
chomiki
jaki regulator do tego alternatora LRA 471- 12V/55A
wymiana alternatora na VALEO 13N159 lub 13N120 w 405 1.6-92
jak i gdzie sprawdzić ładowanie alternatora + pytanie o akku
Alternator padł - moja wczorajsza przygoda.
[HTML] Alternatywa dla ramek
Jak rozebrać alternator bosh?
łożysko alternatora valeo
temperatura alternatora
lampka od alternatora ?
ALTERNATOR HELP ME !! :)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • maiyah.xlx.pl

  • chomiki

    Witajcie.
    Dzis jadąc moim krążownikiem nagle usłyszałem jakieś dziwne dźwięki z pod maski, tak jakby coś o coś tarło. Puki zahamowałem poczułem spaleniznę. Po tym wszystkim otworzyłem maskę i tam tak sobie śmierdziało. Po tym wszystkim kontrolka ładowanie działa odwrotnie niż powinna tzn na niskich obrotach nie pali sie ale proporcjonalnie do obrotów silnika zaczyna coraz jaśniej świecić.

    Co ciekawsze ładowanie nie uległo zmianie.

    Jak myślicie czy to alternator czy może jakiś przekaźnik? Na razie nie rozbierałem alternatora.


    stawiam na diodę, podobnie miałem w skodzie favorit. Ładowanie może się nie zmieni znacznie, ale prostownicza dioda daje Ci prąd stały. a jak jedna padnie jest nieco zmienny, a to może uszkodzić akumulator i elektrykę...Jeśli się mylę nich ktoś mnie poprawi. A zastanawia mnie skąd zapach spalenizny? Może się zatarł? przegrzał?(alternator)

    Co ciekawsze ładowanie nie uległo zmianie. Czyli sprawdziłes miernikiem mam rozumieć
    Skoro ta to zdejmij pasek i sprawdź czy nie ma luzu na łozyskach alternatora to jest 5 minut roboty wprawdzie bardziej obstawł bym diody że poszly sie paść
    Tylko skąd te dzwięki wirnik obtarł a potem poszły diody


    NO wiec wlasnie, dzwiekow bylo cale pol minuty no moze ciut wiecej tak jakby cos tam wpadlo i sie przemililo uszkadzajac co nieco w alternatorze. Teraz chodzi cicho i nie nie halasuje w nim, no tylko ta kontrolka wskazuje ze gdzies zonk. Ladowanie mierzylem i jest w normie
    Witam!

    Mam podobny problem z alternatorem.. tzn. czasami po przekręceniu kluczyka kontrolka ładowania nie zapala się... ładowanie jest trochę za słabe 13,5 na biegu jałowym przy wyłączonych światłach i wentylatorze. Ostatnio doszły nowe objawy.... Alternator zaczął piszczeć i nagrzewać się... Mam pytanie? Czy jak wymienię łożyska i szczotki to ładowanie będzie ok? Czy powinienem jeszcze coś wymieniać?
    jarecki, identycznie miałem w maluchu, najpierw smród potem im wieksze obroty to kontrolka jasniała, przyczyna były diody, dokładnie jedna... tylko że ja nie miałem efektów dxwiękowych... jaki masz ten alternator?

    Dzidzia_2, jak piszczy i grzeje to raczej łożyska

    ... jaki masz ten alternator?

    A ile jest rodzai alternatorów?? Jutro gada wyciągnę i zrobie foto i przy okazji go rozmontuje na kawałki
    mitsubishi, bosch, parise cos tam i chyba valeo
    To coś mi się kojarzy że valeo
    Paris Rhone to obecne Valeo,
    Jutro bede widzial na bank co tam siedzi.

    Myslicie ze wystarczy wymienic diody?
    albo kumutator
    Altek nie ma kumutatora.
    A co ma
    Pierscienie slizgowe co nie zmienia faktu że potocznie nazywane są kumutatorami
    Kumutator to jednak coś diametralnie innego niz pierścienie ślizgowe. I do czego innego służą pierścienie i do czego innego kumutator.
    troszke prostujac - kOmutatorami, ale pierscienie slizgowe to nie komutator.
    Wirnik alternatora ma tylko jedno uzwojenie wzbudzajace. Komutator obsluguje wirnik z kilkoma lub kilkunastoma uzwojeniami. Inna budowa, inne dzialanie.
    Wreszcie jakaś fachowa wiedza bo w tych googlach to nic nie można znaleść
    NO i jedyne oznaczenia jakie wypatrzylem na alternatorze to napis HELLA


    NO i jedyne oznaczenia jakie wypatrzylem na alternatorze to napis HELLA


    Wiec masz wmontowany jakiś zamiennik. Tutaj coś o firmie Hella: http://www.hella.com/prod..._Generators.jsp

    Poszukaj coś na Allegro
    Tez mysle, ze juz miales podmieniany alterek.
    W pugach byly montowane Mitsubishi, Valeo i Bosch. Modeli do cholery i ciut ciut.
    Najlepiej poszukac po VIN'ie w Laserze.
    NO dzieki chlopaki, chyba go wykrece i pojade na szrotowisko w celach poszukiwaniach jakiegos sprawnego
    jarecki, z tym to nie zaszybko najpierw sie dowiedz co mu jest i ile naprawa
    coby nie byo zamienił stryjek
    A no racja. Tylko ze autko bedzie wolne dopiero za dwa tygodnie bo wczesniej bedzie caly czas w ruchu i obawiam sie czy szlak nie trafi czegos innego

    Tylko ze autko bedzie wolne dopiero za dwa tygodnie bo wczesniej bedzie caly czas w ruchu i obawiam sie czy szlak nie trafi czegos innego

    Albo Ciebie jak któregoś dnia nie zapalisz
    żeby mi za przepowiednie przynajmniej piwko stawiali to bym tego nie wypił przez 100 lat
    Witajcie ponownie.

    Nadal mam problem z alternatorem, teraz mam pytanie tego typu, jako że nie wiem co było tam oryginalnie zamontowane prosze was o odpowiedz czy wszystkie alternatory w 405 maja takie same mocowanie??

    Ewentualnie jak ktos potrafi z vinu odczytac co mam miec to jutro podam ten numer.

    NO i jedyne oznaczenia jakie wypatrzylem na alternatorze to napis HELLA
    Alternator po regeneracji.
    jarecki, ja miałem mitshubishi a wsadziłęm bosha, wiec chyba takie same mocowania miały
    Tez mi sie tak wydaje ale nie jestem pewien. Na allegro wyczailem jakis za 60 zł i tak se mysle ze trzeba chyba brac
    daj link

    Tez mi sie tak wydaje ale nie jestem pewien. Na allegro wyczailem jakis za 60 zł i tak se mysle ze trzeba chyba brac
    Podaj linka ,zobaczymy.
    Alternator
    Zobacz ja u ciebie jest napinany pasek alternatora - czy śrubą czy inaczej.
    U mnie jest na sztywno, pasek napina napinacz
    Jasne, to ma byc altek Valeo albo Mitsubishi.
    Czyli ten z aukcji odpada?
    To skoro ma być valeo to moze ten Klik
    Dobry
    Dzieki to trzeba go brac
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mandragora32.opx.pl
  • ďťż
    Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl.